Ένας τροχός μάζας Μ=20kg και ακτίνας R=0,5m κυλίεται χωρίς να ολισθαίνει σε οριζόντιο δρόμο με ταχύτητα κέντρου μάζας υcm=20m/s. Ασκώντας πάνω του μια σταθερή ροπή, μέσω ενός ζεύγους δυνάμεων, ο τροχός ακινητοποιείται μετά από λίγο.
- Ποια είναι η μέγιστη ροπή, που μπορούμε να ασκήσουμε στον τροχό, ώστε στη διάρκεια της επιβράδυνσής του, να μην προκληθεί ολίσθηση του τροχού;
- Να βρεθεί η ελάχιστη απόσταση στην οποία θα ακινητοποιηθεί, στην περίπτωση αυτή, ο τροχός.
Δίνεται …
Η συνέχεια στο Blogspot.
ή
Το φρενάρισμα ενός τροχού.docx
![]()
Διονύση καταπληκτική ανάρτηση. Ασφαλώς θα με πιστέψεις αν σου πω ότι πριν δυο βδομάδες γύρναγε στο μυαλό μου το ίδιο θέμα! Με προβλημάτισε αν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω καθαρή ροπή ή ροπή και δύναμη, μου φάνηκε και κάπως δύσκολο, και καταπιάστηκα με κάτι άλλο.
Μανώλη, σαν συνέχεια του προηγούμενου σχολίου. Προσπάθησα ανεβάζοντας δυο κλικ το επίπεδο… να πάω σε κάτι που να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Όταν επιταχύνεται και όταν επιβραδύνεται ένα αυτοκίνητο, ροπή ασκείται στους τροχούς και από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η τριβή.
Κυριακή σήμερα …και πήρα νωρίς το κυρίως …Φυσικό πιάτο.
Διονύση ναι… είναι πραγματική φυσική η πρότασή σου.
Να’σαι καλά.
Καλημέρα Γιάννη. Να είσαι καλά.
Διονύση, ως συνήθως έγραψες πάλι! Δίνε της προέκταση με ένα άλλο ερώτημα, για μέγιστη επιτάχυνση και για δυο ρόδες ή 4χ4 και με παραγματικά δεδομένα. Πάντα τέτοια.
Πάρα πολύ καλή άσκηση
και εξαιρετικό το σχόλιο.
Μπράβο Διονύση.
(μου φαίνεται δεν χρειάζεται το απόλυτο στην αcm)
Καλημέρα Διονύση.
Εξαιρετική άσκηση. Όπως πάντα βρήκα πολύ σπουδαίο το σχόλιό σου και τη διασύνδεση της άσκησης με την πραγματικότητα! Όπως έγραψε παραπάνω και ο Γιάννης: “Διονύση ναι… είναι πραγματική φυσική η πρότασή σου“.
Πρόδρομε, Βαγγέλη και Γιάννη να είστε καλά. Ευχαριστώ για την θετική υποδοχή.
Διονύση καλησπέρα. Εξαιρετικό πρόβλημα και υπέροχα σχόλια σε ένα πλαίσιο απλότητας και καταλληλότητας για τους μαθητές λόγω και του πιθανού ενδιαφέροντος του ζητήματος.
Να είσαι καλά
Ευχαριστώ Σαράντο.