Ένα σώμα κινείται σε ευθεία, η οποία ταυτίζεται με τον άξονα x’x. Tη χρονική στιγμή t0=0 το σώμα διέρχεται από τη θέση x0=20m, ενώ η εξίσωση ταχύτητάς του είναι υ=-4+2t (S.I.) όπου t ανήκει στο διάστημα [0,4s] . Θεωρούμε θετική φορά προς τα δεξιά.
Α. Να χαρακτηρίσετε την κίνηση του σώματος
B. Να κάνετε ένα σχήμα, σχεδιάζοντας την ταχύτητα και την επιτάχυνση του σώματος τη χρονική στιγμή t0=0
Γ. Χρησιμοποιώντας καθημερινή γλώσσα, να περιγράψετε την κίνηση του σώματος μέχρι τη στιγμή t=4s, αφού πρώτα υπολογίσετε τη στιγμή t1, κατά την οποία μηδενιζεται στιγμιαία η ταχύτητα του σώματος.
Δ. Να γράψετε την εξίσωση θέσης – χρόνου (x-t) για την κίνηση του σώματος
Ε. Να κατασκευάσετε το διάγραμμα ταχύτητας – χρόνου (υ-t) για την κίνηση του σώματος
ΣΤ. Να υπολογίσετε:
α. τη θέση του σώματος τη χρονική στιγμή t=4s
β. τη μετατόπιση του σώματος από τη στιγμή t0=0 μέχρι τη στιγμή t=4s
γ. το διάστημα που διάνυσε το σώμα από τη στιγμή t0=0 μέχρι τη στιγμή t=4s
Ζ. Να κατασκευάσετε το διάγραμμα θέσης – χρόνου (x-t) για την κίνηση του σώματος
Η. Θα περάσει το σώμα κάποια στιγμή από την αρχή Ο του άξονα x’x;
10 σχόλια στο “Η κίνηση, η θέση, η μετατόπιση και το διάστημα”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Καλησπέρα Αποστόλη και σε ευχαριστούμε.
1) Ανέβασα άλλο αρχείο pdf, αφού μας κάνει νερά και η google!
Η πρόταση που έκανα για αλλαγή:
"https://drive.google.com/open?id=0ByqjF7EuhNU9LW9rT3BOXzNMSTQ/view"
του open με uc, δεν ισχύει πια. Αν το κάνεις το αρχείο δεν εμφανίζεται.
Οπότε αφήνουμε το σύνδεσμο όπως μας τον δίνει, χωρίς καμιά αλλαγή.
2) Τι το τάισες το αρχείο Word και παραχόνδρυνε;
3) Όσον αφορά την ουσία της άσκησης, βαθμολογήθηκε και ο βαθμός μπήκε σαν όνομα…
Καλησπέρα Αποστόλη. Προτείνεις μια άσκηση που θα πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε στην τάξη, αφού τα οφέλη είναι πολλαπλά (διανυσματικότητα, αλγεβρικές τιμές μεγεθών, σωστή χρήση της εξίσωσης κίνησης, γραφική παράσταση αλγεβρικής τιμής, διαφορές μετατόπισης – διαστήματος κ.λ.π.), αλλά και γιατί δεν υπάρχει στο σχολικό ενώ είναι τόσο χρήσιμη. Η συγκεκριμένη παραπέμπει και στην, ουσιαστικά ανύπαρκτη στο σχολικό, κατακόρυφη βολή (η κίνηση αρνητικής κατεύθυνσης υπάρχει μόνο στο πρόβλημα 19 του βιβλίου).
Πλήρης και πολύ ουσιαστική η άσκησή σου Αποστόλη. Καλύπτεις τα πάντα με σαφήνεια και λεπτομερώς.
Καλημέρα Αποστόλη. Ακριβώς με την αντιμετώπιση σου πρέπει να λύνουμε τις ασκήσεις στην ενότητα των κινήσεων. Από την αρχή λοιπόν θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά τη χρήση μίας εξίσωσης μετατόπισης και ταχύτητας στην ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση και ανάλογα με το πρόβλημα να προσαρμόζουν τα πρόσημα. Εξάλλου τα παιδιά από το γυμνάσιο στο Λύκειο είναι σα να κάνουν από την αρχή πάρα πολλά πράγματα και δεν πρόκειται να μπερδευτούν.
Υ.Γ. Αν θες κατέβασε το αρχείο από εδώ, έκανα μία μετατροπή στο δικό σου διότι ήταν πάρα πολύ μεγάλο και ίσως δημιουργήσει κάποιο θέμα σε όσους θέλουν να το κατεβάσουν για να χρησιμοποιήσουν την άσκηση, βέβαια "χάνεται" λίγο η ποιότητα των εικόνων…
Καλημέρα Αποστόλη!
Πολύ καλή και ουσιαστική.
Δυστυχώς όπως λέχθηκε και παραπάνω δεν υπάρχει κάτι ανάλογο στο σχολικό βιβλίο (εκτός μίας).
Μία προσπάθεια σμίκρυνσης του αρχείου εδώ με πολύ καλή ποιότητα στις εικόνες!!!
Καλημέρα σε όλους.
Διονύση, Ανδρέα, Τάσο, Νίκο και Βασίλη σας ευχαριστώ για τα σχόλια.
Όσο για το μέγεθος του αρχείου word τι να πώ; Μάλλον ευθύνεται η πρόσθεση χρωματιστών πλαισίων στο Corel.
Πολύ χρήσιμη Αποστόλη.
Θα την δώσω να την κάνουν.
Πολύ καλή Αποστόλη
Ξεκαθαρίζει τα μεγέθη.
Ένα τέτοιο θέμα πρέπει οπωσδήποτε να διδάσκεται.
Μια εναλλακτική προσσέγγιση θα ήταν να βρίσκουμε από τα εμβαδά το διάστημα και στη συνέχεια από το πρόσημο της ταχύτητας τη μετατόπιση.
Καλησπερα Αποστολη.
Να συμφωνήσω οτι ειναι ενα όμορφο θεμα που εξετάζει ταυτόχρονα πολλές έννοιες.
Η αλήθεια βέβαια ειναι οτι τα παιδια της Α' Λυκείου πρέπει να ωριμάσουν πολυ στη μελέτη των κινήσεων προκειμένου να το αντιληφθούν πλήρως. Το άλμα που κάνουν απο το Γυμνάσιο ειναι τεράστιο.
Σαφως καλά κανεις και το αναδεικνύεις. Να σαι καλα.
Χρήστο, Δημήτρη και Νεκτάριε καλημέρα και σας ευχαριστώ για τα σχόλια.