web analytics

Από ένα διάγραμμα σε εξισώσεις κίνησης

Ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και στο διάγραμμα δίνεται η ταχύτητά του σε συνάρτηση με το χρόνο, όπου τη στιγμή που πήραμε ως t=0, το σώμα θεωρούμε ότι περνά από την αρχή (x0=0) ενός προσανατολισμένου άξονα x.

  1. Να περιγραφεί η κίνηση του σώματος μέχρι τη στιγμή t΄=6s.
  2. Να υπολογίσετε τις τιμές της επιτάχυνσης τις χρονικές στιγμές t1=1s και t3=5s.
  3. Ποια είναι η θέση του σώματος τις χρονικές στιγμές t2=2s και t3=5s, όπως προκύπτει από το παραπάνω διάγραμμα και χωρίς τη χρήση εξισώσεων κίνησης;
  4. Να βρεθούν οι εξισώσεις κίνησης (x=x(t)) για την κίνηση του σώματος, από τη στιγμή μηδέν, έως τη στιγμή t΄=6s.
  5. Να βρεθούν ξανά οι θέσεις του σώματος τις στιγμές t2 και t3 με χρήση των εξισώσεων κίνησης.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11Από ένα διάγραμμα σε εξισώσεις κίνησης

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13Από ένα διάγραμμα σε εξισώσεις κίνησης

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
15/11/2017 12:23 ΜΜ

Πολυ προσεγμενη η περιγραφη σου ! 

Το να γραφτουν οι σχεσεις χ(t) και γιατι οχι υ(t)  ειναι ενα δυσκολο θεμα για τους μαθητες αλλα εκτιμω οτι ειναι χρησιμο να γινει για να ξεκαθαρισουν το χρονικο διαστημα που αντιστοιχει σε καθε κινηση .

Μηπως θα σου ηταν ευκολο να δωσεις και τις γραφικες παραστασεις χ-t και s-t ; smiley

 

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλημέρα Διονύση 

Πολύ ωραίο θέμα με πολύ καίριες ερωτήσεις. Έχει πολλά να δώσει η Φυσική Α΄λυκείου στα παιδιά που πρόκειται να έχουν τη φυσική και τα μαθηματικά ως μαθήματα κατεύθυνσης. 

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
15/11/2017 1:53 ΜΜ

Καταλαβαινω πολυ καλα … Διονυση wink

Καλη συνεχεια ….

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.

κλασσικό θεμα μέχρι το τρίτο ερωτημα… Απο εκει και πέρα ζορίζει… Ομως το σημαντικότερο θεωρώ από όλα ειναι να μαθαίνουμε στα παιδια να ελίσσονται… Δηλαδή να μπορούν να σκέφτονται και να απαντούν ενα ερωτημα και με έναν δεύτερο τροπο, ώστε να ελέγχουν και να επαληθευουν αυτο που βρίσκουν…

Θα μπορούσες λοιπον αντί του ερωτήματος 5 να ζητήσεις σαν ερωτημα: να επαληθεύσετε τις εξισώσεις κινησης που βρήκατε στο προηγούμενο ερωτημα.

με τον τροπο αυτο ένας μαθητής θα έπρεπε να σκεφτεί να αντικαταστήσει τη χρονική στιγμη 5 sec στην εξισωση κινησης προκειμένου να βρει τη θέση που προέκυψε απο τη μελέτη του διάγραμματος. 

Θεωρω πολυ σημαντικο να μάθουμε στα παιδια να επαληθευουν οτι βρίσκουν… Η αλήθεια ειναι, απο αυτά που βλεπω στην τάξη ότι τα παιδια αγνοούν ή δε θέλουν να κάνουν διαδικασία επαλήθευσης…

 

 

Γιάννης Σακελλαρίου

Καλημέρα Διονύση,

Πολύ ωραία άσκηση σε ένα κλασσικό θέμα (διάγραμμα u-t) όπου πραγματοποιούνται συχνά πολλά λάθη από τους μαθητές και αυτό νομίζω λόγω του φτωχού μαθηματικού υποβάθρου με το οποίο τα παιδιά έρχονται από το Γυμνάσιο …και όχι μόνο…