Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Σήμερα το έφερε η μοίρα να ασχοληθώ με φυσική λυκείου . Πρώτον από το γεγονός ότι συζητούσα για αυτοκίνητα με ένα φίλο που έχει κάνει test drive από φεράρι μέχρι ηλεκτροκινούμενο πατίνι και δεύτερον τακτοποιώντας τις βιβλιοθήκες και τα συρτάρια έπεσε το μάτι μου σε ένα μιλιμετρικό χαρτί προ αρχαιοτάτων χρόνων που έγραφε “το δίλημμα του κίτρινου”. Εν τω μεταξύ με τον φίλο συζητήσαμε το θέμα της επιτάχυνσης του αυτοκινήτου στην προσπέραση που έχω θέμα και έμαθα τον όρο “επιτάχυνση εν κινήσει” που πρέπει να ρωτάμε στην αγορά αυτοκινήτου. Βρήκα λοιπόν κάπου μία αντιγραφή από ένα φοβερό Γερμανικό site το ADAC που έλεγε ότι αν δεν θές να γίνεις Σουμάχερ δεν σε ενδιαφέρει καθόλου ο χρόνος 0 – 100 km/h αλλά ο χρόνος από 60 – 100 km/h ή 80 – 120 km/h δηλαδή η επιτάχυνση εν κινήσει. Με βάση μετρήσεις και υπολογισμούς το ADAC κατέληγε ότι από 60 σε 100 km/h ο καλύτερος χρόνος είναι 4,35s και ο ανεκτός 8,63s ή επιτάχυνση 2,554 m/s2 έως 1,287 m/s2. Συνδίασα τις δύο πληροφορίες που είχα και βγήκε η ανάρτηση.
Χρησημοποίησα καλές επιδόσεις γιατί με βόλευαν τα νούμερα, επιτάχυνση 2 m/s2 και φρενάρισμα 6 m/s2. Τα αποτελέσματα έχουν ενδιαφέρον αλλά μάλλον θέλουν Κυριακόπουλο να τα νοικοκυρέψει λιγουλάκι.
![]()
Καλημέρα Άρη.
Και εξαιρετική είναι και δεν χρειάζονται επέμβαση τα νούμερα.
Ένα όχημα φρενάρει με επιβράδυνση μ.g όπου μ ο συντελεστής τριβής (αν είναι abs οριακής τριβής). Τα λάστιχα επομένως που επικαλείσαι έχουν συντελεστή 0,6.
Άρη εξαιρετική !
Μια μόνο απορία : Γιατί στην επιλογή της επιτάχυνόμενης κίνησης δεν πήρες υπόψη σου τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού; Χρειάζεται χρόνος για να αφήσει γκάζι και να πατήσει γκάζι 1s, Αλλά για να σανιδώσει το γκάζι ( το οποίο θεωρούμε ότι ήδη πατούσε ) δεν χρειάζεται χρόνος αντίδρασης ή είναι αμελητέος ;;.
Χρόνια Πολλά και ΚΑΛΗ Χρονιά σε όλους μας.
Δημήτρη ωραία ερώτηση θα το κοιτάξω. Προς το παρόν ας το εκλάβουμε σαν μέση επιτάχυνση.