Ένα σώμα μάζας 0,5kg είναι δεμένο στο άκρο νήματος μήκους 0,5m και διαγράφει κατακόρυφη κυκλική τροχιά κέντρου Ο. Τη στιγμή που βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της τροχιά του Α, έχει ταχύτητα υ1=4m/s, όπως στο σχήμα.
i) Να βρεθεί η ορμή και ο ρυθμός μεταβολής της ορμής στη θέση Α.
ii) Να υπολογιστεί επίσης η ορμή του σώματος στο κατώτερο σημείο της τροχιάς Β.
iii) Να υπολογιστούν μεταξύ των θέσεων Α και Β:
α) Η μεταβολή της ορμής του σώματος.
β) Η μεταβολή του μέτρου της ορμής.
iv) Τη στιγμή που φτάνει το σώμα στη θέση Β, το νήμα κόβεται. Μετά από χρονικό διάστημα t1=0,6s το σώμα βρίσκεται στο σημείο Γ, χωρίς να έχει φτάσει στο έδαφος.
α) Να υπολογιστεί η….
Η συνέχεια στο Blogspot.
ή
Η κυκλική κίνηση, η οριζόντια βολή και η ορμή.
Η κυκλική κίνηση, η οριζόντια βολή και η ορμή.
Σχόλιο από τον/την Κωστας Ψυλακος στις 26 Οκτώβριος 2014 στις 20:08
Καλησπερα Διονυση !
Σημαντικο και διδακτικο το παραδειγμα σου . Αναλυει σημεια που εχουν ιδιαιτερο ενδιαφερον. Θα επισημανω το τελευταιο το οποιο εχει και εναν αλφα βαθμο δυσκολιας για τους μαθητες της β Λυκειου! Πολυ ωραιοι και οι δυο τροποι που προτεινεις . Καλο βραδυ !
Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 27 Οκτώβριος 2014 στις 9:12
Καλημέρα Διονύση.
Πάντα ορμη-τικός… με στρωτή ροή,
με όμορφα μονοπάτια και στόχο το ξέφωτο!
Μη ξεχνάς πως υπάρχει και το
‘’μέτρο μεταβολής της ορμής’’= απόλυτο της μεταβολής ορμής
Καλή βδομάδα !
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Οκτώβριος 2014 στις 9:22
Κώστα και Παντελή καλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Πράγματι έχουμε και το μέτρο της μεταβολής της ορμής, το οποίο ενυπάρχει στη λύση:
“οπότε το διάνυσμα της μεταβολής της ορμής, είναι ένα διάνυσμα οριζόντιο, με φορά προς τα δεξιά και μέτρο”..
Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 27 Οκτώβριος 2014 στις 11:34
Καλημέρα Διονύση
Διδακτική – Ουσιαστική- Όμορφη
πρόταση διδασκαλίας.
Επιμένεις Διονύση…και αυτό είναι πολύ σημαντικό
και μας βοηθά πολύ.
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Οκτώβριος 2014 στις 15:15
Καλό μεσημέρι Γιάννη.
Σε ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο.
Να είσαι καλά.
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 27 Οκτώβριος 2014 στις 18:19
Διονύση καλησπέρα
Εξαιρετικό θέμα.
Βλέπω τώρα που η κυκλική κίνηση και η ορμή μπήκαν στην ύλη της β-κατεύθυνσης τόσο εσύ όσο και άλλοι συνάδελφοι με τα χέρια λυτά του δίνετε να καταλάβει!
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 9:32
Καλημέρα Μανώλη.
Υποτίθεται Μανώλη, ότι άλλους στόχους έχει η διδασκαλία μιας ενότητας, σε μια τάξη σε μάθημα γενικής παιδείας και άλλους στόχους σε ένα τμήμα προσανατολισμού.
Υποτίθεται βέβαια ότι υπάρχουν εκπαιδευτικές δομές που μελετούν, προτείνουν, καθορίζουν.
Υποτίθεται ότι όσοι έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης, αυτά τα ξέρουν.
Υποτίθεται ότι πρέπει όλα αυτά να έχουν γίνει.
Τι λες Μανώλη.
Έχει γίνει ΕΝΑ από όλα τα παραπάνω;
Καλύτερα να ακούσουμε για μια ακόμη φορά την αφιέρωση του Γιάννη, αφού η ήττα μας είναι γενική…
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 9:49
Διονύση καλημέρα
Πονεμένη ιστορία
Να ελπίσουμε;
Έχουμε βέβαια το μεγάλο κεφάλαιο για την εκπαίδευση το κεφάλαιο Λοβέρδος!!
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 9:58
Βέβαια ο άνθρωπος (ο Λοβέρδος) άρχισε από την τριτοβάθμια. Εκεί εφαρμόζει ένα ευφυέστατο σχέδιο που ξεκινά πρώτα από την πλήρη διάλυση της για να τη κτίσει σε νέα βάση!!!
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 10:02
Όπως ακριβώς Μανώλη, “έκτισε” το σύστημα υγείας…
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 10:28
Πολύ καλή Διονύση
και εξαιρετικό το σχόλιο στο τέλος,
κατά τη γνώμη μου και αποδεκτή ευθεία λύση,
εύρεση δηλαδή μόνο της ΔPy.
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 11:18
Διονύση
Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι
Για να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί – εφαρμόζεται ένα αποτελεσματικό και αρμόζον εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα θα πρέπει να ανατεθεί η ευθύνη σε μια όσο γίνεται πιο ολιγομελή ομάδα
Από εγνωσμένου κύρους
Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Από την ομάδα να αποκλείονται
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 11:40
Καλημέρα Βαγγέλη.
Συμφωνώ ότι η τελευταία εκδοχή είναι αποδεκτή για να μην πω, ότι αν την έβλεπα από έναν μαθητή σε λύση, θα τον “πριμοδοτούσα”…
Μανώλη, δεν έχεις άδικο στην πρότασή σου. Σου διαφεύγει όμως, ότι αυτή η επιτροπή από κάποιους θα πρέπει να οριστεί. Και αυτοί δεν μπορεί παρά να είναι οι πολιτικοί και μάλιστα από αυτούς που έχουν την εξουσία να το κάνουν.
Αλλά και κάτι ακόμη, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
1) Μια άκρως πολιτική διαδικασία, αφού με βάση το μοντέλο και το σχέδιο για τη χώρα και για τις ανάγκες που θα έχουν να αντιμετωπίσουν, οι νέοι άνθρωποι μετά από μερικές δεκαετίες, θα πρέπει να χαραχθεί και
2) Είναι μια άκρως ειδική επιστημονική δουλειά, την οποία μόνο άνθρωποι με ειδικές σπουδές και γνώσεις μπορούν να την φέρουν εις πέρας.
Ο ρόλος των μαχόμενων δασκάλων, μπορεί να είναι μόνο βοηθητική στο επίπεδο του τρόπου και του επιπέδου που κάποια πράγματα μπορούν να διδαχθούν.
Και προφανώς δεν πρέπει η επιλογή τους να γίνει, ούτε στη λογική της παρέας, ούτε με πολιτικά κριτήρια, ούτε πολύ περισσότερο ανάλογα με “το βύσμα” που διαθέτει ο καθένας…
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 28 Οκτώβριος 2014 στις 12:10
Διονύση καλημέρα
Ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού συστήματος είναι όπως λες μια άκρως πολιτική διαδικασία, αφού με βάση το μοντέλο και το σχέδιο για τη χώρα και για τις ανάγκες που θα έχουν να αντιμετωπίσουν, οι νέοι άνθρωποι μετά από μερικές δεκαετίες, θα πρέπει να χαραχθεί. Ακριβώς γιαυτό αποκλείω αυτούς που αποκλείω γιατί έχει αποδειχτεί ότι με τις μικροπολιτικές τους δε χαράσσεται εκπαιδευτική πολιτική. Η επιτροπή που προτείνω δεν θα μπορούσε να είναι “απολιτική” και σίγουρα γι’ αυτά που λες θα είχε βαθιά γνώση. Οι μαχόμενοι δάσκαλοι που καθόλου δεν αποκλείεται να ανήκουν και στην υψηλή διανόηση, απεναντίας θα έλεγα, θα έχουν και επίγνωση της “πραγματικότητας” στο χώρο της παιδείας. Όσο για το ότι η επιτροπή αυτή θα οριστεί από τους πολιτικούς, αν συμφωνούμε ας απαιτήσουμε από τους νυν και τους επόμενους να κάνουν μια ελάχιστη πατριωτική πράξη ορίζοντας την κατάλληλη επιτροπή χωρίς να παίξουν τα συνηθισμένα “στημένα” παιχνίδια τους.