Δημοσιεύτηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 22 Οκτώβριος 2012 και ώρα 19:06
Ένας πυκνωτής χωρητικότητας 20μF φορτίζεται από πηγή τάσης 50V και αφού απομακρύνουμε την πηγή, τον συνδέουμε στα άκρα ιδανικού πηνίου με συντελεστή αυτεπαγωγής L=2mΗ, μέσω διακόπτη, όπως στο σχήμα. Τη στιγμή t=0 κλείνουμε το διακόπτη δ.
i) Να βρεθούν οι εξισώσεις του φορτίου του πυκνωτή (του φορτίου του οπλισμού αναφοράς μας Α, ο οποίος φέρει αρχικά θετικό φορτίο) και της έντασης του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα σε συνάρτηση με το χρόνο και να κάνετε τις γραφικές παραστάσεις τους.
ii) Για τις χρονικές στιγμές t1=π/30 ms και t2=π/6 ms να υπολογιστούν:
α) Το φορτίο του πυκνωτή και ο ρυθμός μεταβολής του φορτίου του.
β) Ο ρυθμός μεταβολής της έντασης του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα.
γ) Ο ρυθμός μεταβολής της ενέργειας του πυκνωτή (η ισχύς του πυκνωτή) και ο ρυθμός μεταβολής της ενέργειας του μαγνητικού πεδίου (η ισχύς του πηνίου).
iii) Κάποια στιγμή t3 το φορτίο του πυκνωτή έχει τιμή q3=- ½ √3 mC, ενώ η ένταση του ρεύματος είναι i=2,5 Α. Για τη στιγμή αυτή να βρεθούν:
α) Ο ρυθμός μεταβολής της έντασης του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα.
β) Ο ρυθμός μεταβολής της ενέργειας του πυκνωτή (η ισχύς του πυκνωτή) και ο ρυθμός μεταβολής της
ενέργειας του μαγνητικού πεδίου (η ισχύς του πηνίου).
- iv) Ποιες οι…..
Η συνέχεια στο Blogspot.
![]()
Διονύση πολύ καλή δουλειά. Μπράβο
Σπουδαίο και πολύ χρήσιμο το σχόλιο για τα πρόσημα της ΗΕΔ αυτεπαγωγής και των ρυθμών μεταβολής της ενέργειας του πηνίου και του πυκνωτή, με τη βοήθεια του διαγράμματος i(t).
Ευχαριστώ Γιάννη.
Διονύση πολύ καλή άσκηση για ξεκαθάρισμα των ρυθμών μεταβολής.
Την έχω δώσει στo σχολείο.
Στο ii. γ έχεις ξεχάσει δύο απόλυτα 🙂
Καλησπέρα Νίκο. Χαίρομαι που σου άρεσε. Θα βάλω και τα απόλυτα…
Διονύση, καλησπέρα και από εμένα. Ώρα για διευκρινίσεις στην τάξη. Μία ερώτηση μόνο. Μήπως στο ii) γ) στο dUB/dt, το αποτέλεσμα είναι αρνητικό;
Και πάλι ευχαριστώ, Παναγιώτης.
Είναι αρνητικό Παναγιώτη!!!!
Να το πω ο δαίμων…
Πολύ χαρακτηριστική άσκηση, όπως συνήθως Διονύση και μπράβο, που ξεκαθαρίζει τα πράγματα με τα πρόσημα.
Προτιμώ πάντα προσωπικά την ποιοτική δουλειά όπως την περιγράφεις στο σχόλιο.Για το μαθητή είναι σαφώς ευκολότερο να δουλεύει έτσι.Ας μην κάνουμε τα μαθηματικά δυνάστη…
Μανώλη χαίρομαι που σου άρεσε η άσκηση. Είναι μια προσπάθεια να ξεμπλέξει ο μαθητής με το κουβάρι που λέγεται πρόσημα στο LC. Αν πέτυχα το στόχο, είναι άλλο θέμα…
Διονύση έκανα παρουσίαση της άσκησης σε ένα καλό τμήμα και δεν υπήρξε απορία, ακόμα και το σχόλιο έγινε κατανοητό.
Άρα πέτυχες (ως συνήθως) το στόχο!!!
Γεια σου Νίκο.
Χαίρομαι για την διαπίστωση που κάνεις.
Διονύση είδα με καθυστέρηση την ανάρτησή σου.Πολύ καλή και κυρίως ουσιαστική η παρουσίαση του L-C για τα πρόσημα των επίμαχων μεγεθών.Χάρηκα ιδιαιτέρως για το Εαυτ=VΚΜ=VC,όπως και για το VC=VΑΒ.:-)
Καλημέρα Ξενοφώντα. Χαίρομαι που σου άρεσε ο τρόπος αντιμετώπισης των προσήμων.
Διονύση Καλημέρα η ιδέα της πρότασής σου εξαιρετική. Έδωσε απαντήσεις σε αμφιλεγόμενα σημεία πάνω στο LC.
Ένα απο αυτά είναι και τα πρόσημα των μεγεθών που αναφέρθηκε και ο Ξενοφώντας.
Να΄σαι καλά.