web analytics

Δακτυλίδι μέσα σε Σωληνοειδές

Το δακτυλίδι είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς με τέτοιον τρόπο ώστε το κέντρο του να ταυτίζεται με το κέντρο του σωληνοειδούς και ο άξονας του σωληνοειδούς να είναι κάθετος στο επίπεδό του .

Λ Υ Σ Η

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Αποστόλη τον Παπάζογλου που ετοίμασε την λύση στο πιο κάτω αρχείο !

Από την αρχή είχα στο μυαλό μου τρείς πιθανές απαντήσεις για να αποκτήσει την δομή ενός θέματος τύπου Β .

Μια από αυτές είναι και το μηδέν σε αντιστοιχία με το λάθος που κάνουν συνήθως οι μαθητές όταν πχ σε μια κατακόρυφη βολή προς τα πάνω τους ρωτάς τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας στην ανώτερη θέση και σου λένε …..μηδέν !

 

Λ Υ Σ Η (ΝΕΟ)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/10/2020 1:52 ΜΜ

Καλό μεσημέρι σε όλους.

Θοδωρή, γράφεις "δεχόμαστε το πεδίο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς ομογενές"

Αφού το πεδίο το θεωρούμε ομογενές και στο σημείο σε απόσταση 9R/10, η ένταση θα δίνεται από τον τύπο Β=μΙn…

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
05/10/2020 8:24 ΜΜ

Καλησπέρα Κώστα. Να προστεθώ και εγώ σε όσους έγραψαν ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό Β θέμα. 

Να σημειώσω μόνο ότι το πότε γράφουμε ΔΦ/Δt και το πότε dΦ/dt είναι μία ακόμη αμαρτωλή ιστορία… Πιστεύω ότι οι ρυθμοί μεταβολής πρέπει να διδάκονται πολύ αναλυτικά και πολύ προσεκτικά, από την Α Λυκείου (χρυσή ευκαιρία η ταχύτητα).

Νά 'σαι καλά!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Κώστα για το ωραίο Β θέμα που ανάρτησες!!!

 

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
05/10/2020 9:19 ΜΜ

Κώστα χωρίς να διαφωνώ με όσα λές, προέχει να καταλάβει ένας μαθητής ότι η ταχύτητα για παράδειγμα  δεν ορίζεται ως υ=Δχ/Δt. Γιατι τότε όλες οι μετατοπίσεις θα είναι Δx = υ Δt! Και η δικαιολογία ότι τα παιδιά της Α Λυκείου δεν καταλαβαίνουν το συμβολισμό dx/dt είναι έωλη (δεν είναι ανάγκη να ξέρεις παραγώγιση για να καταλάβεις την έννοια του ρυθμού μεταβολής!).