Προτεινόμενες μειώσεις στην ύλη των πανελληνίων

Οι μειώσεις στις Φ.Ε. όπως δίνονται στο δημοσίευμα των Νέων:

2. ΦΥΣΙΚΗ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:

4.5 Ροπή αδράνειας, 4.6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης, 4.7 Στροφορμή, 4.8 Διατήρηση της στροφορμής, 4.9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής, 4.10 Εργο κατά τη στροφική κίνηση του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος, από το βιβλίο Φυσική – Τεύχος Γ’.

Επίσης να μην περιληφθεί η αναφορά «Εξαιρούνται οι ασκήσεις 25, 70» η οποία περιλαμβάνεται στο τέλος του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος στο ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019, διότι οι εν λόγω ασκήσεις αναφέρονται στις ανωτέρω παραγράφους του Κεφαλαίου 4 οι οποίες εξαιρούνται.

3. ΧΗΜΕΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Χημείας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιο 1. Οξειδοαναγωγή – Ηλεκτρόλυση και στο Κεφάλαιο 7. Οργανική Χημεία, από το βιβλίο Χημεία – τεύχος Β’.

Επίσης στο «ΚEΦΑΛΑΙΟ 3. ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ» από το βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ (ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019) να περιληφθούν σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ και τα ακόλουθα:

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα να διδαχθούν: 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 και 33.

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα και Γενικά προβλήματα να διδαχθούν: από την 34 έως και την 56, εκτός του ερωτήματος (δ) της άσκησης 54.

4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στην παράγραφο 2.4.4 Ρύπανση και στο Κεφάλαιο 3. Εξέλιξη, από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Α’» καθώς και στο Κεφάλαιο 7. «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας», στο Κεφάλαιο 8. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» και στο Κεφάλαιο 9. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία», από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Β’».

Επίσης, σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ, να περιληφθούν τα ακόλουθα:

Για την ομαλή ροή της διδακτέας – εξεταστέας ύλης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 προτείνεται η διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας να γίνεται με παράλληλη χρήση των δύο σχολικών εγχειριδίων ως εξής:

Από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» της Γ’ τάξης Γενικού των ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΟΥ ΣΜ., ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ Μ. ΓΙΑΠΙΤΖΑΚΗ Χ., ΛΑΚΚΑ Λ., ΝΟΤΑΡΑ Δ., ΦΛΩΡΕΝΤΙΝ Ν., ΧΑΝΤΗΚΩΝΤΗ ΟΛ., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ., δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα και από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΛΕΠΟΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ Β., ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΛ., ΚΟΜΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ., ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ Π., ΣΓΟΥΡΙΤΣΑ Β., τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα.

Επίσης, επισημαίνεται ότι στην εξεταστέα – διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα – παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές – δημιουργικές εργασίες των μαθητών, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής. β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

Διαβάστε όλο το δημοσίευμα εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα σε όλους. Καμία περικοπή στη μικρή ύλη, που έχει η Φυσική δεν είναι ευχάριστη, αλλά οι συνθήκες είναι πρωτοφανείς παγκόσμια, οπότε θα προσαρμοστούμε όλοι ανάλογα.

Επειδή διατυπώθηκε η άποψη ότι "ήταν φανερό τι έπρεπε να διδάξουν πρώτα οι συνάδελφοι!" να υπενθυμίσω ότι η εγκύκλιος ήρθε στα σχολεία στις 8/10/2020, σχεδόν 1 μήνα μετά, από την έναρξη των μαθημάτων. Μέχρι τότε ακούγαμε φήμες και ράδιο αρβύλα. Γίνονταν και κάτι συναντήσεις με συμβούλους που ξεκάθαρα ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΤΙΠΟΤΑ. Τα έγγραφα τα έχω πρόχειρα για όποιον θέλει ή δε θυμάται τον τραγέλαφο του Σεπτεμβρίου…
Το υπουργείο, το ΙΕΠ ή ο όποιος αρμόδιος αδιαφόρησαν επιδεικτικά και "προώθησαν" στο θάλαμο …αποσυμπίεσης όλα τα μηνύματα που έπαιρναν από τους εκπαιδευτικούς που αγωνιούσαν. Αποκλειστικά υπεύθυνο είναι λοιπόν το αρμόδιο υπουργείο και ΟΧΙ οι εκπαιδευτικοί. 
Το καλοκαίρι εδώ είμαστε και τα συζητούσαμε και όποιος θέλει μπορεί να βρει τις σχετικές συζητήσεις.

Και τελικά την πληρώνουν οι μαθητές και τα ακούνε και κάποιοι "ανυπάκουοι" εκπαιδευτικοί, που δεν είχαν κρυστάλλινη σφαίρα…

 

Άγγελος Στεφανίδης
10/04/2020 12:23 ΠΜ
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

ευχαριστώ πολύ

 

Κωστας Πυροβολου
10/04/2020 2:57 ΜΜ

Άρα με αυτό που έγινε τα παιδιά θα βοηθηθούν ;

Γιατί εγώ βλέπω το ανάποδο ακριβώς. εξηγώ:

βγήκε λοιπόν το στερεό που ξέραμε ότι θα εφαρμόσουμε ΄μετρημένα κουκιά" και θα βγάλουμε ενα δύο ερωτήματα. τώρα τι ακριβώς να πάμε να πιάσουμε; και άντε αυτό να το εξηγήσεις στους γονείς που δεν έχουν ιδέα τι γίνεται στο μάθημα

φυσικά αναφέρομαι στο μεγαλύτερο μέρος των μαθητών και όχι στα αστέρια

επομένως θα μπει μια ωραία άσκηση Η/Μ που κανείς μα κανείς δε χωνεύει σε συνδυασμό με μια ισορροπία στερεού ή μια ταλάντωση και μετά άντε να βγάλεις άκρη

όσο και να θέλουμε να πούμε ότι οι μαθητές θα κερδίσουν από τη μείωση δε μπορούμε πράγμα που σημαίνει ότι για άλλη μια φορά αυτός που θα πληρώσει είναι γνωστός από πριν…..

Ηλίας Χαριτωνίδης
10/04/2020 7:13 ΜΜ

Μια μελλοντική ερώτηση:

Οι φετινοί απόφοιτοι , του χρόνου , με ποια ύλη θα δώσουν εξετάσεις?