Δεν ξέρω ποιος μας οδήγησε εδώ σήμερα
Μάλλον δεν έφταιγαν οι ιδέες του Οδηγού για την εξέλιξη των αξιολογητών. Αυτός μας προειδοποίησε για όλους τους κινδύνους και μας είπε για όσα έπρεπε να κάνουμε και όσα έπρεπε να αποφύγουμε.
Ας θυμηθούμε τι έγραφε ο Οδηγός
Καλημέρα Μήτσο και καλή βδομάδα.
Τι μας θυμίζεις… Πόσο μακριά βρισκόμαστε σήμερα;
Πώς λέει το τραγουδάκι;
Άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη…
Καλημέρα Μήτσο.
Καλά έκανες και ανάρτησες αυτό τον οδηγό!
Πλησιάζουν οι προαγωγικές εξετάσεις για την Α και Β Λυκείου, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα θεμάτων αυτούσια!
Σε κάποιο σημείο του οδηγού αναφέρεται περίπου ότι
τα θέματα που θα τεθούν από το βοήθημα του βιβλίου θεμάτων, καλό είναι να προσαρμοστούν από τον διδάσκοντα και να μην είναι αυτούσια!
Μήπως θα έπρεπε να γίνει αυτό και τώρα; Θυμάμαι όταν λειτουργούσε η προηγούμενη τράπεζα θεμάτων, να μην αλλάζαμε καθόλου τη διατύπωση των θεμάτων.
Τι νόημα έχει να τεθούν αυτούσια; Το πνεύμα του θέματος να ήταν το εργαλείο που θα χρησιμοποιούσε ο διδάσκοντας, και όχι το ακέραιο αυτούσιο!
Οι διδάσκοντες θα είναι όλη τη χρονιά
οι κυνηγοί θεμάτων της τράπεζας!
Καλημέρα παιδιά.
Αρνητικά σχολιάσαμε τότε όλα αυτά. Η σημερινή κατάσταση είναι χειρότερη.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Διονύση : “Εμείς γι’ αλλού κινήσαμε, γι αλλού κι αλλού η ζωή μας πάει “.
Πρόδρομε. Και αυτά που λες και όχι μόνο αυτά .
Γιάννη: Δεν νομίζω ότι η πλειοψηφία το είδαμε με κακό μάτι, Εγώ πάντως μου άρεσε παρά τους κάποιους ενδοιασμούς και τις φοβίες μου Τα χρησιμοποίησα. Και τα πρώτα αποτελέσματα δεν ήταν άσχημα.
Στο Β μέρος θα αναρτήσω τα σχετικά του ΚΕΕ για Φυσική και Χημεία Α και Β τάξης.
Και ακόμα ετοιμάζω το Γ
Αλλά πόσοι άραγε μπορούν να διαβάσουν αυτό που ανάρτησα και να το σκεφτούν κριτικά και συγκριτικά με το σήμερα. Εκτός των άλλων ο χρόνος σε όλους είναι λίγος και δύσκολα αφιερώνεται σε μελέτη της πρόσφατης ιστορίας μας σε κείμενα αυτού του μεγέθους.
Είθε για όλους να πάνε τα πράγματα κατ’ ευχήν
Καλό μεσημέρι Δημήτρη.
Έγραψα παραπάνω (με συνοδεία άσματος…) ότι άλλο “η θεωρία και άλλο η πράξη”.
Να το στηρίξω λίγο.
Τον παραπάνω οδηγό τον είχα διαβάσει το 98, τον είχα ενστερνιστεί, σε μεγάλο βαθμό και προσπάθησα να τον εφαρμόσω, αφού είχα την άποψη ότι “πολύ είχαμε προχωρήσει” στις δέσμες και καλό θα ήταν να αλλάξουμε.
Και τι ακριβώς έγινε με την πρώτη εφαρμογή;
Πήγαμε σε εξετάσεις με δύο χαρακτηριστικά:
Οι θεματοδότες αυτό ήξεραν να κάνουν και αυτό έκαναν.
Έκαναν την σύνδεση και εξασφάλισαν την συνέχεια…
Γεια σου Μήτσο.
Μερικές σκόρπιες σκέψεις.
Να σου θυμίσω στο γενικό επίπεδο ότι ο Γκράμσι έλεγε τα προβλήματα του σχολείου λύνονται έξω από την μάντρα του, στην κοινωνία.
Ο αξιότιμος κος Κασσωτάκης συντονιστής και του συγκεκριμένου κειμένου, πάντα με τα επιστημονικά του κριτήρια, στα μέσα της δεκαετίας του 80, στα πλαίσια του τότε πολιτικού κλίματος, απαγόρευε στους δασκάλους να διορθώνουν τα ορθογραφικά λάθη στο δημοτικό, καθιέρωνε περιγραφικές αξιολογήσεις κλπ, κλπ.. Στο τέλος της δεκαετίας του 90, με επελαύνοντα τον εκσυγχρονισμό στο πολιτικό επίπεδο, έβαζε διπλές πανελλαδικές Β και Γ Λυκείου και κατέληγε στα 14 μαθήματα στις εισαγωγικές.
Σε κάθε παιδαγωγικό κείμενο, βρίσκει κανείς διαμάντια αλλά και σκατ..λες, το ζήτημα είναι και ήταν πάντα στην Ελλάδα, τουλάχιστον, οι κακόμοιροι που θα εφαρμόσουν τα θέσφατα των εκλεκτών πότε μετείχαν στην απόφαση του τι θα εφαρμοστεί και γιατί αυτό και όχι το άλλο.
Δυστυχώς στα πολλά χρόνια που ζω την εκπαίδευση πάμε από το κακό στο χειρότερο.
Μεταρρύθμιση “Αρσένη”.
Πολλαπλά βιβλία φυσικής (4) και χημείας (3). Πλούσια θεματογραφία ασκήσεων. Δίδασκες το ένα, είχες και μια “τράπεζα θεμάτων” από τα άλλα τρία. Και τα βιβλία αξιολόγησης του ΚΕΕ.
Και το μεταβατικό στάδιο με τα βιβλία του Πολυκλαδικού (των απόντων) στο λύκειο.
Και 1250? εργαστήρια φυσικών επιστημών στα λύκεια με κόστος περίπου 80.000 ευρώ το εργαστήριο.
Και μετά το “κάτσε καλά Γεράσιμε” – τι θυμάμαι τώρα ο αποσυνάγωγος – άρχισαν οι εκπτώσεις…