
Όταν η θερμοκρασία πέφτει, η εσωτερική αντίσταση των μπαταριών αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει γιατί η κίνηση των ιόντων μέσα στην μπαταρία επιβραδύνεται. Αποτέλεσμα; Η μπαταρία δυσκολεύεται να παρέχει την απαραίτητη ισχύ, ειδικά στην εκκίνηση, περιορίζοντας την απόδοση του οχήματος. Έτσι, τις κρύες μέρες του χειμώνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να έχουν δυσκολία να ξεκινήσουν, δίνοντας την αίσθηση ότι η μπαταρία «έμεινε». Η μειωμένη απόδοση της μπαταρίας δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Η χαμηλή θερμοκρασία επηρεάζει και τη χημική αντίδραση που παρέχει ενέργεια στην μπαταρία, καθιστώντας τη λιγότερο αποδοτική. Επιπλέον, η αυξημένη χρήση των συστημάτων θέρμανσης και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου εντείνει την κατανάλωση ενέργειας, μειώνοντας περαιτέρω την αυτονομία του οχήματος σε χαμηλές θερμοκρασίες.
https://www.kathimerini.gr/life/auto/563391781/echoyn-provlima-ta-ilektrika-aytokinita-sto-kryo/?fbclid=IwY2xjawHalR1leHRuA2FlbQIxMQABHciG7BbWEDka0Rjp8znes0T0sSjIUpEi9bCg7Ly9lDWaHZN0o-44XaZuAw_aem_UXCONV-Di3wu2_TVUevItA
Εξαιρετικό άρθρο που περιγράφει και εξηγεί το προφανές… Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΔΕ μένουν στα χιόνια περισσότερο από τα υπόλοιπα οχήματα!
Μιχαήλ ευχαριστώ είδα το άρθρο της Καθημερινής. Αλλαξα τον τίτλο της αναρτησης για να ειμαι πιο ακριβης. Η επιστημονικη εξηγηση παντως ειναι σωστη αν κρινω απο τα σχολια Πανεπιστημιακων στο προφιλ μου στο facebook.
https://www.facebook.com/tina.nantsou
Αν τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στην Βόρεια Ευρώπη δεν μένουν στα χιόνια, υπάρχουν προυποθέσεις: τα οχήματα παραμένουν φορτισμένα πάνω από 60% γιατί υπάρχει δίκτυο άρα φορτίζεις σε διάφορα σημεία στη διαδρομή, ξεκινάνε ενώ πριν γινόταν φόρτιση δηλαδή οι μπαταρίες είναι ζεστές, οι οδηγοί των οχημάτων παραμένουν λογικοί στην διαχείριση της ενέργειας (για ανάγκες των επιβατών).
Θεωρώ προσωπικά περισσότερο χρήσιμη την τεχνολογία των υβριδικών οχημάτων, αλλά κάθε τεχνολογία πρέπει να δοκιμαστεί μαζικά, για χρόνια για να με πείσει να την χρησιμοποιήσω. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους υιοθετούν σε αρχικό στάδιο και με νηπιακή υποδομή κάθε νέα τεχνολογία, χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε εξέλιξη ούτε τα απαραίτητα δεδομένα , ούτε υποδομή για να μπορώ εγώ (με βάση τις ανάγκες μου) να κάνω τις επιλογές μου.
Συμφωνώ μαζί σου, Κώστα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα, όπως διάβασα, κυρίως γιατί δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή υποστήριξης στην Ελλάδα και γιατί μάλλον οι οδηγοί δεν γνώριζαν τις ανάγκες του οχήματός τους, καθώς και την υψηλή κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση της καμπίνας.
Δυστυχώς, όμως, έχει δημιουργηθεί μεγάλη δυσφήμιση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των περιστατικών που συνέβησαν, καθώς γράφτηκαν πολλά και δικαίως.
Μίλησα πάντως με έναν γνωστό που έχει υβριδικό αυτοκίνητο και μου είπε ότι είναι ιδανικό μόνο για την πόλη στην Ελλάδα και ότι τα ηλεκτρικά αξίζουν μόνο με leasing. Εγώ, που σκεφτόμουν να αγοράσω ηλεκτρικό, μετά από όλα όσα διάβασα και άκουσα, αναθεωρώ. Δυστυχώς, είμαστε πολύ μακριά στην Ελλάδα από την ευρεία και ασφαλή χρήση αυτής της τεχνολογίας.
Ένας συμπολίτης μας, ο Μάριος Παπαλουκάς, περιγράφει ταλαιπωρία που υπέστη το 2021:
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
Αν κάνεις εκδρομή στη νότια Κρήτη πρόσεξε:

Αν είσαι κάτοικος Αμαρίου, Αγίου Βασιλείου κ.λ.π. θα πρέπει να προγραμματίσεις επίσκεψη στο Τυμπάκι ή στο Ρέθυμνο (αν μένεις στα βόρεια τμήματα του Αμαρίου) ώστε να βάζεις την ηλεκτρική σου βενζίνη.
Γιάννη, συνοψίζεις όλα τα κρίσιμα σημεία με τα δύο σου σχόλια. Τα όσα αναφέρεις ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις εμπειρίες ενός φίλου μου που διαθέτει υβριδικό όχημα και έχει συνομιλήσει με κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η διαδικασία απαιτεί να κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες, να έχεις προγραμματίσει εκ των προτέρων το σημείο ανεφοδιασμού και την ώρα της φόρτισης, να αναμένεις αρκετά για να ολοκληρωθεί η φόρτιση και να βεβαιωθείς ότι ο φορτιστής είναι αξιόπιστος. Πιθανώς κάπως έτσι βρέθηκαν σε δύσκολη θέση και όσοι εγκλωβίστηκαν στον Παρνασσό. Το εγχείρημα, τουλάχιστον προς το παρόν, φαίνεται να είναι περισσότερο κατάλληλο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο για τα ταξίδια και ένα ηλεκτρικό για τις καθημερινές μετακινήσεις στην Αθήνα, επωφελούμενοι από προγράμματα leasing και εταιρική πρόσβαση σε οικονομικούς φορτιστές. Για τους υπόλοιπους από εμάς, τους κοινούς θνητούς, φαίνεται ότι η ευρεία υιοθέτηση αργεί ακόμα.
Τελικά έχοντας “κάτσει ο καπνός” (When the smoke is going down που λένε και οι σκορπιοί!). Το όλο μπάχαλο προκλήθηκε από αυτούς που δεν είχαν αλυσίδες παρά από τα ηλεκτρικά. Όπως εξηγεί και ο Κώστας Π. στο σχόλιο του τα ηλεκτρικά δεν μένουν στο δρόμο στις βόρειες χώρες για πολλούς και διάφορους λόγους.
Πάντως η εμπειρία μου με την ηλεκτροκίνηση είναι ένα ηλεκτρικό σκουτερ που ακόμη ψάχνω τα χαμένα χιλιόμετρα της μπαταρίας!!!
Υποτίθεται ότι βγάζει 100-120 km (με πλήρη φόρτιση) και στα 40 Km σβήνει με μαθηματική ακρίβεια!!!
Υ.Γ. Περιμένω να μου αλλάξουν την μπαταρία όπως μου είπαν!!!
Η αστυνομία, Βασίλη μου, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει την ανακοίνωση, εκτός αν μου διέφυγε κάτι. Οι εφημερίδες, από την άλλη, επωφελούνται σημαντικά από διαφημίσεις αυτοκινήτων, γεγονός που ίσως επηρεάζει τη στάση τους.
Το δεδομένο που έχουμε, και όπως σωστά επισημαίνεις, είναι ότι οι προδιαγραφές συχνά διαφέρουν από την πραγματικότητα. Από όσα καταλαβαίνω, αν δεν δημιουργηθούν κατάλληλες υποδομές όπως στις βόρειες χώρες, και αν δεν ακολουθούνται οι οδηγίες των κατασκευαστών για τον χειμώνα, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να βρεθείς σε κάποιο βουνό χωρίς φόρτιση για το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σου. Αν μάλιστα αναζητούν φορτιστή κι άλλοι, η κατάσταση γίνεται ακόμα δυσκολότερη. Πώς θα μετακινηθει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μένει στον δρόμο σε τέτοιες συνθήκες; Με γερανό; Αντίθετα, αυτός που κακώς έχει ξεχάσει τις αλυσίδες μπορεί απλώς να τις προμηθευτεί και να συνεχίσει την επιστροφη.
Ίσως, λοιπόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όντως να ευθύνονται εν μέρει για το χάος που διαβασαμε οπως ανακοινωσε η ΕΛΑΣ. Εγώ, πάντως, σκοπεύω να περιμένω καμιά δεκαετία, μέχρι να δούμε υποδομές αντίστοιχες με αυτές των βόρειων χωρών, πριν αποφασίσω να προχωρήσω σε μια τέτοια ακριβή αγορά.
Παιδιά εγώ προβληματίζομαι σε δύο σημεία:
Καλησπέρα Τίνα! Στα δύο link (πάνω κάτω και οι άλλοι τα ίδια λένε) διαβάζω ότι ναι μεν 3 έμειναν αλλά και άλλα δεν είχαν αλυσίδες.
Σημείωση: Στο προ προηγούμενο αυτοκίνητο είχα πάρει αλυσίδες, μου χρειάστηκαν μετά από κανα 2 χρόνια, νομίζεις θυμόμουν πως τις βάζουν; (όταν τις αγόρασαν μου είχαν δείξει και λέω “α πολύ εύκολο” όταν χρειάστηκε παιδευόμουν κανα μισάωρο και μετά με τράβηξε ένα τρακτέρ αλατιέρα μέχρι να μπω σε καλύτερο δρόμο!!)
Οπότε το να αγοράσεις όπως λες αλυσίδες δεν είναι σίγουρο ότι θα τις βάλεις!!!
Τώρα για αγορά ηλεκτρικού δεν το σκέφτομαι καν! Άμα κυκλοφορήσουν ταχυφορτιστές του 10λέπτου και υπάρχει επάρκεια στο δίκτυο το ξανασυζητάμε!
https://www.drive.gr/news/ellada/itan-telika-ta-ilektrika-problima-stin-arahoba
https://www.in.gr/2024/12/26/greece/araxova-mythoi-kai-alitheies-gia-ta-ilektrika-aytokinita-giati-kollisan-sta-xionia/
Η Toyota έχει κατηγορήσει εδώ και χρόνια την Ευρώπη ότι η διάταξη με την ηλεκτροκίνηση, είναι λάθος. Η Toyota δεν αντιμετοπίζει προβλήματα ενώ άλλες εταιρίες, που στράφηκαν με γρήγορους ρυθμούς στην ηλεκτροκίνηση, κοντεύουν να κλείσουν.
Το ενδιαφέρον με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι η κατασκευή τους, ιδιαίτερα των μπαταριών που κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει σε αφθονία, επιβαρύνουν το περιβάλλον. Είναι σημαντικό γιατί υπάρχει μια μερίδα ιδιοκτητών που τα αγοράζουν έχοντας περιβαλλοντική συνείδηση.
Οι μπαταρίες έχουν και ένα κόστος όταν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν, η τοποθέτηση τους δε στο κάτω μέρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι σωστή για την κατανομή του βάρους, αλλά τις κάνει ευαίσθητες σε χτυπήματα.
Προσωπικά χρησιμοποιώ μηχανή, η αναλογία βάρους απόδωσης των μπαταριών, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για δίτροχα, ελαφριά οχήματα. Παρόλα αυτά η honda ανακοίνωσε ότι θα κινηθεί προς τα ηλεκτρικά δίτροχα είδωμεν.
Σίγουρα καινούργιες μπαταρίες, με μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας, θα δώσουν την λύση και σε οχήματα άλλου τύπου, π.χ. ελικόπτερα ή μικρά αεροπλάνα.
Θα ξεκινήσω πρώτα από τον κύριο Μάριο Παπαλουκά, τον φανατικό οπαδό της ηλεκτροκίνησης, όπως ο ίδιος γράφει. Πραγματικά όμως δεν ξέρω τι θα πρέπει να πω για κάποιον που κάνει κόντρες στα φανάρια με Φεράρι («τους ρίχνει στα αυτιά»), παραβιάζει τα όρια ταχύτητας πηγαίνοντας με 150 km/h («όπως όλος ο κόσμος») αλλά ανησυχεί και θεωρεί επικίνδυνο που ο σιωπηλός κινητήρας δεν ακούγεται από τους πεζούς στα στενά. Μάλιστα… Ο σιωπηλός κινητήρας λοιπόν αποτελεί ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (να σημειώσω ότι ούτε τα καινούργια θερμικά ακούγονται ιδιαίτερα αλλά τέλος πάντων) για τη ζωή στην πόλη και όσοι μένουν κοντά σε κεντρικούς δρόμους θα με καταλαβαίνουν απόλυτα. Νομίζω ότι θα τους φαινόταν ονειρικό να μπορούν ξαφνικά το καλοκαίρι να ανοίγουν τα παράθυρα του σπιτιού τους και να απολαμβάνουν ησυχία!
Κύριε Κυριακόπουλε οι κάτοικοι Αμαρίου, Αγίου Βασιλείου, ο φίλος σας που το καλοκαίρι μένει στον Μερώνα, γιατί να πρέπει να προγραμματίσουν να πάνε μέχρι το Ρέθυμνο ή να κάνουν 50 χιλιόμετρα για να βρουν βενζινάδικο – φορτιστή; Μπορούν πολύ απλά, και πάρα πολύ φθηνά, να φορτίσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι τους! Αν μάλιστα μπορέσουν να πάρουν και κάποια επιδότηση για να βάλουν φωτοβολταικά θα το κάνουν και δωρεάν! Και με 300 ή 400 χιλιόμετρα αυτονομία μπορούν να γυρίζουν τζάμπα σε όλη την Κρήτη!
Όσο για την προστασία του περιβάλλοντος που αναφέρατε, στην Ελλάδα, το ποσοστό συμμετοχής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για το 2023 είχε ξεπεράσει το 57% από 50% που ήταν το 2022. Θεωρώ ότι σύντομα θα φτάσουμε και σε πολύ υψηλότερα νούμερα.
Συνοψίζοντας, γιατί το θέμα είναι τεράστιο. Τη δεδομένη στιγμή που μιλάμε και για τη χώρα στην οποία βρισκόμαστε η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι (ακόμη) για όλους και θα συμφωνήσω με την κυρία Νάντσου σε αυτό. Το δημόσιο δίκτυο είναι πολύ περιορισμένο και όσοι χρειάζεται να κάνουν συχνά μεγάλα ταξίδια (λιγότερο βέβαια από το 5% του πληθυσμού) ίσως καλύτερα να μην πάρουν ηλεκτρικό γιατί χρειάζεται προγραμματισμός και δεν ξέρω αν ο καθένας μπορεί να τον κάνει. Από την άλλη για όσους κινούνται κυρίως σε πόλεις και περίχωρα (κάνουν πάνω από το 95% των χιλιομέτρων τους) και έχουν δικό τους πάρκινγκ όπου μπορούν να φορτίζουν (πάνω από το 50% του πληθυσμού), η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα. Με την επιδότηση (αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αλλά θεωρώ ότι θα υπάρξει και πάλι) τα ηλεκτρικά δεν έχουν μεγάλες διαφορές τιμής από τα θερμικά και η διαφορά αυτή καλύπτεται από το πολύ χαμηλότερο κόστος κίνησης και τα σχεδόν μηδενικά χρήματα για σέρβις. Ιδιαίτερα μάλιστα αν κάποιος μένει σε σπίτι όπου μπορεί να εγκαταστήσει φωτοβολταικά τότε η αγορά ηλεκτρικού είναι κατά τη γνώμη μου μονόδρομος. Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι τόσο μεγάλη που συμφέρει ακόμη και να νοικιάζει θερμικό κάθε φορά που θέλει να πάει κάποιο ταξίδι!
Καλημέρα Μιχάλη.
Γράφεις:
Πραγματικά όμως δεν ξέρω τι θα πρέπει να πω για κάποιον που κάνει κόντρες στα φανάρια με Φεράρι …..
Εγώ από το κείμενό του δεν κατάλαβα ότι κάνει κόντρες και του αρέσουν κιόλας. Είπε ότι το μόνο πλεονέκτημά τους είναι ότι ξεκινούν ταχύτερα στα φανάρια. Υπονοεί προφανώς ότι είναι ασήμαντο μια και παρακάτω γράφει:
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Έτσι ο συντάκτης του κειμένου αποδομείται. Παρουσιάζεται ως ένας «κοντράκιας» και καθ’ έξιν παραβάτης του κ.ο.κ. , οπότε γιατί να δεχθούμε τα προβλήματα που περιγράφει με την Οδύσσεια στη Σπάρτη;
Από το κείμενό του καταλαβαίνω πως το κόστος δεν είναι μικρό. Λέει 35 ευρώ για 200 χιλιόμετρα.
Καλημέρα. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν μπροστά να τον δω να κάνει κόντρες! Αλλά έτσι όπως γράφει το κείμενο,σε συνδυασμό με τα 150 km/h που γράφει παρακάτω ότι πήγαινε, το συνδύασα. Το να ξεκινάει γρήγορα στα φανάρια ένα αυτοκίνητο δε βλέπω τι πλεονέκτημα μπορεί να προσφέρει αν κάποιος δεν κάνει κόντρες. Το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι τα 50km/h. Επομένως τι σημασία έχει πόσο γρήγορα ξεκινάς από ένα φανάρι αφού σε 2 ή 5 δευτερόλεπτα θα πιάσεις το όριο των 50 και έτσι κι αλλιώς θα σταματήσεις σε λίγο στο επόμενο; Ζήτω συγγνώμη αν τον παρεξήγησα πάντως!
Σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο ταξίδι του. Αν και δεν μπορώ να γυρίσω το χρόνο πίσω στο 2021 και να δω, με βάση τους φορτιστές που υπήρχαν τότε, αν υπήρχε καλύτερος προγραμματισμός δέχομαι ότι δεν υπήρχε και ότι ταλαιπωρήθηκε όπως άλλωστε και πολλοί ακόμη τα τελευταία χρόνια – λιγότεροι όσο περνάει ο καιρός και το δίκτυο μεγαλώνει.
Το κόστος ταξιδιού όντως δεν είναι ιδιαίτερα μικρό σε σχέση με κάποια θερμικά γιατί αναγκάζεσαι να φορτίζεις σε ιδιωτικούς φορτιστές που δεν είναι ιδιαίτερα φθηνοί (αν και υπάρχει και το όφελος με τα διόδια, με τα σέρβις, ενδεχομένως τα τέλη κυκλοφορίας και άλλα). Όπως έγραψα και παραπάνω το πραγματικό οικονομικό όφελος είναι μόνο αν φορτίζεις στο σπίτι σου. Και το κόστος μηδενίζεται αν έχεις φωτοβολταϊκά. Τότε αξίζει πραγματικά η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.