web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
03/06/2017 6:27 ΜΜ

Καλησπέρα Αντώνη.

Σε ευχαριστώ για τα θέματα που ανάρτησες

Πέρα από τον εργαστηριακό χαρακτήρα που αναφέρεις (και σωστά), μήπως αποδεικνύουν μια πολύ μεγαλύτερης έκτασης ύλη, στην οποία εξετάζονται οι μαθητές;

Εδώ έχω την αίσθηση, ότι "σκάβουμε να βγάλουμε πετρέλαιο"surprise  στην ιοντική ισορροπία…

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/06/2017 12:38 ΜΜ

Καλημέρα Αντώνη.

Να πω μια γνώμη.

Το διάλυμα του CH3CH2NH3CI ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης δεν είναι όξινο;

Οπότε χωρίς να μπούμε σε υπολογισμούς, δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ισορροπία ιοντισμού του δείκτη μετατοπίζεται και επικρατεί το μπλε χρώμα;

Για την 7α, η μεθυλαμίνη  δεν είναι βάση ανεξαρτήτως του αν είναι διαλυμένη στο νερό; Υπάρχει κάποια αντίδρασή της που να μπορεί να αποβάλλει Η+; Έχω την υποψία ότι μόνο ως πρωτονιοδέκτης μπορεί να συμπεριφερθεί.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/06/2017 4:46 ΜΜ

Καλησπέρα Αντώνη.

Αν μιλάμε για "χαρτοχημεία", τότε πράγματι θα πρέπει να δοθεί συγκέντρωση του άλατος, να υπολογιστεί το pH και στη συνέχεια να αποφανθούμε για το χρώμα. 

Αν μιλάμε όμως για "πειραματική διδασκαλία" όλα αυτά μάλλον πάνε στην άκρη και οφείλουμε να πάμε "λίγο χονδρικά"smiley

Τι σημαίνει αυτό. Βλέπεις μια ουσία που είναι οξύ και απαντάς ότι θα επικρατήσει το χρώμα στην όξινη περιοχή (μάλλον) κάπως μακρυά από το 7…

Όσο για το 2ο, συμφωνώ ότι για να απαντήσεις αν μια ουσία είναι οξύ ή βάση κατά B-L θα πρέπει να την  δεις στην συγκεκριμένη αντίδραση. Γι΄αυτό παραπάνω έγραψα:

"Υπάρχει κάποια αντίδρασή της που να μπορεί να αποβάλλει Η+; Έχω την υποψία ότι μόνο ως πρωτονιοδέκτης μπορεί να συμπεριφερθεί."

Για να την δούμε να "λειτουργεί" ως οξύ, πρέπει να την φανταστώ παρουσία μιας ισχυρής βάσης και να αποβάλλει υδρογονοκατιόντα… και τέτοια δεν μπορώ να φανταστώ.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/06/2017 4:53 ΜΜ

Να συμπληρώσω κάτι για τους αναγνώστες που δεν μας "γνωρίζουν" και πολύ.

Εγώ είμαι Φυσικός και ο Αντώνης Χημικός και μάλιστα από τους καλύτερους πειραματικούς, που τουλάχιστον εγώ γνωρίζω.

Άρα ξεκινάμε από τη βάση, να έχει αυτός δίκιο και άδικο εγώblush

Αλλά μέχρι να τοποθετηθούν και άλλοι ειδικοί, απαντώ σαν …συγγενήςwink

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/06/2017 5:39 ΜΜ

Τελικά την βρήκεςsurprise

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
05/06/2017 8:34 ΠΜ

Περίμενα κάποιες τοποθετήσεις και από άλλους φίλους, Χημικούς, αλλά βλέπω ότι το τριήμερο “μας έριξε” σε αδράνειαsmiley.

Οπότε ας βάλω μια άλλη διάσταση, για το ερώτημα 7i.

Ποιο είναι ακριβώς το νόημα του ερωτήματος;

α) Η μεθυλαμίνη παρουσιάζει ΠΑΝΤΑ  βασικό χαρακτήρα.

β) Η μεθυλαμίνη παρουσιάζει βασικό χαρακτήρα και σε άλλες περιπτώσεις, όπου δεν έχει διαλυθεί στο νερό.

Παραπάνω στη συζήτηση Αντώνη δεχτήκαμε την πρώτη εκδοχή. Και η αντίδραση που παραπάνω έδωσες αποδεικνύει ότι η πρόταση είναι λανθασμένη.

Μήπως το νόημα της ερώτησης είναι αυτό της  2ης εκδοχής;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
05/06/2017 12:56 ΜΜ

Γεια σου Αντώνη.

Είδα και τις λύσεις!!! έστω και λίγο αργά…

Έχεις δίκιο, ως ερώτηση σωστού – λάθους, είναι έτσι και αλλιώς, προβληματική και η απάντηση που δίνουν δεν καλύπτει το θέμα…

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Συμφωνώ με τον Αντώνη,

Για το CH3CH2NH3Cl πράγματι παίζει ρόλο  η συγκέντρωση.

Αντίστοιχο παράδειγμα είναι "τι ρΗ έχει ένα διάλυμα HCl;" Δεν έχει πάντοτε πολύ όξινο καθώς εξαρτάται και από την συγκέντρωση του (πχ 10^-6 Μ -> pΗ =6).

Επίσης, μια αμίμνη είναι σίγουρα βάη σε υδατικό της διάλυμα. Αν βρεθεί μαζί μα μια ισχυρή βάση θα παίξει τον ρόλο του οξέος.

(αντίστοιχο παράδειγμα με βάση και το σχολικό βιβλίο ΝΗ3 – ΝaΝΗ2 το ΝΗ2– είναι βάση και η ΝΗ3 οξύ ..)