Ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και στο διάγραμμα δίνεται η ταχύτητά του σε συνάρτηση με το χρόνο, όπου τη στιγμή που πήραμε ως t=0, το σώμα θεωρούμε ότι περνά από την αρχή (x0=0) ενός προσανατολισμένου άξονα x.
- Να περιγραφεί η κίνηση του σώματος μέχρι τη στιγμή t΄=6s.
- Να υπολογίσετε τις τιμές της επιτάχυνσης τις χρονικές στιγμές t1=1s και t3=5s.
- Ποια είναι η θέση του σώματος τις χρονικές στιγμές t2=2s και t3=5s, όπως προκύπτει από το παραπάνω διάγραμμα και χωρίς τη χρήση εξισώσεων κίνησης;
- Να βρεθούν οι εξισώσεις κίνησης (x=x(t)) για την κίνηση του σώματος, από τη στιγμή μηδέν, έως τη στιγμή t΄=6s.
- Να βρεθούν ξανά οι θέσεις του σώματος τις στιγμές t2 και t3 με χρήση των εξισώσεων κίνησης.
ή
Από ένα διάγραμμα σε εξισώσεις κίνησης
Από ένα διάγραμμα σε εξισώσεις κίνησης
![]()
Πολυ προσεγμενη η περιγραφη σου !
Το να γραφτουν οι σχεσεις χ(t) και γιατι οχι υ(t) ειναι ενα δυσκολο θεμα για τους μαθητες αλλα εκτιμω οτι ειναι χρησιμο να γινει για να ξεκαθαρισουν το χρονικο διαστημα που αντιστοιχει σε καθε κινηση .
Μηπως θα σου ηταν ευκολο να δωσεις και τις γραφικες παραστασεις χ-t και s-t ;
Καλημέρα Διονύση
Πολύ ωραίο θέμα με πολύ καίριες ερωτήσεις. Έχει πολλά να δώσει η Φυσική Α΄λυκείου στα παιδιά που πρόκειται να έχουν τη φυσική και τα μαθηματικά ως μαθήματα κατεύθυνσης.
Καλό μεσημέρι Κώστα και Μανώλη. Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
"Μηπως θα σου ηταν ευκολο να δωσεις και τις γραφικες παραστασεις χ-t και s-t ;
"
Όχι Κώστα, δεν είναι …καθόλου εύκολο να προστεθούν εδώ, οι γραφικές παραστάσεις.
Θα καταστήσουν το θέμα… απλησίαστο, από τις πληροφορίες που δέχομαι για την σημερινή κατάσταση.
Αυτές ακολουθούν σε μια (ολόκληρη!!!) ανάρτηση…
Καταλαβαινω πολυ καλα … Διονυση
Καλη συνεχεια ….
Καλησπέρα Διονύση.
κλασσικό θεμα μέχρι το τρίτο ερωτημα… Απο εκει και πέρα ζορίζει… Ομως το σημαντικότερο θεωρώ από όλα ειναι να μαθαίνουμε στα παιδια να ελίσσονται… Δηλαδή να μπορούν να σκέφτονται και να απαντούν ενα ερωτημα και με έναν δεύτερο τροπο, ώστε να ελέγχουν και να επαληθευουν αυτο που βρίσκουν…
Θα μπορούσες λοιπον αντί του ερωτήματος 5 να ζητήσεις σαν ερωτημα: να επαληθεύσετε τις εξισώσεις κινησης που βρήκατε στο προηγούμενο ερωτημα.
με τον τροπο αυτο ένας μαθητής θα έπρεπε να σκεφτεί να αντικαταστήσει τη χρονική στιγμη 5 sec στην εξισωση κινησης προκειμένου να βρει τη θέση που προέκυψε απο τη μελέτη του διάγραμματος.
Θεωρω πολυ σημαντικο να μάθουμε στα παιδια να επαληθευουν οτι βρίσκουν… Η αλήθεια ειναι, απο αυτά που βλεπω στην τάξη ότι τα παιδια αγνοούν ή δε θέλουν να κάνουν διαδικασία επαλήθευσης…
Καλημέρα Νεκτάριε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Συμφωνώ ότι οι μαθητές πρέπει να μπορούν να ελίσσονται, απατώντας σε κάποιο ερώτημα και με 2ο τρόπο, κρίνοντας έτσι και την ορθότητα κάποιου ευρήματος…
Τώρα γιατί δεν ζήτησα επαλήθευση, απλά καθοδήγησα στη λύση, νομίζω είναι καθαρό…
Ίσως σε επόμενη φάση, πρέπει το πρόβλημα να διατυπωθεί με τον τρόπο που λες.
Καλημέρα Διονύση,
Πολύ ωραία άσκηση σε ένα κλασσικό θέμα (διάγραμμα u-t) όπου πραγματοποιούνται συχνά πολλά λάθη από τους μαθητές και αυτό νομίζω λόγω του φτωχού μαθηματικού υποβάθρου με το οποίο τα παιδιά έρχονται από το Γυμνάσιο …και όχι μόνο…