Τράπεζα θεμάτων- Η άλλη άποψη

Είναι γνωστή η άποψη μου υπέρ της τράπεζας θεμάτων για όλες τις τάξεις και για κάθε εξεταστική διαδικασία διότι:
1. Θέτει σαφή όρια και κανόνες στο παιχνίδι των εξετάσεων.
2. Δεν επιτρέπει αυθαίρετες ερμηνείες των ΑΠΣ τόσο από τους θεματοδότες, όσο και από τους συγγραφείς φροντιστηριακών βιβλίων. Ενδεικτικά αναφέρω ότι δεν είναι δυνατόν η ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ του P. Atkins (Oxford University) να είναι 750 σελίδες και τα φροντιστηριακά βιβλία για την Γ Λυκείου στην Ελλάδα 2000 σελίδες.
3. Διασφαλίζει ότι όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης θα διδαχθούν την ίδια ύλη, χωρίς παρακάμψεις, εκπτώσεις ή υπερβολές.
4. Διασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, τις ίσες ευκαιρίες μεταξύ των μαθητών, καθώς δίνει την δυνατότητα στους συγκροτημένους και επιμελείς μαθητές να δουλέψουν κυρίως μόνοι τους.
5. Αναβαθμίζει εν δυνάμει τον ρόλο του σχολείου, το οποίο μπορεί να αποτελέσει τον κύριο πυλώνα της προετοιμασίας των μαθητών και μαθητριών.
Φυσικά για να επιτελέσει τον ρόλο της η Τράπεζα Θεμάτων οφείλει να τηρεί τις προδιαγραφές τις οποίες καλείται να υποστηρίξει, δηλαδή να είναι σωστά δομημένη, τα θέματα να βρίσκονται εντός των ορίων των ΑΠΣ και να ταξινομούνται κατά βαθμό δυσκολίας, ώστε να αποφεύγονται ανισότητες στην εξέταση.
Εναλλακτικά, όλα τα σχολεία θα πρέπει να εξετάζονται σε κοινά θέματα, τα οποία θα επιλέγονται με τυχαίο τρόπο.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Δεν έχω προλάβει να μελετήσω την τράπεζα θεμάτων Χημείας της Α Λυκείου, αλλά έχω αντιληφθεί την ανησυχία πολλών συναδέλφων μου για τα θέματα που περιλαμβάνει και για τις ενδεχόμενες ανισότητες από την εφαρμογή της.
Όταν ολοκληρώσω την μελέτη μου θα επανέλθω με κριτική και προτάσεις.
Έχω μαζέψει όμως τα θέματα σε 4 αρχεία PDF, τα οποία μοιράζομαι μαζί σας.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια