Μια συνδυαστική άσκηση Ρευστών – Α.Α.Τ.

 

Αυτή είναι η πρώτη απόπειρα μου για σχεδιασμό μιας άσκησης και ομολογώ ότι την αφορμή μου την έδωσε η καταπληκτική δουλειά που κάνετε όλοι σας εδώ στο ylikonet. Επειδή προσπάθησα να ασχοληθώ με ένα (μάλλον) πρωτότυπο θέμα, ενδέχεται να έχω υποπέσει σε επιστημονικά σφάλματα. Να με συγχωρέσετε !

Στο λείο κεκλιμένο επίπεδο, γωνίας κλίσης φ=30°, ισορροπεί ένα μικρό σώμα μάζας m=8kg, το οποίο είναι δεμένο στο άκρο ιδανικού ελατηρίου, σταθεράς k=200 N/m, το άλλο άκρο του οποίου είναι στερεωμένο ακλόνητα στον τοίχο. Για να παραμένει ακίνητο το σώμα (με το ελατήριο παραμορφωμένο), εκτοξεύεται νερό, που προσπίπτει κάθετα σ’ αυτό, από έναν σωλήνα που βρίσκεται στην βάση του κεκλιμένου επιπέδου και απέχει απόσταση d=0,9 m από το σώμα , με την βοήθεια αντλίας, όπως φαίνεται στο σχήμα. Η αντλία λειτουργεί με ισχύ Pαντλ=150 W, προωθώντας νερό από την ελεύθερη επιφάνεια μίας μεγάλης δεξαμενής που βρίσκεται σε κατακόρυφη απόσταση h=0,75 m κάτω από το σημείο εκροής του υγρού, ώστε από μία διατομή του σωλήνα, να διέρχονται 1125 L νερού ανά 2,5 min.

Η συνέχεια εδώ σε PDF.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Αλέξανδρε.
Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου και για τον κόπο σου. Αντιλαμβάνομαι με όλο τον φόρτο της μελέτης , πόσο δύσκολο θα είναι να βρεις χρόνο να κάνεις και ανάρτηση….. Έχει αρκετά σημεία πρωτοτυπίας και ευρηματικότητας.
Υπάρχει κατά την άποψή μου ένα θέμα με την βολή του υγρού από τη βάση του κεκλιμένου. Λόγω της επιτάχυνσης της βαρύτητας, η φλέβα πρέπει να καμπυλώσει προς το κεκλιμένο για την απόσταση d, συνεπώς όλος ο όγκος υγρού / sec που εγκαταλείπει τον σωλήνα δεν θα χτυπήσει τη μάζα. Ίσως θα ήταν καλύτερα να κάνεις την κρούση να γίνεται σε κατακόρυφη διεύθυνση.
Για τον χρόνο διάσπασης είναι 0,3 ή 0,8 sec; Αν θέλεις, δες το πάλι.
Και πάλι συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου.

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Χριστόφορος Κατσιλέρος
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Η ευχαρίστηση είναι όλη δική μου Αλέξανδρε. Μ’ αρέσουν τα συνδυαστικά θέματα, πολύ δε περισσότερο όταν αναρτώνται από μαθητές.