web analytics

Σχόλια για τα Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Φυσική 2016

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 9:19 στην ομάδα Θέματα Εξετάσεων

Παρακαλούνται τα μέλη και οι φίλοι του δικτύου μας, να τοποθετηθούν εδώ και όχι στο ιστολόγιο, γράφοντας τα σχόλιά τους για τα θέματα Φυσικής προσανατολισμού του 2016.

Παρακαλούνται ακόμη να μην ανοίγουν παράπλευρες συζητήσεις με παρόμοιες αντικείμενο, ώστε να έχουμε συγκεντρωμένα τα σχόλια σε μια θέση.

Δείτε και τα θέματα:

1. Φυσική(νέο σύστημα)

2. Φυσική Εσπερινών (νέο σύστημα)

3. Φυσική(παλιό σύστημα)

4. Φυσική Εσπερινών (παλιό σύστημα)

πολλά πέσανε….

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:35 ΜΜ

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 9:34
 

Καλημέρα σε όλους, εύχομαι όλα να κυλήσουν ομαλά, καλή επιτυχία στους μαθητές που εξετάζονται.

Θα γίνει μια προσπάθεια να γραφούν – λυθούν τα θέματα από την σελίδα μας στις επόμενες ώρες.

Μπορείτε να δείτε την προσπάθεια εδώ.

Φυσικά, θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον την παρούσα συζήτηση.

Κάθε συνάδελφος που θα ήθελε να βοηθήσει, θα μπορούσε να στείλει την άποψη του στο email:kostas.papadakis@live.com .Όπως σε κάθε δημοσίευση περιμένω την κριτική σας ( 🙂 ).

%ce%b1%ce%b6Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 9:48

Σωστός Διονύση …καλημέρα μας.

Μέχρι να φανούν ακούμε Pink Floyd !

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-30 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:06

Έγινε η ανάρτηση…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-30 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:13

Σωστή η έκφραση:

“Η περίοδος δεν διατηρείται”;

Δεν θα έπρεπε να έλεγε “η περίοδος δεν διατηρείται σταθερή”;

5828d1b3433b9-bpthumb Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:26

πρώτη “εν θερμώ” τοποθέτηση:

καλοδιατυπωμένα, χωρίς εκπλήξεις, αναμενόμενα, εύκολα έως μέτρια

(η έκφραση είναι αποδεκτή Διονύση)

a1-6 Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:29

Καλημέρα .

Ίσως τα πιο βατά (!?)  θέματα των  12 τελευταίων ετών …

Διονύση εντόπισες ήδη πρόβλημα έκφρασης   … ίσως υπάρχουν και άλλα

όπως επίσης θα έπρεπε να αποφευχθούν σημεία του βιβλίου με επιστημονικά “προβλήματα ασάφειας” όπως τα Α5 α και β

Γιατί σύμφωνα με το βιβλίο :

 

Α1. β     Α2. γ.   Α.3. β.    Α.4.δ.

Α.5.  α) Σ   β) Λ   γ) Σ   δ)Λ  ε) Λ

Απάντηση από τον/την Δημήτρης Τσορμπατζίδης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:29

Σε πρώτη ανάγνωση… θεωρώ ευκολούτσικα και δουλεμένα.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-30 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:32

Κάτι έγινε και με το Β1 των εσπερινών….

Καταργήθηκε.

Βαγγέλη η φράση παραπέμπει σε “αρχή!!! διατήρησης της περιόδου”, έστω και αν γλωσσικά μπορεί να στέκει.

Και γω τα βλέπω (με την πρώτη ανάγνωση) ως τα ευκολότερα των τελευταίων ετών και αν επαληθευτεί αυτό, θα είναι θετικό γεγονός.

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:36 ΜΜ

β

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:36 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 23 Μάιος 2016 στις 10:36

Θα συμφωνησω, επιστροφη στο 2010, αν θυμαμαι καλα.

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 10:37

Καλημέρα Διονύση 

και σε όλη την παρέα. 

Διονύση δεν γνωρίζεις …την ''Αρχή της Διατήρησης …της ''Περιόδου''.

Θα συμφωνήσω ότι τα θέματα…είναι '' Βατά'' και ''Αναμενόμενα''

με την Πρώτη …Ματιά.

Μας αποχαιρετούν …και τα κύματα.

Να ' στε καλά . 

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:48

Καλημέρα συνάδελφοι

Συμφωνώ για το επίπεδο των θεμάτων.

Δυό πρώτα σχόλια:

α. δεν δόθηκαν τριγωνομετρικοί αριθμοί στο Β2

β. στο Δ3 στροφορμή ως προς πού;

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 10:53

Έκανα τα Α και Β και τα θεωρώ α…πλά.

Στο Β1 ίσως ο συμβολισμός της ταχ. του ήχου με υηχ αντί υ που έχουν οι τύποι ίσως δημιουργήσει αρχικά 

προβληματάκι αλλά ξεπερνιέται ευκόλως. Ορθή η ιιι)

Β2) ορθή η ι)

Β3) ρευστό θεματάκι . Ορθή η ιι)

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:37 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 23 Μάιος 2016 στις 10:53

Β1   Σωστή η ιιι)

123516

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 10:58

 

Συμφωνώ με τον Παντελή και τον Δημήτρη για τις απαντήσεις του Β θέματος.

 Τα ρευστά όπως αναμενόταν δεύτερο θέμα (και στο πρώτο έχει ερώτηση),

του χρόνου θα είναι τρίτο θέμα,

φταίει βέβαια το ylikonet για αυτό,

έδωσε τόσες αναρτήσεις που δεν πρόλαβε η επιτροπή να τις μελετήσει.

🙂 .

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 11:00

Μόλις ολοκλήρωσα τη λύση και μία πρώτη εκτίμηση ..Τα θεωρώ καλά θέματα ..μου άρεσε που το Δ χωριζόταν σε 2 ασκήσεις που μπορούσε η κύλιση να αντιμετωπιστεί ως αυτόνομη άσκηση!!

Συμφωνώ Δημήτρη!!

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 11:02

Αν κάποιος τα έχει σε Word ας τα ανεβάσει!! να κερδίσουμε λίγο χρόνο!

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:06

Το ερώτημα B1, ερώτημα παρόμοιο με ερώτημα του σχολικού, νομίζω ότι είναι πολύ καλό!

Προσωπικά το θεωρώ ουσιαστικό!

 

Permalink Απάντηση από τον/την Μανόλης Μαργαρίτης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:07

κρίμα θα μπορούσαν να έδιναν κάτι και στους ταλαντούχους μαθητές…..

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:38 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:12

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. 10m/s

Γ2. -10m/s, 2m/s

Γ3. 24kgm/s προς τα δεξιά

Γ4. 56,25%

ΘΕΜΑ Δ

Δ1. 0,1m

Δ2. -5ημ(10t+3π/2) (S.I.)

Δ3. 0,4kgm2/s

Δ4. 100J/s

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 11:18

Το κάνω τώρα..

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:39 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:21

Με μια πρώτη ματιά, τα θέματα του παλαιού συστήματος είναι κατά τι πιο απαιτητικά.

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 11:21

Αποστόλη στο Γ3 βρίσκω 18 στα αλλα συμφωνούμε

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:23

σωστά Γιάννη 18

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 11:25

Γειά σου Αποστόλη.

Γεια το Γ) θέμα συμφωνώ πλην του Γ3) που αν δεν κάνω λάθος βγάζω 18 Kg m/s

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:39 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 11:26

Συμφωνώ

Παπαδάκης Παντελεήμων είπε:

Γειά σου Αποστόλη.

Γεια το Γ) θέμα συμφωνώ πλην του Γ3) που αν δεν κάνω λάθος βγάζω 18 Kg m/

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:26

Καλημέρα Αποστόλη.

Συμφωνώ με την εκτίμηση για τα θέματα του παλαιού συστήματος.

Με πολλά κύματα και ηλεκτρομαγνητισμό…

Θα έλεγα στην "λογική" των προηγούμενων ετών.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 11:28

Τι σου είναι οι ηλεκτρονικές ταχύτητες …

Σύμφωνοι λοιπόν.

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:40 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 11:33

Εχω κι έναν υπολογιστή του 1921 που μάλλον χρειάζεται τη βαριοπούλα του Βαγγέλη

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:33

Νομίζω Διονύση ότι τα θέματα είναι στον αντίποδα των περσινών. Μάλλον τους λείπει η διαβάθμιση.

Πρέπει να αναζητηθεί κάπου μια 'χρυσή τομή'.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:33

Οι λύσεις των θεμάτων Γ και Δ, από τον Κώστα Ψυλάκο, με κλικ εδώ.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 11:34

 

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με συνάδελφο, μου σχολίασε:

 

Στο Δ θέμα δεν θα έπρεπε να αναφέρεται ότι κατά την ταλάντωση του το σώμα δεν ξεπερνάει την θέση Γ

(το λείο τμήμα);

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:37

Κώστα  δεν πρόκειται να κινηθεί σε χαμηλότερη θέση, από αυτήν που ισορροπεί αρχικά, αφού αυτή θα είναι ακραία θέση της ταλάντωσης.

Αποστόλη συμφωνώ.

Μια διαβάθμιση… λείπει.

Δύσκολη η χρυσή τομή. Επικρατεί …ταλάντωση:-)

Από το ένα άκρο στο άλλο…

 

Permalink Απάντηση από τον/την Τρούλιαλης Μιχάλης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:43

Τα θέματα δε θέλω να τα σχολιάσω, νομίζω ότι ήδη γράφτηκαν πολλά. Το περίεργο είναι ότι δεν ήθελα να σχολιάσω και τα θέματα της προηγούμενης χρονιάς! Μπράβο στις επιτροπές με τις… ταλαντώσεις τους!

 

Υ.Γ. Υπάρχει κάποια λογική εξήγηση για το γεγονός ότι οι μαθητές που έδιναν εξετάσεις με το παλιό σύστημα εξετάστηκαν σε εντελώς διαφορετικά θέματα;

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:41 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 23 Μάιος 2016 στις 11:47

 

Ωραία συνάδελφοι

Νομίζω πως έχουμε μόνο ψιλοπροβληματάκια (με σοβαρότερο αυτό για την έλλειψη του σημείου ( έστω άξονα ) ως προς το οποίο ζητείται η στροφορμή …) τα οποία δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα σε μαθητές

Β2  Σωστό το ι)  ( όπως προείπε πολύ νωρίτερα ο Παντελεήμων και άλλοι συνάδελφοι)

και δικαιολόγηση κάτι σαν :

%ce%b22-23-5-16

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 11:53

Ακριβώς αυτό, είναι η πιο sic λύση.

Γκενές Δημήτρης είπε:

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:41 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 12:08

Συμφωνώ με τη λύση του Δ) όπως την έδωσε ο Ψυλάκος (Κώστα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ)

Ηθελα να γράψω την παρατήρησή μου ότι το Δ θέμα τεμαχίζεται σε τρία μέρη ,Ισορροπία-ταλάντωση – κύλιση

που κάθε ένα μπορεί να δουλευτεί σχετικά εύκολα και τα Δ3, Δ4 ανεξαρτοποιούνται των Δ1 ,Δ2.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 23 Μάιος 2016 στις 12:19

Συνάδελφοι

μια χιλιοδατυπωμένη απορία: στο Δ2 πρέπει να δειχτεί ότι D=k;

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:42 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 23 Μάιος 2016 στις 12:20

Βέβαια έχω ακόμη ένα μικρό προβληματάκι με την διατύπωση του Β3

Στο Β3 όταν λέμε : η διαφορά πίεσης ανάμεσα στα σημεία Α και Β …. εννοούμε  pA-pB;: ή κάνω λάθος ; Μήπως μόνο εγώ λέω  Μεταβολή ( και όχι διαφορά ) το   pΒ-pΑ  ;

 

Permalink Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 23 Μάιος 2016 στις 12:25

Καλημέρα

Όπως είπε και ο Αποστόλης θα έπρεπε να καθορίζεται το σημείο ως προς το οποίο θα υπολογισθεί η στροφορμή. Οι εξεταστές μπορεί να εννοούν την στροφορμή ένεκα ιδιοπεριστροφής αλλά ….

Τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα και θα έχουμε συσσώρευση προς τις υψηλές βαθμολογίες.  

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:42 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 23 Μάιος 2016 στις 13:02

Αποστόλη άκου τι θυμήθηκα…

Πριν κάμποσα χρόνια, στο βαθμολογικό είχε μπει ακριβώς το ερώτημά σου D=k ;

Διιστάμενες απόψεις …ώσπου ένας συνάδελφος  παρέπεμψε στο σχήμα 1.24 σελίς 21 (τελευταία έκδοση)

όπου υπάρχει ελατήριο σώμα και δίνει τον τύπο της f με κ …άρα λέει δεν χρειάζεται απόδειξη !!

Είπαμε λοιπόν δεδικασμένο πλέον.

Βέβαια εδώ έχομε κεκλιμένο, αλλά αν το ήθελαν ας το ζητούσαν …λέω.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 13:02

Έχουν ολοκληρωθεί τα θέματα, η μετατροπή δηλαδή του @#$% (αυτολογοκρίνομαι) format εικόνας – κειμένου pdf στο format κειμένου word.

Τώρα με copy – paste έχετε τις λύσεις σε word.

(ρίξτε και καμιά ματιά για διορθώσεις)

 

Σιγά – σιγά και οι λύσεις.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 23 Μάιος 2016 στις 13:20

Να κανω και μια ερωτηση, που αν θυμαμαι την ειχα διατυπωσει και περσι, τα κυματα εξακολουθουν να αποτελουν μερος της εξεταζομενης υλης ; Μηπως απο του χρονου να αρκουμαστε απλως στη θεωρητικη τους επεξεργασια, διχως επιλυση σχετικων ασκησεων ;

 

Permalink Απάντηση από τον/την Σακκάς Τάκης στις 23 Μάιος 2016 στις 13:22

Εδω ειναι αρκετοι μαθητες που γραψει ολα σωστα εκτος του Α2 . Αρκετος κοσμος στο 95. Νομιζω απογοητευτικο για τους μαθητες που αχοληθηκαν πραγματικα σοβαρα με το μαθημα .Κριμα

 

Permalink Απάντηση από τον/την Δημακόπουλος Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 13:25

Τα σημερινά θέματα ήταν άδικα για αυτούς που στοχεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές. Το παραμικρό ανεπαίσθητο λάθος θα στοιχίσει εισαγωγή σε σχολές υψηλής προτίμησης!!!!

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 13:29

Δημήτρη νομίζω ότι λέγοντας διαφορά εννοούμε αρχική τιμή μείον τελική.

Εδώ λοιπόν έχουμε διαφορά πίεσης  το pA-pB.

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:43 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 13:35

Οι μαθητές δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στο να απαντήσουν σωστά σε αυτό που οι θεματοδότες θέλουν.

Αλλά ήταν τόσο δύσκολο στη διατύπωση να πουν "ως προς τον άξονα περιστροφής" ώστε να είναι και επιστημονικά σωστοί;

Εμμανουήλ Λαμπράκης είπε:

Καλημέρα

Όπως είπε και ο Αποστόλης θα έπρεπε να καθορίζεται το σημείο ως προς το οποίο θα υπολογισθεί η στροφορμή. Οι εξεταστές μπορεί να εννοούν την στροφορμή ένεκα ιδιοπεριστροφής αλλά ….

Τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα και θα έχουμε συσσώρευση προς τις υψηλές βαθμολογίες.  

Permalink Απάντηση από τον/την Kostas Tzimoulias στις 23 Μάιος 2016 στις 13:37

Ως μαθητής που εξεταζόμουν σήμερα τα θέματα αντικειμενικά ήταν πολύ εύκολα. Συγκεκριμένα τώρα θεωρώ το Α5 ερωτημα δ λανθασμένο ως προς τη διατύπωση. Ημουν μαθητής που για τον α ή β λόγο δεν αποστηθισα κάθε κομματι του σχολικού απο μέσα ωστόσο πιστεύω οτι το ερώτημα οπως διατυπώθηκε ήταν λανθασμένο. Ναι η σκέδαση ειναι συγκρουση>> μια αλληλεπιδραση δηλαδή όχι κρούση. Ναι η σκεδαση γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα τοσο για τα δεδομένα του μακρόκοσμου όσο και για του μικρόκοσμου. Ομως οι δυνάμεις ειναι σχετικά μικρες (για το μακροκοσμο) και πολύ μεγάλες για τον μικρόσμο γιατί λοιπόν να χάσω μονάδες επειδη απάντησα σωστό?

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:44 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Kostas Tzimoulias στις 23 Μάιος 2016 στις 13:38

Επίσης…κρίμα για τα παιδιά που ασχολήθηκαν με τη φυσική και ήθελαν να ξεχωρίσουν κατά ένα μέρος. Πιστεύω οτι θα υπάρξουν παρα πολλά γραπτά πάνω απο 16 πάρα πολλά όμως. Και θα κλαιμε τον αύγουστο όταν δουμε τις βάσεις που η εισαγωγη ουσιαστικά θα κρίνεται από ένα μάθημα μονο μάλλον τα μαθηματικά. Εκτος βεβαια αν υπάρξει καμια έκπληξη στη χημεία

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 23 Μάιος 2016 στις 13:43

 

Για να θεωρήσουμε ότι μεταξύ δύο σωμάτων έχουμε κρούση, πρέπει να έχουμε την επίδραση πολύ μεγάλων δυνάμεων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Η ερώτηση θεωρείτε σημαντική, απλά δεν χρειαζόταν η αναφορά στο μικρόκοσμο. Μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα και στη περίπτωση αυτή το έκανε.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Kostas Tzimoulias στις 23 Μάιος 2016 στις 13:50

Παπαδάκης Κώστας είπε:

 

Το γνωρίζω αυτό. Ακομα και οι πολυ μεγάλες δυνάμεις ειναι σχετικά μεγέθη. δε μπορει να αναφερεται ετσι απλα αοριστα "σχετικά μικρές δυναμεις" …"σχετικά" με τι? Προσωπικά νιωθω αδικημένος που θα χάσω και αυτο το 0,2 γιατι μιας και απο απροσεξία στα μαθηματικά έπεσα αρκετά το κάθε μόριο μετράει για να μπω σε σχολή. Δε μπορουν να πετάνε μια λέξη χωρις να ξερουν να την χρησιμοποιουν. το σχετικά δειχνει συγκριση.Τοσοι θεματοδότες φυσικοί και να μην μπορουν να διατυπωσουν ενα ερωτημα με αυστηροτητα? ειναι δυνατόν?

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΜΥΣΙΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 13:59

Στο ίδιο πνεύμα με το θέμα Δ!  http://ylikonet.blogspot.gr/2011/05/blog-post_01.html

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 14:08

Κώστα, ήρθε η ώρα να απολογηθείς:-)

Από πού και ως πού δικαιολογείται να μπαίνει άσκηση η οποία είναι στην ουσία ίδια με κάποια που υπάρχει στο υλικονέτ;

Τι κρύβεται πίσω από την "σύμπτωση" αυτή;

Πού είναι τα "λαγωνικά";

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 14:12

Και μια ερώτηση κρίσεως, όχι όμως για τους υποψήφιους.

Αυτοί σωστά απάντησαν, χωρις να έχουν κάποιο πρόβλημα.

«Σε κάθε στάσιμο κύμα μεταφέρεται ενέργεια από ένα σημείο του ελαστικού μέσου σε άλλο».

Είναι σωστή ή λάθος η παραπάνω πρόταση;

 

Permalink Απάντηση από τον/την Konstantinos Moulakis στις 23 Μάιος 2016 στις 14:13

Αδικία για αυτούς που είχαν ασχοληθεί με το μάθημα… Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω πόσο θα μου κόψουν στο γ2 που αντί για m2 στον τύπο της κρουση έβαλα m1 και επίσης τι γίνεται αν το σχήμα στο Δ είναι με μολύβι

 

Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2016 στις 14:20

Αν πρόκειται να δώσουμε τριγωνομετρικούς αριθμούς  σε ένα πρόβλημα, όπως το Δ, δεν δίνουμε ποτέ μόνο το ημθ!!!

Είναι σαν να λέμε ότι αυτό πρέπει να χρησιμοποιηθεί…

Δεν "δικαιούται" κάποιος μαθητής να νομίζει ότι η συνιστώσα wx είναι ίση με mg∙συνθ;

Δικαιούται βεβαίως να έχει επιλογή του σωστού και του λάθους…

 

Permalink Απάντηση από τον/την Χούντας Δημητρης στις 23 Μάιος 2016 στις 14:25

Τα θέματα ήταν πολύ καλά. 

1ο θέμα: Καλές ερωτήσεις θεωρίας.

2ο θέμα: Το 1ο με το Doppler δεν θα το έλεγα ευκολο. 

3ο θέμα: Αρκετά εύκολο αλλά ήθελε γνώσεις από παλαιότερες τάξεις. Δεν το έγραφαν οι κακοί μαθητές.

4ο θέμα: Έτσι ακριβώς πρέπει να είναι ένα τέταρτο θέμα. Αυτής της δυσκολίας εννοώ. 

 

Νομίζω πρέπει να σταματήσουμε την προσπάθεια αυτοεπαρσης χαρακτηρίζοντας τα θέματα εύκολα, υπονοώντας με αυτόν τον τροπο ότι εμείς ξέρουμε να κάνουμε πολύ δυσκολότερες ασκησεις, άρα είμαστε καλυτεροι και εξυπνοτεροι από κάποιον που τα χαρακτηρίζει μέτριας δυσκολιας. Χαρακτηρίζοντας εύκολα κάποια θέματα μέτριας δυσκολίας (όπως τα φετινα) ή μέτριας δυσκολίας κάποια πραγματικά δύσκολα (όπως τα πέρυσινα), αυτομάτως νομιζουμε ότι αυτοχαρακτηριζομαστε ως έξυπνοι. Μήπως αυτος είναι τελικά ο μεγάλος μας καημός? Πωςθα φάνουμε έξυπνοι? Ξερετε αν ήμασταν πραγματικά εξυπνοι που λύνουμε τα πάντα  και πόσο εύκολα θέματα βάζουν μωρέ…δεν θα είμαστε απλά σχολικοί καθηγητές αλλά κάτι παραπάνω.

Τα θέματα φυσικής είχαν ξεφύγει τα τελευταία χρόνια. Επιτέλους επέστρεψαν στη σωστή τους βάση. Μακάρι να συνεχιστουν κατά αυτόν τον τρόπο.

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 5:44 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Θοδωρής Κυριακάκης στις 23 Μάιος 2016 στις 14:33

Όσο αναφορά τα θέματα του παλαιού συστήματος, πολύ καλό το γεγονός ότι ρίξανε το επίπεδο. Όχι και τόσο καλό, όμως, ότι έπεσε τόσο. Μία χρυσή τομή δεν μπορεί να βρεθεί; Δεν είναι ανάγκη να βλέπουμε θέματα σαν του 2013 ή του 2015, αλλά το επίπεδο του 2014 -με κάποιες διορθώσεις ίσως στον όγκο του- νομίζω ήταν αξιόλογο. Υπάρχουν και κάποιοι που αφιέρωσαν πολύ χρόνο στη φυσική. Κρίμα. Με τέτοια θέμα, αυτός που θα γράψει 18 θα είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτόν του 19. Βέβαια τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα.
Πιο συγκεκριμένα, 
το Α θέμα ξεφεύγει από την παπαγαλία και μου άρεσε. Το Α5ε) από πολλούς θα απαντηθεί στην τύχη, για τον απλό λόγο ότι κάποιοι δεν ξέρουν να προσανατολίζονται, ας μην κρυβόμαστε σε αυτό!
Για το Β, ωραία επιλογή που το σπάσανε σε 4 μικρότερα και πιο εύκολα θεματάκια και δεν είδαμε πάλι 2 δ θέματα χωρίς νούμερα και 1 πολύ απλό, όπως άλλοτε.  Το Β4 ωστόσο, λίγο unfair. Ένα ολόκληρο θέμα βασίστηκε ακριβώς πέρυσι σε αυτή την ιδέα. 
Το Γ θέμα αρκετά αξιόλογο.
Το Δ θέμα…. Δ1 χάσιμο επαφής.. οκ σε κάθε περίπτωση το χάσιμο γίνεται στη θφμ, η ίδια συνθήκη είναι .. το μάθαμε.. σκέτη μεθοδολογία.. κάποιος άλλος πάλι θα έλεγε…περυσινά ξινά σταφύλια..   Για το Δ2,Δ3,Δ4 ξέρεις τι πρέπει να κάνεις με του που τα διαβάσεις. Δεν χρειάζεται να σκεφτείς. 
Σε γενικές γραμμές, απ' όλο το διαγώνισμα, λείπουν ένα, δύο σημεία στα οποία κάποιος θα έπρεπε να προβληματιστεί.. 

Μία συμβουλή στα παιδιά που μας διαβάζουν: δεν έχει σημασία η γνώμη μου, όπως και κανενός άλλου, για τα θέματα. Ό,τι έγινε έγινε. Μην σπαταλάτε το χρόνο σας άλλο στη Φυσική. Συνεχίστε στο επόμενο. Εύχομαι κάθε επιτυχία…..
Υ.Γ. Κάθε χρόνο τσεκάρω την ευχή από κάτω και ακόμα δεν έχουν βγάλει το "καλή"…Τώρα τελευταία πρόσθεσαν το "σας ευχόμαστε" 

 

Permalink Απάντηση από τον/την ΜΥΣΙΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 23 Μάιος 2016 στις 14:37

Χχαχαχαα Διονύση και στις επαναληπτικες το ίδιο έγινε!! Τις κρύβω σε συσκευασίες φαγητού για να μην τις οσμίζονται χαχαχαα!

 

Permalink Απάντηση από τον/την Γιάννακας Γιώργος στις 23 Μάιος 2016 στις 15:17

 

Mια επισήμανση εδώ(αν δεν έχει επισημανθεί από παλιά) σχετικά με το θέμα Α3 της εξέτασης με το νέο σύστημα (από ρευστά  σε ισορροπία).

Η λεζάντα στο σχήμα 3-3 του βιβλίου (από την ιστοσελίδα ebooks.edu.gr/) αναφέρεται σε συνθήκες εκτός πεδίου βαρύτητας ενώ το σχήμα δείχνει μανόμετρα εντός πεδίου βαρύτητας αφού φαίνεται να υπάρχει και η υδροστατική πίεση. Δηλαδή άλλα δείχνει το σχήμα, άλλα η λεζάντα και άλλα ορθά αναφέρει το κυρίως κείμενο θεωρίας…(δεν είναι βέβαια 1η φορά ή 1ο λάθος ή η 1η λάθος διόρθωση στο σχολικό, θυμηθείτε και τη γραφική παράσταση στην εξαναγκασμένη ταλάντωση…).

Από την άλλη στο σχήμα της Α3 σήμερα, όλα τα μανόμετρα δείχνουν το ίδιο…Άρα η επιτροπή ήθελε να βοηθήσει και να στείλει τους υποψηφίους μακριά από την απάντηση γ ή έκαμε διόρθωση στα του σχολικού ή τι?

 

Επίσης αν και στα μαθηματικά η ύλη (ορθώς)  εντέλει έγινε ίδια και για παλιούς υποψηφίους άρα εξετάστηκαν όλοι σε κοινά θέματα, η ύπαρξη των ρευστών, μη διδαγμένων πέρυσι, ανάγκασε την επιτροπή να βγάλει τόσα διαφορετικά θέματα αφού δεν ήταν εφικτό η ύλη να γίνει ίδια. Αυτό το θεωρώ άδικο για τους περσινούς υποψήφιους ανεξάρτητα της όποιας δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων.

Δε θα μιλήσω για τα θέματα αφού με κάλυψαν οι τόσες παρατηρήσεις σας, όμως τολμώ να πω ότι απαιτείται λίγο καλύτερη κλιμάκωση δυσκολίας ώστε να φανεί έστω λίγο και ο μαθητής που κοπίασε πολύ ή απλά "το έχει" (από μόνος του και όχι κατ' ανάγκην υποβοηθούμενος).