Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους
Κάποιες ενδεικτικές λύσεις Αποστόλης Παπάζογλου
Λύσεις Βασίλης Δουκατζής
Οι απαντήσεις από Χριστόφορο Κατσιλέρο.
Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστούμε.
Αγαπητέ κΓιαννη Κενανιδη, διάβασα την αποψη σου για τα θέματα της φυσικής και μου φαίνεται αρκετά πρωτόγνωρη.Ολοι οι εμπειροι καθηγητές διατυπώνουν καθημερινά την διαφωνία τους με την δυσκολία και τα “υπερπαραγωγή” θέματα. Δυστυχώς, δίχως να σε ξέρω πιστεύω ότι είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια σου να φανείς, γιατί πραγματικά όλα αυτά τα παιδιά που χάνουν σχολές λόγω της φυσικής δεν θα ήθελαν να διαβάσουν αυτά τα λόγια σου.Σε παρακαλώ πολύ να μην υποτιμάς την νοημοσύνη των παιδιών που προσπάθησαν όλη την χρονιά και εν τέλει δεν θα ανταμειφθούν για τον κόπο τους!
Κώστα είναι πολύ ευγενική η παρουσία πάντα στο χώρο αυτό!!!
Χαίρομαι που εκτίμησες θετικά…
Να είσαι καλά.
Γεια σε όλους.Σχετικα με την λέξη” μείωση”.
Η έννοια αυτή δεν έχει οριστεί στα σχολικά βιβλία.Αρα το σωστό δεν είναι αυτό που φαντάζεται κάποιος. Η λέξη “μεταβολή” έχει οριστεί και είναι αρνητική όταν το αντίστοιχο μέγεθος μειώνεται.
Οποτε αν κάποιος σκεφτεί ότι η μεταβολή ενός μεγέθους είναι ή αύξηση ή μείωση,ότι δηλαδή η αύξηση ταυτίζεται με την θετική μεταβολή και η μείωση ταυτιζεται με την αρνητική μεταβολή,τότε η μείωση η οποία ζητήθηκε στις εξετάσεις είναι αρνητικός αριθμός. Αν η μείωση είναι εξ ορισμού θετική τότε αλλάζουν τα πράγματα.
Θα ορίζα την μείωση με τον πρώτο τρόπο,έτσι ώστε η μείωση να είναι αρνητική.
Όμως δεν υπαρχει αυτος ο ορισμός πουθενά στα βιβλία.
Άρα κακώς χρησιμοποιήθηκε αυτή η λέξη στην εκφώνηση του προβλήματος και ο μαθητής πρέπει να μην χάσει μοριο.
Τους τα είπα και στο βαθμολογικό αυτά κατά την συζήτηση επί των θεμάτων, που προηγήθηκε της εξέτασης.
Αυτό που λες Ανδρέα ότι και ο τελευταίος μαθητης γνωριζει τι σημαίνει μείωση δεν ισχύει.Το τι φαντάζεται κάποιος οτι σημαίνει αυτή η λεξη,δεν παίζει κανένα ρόλο.
Κωνσταντίνε καλημέρα!
Προφανώς δεν πρέπει να κοπεί μόριο από εκεί.
Δεν κατάλαβα όμως: θεωρείς σωστή τη διατύπωση π.χ. “μείωση -30 μονάδες”; και λάθος τη διατύπωση “μείωση 30 μονάδες”;
Γεια σου Δημήτρη.Αφου έγραψα δυο φορές ότι το τι φανταζόμαστε εμείς δεν παίζει ρολο. Εξήγησα αναλυτικά ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος αφού δεν υπάρχει ορισμός.
Προσωπικά ακολουθώ την λογική ΔC = μεταβολή μεγέθους C = + ή – όπου σχολιάζω το + σαν αύξηση και το – σαν μείωση.
Το να δίνεται όμως στην εκφώνηση δημιουργεί κατά καιρούς πρόβλημα, η ύπαρξη και της λέξης μείωσης και του – είναι κάτι που θα έκανε τον υποψήφιο νευρικό, δεδομένου ότι θέματα προηγούμενων ετών που έχει δει, τον έχουν κάνει καχύποπτο.
Η ανάλυση του Κωνσταντίνου μου αρέσει (όχι μόνο η παρούσα) 🙂
Ευχαριστώ Κωνσταντίνε!
Δεν μπορώ να το δω ως σωστό: “μείωση -30%” από ετυμολογική άποψη.
Είναι, όμως, θέμα ήσσονος (ως μηδενικής) σημασίας οπότε…
Και σκέφτομαι την μέρα που τα παιδιά θα ζητήσουν να δουν τα περσυνά θέματα..
Τώρα τα θέματα αυτά πως τα παρουσιάζεις;
Με ψυχραιμία σίγουρα, αλλά πως τα σχολιάζεις;
“Παιδιά οι θεματοδότες πρόσφατα στο μάθημα της Φυσικής είχαν ένα όνειρο, ήθελαν να γίνουν παραγωγοί στο Hollywood.. την δική τους φετινή παραγωγή θα δούμε στη συνέχεια..”
είναι μια πρόταση αλλά θα το σκεφτώ και άλλο, κάθε υπόδειξη θα ήταν χρήσιμη..
Κώστα καλησπέρα.
Γράφαμε μαζί…
Καλησπέρα Δημήτρη.
Γεια σου Κωστα.Μαλλον συμφωνουμε. 🙂 Η προταση οτι η μεταβολη ενος μεγεθους που ειναι αριθμος,εφοσον δεν ειναι μηδεν ειναι ή αυξηση ή μειωση,μου φαινεται λογικη και κατα συνεπεια η μειωση ειναι αρνητικος αριθμος. Εγραψα οτι ετσι θα την οριζα εγω. Δεν εχει σημασια ομως πως θα την οριζα εγω.Αφου δεν εχει οριστει στο βιβλιο,κακως μπηκε η ερωτηση και δεν υπαρχει σωστο ή λαθος.
Κωνσταντίνε χαίρομαι, για την συμφωνία. 🙂 .
Δεν έπρεπε να υπάρχει η ερώτηση.
Το σχολικό βιβλίο είχε διάφορες ελλείψεις και αυτό δημιουργεί προβλήματα.
Θα ήθελα να προσθέσω μια δήλωση ενός μαθητή που πέτυχε 19800 μόρια συνολικά και πήρε 19,8 στο μάθημα της Φυσικής:
” Στη Φυσική είχα ένα παλαβό καθηγητή που με είχε σκίσει. Αλλά στο τέλος έτρεμα. Τα θέματα ήταν δύσκολα“.
Και εγώ είδα τα θέματα και με έπιασε τρέμουλο, από τα νεύρα μου.
Φυσικά το ότι ο καθηγητής ήταν “παλαβός” και ότι ένιωθε ότι τον “είχε σκίσει” αξίζουν και τα δύο σαν σχόλια, γιατί τονίζουν το επίπεδο προετοιμασίας αλλά ταυτόχρονα και αυτοπεποίθησης που θα είχε ο μαθητής.
Τι θέματα ζητάμε;
Ζητάμε θέματα που θα αλλάξουν την εικόνα που έχει ο μέσος πολίτης για την Φυσική και κυρίως θέματα που δεν θα κάνουν τους υποψήφιους (ακόμα και αν τελικά πετύχουν άριστη επίδοση) να “τρέμουν” στη θέα τους ..