Εν κατακλείδι (στη χώρα των φινλανδών)

Εν κατακλείδι

Προς τους 1200 «ταξιδιώτες στη φινλανδική χώρα» .

Ο Ανδρέας Κασσέτας έλεγε ότι ο δάσκαλος χρειάζεται να συνδυάζει το καλό γνωστικό υπόβαθρο (στο τι διδάσκει) με  τη θεατρικότητα (στο πως διδάσκει). Φανταστείτε έναν σεξπηρικό μονόλογο σε μια αποθήκη  – αχούρι ή μια καλλίπυγο ατάλαντη ηθοποιό στην Επίδαυρο. Και τα δύο αποτελέσματα καταστροφικά!

Ο γράφων προσπάθησε να είναι ταξιδευτής στους χώρους που επισκέφθηκε, μεταφέροντας την «αύρα» και το εκπαιδευτικό κλίμα από τα δημοτικά και το γυμνάσιο του Suοmussalmi.  Προφανώς και δεν μπόρεσε να ανιχνεύσει τις δυσκολίες, τα ερωτήματα, τις ανησυχίες των Φιλανδών   εκπαιδευτικών που συνάντησε. Μπόρεσε όμως να δει ένα σύστημα που λειτουργεί αξιοπρεπώς και παιδιά που αν δεν χαίρονται, τουλάχιστον δεν δυσανασχετούν  με το σχολείο, πηδώντας  φράκτες. Διότι στα σχολεία δεν υπήρχαν ούτε κάγκελα  ούτε φράκτες.

Η ελληνική κοινωνία τουναντίον θεωρεί τα σχολεία ως παιδοφυλακτήρια   και όχι ως χώρους μάθησης. Προφανώς οι ευθύνες δεν κατανέμονται ομοιόμορφα, αλλά θυμηθείτε σε ημέρες απεργιών οι λαλίστατοι σχολιαστές ως πρώτο επιχείρημα αναφέρουν «που θα αφήσουν οι εργαζόμενοι γονείς τα παιδιά τους» και όχι «πόσα μαθήματα χάνουν»!

Όσο για τη φυσική που διδάσκονται, ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις των μαθητών στο διαγώνισμα που ανάρτησε ο Γ.Φ. Σε 413 ερωτηθέντες μαθητές για τη δυσκολία των γραπτών δοκιμίων οι απαντήσεις ήταν:

Τι πιστεύατε ότι ήταν η δοκιμή (=το διαγώνισμα) φυσικής;

Πάρα πολύ δύσκολο! 52% (214 ψήφοι)

Αρκετά απαιτητικό : 29% (119 ψήφοι)

Ακριβές : 12% (50 ψήφοι)

Πολύ εύκολο! : 5% (19 ψήφοι)

Αρκετά εύκολο : 2% (8 ψήφοι)

Κανένα από τα παραπάνω, παρακαλώ πείτε μου σχόλια: 1% (3 ψήφοι)

Τελικά ας συμφωνήσουμε σε κάτι. Για την πλειονότητα των μαθητών/τριών  οι εξετάσεις στη φυσική είναι μια δυσάρεστη εμπειρία!

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια