
Μια παρουσίαση θεωρίας για την Α΄Λυκείου, πάνω στις δυνάμεις.
Α ΛΥΚ ΔΥΝ 1 ΘΕΩΡ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 1-2025. pptx
Α ΛΥΚ ΔΥΝ 1 ΘΕΩΡ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 1-2025. pdf
![]()
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Μια παρουσίαση θεωρίας για την Α΄Λυκείου, πάνω στις δυνάμεις.
Α ΛΥΚ ΔΥΝ 1 ΘΕΩΡ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 1-2025. pptx
Α ΛΥΚ ΔΥΝ 1 ΘΕΩΡ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 1-2025. pdf
![]()
Ο λόγος για τον οποίο αναρτώ πάλι τις δυνάμεις είναι γιατί μαθητές μου της Γ Λυκείου (έχουν διδαχθεί στερεό) μου λένε ότι τους βοήθησε να σχεδιάζουν τις δυνάμεις που ασκούνται στα σώματα.
Άλλωστε είναι οι μέρες που έχουμε διδάξει ή διδάσκουμε ή θα διδάξουμε τις δυνάμεις στους μαθητές της Α Λυκείου.
Μακάρι να φανεί χρήσιμο σε συναδέλφους!
καλησπέρα σε όλους
καλή δουλειά, Στέφανε
μου άρεσε, επειδή τη χρέωσα, βασικά, ως ποιοτική, που λείπει σε μεγάλο βαθμό από τα σχολικά βιβλία
έχω, όμως και κάποιες ενστάσεις, ως “αιρετικός”, που έχω παλιότερα και εδώ καταθέσει, αποδεχόμενος ότι το επίσημο σχολικό βιβλίο “νικάει”
“ Ένα ελατήριο ασκεί στα άκρα του δυνάμεις
Ένα τεντωμένο νήμα- σχοινί ασκεί δυνάμεις στα σώματα που συνδέονται με τα άκρα του”
η δύναμη είναι “δικαίωμα” της μάζας, το ελατήριο θεωρείται με ασήμαντη μάζα, άρα θα ήταν καλύτερα όπως και στο νήμα να υπήρχαν μάζες στα άκρα του
“Fελ = Κ∙Δl
Δηλαδή όσο μεγαλύτερη είναι η μεταβολή του φυσικού μήκους ενός ελατηρίου, ανάλογα μεγαλύτερες είναι και οι δυνάμεις που ασκεί στα άκρα του.”
εδώ τα θεωρώ όλα ανάποδα
Δl=Fεξ/k
…όσο μεγαλύτερη είναι η εξωτερική δύναμη Fεξ, τόσο μεγαλύτερη είναι και η επιμήκυνση Δl…
(αν θες και διαθέτεις το “άλλο” βιβλίο Φυσικής της Α Λυκείου, που διδάχτηκε το 2000-2001, ρίξε μια ματιά
ομοίως και εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2025/05/blog-post.html)
Βαγγέλη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά και για την υπόδειξη-διόρθωση.
Οι δυνάμεις ασκούνται σε μάζες, βεβαίως και έχεις δίκιο.
Σε ευχαριστώ και πάλι.