Κλείνουμε τη φετινή χρονιά με ένα διαγώνισμα που φτιάχτηκε με τη συνεργασία του συναδέλφου Παναγιώτη Κουτσομπόγερα, το οποίο φέτος ανεβαίνει καθυστερημένα.
ΤΕΛΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ 2021
ή με κλικ εδώ.
Ευχόμαστε επιτυχία σε όλους του υποψηφίους.
Το Δ’ Θέμα με την λύση του εδώ.
![]()

Η ομάδα των Π. και Κ. συνεργάζεται με άριστα αποτελέσματα.
Πέτρο και Παναγιώτη σας ευχαριστούμε και για το παρόν διαγώνισμα!
Να είσαστε πάντα καλά και να συνεχίσετε να προσφέρετε σε όλους μας…
Καλημέρα Διονύση εμείς σε ευχαριστούμε και καλή δύναμη στα παιδιά !
Πολλά μαθηματικά. Πάρα πολλά
Πολύ δυνατό διαγώνισμα.Πολλα μπραβο και ευχαριστουμε για την συμβολη στην προετοιμασια μας.Θα ανεβουν απαντησεις για επαληθευση;
Διονύση καλημέρα, προσωπικά να πώ ένα ευχαριστώ σε εσένα και σε όλους όσους βοηθούν για την συντήρηση της νησίδας του υλικονετ και την φιλοξενία των διαφόρων αναρτήσεων. Οι λύσεις προφανώς και θα αναρτηθούν διότι διαφορετικά δεν θα είχε νόημα το διαγώνισμα, για όποιον το διαβάζει. Ζητάμε συγνώμη για την ετεροχρονισμένη ανάρτηση του που θα γίνει μέσα στο ΣΚ, αλλά δυστυχώς κάποιες απρόβλεπτες κατάστασεις τόσο για εμένα όσο και για τον συνάδελφο Παναγιώτη, δεν επέτρεψαν την έγκαιρη ανάρτηση τους.
Δυνατό και πρωτότυπο διαγώνισμα. Ευχαριστούμε
Αναρτήθηκαν οι λύσεις.
Σε ευχαριστούμε πολύ Χριστίνα
Καλησπέρα, πολύ καλό διαγώνισμα. Μπορείτε μήπως να εξηγήσετε το Α3 επειδή δεν καταλαβαίνω πως αυξάνεται η θερμοκρασία; Είναι λόγω του ότι ο ιοντισμός του NH4 ειναι ενδοθερμη αντιδραση ή οφείλεται σε κάτι άλλο;
Καλησπέρα Γιώργο. Η αντίδραση εξουδετέρωσης είναι εξώθερμη, οπότε κατά την πραγματοποίησή της η θερμοκρασία αυξάνεται.
Καλησπέρα σας, έχει όντως αρκετές πράξεις σε αρκετά θέματα. Ειδικότερα π.χ. τα Γ1.β, Γ2 έχουν υπερβολικές πράξεις και ίσως πρέπει να αντιμετωπιστούν κατα περίπτωση σαν μεμονωμένες ασκήσεις και όχι απαραίτητα στα πλαίσια ενός διαγωνίσματος.
Καλημέρα Π-Π!!!!! (κάτι σε περιοδικό πίνακα μου θυμίζει!!!)
Έχω ασχοληθεί με τα Γ, Δ προς το παρόν.
Γ1, Γ2 πάρα πολλές πράξεις
Γ3 δεν πιστεύω θα βρεθεί μαθητής να το απαντήσει αν δεν το χει ξανασυναντήσει, (εγώ το απάντησα με επιφύλαξη και επιβεβαιώθηκα με την απάντησή σας).
Γ4 Μια χαρά!
Στο Δ πολύ τσιγκουνιά στις μονάδες, έγραφα και έγραφα και κάποια στιγμή λέω ¨τελείωσα;’ και μόλις είχα περάσει την μέση!!!
Δ1 Πολύ καλό τα έχει όλα από ισορροπία κοινού σώματος.
Δ2 Ωραίο με το επαγωγικό φαινόμενο αλλά ίσως το
“Για την ένταση του –Ι επαγωγικού φαινομένου: Η-<ΝΗ2-”
να το δίνετε κάτω από το Δ2 και όχι στο τέλος (τεμπέλης βλέπετε δεν ακολουθώ τον κανόνα που λέμε στους μαθητές ότι διαβάζουμε μία φορά όλη την άσκηση και κοιτάμε τι μας δίνει στο τέλος). Το απάντησα μεν ξέροντας στο περίπου τα +Ι και -Ι και το είδα όταν έψαχνα την Kb της ΝΗ3.
Υ.Γ. Στις λύσεις πριν το Δ3 η Ν2Η4 απέκτησε ένα Ν παραπάνω και καλό είναι να αφαιρεθεί!!!!
Δ3 έξυπνος τρόπος να ζητάς την Kb (δεν το χα ξαναδεί και μου άρεσε!!!!)
Δ4, Δ5 κλασικά αλλά με πολλές πράξεις!!!
Υ.Γ.2 (Κυρίως προς τον Πέτρο). Μπορεί να γίνομαι γραφικός, αλλά γιατί θ oC και όχι θ; Γιατί πρέπει να πεις oC; αν εγώ το έχω μετατρέψει σε F ή K αλλάζει κάτι;
Πέτρο δεν θυμάμαι όταν έκανες αναρτήσεις φυσικής να έλεγες σε άσκηση.
” Σώμα μάζας m kg δέχεται δύναμη F N και μετά από χρόνο t s έχει αποκτήσει ταχύτητα υ m/s. ……”
Εδώ γιατί; άλλη επιστήμη η φυσική άλλη η χημεία;
Πως σου φαίνεται αυτή η εκφώνηση;
Γενικά κρίνοντας από τα Γ, Δ είναι ένα πολύ απαιτητικό διαγώνισμα και θα το κάνω σαν εργασία στην τάξη. (φαντάζομαι στο ίδιο στιλ είναι και το πρώτο που ακόμη δεν έχω ασχοληθεί ‼ !).
Ευχαριστούμε για την προσφορά σας ‼ !
Γεια σου φίλε Βασίλη Stargazer ! Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου, ειδικότερα στα Γ1,Γ2. Το Γ3 κι εμείς το θεωρούμε ξεχωριστό (ανάλογα θέματα υπάρχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς) αλλά σίγουρα είναι διαφορετικο. Σε ευχαριστούμε που αφιέρωσες χρόνο στο διαγώνισμα
Φίλε Βασίλη καλημέρα και σε ευχαριστώ για όλα τα σχόλια.
Κάθε καλοπροαίρετη παρατήρηση είναι ευπροσδεκτη και την αναζητώ. Θα ξεκινήσω από το κομμάτι του συμβολισμού. Εχεις απόλυτο δίκιο ότι η αναφορά oC δεν χρειάζεται. Ωστόσο, επειδή είμαι φανατικός αναγνώστης γνωστού εξωσχολικού βιβλίου (από τα μαθητικά μου χρόνια) στο οποίο, έχω δει να γράφεται έτσι, μου έχει γίνει συνήθεια. Ωστόσο, παραδέχομαι ότι δεν αλλάζει τίποτα.
Στο θέμα με τους δεσμούς υδρογόνου: έχω την εντύπωση ότι πώς όταν εξατάζουμε ένα μόριο ως προν τον αριθμό των δεσμών υδρογόνου που μπορεί να κάνει με άλλα μόρια, δεν πρέπει να εξετάζουμε μόνο τα σημεία Η-Α(Α=F,O,N) που περιέχονται εντός του μορίου, αλλά και τα μη δεσμικά ζεύγη e που υπάρχουν σε μεμονωμένα άτομα Α(=F,O,N). Όταν στον πάγο, λέμε ότι το Η2Ο σχηματίζει 4 δεσμούς υδρογόνου, οι δύο από αυτούς είναι δεσμοί Ο-Η στους οποίους το μόριο Η2Ο δρα ως δότης(donor) και άλλοι 2 στους οποίους τα 2 μη δεσμικά ζεύγη που εντοπίζονται στο άτομο Ο δέχονται-έλκουν(acceptor) τα Η γειτονικών μορίων Η2Ο. Στο μόριο της Ν2Η4, υπάρχουν 4 δεσμοί Ν-Η αλλά υπάρχουν και 2 μη δεσμικά ζεύγη ηλεκτρονίων που εντοπίζονται στα δύο άτομα Ν και τα οποια μπορούν να έλκουν Η γειτονικών μορίων. Αναφερόμενοι, λοιπόν στην εκτατικότητα των δεσμών υδρογόνου μεταξύ μορίων υδραζίνης, θεωρώ, κατά την προσωπική μου άποψη και θα πρέπει να γίνεται και αναφορά και στο επιπλέον άτομο Ν. Αυτά είναι κάποιες σκέψεις που έχω διαμορφώσει για το θέμα του πλήθους δεσμών υδρογόνου από ξένη βιβλιογραφία. Ωστόσο, ομολογώ ότι μπορεί να έχω και λάθος. Θα ήθελα και την γνώμη άλλων συναδέλφων.
Καλημέρα
Ευχαριστούμε για την κατάθεση του κόπου και των Ιδεών σας που πράγματι είναι πρωτότυπες.
Έχω πολλές ενστάσεις για την χρησιμότητα ενός τέτοιου διαγωνίματος σε αυτήν την εποχή. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από μαθητές και μόνο αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοπεποίθησή τους μποτρεί να έχει.
Κάποια από τα θέματα ίσως είναι φευγάτα ακόμα και για τους συναδέλφους σας. Άν είναι έτσι ακόμα και νωρίτερα θα είχαν θέση στο φόρουμ.
Εκτός κι αν κάνω λάθος και το επίπεδο της διδασκαλίας σε σχολεία και Φροντιστήρια έχει ανέβει τόσο πολύ όχι μόνο στην Γ αλλά και στις προηγούμενες τάξεις … οπότε δεν είναι ούτε οι διδάσκοντες που ήξερα ούτε οι μαθητές που ήξερα εγώ πριν 10 χρόνια. Οπότε δικαιούστε και επλέον συγχαρητήρια από τους παλαιότερους για ακόμα πιο ουσιαστικόύς λόγους.