Το δακτυλίδι είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς με τέτοιον τρόπο ώστε το κέντρο του να ταυτίζεται με το κέντρο του σωληνοειδούς και ο άξονας του σωληνοειδούς να είναι κάθετος στο επίπεδό του .
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Αποστόλη τον Παπάζογλου που ετοίμασε την λύση στο πιο κάτω αρχείο !
Από την αρχή είχα στο μυαλό μου τρείς πιθανές απαντήσεις για να αποκτήσει την δομή ενός θέματος τύπου Β .
Μια από αυτές είναι και το μηδέν σε αντιστοιχία με το λάθος που κάνουν συνήθως οι μαθητές όταν πχ σε μια κατακόρυφη βολή προς τα πάνω τους ρωτάς τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας στην ανώτερη θέση και σου λένε …..μηδέν !
 
 by
by 
Καλό μεσημέρι σε όλους.
Θοδωρή, γράφεις "δεχόμαστε το πεδίο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς ομογενές"
Αφού το πεδίο το θεωρούμε ομογενές και στο σημείο σε απόσταση 9R/10, η ένταση θα δίνεται από τον τύπο Β=μΙn…
Γιαννη , Θοδωρη ευχασριστω για τον σχολιασμο .
Θοδωρη οπως λεει και ο Διονυσης εφοσον το σωληνοειδες πληροί τις προυποθεσεις που εχουμε θεσει για να εχουμε τον τυπο που δινει το Β στο κεντρο του εκτιμω οτι στην περιοχη των σπειρων που βρισκονται στο κεντρο του και σε ολη την εκταση της επιφανειας τους το Β θα εχει την τιμη που εχει στο κεντρο του αναφερομαι παντα στο εσωτερικο του βεβαια .
Καλησπέρα Κώστα. Να προστεθώ και εγώ σε όσους έγραψαν ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό Β θέμα.
Να σημειώσω μόνο ότι το πότε γράφουμε ΔΦ/Δt και το πότε dΦ/dt είναι μία ακόμη αμαρτωλή ιστορία… Πιστεύω ότι οι ρυθμοί μεταβολής πρέπει να διδάκονται πολύ αναλυτικά και πολύ προσεκτικά, από την Α Λυκείου (χρυσή ευκαιρία η ταχύτητα).
Νά 'σαι καλά!
Μπράβο Κώστα για το ωραίο Β θέμα που ανάρτησες!!!
Σταθη και Προδρομε ευχαριστω για τον σχολιασμο !
Σταθη οι ρυθμοι μεταβολης ειναι απο τα σημεια που θελουν ιδιαιτερη προσοχη για ολα τα κεφαλαια της Γ Λυκειου !
Πρεπει καταρχην να γινει κατανοητο απο τους μαθητες τοσο το πια πληροφορια παρεχουν οσο και το μαθηματικο τους περιεχομενο.
Κάνοντας ενα βημα ακομη , απο την στιγμη που ξερουμε τα του φαινομενου που ειναι σε εξελιξη να γνωριζουμε εξ αρχης και το προσημο του ρυθμου μεταβολης του μεγεθους, ειναι και αυτο πιστευω αρκετα σημαντικο !
Κώστα χωρίς να διαφωνώ με όσα λές, προέχει να καταλάβει ένας μαθητής ότι η ταχύτητα για παράδειγμα δεν ορίζεται ως υ=Δχ/Δt. Γιατι τότε όλες οι μετατοπίσεις θα είναι Δx = υ Δt! Και η δικαιολογία ότι τα παιδιά της Α Λυκείου δεν καταλαβαίνουν το συμβολισμό dx/dt είναι έωλη (δεν είναι ανάγκη να ξέρεις παραγώγιση για να καταλάβεις την έννοια του ρυθμού μεταβολής!).