web analytics

Η ποιότητα ενός θέματος

Όπως η κρίση σε καλλιστεία πάσης φύσεως είναι κάτι υποκειμενικό έτσι και η κρίση θεμάτων Εξετάσεων ή φυλλαδίων.

Διαφορετικά θα κρίνει τους εικονιζόμενους μία σύγχρονη κυρία, διαφορετικά μία κυρία του 1900, διαφορετικά ένας κύριος, διαφορετικά άλλος κύριος.

Έτσι και ένα θέμα κρίνεται διαφορετικά αν το δεις την εποχή των Δεσμών, διαφορετικά σήμερα.

Το γούστο αμβλύνεται και αυτό κάνει δύσκολα τα πράγματα.

Έτσι όλα όσα γράφω είναι υποκειμενικά και ίσως προϊόντα προσωπικών εμμονών και φανατισμού.

Ο μαθηματικός τύπος:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γεια σου Γιάννη. Μεγάλο ζητούμενο η ποιότητα ενός θέματος. Προχθές ξεκίνησα να γράφω τι δεν θα πρότεινα ως θεματοδότης. Επειδή είναι κοντά στην ιδέα της παρούσας ανάρτησης, ας βάλω εδώ αυτά που άρχισα να γράφω, χωρίς να κάνω ξεχωριστή ανάρτηση.

Πολλά είναι τα στοιχεία που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας θεματοδότης, όταν ετοιμάζεται να προτείνει κάτι για τις εξετάσεις. Ένα από αυτά – και ίσως το σημαντικότερο – είναι το τι δεν θα έπρεπε να προτείνει. Αν ήμουν θεματοδότης, δεν θα πρότεινα:
α. εύρεση σταθερών D1 και D2 σε σώματα που ταλαντώνονται μαζί.
β. ερώτημα που θα ζητούσε τι θα συνέβαινε στην περίοδο της γνωστής φθίνουσας ταλάντωσης, αν άλλαζε το b.
γ. ερώτημα που θα ανάγκαζε το μαθητή να χρησιμοποιήσει τη σχέση Ε = 1/2 D A^2 σε τυχαία στιγμή της φθίνουσας ταλάντωσης.
δ. ερώτημα που θα ζητούσε τι θα συνέβαινε στη συχνότητα συντονισμού εξαναγκασμένης ταλάντωσης, αν άλλαζε το b.
ε. ερώτημα που θα ανάγκαζε το μαθητή να εφαρμόσει την ‘ΑΔΕΤ’ σε μια εξαναγκασμένη ταλάντωση.
στ. ερώτημα που θα ζητούσε τι θα συνέβαινε στο πλάτος μιας εξαναγκασμένης ταλάντωσης δεδομένης συχνότητας, αν αλλάξουμε τη μάζα του ταλαντωτή.
ζ. ερώτημα που θα (ξανα)ανάγκαζε το μαθητή να εφαρμόσει την ‘ΑΔΕΤ’ σε κύμα.
η. ερώτημα που θα αναφερόταν σε ακίνητα σημεία λόγω συμβολής.
θ. ερώτημα που θα βρισκόταν στα όρια της ύλης.
ι. θέμα που θα είχε εξαντλητικές πράξεις και λίγη φυσική.
κ. κακόγουστη συρραφή θεμάτων ως θέμα Δ, με 15 διακόπτες και 25 νήματα.
λ. θέμα με τεράστια εκφώνηση, αντίστροφα ανάλογη με την ποιότητά του.

Η λίστα φυσικά είναι ενδεικτική και μπορεί να συμπληρωθεί.

Τελευταία διόρθωση4 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ελπίζω το ίδιο Γιάννη.

Βασίλειος Μπάφας
12/05/2025 8:37 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη όπως πολλές φορές έχω παραδεχθεί, η ικανότητά σου να δημιουργείς προβληματισμούς και τροφή για σκέψη είναι καταπληκτική και αξιοθαύμαστη.
Μεταξύ σοβαρού και αστείου, νεαρός που να καταδιώκει ένα κοριτσάκι και αυτό να τρέχει να γλυτώσει, μπορεί να δημιουργήσει αντιρρήσεις για το θέμα και άλλου είδους!!!
Για φαντάσου σε αγώνα μποξ να υπήρχε φωτογραφία από μποξέρ, να ζητηθεί η δύναμη της γροθιάς και να προκύψουν ρατσιστικά θέματα!!!
Συμφωνώντας λοιπόν μαζί σου και με τον Αποστόλη, καλό θα ήταν να είναι πολύ προσεκτικοί οι θεματοδότες για να αποφεύγεται η δυσφήμιση του μαθήματός μας.
Να είσαι πάντα καλά!