Το Σκωτζέζικο ντουζ των επαναληπτικών εξετάσεων Χημείας 2021

Με μεγάλη καθυστέρηση, αλλά και μετά από επίσης μεγάλη σκέψη καταθέτω την άποψη μου για τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων που όχι μόνο δεν προοιωνίζουν για το μέλλον τίποτα καλό, αλλά καταδεικνύουν ότι και τίποτε δεν μαθαίνουμε από τα λάθη του παρελθόντος.

Το χειρότερο όμως κατά την γνώμη μου δεν είναι τα θέματα, είναι η έλλειψη σταθερής και ξεκάθαρης πολιτικής θεμάτων.

Το χειρότερο είναι ότι υπάρχει διάχυτη η αίσθηση σε όσους πρόκειται να εξεταστούν στην Χημεία ότι είναι έρμαια των διαθέσεων και των επιλογών κάποιων “σκοτεινών” επιτροπών που μαγειρεύουν θέματα κατά το δοκούν από την ασφάλεια και την ανευθυνότητα που τους διασφαλίζει η ανωνυμία.

ΤΟ ΣΚΩΤΣΕΖΙΚΟ ΝΤΟΥΖ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ 2021

(Visited 1,116 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Βαχλιώτης
1 μήνας πριν

Γράφετε κα Σιδέρη “… εκτιμώ ότι είναι πλέον ώριμο το
αίτημα τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων να αντλούνται με
κλήρωση από μία μεγάλη, δυναμική και σταθμισμένη κατά βαθμό
δυσκολίας Τράπεζα Θεμάτων.” και πρέπει να πω ότι συμφωνώ απόλυτα.

Βαγγέλης Κουντούρης

κι εγώ είμαι, κατ΄ αρχήν, υπέρ της Τράπεζας θεμάτων, άλλωστε και τα επίσημα σχολικά βιβλία ένα είδος Τράπεζας Θεμάτων είναι
διότι θεωρώ πιο αντικειμενικούς τους κανόνες του “παιχνιδιού”, πιο φανερό και καθαρό τον “αντίπαλο” και πιο “φωναχτές” τις απαιτήσεις για τις ζητούμενες γνώσεις
(διακρίνω, βέβαια, και ένα πιθανό πρόβλημα, διότι ο διάολος, όταν δεν έχει δουλειά να κάνει, που συνήθως δεν έχει δηλαδή, δεν κάνει μόνο αυτό που ξέρουμε όλοι, “μεριμνά” και να κληρωθούν όλα τα θέματα από το ίδιο κεφάλαιο!
τέτοιος παλιοχαραχτήρας είναι,
ίσως αποκλεισμός τρίτου θέματος από τον ίδιο κεφάλαιο με νέα κλήρωση να είναι μια κάποια λύση)
εάν εξασφαλίζονται, όμως, κάποιες βασικές προϋποθέσεις,
αναφέρω μερικές
τα θέματα
είναι σωστά διατυπωμένα και σωστά λυμένα και σωστά διορθωμένα από “γάτους”
είναι παραπάνω από αρκετά
καλύπτουν ισότιμα όλη τη διδακτέα ύλη
επιλέγονται με κλήρωση παρουσία επιτροπής
τίθενται στις εξετάσεις τροποποιημένα, χωρίς να αλλάζει η ουσία τους, και ως προς τις τιμές των μεγεθών και ως προς τα ζητούμενα-δεδομένα
όσα κληρώνονται δεν διαγράφονται 

Γιάννης Αμαραντίδης

Οι 12 μονάδες
Η κ. Σιδέρη στην πολύ διεξοδική κριτική των θεμάτων των επαναληπτικών εξετάσεων χημείας 2021 και στη τελευταία σελίδα, διατυπώνει τρεις πολύ σοβαρές αιχμές:

«τέτοια θέματα, δεν λειτουργούν αξιοκρατικά, καθώς δίνουν προβάδισμα σε αυτούς που τα έχουν διδαχθεί.» Υπάρχει καθηγητής που να δίδαξε άδολα την ηλεκτρονιακή δόμηση του Παλλαδίου;

«από αυτές τις 12 μονάδες (χωρίς συνάφεια με την εξεταστέα ύλη), οι οποίες δυνητικά θα μπορούσαν να αποτελούν και στοιχείο «διακριτικής» μεταχείρισης.»

«Αυτή η κίνηση (η προτεινόμενη κλήρωση των θεμάτων των πανελληνίων εξετάσεων) έχει καταστεί πλέον απαραίτητη κατά την εκτίμηση μου για να διαφυλαχθεί η ισότητα των ευκαιριών, η αξιοπιστία του συστήματος, η αξιοκρατική κατανομή των υποψηφίων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Για ποιες σχολές “ισότητα ευκαιριών”; Τις υψηλής ζήτησης.

Αν εκτίμησα λάθος και αυτά τα σημεία δεν αποτελούν αιχμές για την αξιοπιστία των εξετάσεων από έναν άνθρωπο με θεσμικό ρόλο, παρακαλώ να μην δημοσιευθεί το σχόλιο.