web analytics

Για την Αξιολόγηση πριν 23 χρόνια ( μέρος Α )

Δεν ξέρω ποιος μας οδήγησε εδώ σήμερα

Μάλλον δεν έφταιγαν οι ιδέες του Οδηγού για την εξέλιξη των αξιολογητών.  Αυτός μας προειδοποίησε για όλους τους κινδύνους και μας είπε για όσα έπρεπε να κάνουμε και όσα έπρεπε να αποφύγουμε.

Ας θυμηθούμε τι έγραφε ο Οδηγός

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
09/05/2022 7:50 ΠΜ

Καλημέρα Μήτσο και καλή βδομάδα.
Τι μας θυμίζεις… Πόσο μακριά βρισκόμαστε σήμερα;
Πώς λέει το τραγουδάκι;
Άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Μήτσο.
Καλά έκανες και ανάρτησες αυτό τον οδηγό!
Πλησιάζουν οι προαγωγικές εξετάσεις για την Α και Β Λυκείου, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα θεμάτων αυτούσια!
Σε κάποιο σημείο του οδηγού αναφέρεται περίπου ότι
 τα θέματα που θα τεθούν από το βοήθημα του βιβλίου θεμάτων, καλό είναι να προσαρμοστούν από τον διδάσκοντα και να μην είναι αυτούσια!
Μήπως θα έπρεπε να γίνει αυτό και τώρα; Θυμάμαι όταν λειτουργούσε η προηγούμενη τράπεζα θεμάτων, να μην αλλάζαμε καθόλου τη διατύπωση των θεμάτων.
Τι νόημα έχει να τεθούν αυτούσια; Το πνεύμα του θέματος να ήταν το εργαλείο που θα χρησιμοποιούσε ο διδάσκοντας, και όχι το ακέραιο αυτούσιο!
Οι διδάσκοντες θα είναι όλη τη χρονιά
οι κυνηγοί θεμάτων της τράπεζας!

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Πρόδρομος Κορκίζογλου
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Αρνητικά σχολιάσαμε τότε όλα αυτά. Η σημερινή κατάσταση είναι χειρότερη.

Διονύσης Μάργαρης
09/05/2022 1:53 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Καλό μεσημέρι Δημήτρη.
Έγραψα παραπάνω (με συνοδεία άσματος…) ότι άλλο “η θεωρία και άλλο η πράξη”.
Να το στηρίξω λίγο.
Τον παραπάνω οδηγό τον είχα διαβάσει το 98, τον είχα ενστερνιστεί, σε μεγάλο βαθμό και προσπάθησα να τον εφαρμόσω, αφού είχα την άποψη ότι “πολύ είχαμε προχωρήσει” στις δέσμες και καλό θα ήταν να αλλάξουμε.
Και τι ακριβώς έγινε με την πρώτη εφαρμογή;
Πήγαμε σε εξετάσεις με δύο χαρακτηριστικά:

  1. Μπήκαν Δ θέματα στο επίπεδο των δεσμών.
  2. Έγινε διάκριση μεταξύ γενικής παιδείας και κατεύθυνσης. Οι δέσμες άλλαξαν όνομα και έγιναν κατευθύνσεις…

Οι θεματοδότες αυτό ήξεραν να κάνουν και αυτό έκαναν.
Έκαναν την σύνδεση και εξασφάλισαν την συνέχεια…

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
09/05/2022 8:29 ΜΜ

Γεια σου Μήτσο.

Μερικές σκόρπιες σκέψεις.

 Να σου θυμίσω στο γενικό επίπεδο ότι  ο Γκράμσι έλεγε τα προβλήματα του σχολείου λύνονται έξω από την μάντρα του, στην κοινωνία.

Ο αξιότιμος κος Κασσωτάκης συντονιστής και του συγκεκριμένου κειμένου,  πάντα με τα επιστημονικά του κριτήρια, στα μέσα της δεκαετίας του 80,  στα πλαίσια του τότε πολιτικού κλίματος, απαγόρευε στους δασκάλους να διορθώνουν τα ορθογραφικά  λάθη στο δημοτικό, καθιέρωνε περιγραφικές αξιολογήσεις κλπ, κλπ.. Στο τέλος της δεκαετίας του 90,  με επελαύνοντα τον εκσυγχρονισμό στο πολιτικό επίπεδο, έβαζε διπλές πανελλαδικές  Β και Γ Λυκείου και κατέληγε  στα 14 μαθήματα στις εισαγωγικές.

Σε κάθε παιδαγωγικό κείμενο, βρίσκει κανείς διαμάντια αλλά και σκατ..λες, το ζήτημα είναι και ήταν πάντα στην Ελλάδα, τουλάχιστον,  οι κακόμοιροι που θα εφαρμόσουν τα θέσφατα των εκλεκτών  πότε μετείχαν στην απόφαση του τι θα εφαρμοστεί και γιατί αυτό και όχι το άλλο.

Δυστυχώς στα πολλά χρόνια που ζω την εκπαίδευση πάμε από το κακό στο χειρότερο.

Βασίλειος Παππάς
11/05/2022 7:29 ΜΜ

Μεταρρύθμιση “Αρσένη”.
Πολλαπλά βιβλία φυσικής (4) και χημείας (3). Πλούσια θεματογραφία ασκήσεων. Δίδασκες το ένα, είχες και μια “τράπεζα θεμάτων” από τα άλλα τρία. Και τα βιβλία αξιολόγησης του ΚΕΕ.
Και το μεταβατικό στάδιο με τα βιβλία του Πολυκλαδικού (των απόντων) στο λύκειο.
Και 1250? εργαστήρια φυσικών επιστημών στα λύκεια με κόστος περίπου 80.000 ευρώ το εργαστήριο.
Και μετά το “κάτσε καλά Γεράσιμε” – τι θυμάμαι τώρα ο αποσυνάγωγος – άρχισαν οι εκπτώσεις…