Αγαπητοί συνάδελφοι,
Μόλις δημοσίευσα ένα άρθρο στο blog μου που εστιάζει στη δομή και της ποσότητα των γνώσεων των αρχάριων και των έμπειρων μαθητών.
Είναι σπουδαίο να γνωρίζουμε ποιες είναι οι δυνατότητες σκέψης ενός αρχάριου μαθητή και να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία μας ώστε να καθοδηγούμε αποδοτικά και αποτελεσματικά το μαθητή αυτό. Γνωρίζοντας τις διαφορές που αναδεικνύω στο άρθρο, μπορούμε να κατανοούμε καλύτερα τον τρόπο που ένας μαθητής σκέπτεται στο αντικείμενο που διδάσκουμε!
Θα ακολουθήσει πολύ σύντομα και 2ο άρθρο πάνω στο θέμα που θα εστιάζει σε καλές διδακτικές πρακτικές!!
Το άρθρο είναι προσβάσιμο από τη διεύθυνση: https://physiart.com/2018/06/18/novice-experts-students/
Θα χαρώ πολύ να σχολιάσετε!
Νομίζω πρέπει να το διαβάσουν οι μαθητές οι γονείς αλλά και όσοι ενδιαφέρονται για θέματα παιδείας!
Θα είχε ερευνητικό ενδιαφέρον η εξειδίκευση του άρθρου σε πολύ συγκεκριμένους τομείς. Π.χ. πόσο % σε κάθε ηλικία μπορεί να αφομοιώσει έννοιες της φυσικής και των μαθηματικών που διδάσκονται σε αυτή την ηλικία; Πόσοι σε κάθε ηλικία μπορούν να λύσουν μαθηματικά ένα τύπο ως προς ένα άγνωστο και μέχρι ποιά πολυπλοκότητα π.χ. υ=s/t , υ = υ0+αt ή τον τύπο των δορυφόρων ως προς h. Στο εξωτερικό κυκλοφορούν ειδικά απλοποιημένα μαθηματικά και γλωσσικά βιβλία φυσικής για αδύνατους μαθητές. Αλλά στην Ελλάδα αυτό μοιάζει πολυτέλεια.