Test και Διαγωνίσματα.

Μπορούμε και εδώ να συγκεντρώσουμε κάποια test ή διαγωνίσματα για την Α΄Λυκείου. 

1. Test- Ε.Ο.Κ. 09-10.doc 1. Test- Ε.Ο.Κ. 09-10.doc, 62 KB

1. Test- Κινηματικής.09-10. Επιταχυνόμενη κίνηση..doc  1. Test- Κινηματικής.09-10. Επιταχυνόμενη κίνηση..doc, 46 KB

(Visited 653 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 8 Νοέμβριος 2009 στις 9:30

Ωριαίο διαγώνισμα στην Κινηματική. Δείτε το από εδώ.
Permalink Απάντηση από τον/την Χρήστος Τσουκάτος στις 16 Νοέμβριος 2009 στις 2:10

Καλή η προσπάθεια και χρήσιμη για όλους μας.
Στέλνω και εγώ ένα τέστ που έδωσα στο φροντιστήριο.
Συνημμένα:
 Κινησεις_09.doc Κινησεις_09.doc, 74 KB
 Κινησεις_09.pdf Κινησεις_09.pdf, 330 KΒ
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 25 Νοέμβριος 2009 στις 23:24

Άλλο ένα Ωριαίο διαγώνισμα στην Κινηματική. Δείτε το από εδώ. αλλά και σε Word.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 15 Δεκέμβριος 2009 στις 20:29

Ένα τεστ 20 λεπτών στη δυναμική-κατακόρυφη βολή.  Συνημμένα:
2. Τest Ελεύθερη πτώση.Α1 09-10...doc 2. Τest Ελεύθερη πτώση.Α1 09-10…doc, 44 KB
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 13 Ιανουάριος 2010 στις 13:18

Ένα τεστ στην ελεύθερη πτώση και 3ο νόμο του Νεύτωνα.
Συνημμένα:
2. Τest Ελεύθερη πτώση.3ος νόμος Α4 09-10...doc 2. Τest Ελεύθερη πτώση.3ος νόμος Α4 09-10…doc, 42 KB
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 15 Ιανουάριος 2010 στις 23:21

Ένα τεστ 20 λεπτών στην ισορροπία και τρίτο νόμο.
Συνημμένα:
Test Δυνάμεις σε άξονες. Α1 09-10.doc Test Δυνάμεις σε άξονες. Α1 09-10.doc, 49 KB
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 3 Φεβρουάριος 2010 στις 12:28

Δύο νέα test.
Το πρώτο ισορροπία υλικού σημείου και νόμοι του Νεύτωνα σε άξονες.
Το δεύτερο πάνω στην τριβή.
Συνημμένα:
3. Test Δυνάμεις σε άξονες. 09-10.doc 3. Test Δυνάμεις σε άξονες. 09-10.doc, 48 KB
3. Test Τριβής. 09-10..doc 3. Test Τριβής. 09-10..doc, 43 KB
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 13 Μάρτιος 2010 στις 10:09

Ένα Test πάνω σε κυκλική-βαρύτητα από εδώ.
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 24 Μάρτιος 2010 στις 20:40

Δύο τεστ στην ορμή. Μπορείτε να τα κατεβάσετε σε αρχεία doc από εδώ και από εδώ.
Permalink Απάντηση από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 25 Μάιος 2010 στις 13:53

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
LYKA.pdf ” target=”_blank”>
Permalink Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 8 Ιούνιος 2010 στις 11:44

Είναι συμπιεσμένο αρχείο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Αφού αποσυμπιέσετε ανοίγετε το Index. Οι σύνδεσμοι δουλεύουν καλά σε chrome, Mozilla, κολλάνε στον explorer
Συνημμένα:
tsouvali_a_lyk.zip tsouvali_a_lyk.zip, 199 KB
Permalink Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 8 Ιούνιος 2010 στις 14:12

Μαρία
δεν διαβάζω τίποτα
(μόνον κάτι σε Γοτθική (!) γραφή …)
Μπορείς να τα στείλεις σε doc και με οδηγίες απλές
για όσους δεν έχουν διδακτορικό στους υπολογιστές;
(και “αργά για να καταλάβω”, που έλεγε ο Αβερέλ Ντάλτον της γνωστής συμμορίας …)

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

 

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
 Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 8 Ιούνιος 2010 στις 14:52

Πάρα πολύ καλά Μανώλη
τα πρώτα 13 ερωτήματα που καλύπτουν όλη την ύλη, είναι ποιοτικά, έχουν φυσική και διαγραμματική προσέγγιση και θα σου έδωσαν τη δυνατότητα να διακρίνεις πόσοι από τους μαθητές σου μπορούν να “αντέξουν” τη Φυσική.
Τα επόμενα ερωτήματα είναι από μέτρια έως δύσκολα και πάνω και θα σου έδωσαν τη δυνατότητα να διακρίνεις πόσοι από τους μαθητές σου μπορούν να “αντέξουν” τα Μαθηματικά της Φυσικής
Μερικές “ψιλές” παρατηρήσεις τώρα, έτσι για μα μην το περάσουμε “αβρόχοις ποσίν”:
• Καλύτερα θα ήταν η μονάδα μέτρησης στην ερώτηση 1.1 να έχει μπροστά πάντα το 1, π.χ. 1m/s
• Μπράβο για το 0.0 στην αρχή των διαγραμμάτων (τα μηδέν, κανονικά είναι δύο, ένα για τον οριζόντιο και ένα για τον κατακόρυφο άξονα)
• Γιατί ο άξονας x στην 1.4 ερώτηση είναι με μικρό γράμμα και ο Ψ με κεφαλαίο; (έτυχε να το δω αυτό …)
• Η φράση “προς την κατεύθυνση της δύναμης” στην ερώτηση 1.10 είναι περιττή
• Στο θέμα 3.α αντί για “μετά που θα …” , ήταν καλύτερα να γράφατε “μετά την άσκηση της δύναμης” (φιλολογίστικη παρατήρηση, διότι ως γνωστόν …)
• Στο θέμα 3.α γράφετε “διάστημα”, ενώ στο 4.δ “μετατόπιση”
• Στο θέμα 4.ε αντί για “xολ/2” θα ήταν καλύτερα να δίνατε συγκεκριμένη τιμή (ή τιμές) ώστε να μπορεί να απαντήσει και κάποιος που δεν απάντησε στο προηγούμενο ερώτημα.

Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 8 Ιούνιος 2010 στις 15:08

Ευάγγελε, κατ’αρχήν ,αν και γιορτάζουμε την ίδια μέρα, δεν με λένε Μαρία,
κατά δεύτερον έχεις απόλυτο δίκαιο και συγνώμη πέρα για πέρα.
Ο σύνδεσμος είναι εδώ ελπίζω να μην υπάρχει πρόβλημα.
συγχώρα με το λοιπόν.
Απάντηση από τον/την Χρήστος Τσουκάτος στις 8 Ιούνιος 2010 στις 16:21

Πολύ ωραία δουλειά.
Μια παρατήρηση στην Ερώτηση 17
17. Δύο σώματα που έχουν μάζες m1=2m2 αφήνονται να πέσουν ελεύθερα από το ίδιο ύψος Η. Τα σώματα :
a) Τα σώματα έχουν κάθε χρονική στιγμή τον ίδιο ρυθμό μεταβολής της ορμής
b) Μεγαλύτερη επιτάχυνση έχει το βαρύτερο σώμα
c) Τα σώματα έχουν κάθε χρονική στιγμή την ίδια ορμή και βρίσκονται στο ίδιο ύψος(διαφωνώ ούτε αυτό είναι σωστό αφού έχουν διαφορετικές ορμές υ1=υ2=gt και p1 =2p2)
Να γίνει
17. Δύο σώματα που έχουν μάζες m1=2m2 αφήνονται να πέσουν ελεύθερα από το ίδιο ύψος Η. Τα σώματα :
a) Τα σώματα έχουν κάθε χρονική στιγμή τον ίδιο ρυθμό μεταβολής της ορμής
b) Μεγαλύτερη επιτάχυνση έχει το βαρύτερο σώμα
c) Τα σώματα κάθε χρονική στιγμή βρίσκονται στο ίδιο ύψος και έχουν ίδια ταχύτητα.
ή
c) Τα σώματα κάθε χρονική στιγμή βρίσκονται στο ίδιο ύψος και μεγαλύτερη ορμή έχει το βαρύτερο σώμα

 Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 8 Ιούνιος 2010 στις 16:26

ουπς, έχεις δίκαιο! Σε ευχαριστώ Χρήστο.
 Απάντηση από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 8 Ιούνιος 2010 στις 20:49

Φίλε Βαγγέλη,
ευχαριστώ που ασχολήθηκες με τα θέματα της Α΄ Λυκείου που βάλλαμε στις πρόσφατες εξετάσεις στο σχολείο μου, και για τις πολύ καλές όπως πάντα παρατηρήσεις σου.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μετά την βαθμολόγηση, σε δικαιώνουν απόλυτα στο γενικό μέρος των παρατηρήσεών σου.
Να γράψω τώρα την αυτοαξιολόγησή μας…..,
1. Εκεί που προς έκπληξή μας υπήρξε μεγάλη αποτυχία είναι στο θέμα 2.1 , όπου πολλοί, ακόμη και άριστοι μαθητές, πήραν την διαδρομή ΑΒΓΔ ως κλειστή διαδρομή ενώ δεν είναι.
2. Θα ήταν καλλίτερο, η μεταβλητή δύναμη στο 4ο θέμα, να ήταν φθίνουσα γιατί πολλοί μαθητές έγραψαν ότι « την μέγιστη κινητική ενέργεια την αποκτά το σώμα στη θέση x = 10m που είναι μέγιστη η δύναμη….» χωρίς να λάβουν υπ’ όψη την επόμενη φάση της κίνησης στην αιτιολόγηση.
3. Στο ίδιο θέμα, διαπιστώσαμε ότι μια μεγάλη μερίδα παιδιών περίπου το 30% , δεν έχει εντοπίσει την διαφορά στον υπολογισμό του έργου σταθερής και μεταβλητής δύναμης.
4. Θα ήταν επίσης προτιμότερο να υπήρχε ένα ακόμη ερώτημα στο 2ο θέμα για να διασκορπιστούν οι μονάδες σε ευρύτερο φάσμα , όπως έγινε στο 1ο Θέμα.
Η λογική του 1ου Θέματος, με την λογική του 2ου μοιάζουν ασύμβατες.
Έρχομαι τώρα στα επί μέρους σχόλιά σου Βαγγέλη.
Στην ερώτηση 1.10 η φράση « προς την κατεύθυνση της δύναμης» είναι μεν περιττή αλλά εκ περισσού επεξηγηματική γιαυτό και σκόπιμα τέθηκε.
Στο 3.α ζητάμε διάστημα και στο 4.δ μετατόπιση συνειδητά , όχι εκ παραδρομής. Όπως βλέπεις στο 4ο Θέμα παίζουμε με τις έννοιες θέση- μετατόπιση , ενώ στο 3ο Θέμα και με την έννοια του διαστήματος.
Το μικρό γράμμα χ στο ερώτημα 1.4 μπήκε τυχαία , αλλά δεν δημιούργησε πρόβλημα.
Αν βρεις χρόνο δες και τα θέματα της Β΄ λυκείου στην κατεύθυνση.
Η γνώμη σου μετράει πάντα!!!
 Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 8 Ιούνιος 2010 στις 21:37

Aiiiiiii!
Συγνώμην Δέσποινα …
Ου γαρ το γήρας…, μήπως επειδή την Παναγία τη λένε και Δέσποινα και Μαρία; (ή δεν πιάνει αυτή η διακαιολογία;)
 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 12 Οκτώβριος 2010 στις 9:24

Ένα 15λεπτο test στην ΕΟΚ, σε δύο ομάδες Α και Β, από εδώ.
 από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 10 Νοέμβριος 2010 στις 21:21Ένα ωριαίο διαγώνισμα στην Κινηματική.

Ένα αυτοκίνητο τη χρονική στιγμή t=0 περνά από το σημείο Ο κινούμενο ευθύγραμμα με σταθερή ταχύτητα 15m/s. Μετά από χρονικό διάστημα 5s φτάνει στο σημείο Α. Στη συνέχεια αποκτά σταθερή επιτάχυνση,  οπότε περνά από το σημείο Β, τη χρονική στιγμή t2=10s, με ταχύτητα 5m/s.

Θεωρείστε έναν άξονα x, στη διεύθυνση της κίνηση, όπως στο σχήμα, θέτοντας για το σημείο Ο,  x=0.

i)   Να βρεθεί η μετατόπισή του από το Ο μέχρι το Α.
ii)  Πόση είναι η επιτάχυνση του αυτοκινήτου μεταξύ των θέσεων Α και Β;

iii) Πόση είναι η απόσταση μεταξύ των σημείων Α και Β.

iv) Να χαράξετε στους παρακάτω άξονες τις γραφικές παραστάσεις της ταχύτητας και της θέσης του αυτοκινήτου σε συνάρτηση με το χρόνο.

Δείτε όλο το διαγώνισμα από εδώ.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 12 Νοέμβριος 2010 στις 13:53Ένα αυτοκίνητο τη χρονική στιγμή t=0 περνά από το σημείο Α κινούμενο με σταθερή ταχύτητα 10m/s για χρονικό διάστημα 4s, οπότε φτάνει στο σημείο Ο. Στη συνέχεια αποκτά σταθερή επιτάχυνση, μέχρι τη χρονική στιγμή t2=10s, όπου περνά από το σημείο Β έχοντας ταχύτητα 28m/s.

Θεωρείστε έναν άξονα x, όπως στο σχήμα, θέτοντας για το σημείο Ο,  x=0.

i)  Να βρεθεί η μετατόπισή του από το Α μέχρι το Ο, καθώς και η αρχική του θέση.
ii) Πόση είναι η επιτάχυνση του αυτοκινήτου μεταξύ των θέσεων Ο και Β;

iii)  Να βρεθεί η απόσταση μεταξύ των σημείων Ο και Β;

iv) Πόση είναι η συνολική μετατόπιση του αυτοκινήτου μέχρι τη στιγμή t2;
v) Να χαράξετε στους παρακάτω άξονες τις γραφικές παραστάσεις της ταχύτητας και της θέσης του αυτοκινήτου σε συνάρτηση με το χρόνο.

Μπορείτε να κατεβάσετε όλο το διαγώνισμα σε Word.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 9 Δεκέμβριος 2010 στις 14:32Δύο παιδιά, ο Αντώνης (Α) και ο Βασίλης (Β), τραβάνε ένα κιβώτιο μάζας m=20kg, όπως στο σχήμα, ασκώντας του οριζόντιες δυνάμεις με μέτρα F1=40Ν και F2=30Ν. Το κιβώτιο αρχικά ήταν ακίνητο ενώ  το οριζόντιο επίπεδο είναι λείο.

i)Να υπολογίσετε την επιτάχυνση του κιβωτίου και την ταχύτητά του μετά από χρόνο t1=10s.
ii)Τη στιγμή t1 ο Αντώνης «εγκαταλείπει» την προσπάθεια (παύει να ασκεί δύναμη). Πόση είναι η ταχύτητα του κιβωτίου και πόσο απέχει από την αρχική του θέση Ο, τη στιγμή t2=12s;

Δείτε όλο το test από εδώ. Αλλά και σε Word.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Permalink Απάντηση από τον/την Παπασγουρίδης Θοδωρής στις 22 Δεκέμβριος 2010 στις 0:54

Το διαγώνισμα τετραμήνου (σε ομάδες Α και Β)στο επισυναπτόμενο αρχείο

Η ύλη λόγω ….κατάληψης δυστυχώς μόνο στην κινηματική

Συνημμένα: _ΛΥΚ_Α_ΤΕΤΡ_Α_ΟΜ.pdf _ΛΥΚ_Α_ΤΕΤΡ_Α_ΟΜ.pdf, 66 KB

 

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 12 Ιανουάριος 2011 στις 21:00

Ένα test  στην ελεύθερη πτώση – κατακόρυφη βολή.

Δείτε το από εδώ.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 31 Ιανουάριος 2011 στις 11:16

Ένα σώμα Σ μάζας 10kg ισορροπεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο Κάποια στιγμή t=0,  ένας άνθρωπος του ασκεί μέσω νήματος μια δύναμη μέτρου F=10Ν, όπως στο σχήμα, όπου για τη γωνία θ δίνονται  ημθ= 0,6  και συνθ= 0,8 ενώ g=10m/s2.

i) Αναλύστε το δύναμη F, σχεδιάζοντας τις συνιστώσες  της πάνω στους άξονες x καιy. Βρείτε τα μέτρα των δύο συνιστωσών.

Μονάδες 4

ii) Να υπολογίστε την δύναμη που ασκεί το επίπεδο στο σώμα Σ καθώς και την επιτάχυνση του σώματος.

Μονάδες 6

iii)  Να συμπληρώστε τα παρακάτω κενά:
Η αντίδραση της δύναμης F που ασκεί ο άνθρωπος στο σώμα Σ, μέσω του νήματος, ασκείται  στ…….………………. και έχει μέτρο ……….. Ν.
Η αντίδραση της δύναμης Ν ασκείται στ……………………. Έχει μέτρο …….. Ν και έχει φορά προς τα …………………

Μονάδες 2

iv) Τη χρονική στιγμή t1=5s, ο άνθρωπος παύει να τραβάει το σώμα.

α) Βρείτε την ταχύτητα του  σώματος τη στιγμή αυτή

β) Υπολογίστε την απόσταση του σώματος από την αρχική του θέση τη χρονική στιγμή t2=8s;

Μονάδες 3+5=8

Μπορείτε να το κατεβάσετε και σε Word.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Μάρτιος 2011 στις 14:33Ένα Διαγώνισμα στη Δυναμική

Σε ένα οριζόντιο επίπεδο ηρεμούν δύο σώματα Α και Γ όπως στο σχήμα, με μάζες 2kg και 3kg αντίστοιχα,, ενώ στο σώμα Α ασκείται δύναμη μέτρου F=10Ν, η οποία σχηματίζει γωνία θ με την οριζόντια διεύθυνση. Δίνεται ημθ=0,8,  συνθ=0,6 και g=10m/s2.

i)   Να αναλύσετε τη δύναμη F στους άξονες x καιyκαι να υπολογίστε τα μέτρα των δύο συνιστωσών.ii)  Να σχεδιάστε στο μεσαίο σχήμα όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στο Α σώμα και να βρείτε τα μέτρα τους.

iii)  Στο τελευταίο σχήμα να σχεδιαστούν οι δυνάμεις που ασκούνται μόνο στο Γ σώμα. Υπολογίστε τα μέτρα των δυνάμεων αυτών.

Να δικαιολογήστε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ τις απαντήσεις σας.

Δείτε όλο το διαγώνισμα από εδώ.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 12 Μάρτιος 2011 στις 11:44

Δείτε όλα τα θέματα:

Θέματα Α’ Λυκείου

Θέματα Β’ Λυκείου

Θέματα Γ’ Λυκείου

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 16 Μάρτιος 2011 στις 13:27Ορμή. Ένα test.

Δύο σώματα Α και Β με μάζες Μ και 2Μ αντίστοιχα είναι δεμένα στα άκρα ενός τεντωμένουελατηρίου. Το σύστημα αφήνεται πάνω σε ένα λείο κεκλιμένο επίπεδο.

i) Να σχεδιάστε τις δυνάμεις που ασκούνται σε κάθε σώμα;ii) Ποιες από αυτές είναι εσωτερικές και ποιες εξωτερικές για το σύστημα:  σώμα Α-σώμα Β- ελατήριο;

iii)  Είναι το σύστημα αυτό μονωμένο; Να δικαιολογήστε την απάντησή σας αναλυτικά.

Η συνέχεια από εδώ.

PermalinkΑπάντηση από τον/την Παπασγουρίδης Θοδωρής στις 13 Μάιος 2011 στις 21:30Τα σημερινά  θέματα  στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου

Permalink Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 13 Μάιος 2011 στις 22:39Για μαθητές επιπέδου …

Επιλέγω το 2Α και το 4Δ

Permalink Απάντηση από τον/την Νίκος Σταματόπουλος στις 25 Μάιος 2011 στις 10:27Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α’ τάξης Εσπερινού Λυκείου (που εξετάζονται στη μισή ύλη της Α τάξης Ημερ. Λυκείου). Αν και μερικές ερωτήσεις θα ταίριαζαν στις προαγωγικές εξετάσεις της Β Γυμνασίου  (διότι το επίπεδο ήταν εξαιρετικά χαμηλό), εντούτοις, τα αποτελέσματα ήταν τραγικά.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 25 Μάιος 2011 στις 10:45Καλημέρα Νίκο.

Μην το βάζεις κάτω!!!

Πώς το λένε; “Δεν θα πεθάνουμε ποτέ κουφάλες  νεκροθάφτες”;

Κάπως έτσι. Εις πείσμα λοιπόν… εμείς θα το παλεύουμε.

Permalink Απάντηση από τον/την Νίκος Σταματόπουλος στις 25 Μάιος 2011 στις 11:26Καλημέρα Διονύση ! Ευτυχώς που εμφανίζονται ισχυρές διακυμάνσεις από τάξη σε τάξη!

Η Β Γυμνασίου και η Α Λυκείου ήταν …. για να κόβεις φλέβες !

Συνεχίζω με τα θέματα της Β’ τάξης Εσπερινού Λυκείου. (Αν και είναι μονόωρο μάθημα, σε αντίθεση με την Α’ τάξη που είναι δίωρο, τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά).

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 1 Ιούνιος 2011 στις 21:52Θέματα Εξετάσεων Φυσικής Γ. Π. Β΄Τάξη 2011

Ένα παιδί ασκώντας σε ένα βιβλίο βάρους 2Ν μια οριζόντια δύναμη F=4Ν, το υποχρεώνει να παραμένει ακίνητο σε επαφή με κατακόρυφο τοίχο, όπως στο σχήμα.

i)  Ο τοίχος είναι λείος.

ii) Στο βιβλίο ασκείται δύναμη τριβής οριζόντια με μέτρο ίσο με 4Ν.

iii) Στο βιβλίο ασκείται κατακόρυφη τριβή με φορά προς τα πάνω και μέτρο ίσο με 2Ν.

Να επιλέξτε την σωστή πρόταση, δικαιολογώντας αναλυτικά την επιλογή σας, σχεδιάζοντας παράλληλα και όλες τις δυνάμεις που  ασκούνται στο βιβλίο.

Δείτε όλα τα θέματα από εδώ.

PermalinkΑπάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 2 Ιούνιος 2011 στις 2:08Πολύ καλά Διονύση,

(τα θέματα της Α΄ που τα λες …Β΄)

αλλά και αρκετά σε όγκο.

Επιλέγω τα Α4, Β1 και Γ5.

(Τα “κανονικά” της Β΄ δεν θα τα σχολιάσω,

εις ένδειξιν διαμαρτυρίας.

Υποθέτω καταλαβαίνεις γιατί …)

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Todor Popov στις 19 Ιούλιος 2011 στις 0:16

Σας στελνω μια ασκιση στην  Κινηματική απο την Ολυμπιάδα φυσικής της Μόσχας 2004,

Εχουμε ενα λεωφόρο στον οπιο τα φαναρια ειναι τοποθετιμενα ανα 1 km.Ειναι ετσι ρυθμιζόμενα που το κοκινο και το πρασινο εναλλασσονται ανα 30 δευτερολεπτα.Ξερουμε οτι ενα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 40 km/h ,aν πέραση καπιο απο τα φαναρια με πρασινο περναει και ολα τα υπολειπα φαναρια με πρασινο(‘πρασινο κυμα”).Με τι αλλες ταχύτητες θα μπορουσαν τα αυτοκίνητα να εχουν “πρασινο κύμα”? και συγνωμη για τα ορθογραφικα συντακτικα λαθη

Συνημμένα:  fanaria2.pdf, 60 KB

Permalink Απάντηση από τον/την Todor Popov στις 19 Ιούλιος 2011 στις 1:40

Και ακομα μια ασκιση στην  Κινηματική απο την Ολυμπιάδα φυσικής της Μόσχας.

Την εχω λιγο “ελληνοποιησει” για να είναι ευανάγνωστη:

Λεωφορείο του Κτελ εκτελει το δρομολογιο Αθηνα – Λαμια.Στις 12.40 βρισκοτανε καπου μεταξυ του 25 και 50κμ,ενω το 75κμ το περασε μεταξυ 13.50 και 14.20.Στης 15.10 το λεωφορειο βρισκοτανε μεταξυ το 125 και 150κμ.Τι ωρα αναμενεται να φτασει το λεωφορειο στην Λαμια.?Η ταχύτητα του λεωφορείου να θεωρείται σταθερή και η απόσταση Αθηνά -Λάμια είναι 180κμ.

Συνημμένα: Lamia1.pdf, 41 KB

PermalinkΑπάντηση από τον/την Παπασγουρίδης Θοδωρής στις 19 Ιούλιος 2011 στις 2:00

Καλησπέρα σε όσους βρίσκονται στις “επάλξεις” μέσα στον καύσωνα.

Χθες το βράδυ γύρισα από μια βδομάδα διακοπών και μόλις άνοιξα το pc βρήκα

την καταπληκτική ανάρτηση του φίλου Todor (νομίζω και συνονόματου).

Συγχαρητήρια  και για την αναλυτικότατη παρουσίαση, κατανοητή στο μέσο αναγνώστη.

Ήδη την αποθήκευσα, που ξέρεις (;) στο σχολείο της διαθεματικότητας μπορεί να χρειαστεί…

Todor μου θύμισες τα παιδικά μου χρόνια. Μέσα της δεκαετίας του 70, εγώ κοντά στα 10,

Κυριακές μεσημέρια, στην Γ’ Σεπτεμβρίου.  Ξεκινούσαμε από το πρώτο φανάρι της Ομόνοιας

και με σταθερή ταχύτητα γύρω στα 40 Km/h περνάγαμε όλα τα φανάρια, που είναι και πολλά,

(στην άδεια τότε από αυτοκίνητα Αθήνα), μέχρι και το τελευταίο στην Αγίου Μελετίου με πράσινο.

Με μεγαλύτερη ταχύτητα, γύρω στα 60 Km/h, μας έπιανε κόκκινο. Θυμάμαι πόσο με εντυπωσίαζε

η εναλλαγή των φαναριών από κόκκινο σε πράσινο μόλις τα φθάναμε….

Και αυτό γινόταν συχνά, διότι ο προορισμός δεν ήταν άλλος από τη……Νέα Φιλαδέλφεια

Todor σε ευχαριστούμε και τα ελληνικά σου είναι θαυμάσια.

Υ.Γ: Δε μπορώ να μην το γράψω….Το 2004 υπήρξε η Ολυμπιάδα Φυσικής της Μόσχας

και παράλληλα στην Αθήνα, η Ολυμπιάδα της …..Ντόπας, την οποία θα αποπληρώνουμε

για πολλά χρόνια ακόμα……

Θυμάται κανείς την Ελληνική Dream team και τους πρωτεργάτες της ;;;;

Θα ζητήσει κανείς από όλους αυτούς τους αρχιτέκτονες των ψευτο-πρωταθλητών, συγγνώμη

για τα κλεμμένα συναισθήματα εκατομμυρίων ανθρώπων ;;;

Όποιος από το 96 και μετά, τόλμησε να πει ΟΧΙ στην Ολυμπιάδα, είχε χαρακτηρισθεί ανθέλληνας…..

από πολιτικούς και δημοσιογράφους

 

PermalinkΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Ιούλιος 2011 στις 7:45

Καλημέρα φίλε Todor, καλώς ήρθες στην παρέα μας και καλή συνέχεια στις αναρτήσεις σου. Πραγματικά πολύ καλές οι παραπάνω ασκήσεις σου και σε ευχαριστούμε που τις μοιράστηκες μαζί μας.

Μια παράκληση μόνο.

Τις ασκήσεις τις αναρτούμε στο ιστολόγιο του δικτύου, ώστε να μπορεί κάποιος να τις βρίσκει εύκολα.

Τις παραπάνω θα τις μεταφέρω εγώ.

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 18 Οκτώβριος 2011 στις 13:41

Δύο τεστ πάνω σε θέση – μετατόπιση – ταχύτητα.Δείτε τα από εδώ.

PermalinkΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Οκτώβριος 2011 στις 8:45

Καλημέρα Γιώργο. Σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμά σου, που απλόχερα μας πρόσφερες.

Δώσε μας  περισσότερες μόνο οδηγίες, για τον τρόπο που μπορούμε να το μετατρέψουμε σε Word ή εναλλακτικά ανέβασε έτοιμο το αρχείο σε μορφή για επεξεργασία.

Permalink Απάντηση από τον/την Φιορεντίνος Γιάννης στις 19 Οκτώβριος 2011 στις 9:22

Γιώργο καλημέρα. Πολύ όμορφα όλα τα θέματα. Μου άρεσαν ιδιαίτερα το 2 του πρώτου θέματος και τα Α και Δ του τέταρτου.

PermalinkΑπάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 19 Οκτώβριος 2011 στις 12:28

Προσεγμένα θέματα,

θα τα χαρακτήριζα ως μέτριας δυσκολίας

με δεδομένο ότι όταν οι μαθητές ήταν στη Β΄Γυμνασίου

η μετατόπιση, η μέση ταχύτητα και τα διαγράμματα ήταν στη διδακτέα ύλη.

Πολύ καλό το 2 και το 3Γ

(στο 3Δ δώσε και χρονικό διάστημα)

PermalinkΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Οκτώβριος 2011 στις 20:28

Γιώργο, σε ευχαριστώ για το αρχείο σε έκδοση Word. Πολύ καλά κάνεις και το ανεβάζεις στην Google και όχι εδώ στο δίκτυο. Τα έγγραφα είναι μια καλή λύση. Μια άλλη εναλλακτικά είναι αυτή που είχα προτείνει πριν ένα χρόνο.

Permalink Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 27 Οκτώβριος 2011 στις 22:44

ένα ακόμα διαγώνισμα στη φυσική Α΄Λυκείου εδώ

λέξεις κλειδιά: κινηματική ,ευθύγραμμη κίνηση,γραφική παράσταση θέσης-χρόνου, γραφική παράσταση διαστήματος -χρόνου

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 15 Νοέμβριος 2011 στις 16:52

Ωριαίο Επαναληπτικό διαγώνισμα στην Κινηματική. Μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ, 4 εκδοχές (δύο τμήματα επί δύο ομάδες) σε Word.

PermalinkΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 16 Φεβρουάριος 2012 στις 13:44

Ένα διαγώνισμα έργου-ενέργειας 11-12.

Τα σώματα Α και Β με μάζες m και 2m αντίστοιχα αφήνονται να πέσουν  ελεύθερα από ύψη 2h και h αντίστοιχα, όπως στο σχήμα.

i) μεγαλύτερη Κινητική ενέργεια

ii) μεγαλύτερη ταχύτητα.

Να δικαιολογήστε πλήρως την απάντησή σας.

Μπορείτε να δείτε όλο το διαγώνισμα σε pdf ή να το κατεβάσετε σε Word.