Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Δείτε τα θέματα από εδώ ή και εδώ.
και οι λύσεις
Οι λύσεις από Βασίλη Δουκατζή και Κώστα Ψυλάκο. Ευχαριστούμε συνάδελφοι.
Λύσεις Πανελληνίων 2023 . Από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο. Ευχαριστούμε Δημήτρη.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου. Ευχαριστούμε Χρήστο!
Οι ενδεικτικές απαντήσεις από ΚΕΕ: Ενδεικτικές ΚΕΕ.
Ευχαριστώ πολύ Διονύση!
Το Δ υπερπαραγωγή μεν, αλλά με γεύση «πειραματικού»… τι άλλο θέλουμε…
Καλημέρα Μήτσο. Λες όντως να εννούσαν αυτό;
Δημητρη χαιρετω !
Εχεις δικιο ._ !!!
Θελω να πιστευω οτι θελουν αυτο ακριβως που λεει η εκφωνηση και να μην δωσουν ως σωστό αυτο το οποίο απαντησα πιο πανω στις λυσεις που εδωσα …..
Για να δουμε ….
Σχετικά με το Γ4, β το ερώτημα υπάρχει στην άσκηση 5.66 του σχολικού βιβλίου. Κατά την γνώμη μου πρέπει να απαντηθεί όπως και στην άσκηση. Δλδ ισχύς δύναμης.
Αν με τη λέξη “κύκλωμα” δεν εννοούμε απαραίτητα το “ηλεκτρικό κύκλωμα”;
Το καταλαβαίνω σαν την ισχύ της F, επίσης έτσι θα απαντηθεί από πολλούς μαθητές.
Οι απαντήσεις από ΚΕΕ:
Ενδεικτικές ΚΕΕ.
Επομένως Διονυση στο Γ4 (β) κραταμε το 50 J/s ….
άρα τον ρυθμό με τον οποίο η δύναμη F προσφέρει ενέργεια την χρονική στιγμή
t1 = 2s
Στο Α4 δεν έπρεπε να γράφει ότι οι 2 μετρήσεις γίνονται σε ίσες αποστάσεις από τα 2 σώματα;
Καλημέρα και πάλι.
Εκτιμώ ότι στο γ4 β υπάρχει ασάφεια.
Όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Διονύσης (γειά σου Διονύση):
μιλάει για την ισχύ της δύναμης, αλλά η λέξη κύκλωμα παραπέμπει στο γινόμενο Εi…
Εύχομαι καλά αποτελέσματα Ελευθερία, Αποστόλη στα παιδιά σας.
Καλημέρα, πρώτη φορά σχολιάζω, συνήθως δεν, αλλά αυτή τη φορά είναι μια πρόκληση!
Όλα καλά, θεματα, κατανομή ύλης κτλ … αλλά …
ΘΕΜΑ Γ
Γ1: κλίση ναι … αλλά οι υγείας από που γνωρίζουν άτι di/dt είναι η κλίση; (Μάλλον από κάπου από το χρονοντούλαπο πρέπει να το βγάλουν, ενώ τα παιδιά της θετικής το άκουγαν κάθε ημέρα)
Γ3: κλασικό θέμα με 2 πηγές και 2ο κανόνα Kirchhoff (εκτός ύλης) … για να σας προλάβω, ναι έβγαινε με πολική τάση(; που αναφερετε ότι αυτό ισχύει μόνο σε ιδανικό πηνίο με Rπ = 0) (ΚΕΕ) και με ΑΔΕ … αλλά μήπως ψάχνουνε γωνιές σε κυκλικά δωματια στο ΥΠΕΠΘ ας αποφασίσουν τι θέλουν, τι είναι και τι όχι στην ύλη και όχι το ολίγον έγκυος!
Ολα τα παραπάνω θα πει κάποιος ότι τα έχουμε πει, κάποια στιγμή, στη χρόνια στους μαθητές μας! Ναι, τα έχουμε πει, αλλά αφού βγάζουν τα μαθηματικά από μια κατεύθυνση ας μη τη βάζουν να συναγωνιστεί η κατεύθυνση αυτή με άλλους που τα ακούνε κάθε μέρα!
Τωρα αν καποιος ισχυριστεί (και θα έχει απόλυτο δίκιο) ότι τα μαθηματικά είναι η γλώσσα της φυσικης τοτε ας αποφασίσουν τι ζητάνε και από ποιους!
Αναρτήθηκαν παραπάνω και οι λύσεις από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο.
Λύσεις Πανελληνίων 2023
Από το σχολικο βιβλίο η ασκηση 5.66 με την λύση της . Το έρωτημα (δ) έχει ακριβως την ίδια διατυπωση με το Γ4 (β)
Μια ακομη παρατήρηση στο θέμα Γ1 στο σχεδιασμο της γραφικής παράστασης ι=f(t) οι μαθητές γιατί πρέπει να περιοριστούν στo χρονικο διαστημα 0-2 sec ?
Αφου η ερώτηση επαυτού εγγυειται στον υπολογισμό του φορτίου. Να χαμε να λέγαμε βέβαια όλοι έτσι το σχεδιάσαμε!
Καλό μεσημέρι συνάδελφοι.
Και του χρόνου, να είμαστε καλά! Πάει κι αυτή η χρονιά που είχε τη νέα ύλη.
Τα θέματα Α και Β σχετικά βατά. Τα Γ και Δ είχαν τις δυσκολίες τους, αλλά σε λογικά πλαίσια.
Στο Γ4β η απάντηση της ΚΕΕ δίνει την ισχύ της F και όχι την ισχύ που αναφέρεται στην εκφώνηση, δηλ. στο κύκλωμα.
Θα θεωρηθούν και οι δύο απαντήσεις ισοδύναμες ή όχι;;