web analytics

Το 3ο βήμα

1Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Αντώνης Χρονάκης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 18:17 στην ομάδα Χημεία Γ΄Λυκείου

Παρουσιάζω την μερική εξουδετέρωση μίγματος ασθενούς – ισχυρού οξέος από ισχυρή βάση.

Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας στο 3ο βήμα του αρχείου που επισυνάπτω.

Συνημμένα:

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 18:34

… πραγματικά πολυ εντυπωσιακή η πραγματοποίηση του πειράματος και η καταγραφή των αποτελεσμάτων με την χρησιμοποίηση του Multilog ( που για κάποιον λόγο το έχω συνδιάσει μόνο με αποτυχημένα πειράματα !!!)

Μεγάλο εργαλείο η 1η παράγωγος …

Εφόσον το πείραμα θα πραγματοποιηθεί μπροστά σε συναδέλφους εκτιμώ ότι θα ήταν καλό να τονιστεί ότι η έκφραση «το HCl εξουδετερώνεται 1ο έχει καθαρα «απλουστευτικό ασκησιακό » χαρακτήρα» και ότι θα ήταν πιο επιστημονικά ορθό να λέμε ότι εμφανίζεται 1η η εξουδετ΄ρωση που αντιστοιχεί στα H3O που προερχονται μόνο από το HCl.

Και πάλι τα συγχαρητήρια μου …

Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 19:44

Αντώνη μήπως το έχεις και σε doc;

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:18

Το ανέβασα και σε doc Θοδωρή.

 Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:28

Ευχαριστώ Αντώνη. Έχεις δίκιο ότι …..η έκφραση «το HCl εξουδετερώνεται 1ο έχει καθαρα «απλουστευτικό ασκησιακό » χαρακτήρα» και ότι θα ήταν πιο επιστημονικά ορθό να λέμε ότι εμφανίζεται 1η η εξουδετέρωση που αντιστοιχεί στα H3O που προερχονται μόνο από το HCl…. Συμφωνώ απόλυτα.

Αλλά το ρημάδι το ασθενές μοιάζει να περιμένει υπομονετικά να κάνει κουμάντο στην εξουδετέρωση αρχικά το ισχυρό. Έτσι μοιάζει…και ας μην είναι απόλυτα σωστή η έκφραση.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:31

… είμαι σίγουρος ότι η συζήτηση στο ΕΚΦΕ όταν θα γίνει η παρουσίαση θα πάει προς τα εκεί .

Στο http://ylikonet.gr/profiles/blogs/4-1-4 έχω προσθέσει και την λύση της άσκησης θεωρώντας ότι αντιδρούν ταυτόχρονα.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:31

Ρε συ Αντώνη τι τρελοπαρέα είναι αυτή στη φώτο σου;

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:36

Τώρα έχεις αντιμετωπίσει κάθε δυνατή περίπτωση.

Αντώνης Μπαλτζόπουλος είπε:

… είμαι σίγουρος ότι η συζήτηση στο ΕΚΦΕ όταν θα γίνει η παρουσίαση θα πάει προς τα εκεί .

Στο http://ylikonet.gr/profiles/blogs/4-1-4 έχω προσθέσει και την λύση της άσκησης θεωρώντας ότι αντιδρούν ταυτόχρονα.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 22 Δεκέμβριος 2013 στις 21:44

για να μαθαίνουν οι νεότεροι και να θυμούνται ( όσοι ταχα ξέχασαν )…

Όσοι με καμάρωσαν …. με καμάρωσαν.

Ψηλός ομορφος …. βουτυράτος )

 

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 23 Δεκέμβριος 2013 στις 15:01

Για να ξανατονίσω τον τίτλο που έβαλα…….

Θεωρώ το εργαστηριακό κομμάτι αναπόσπαστο στοιχείο στη διδασκαλία μας. Μπορούμε να πραγματοποιούμε πειράματα ακόμα και στη Γ θετική. Ακόμα και σε δύσκολα θέματα που μας έχουν απασχολήσει τόσο πολύ στις εξετάσεις και κουβεντιάζουμε στο ylikonet επί χρόνια. Όπως το συγκεκριμένο πείραμα ογκομέτρησης που παρουσίασα. Ακόμα και με αυτή την πίεση λόγω Πανελληνίων εξετάσεων.

Δεν το κουβεντιάζω για το Γυμνάσιο, την Α και τη Β Λυκείου.

Δηλαδή δεν θεωρώ το εργαστήριο ως το 3ο βήμα, αλλά ότι τις περισσότερες φορές θεωρώ ότι πρέπει να είναι το 1ο  βήμα.

Ας αξιοποιήσουμε όλα τα μέσα που μας δίνονται. Ας ανοίξουμε τις κούτες στα εργαστήρια (ειδικά στα ΕΠΕΑΕΚ).

Δεν μου αρέσει να πραγματοποιούμε τα πειράματα γιατί είναι υποχρεωτικά (που πάντως είναι υποχρεωτικά) αλλά γιατί αναγνωρίζουμε ότι είναι αναγκαίο συστατικό της διδασκαλίας μας.

Ειδικά η χημεία, πρέπει να έχει τίτλο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια