Πέρα από τα αυτονόητα…

Στην Φυσική της Α΄Λυκείου, διδάσκουμε την κίνηση υλικού σημείου σε ευθεία τροχιά. Δεν γίνεται καμιά νύξη για καμπυλόγραμμη κίνηση, ούτε για κάποιο μέγεθος (μετατόπιση, ταχύτητα, επιτάχυνση…) σε μη ευθύγραμμη κίνηση.

Μετά ερχόμαστε στην Β΄τάξη και λίγο πολύ θεωρώντας τα πάντα γνωστά διδάσκουμε “εν τάχει” την οριζόντια βολή.

Μήπως θεωρούμε πολλά πράγματα ως αυτονόητα;

Δείτε τι διδάσκεται στην Κύπρο, πριν ο μαθητής διδαχτεί την αρχή ανεξαρτησίας των κινήσεων:

Κίνηση στο επίπεδο. Εισαγωγή.

ή

Κίνηση στο επίπεδο. Εισαγωγή.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νικήτας Μενούνος
30/11/2017 8:55 ΜΜ

Θα θυμάσαι φυσικά ότι η οριζόντια βολή διδάσκονταν (από όσους την δίδασκαν) στην Α΄ Λυκείου. Εκεί να δεις «εν τάχει»!

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Μπα, εμείς εδώ αφήνουμε να τα μάθει στα μαθηματικά αυτά ο μαθητής γιατί με τον αριθμό των ωρών που κάνουμε μάθημα δεν προλαβαίνουμε. Εδώ, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα (αλλά και το σχολικό βιβλίο) που εγώ τουλάχιστον παραβιάζω, ο μαθητής στη Β λυκείου πρέπει να μάθει μόνο ΟΜΑΛΗ κυκλική κίνηση και χωρίς την παράγραφο με τα παραδείγματα, και στη Γ λυκείου να ξέρει ήδη π.χ. ότι στη μη ομαλή κυκλική κίνηση ισχύει ο τύπος που είναι μάθει στην ομαλή για την κεντρομόλο αλλά μόνο στιγμιαία για την ακτινική συνιστώσα της επιτάχυνσης. Φαντάζομαι ότι αυτό το μαθαίνει την εορτή του Αγίου Πνεύματος που μεσολαβεί ανάμεσα στο τέλος της Β και της αρχής της Γ Λυκείου με την αντίστοιχη επιφοίτηση.

Βαγγέλης Κουντούρης

γενικά οι Κύπριοι έχουν καλύτερα βιβλία, πώς γίνεται αυτό δεν ξέρω,

ενώ έχουνε τελειώσει, οι περισσότεροι, το ίδιο Πανεπιστήμιο με εμάς!

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Για να είμαι ειλικρινής παραβιάζω και το αναλυτικό πρόγραμμα της Α λυκείου και χρησιμοποιώ, δίνοντας αντίστοιχο φυλλάδιο, τον ορισμό της θέσης και της μετατόπισης σε 2 διαστάσεις που υπάρχει στη σελ 12 του βιβλίου της Α λυκείου των Αλεξάκη, Κουντούρη κ..α.