ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: Ένα … ακριβό παιχνίδι ή το μέλλον…

  • 1Δημοσιεύτηκε από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 18 Αύγουστος 2016 και ώρα 6:30

_________________________________________________

Καλημέρα σε όλους,

Την ανάρτηση αυτή την είχα ανεβάσει στο παλαιό Υλικονέτ και σκέφτηκα να την περάσω κι εδώ με αφορμή τον ερχομό της TESLA στην Ελλάδα :-)

Αφιερώνεται λοιπόν στον … Elon Musk με τις ευχές μου για καλή επιτυχία!

________________________________________________________

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Ένα … ακριβό παιχνίδι ή … το μέλλον της αυτοκίνησης;

Αφορμή για το γράψιμο της εργασίας ήταν η … κατάργηση της διδασκαλίας του ηλεκτρομαγνητισμού στο Λύκειο! Γενιές μαθητών μας δεν άκουσαν και δεν θα ακούσουν τίποτε στο σχολείο για τις γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος και τους ηλεκτρικούς κινητήρες, αλλά και γενικότερα για τα ηλεκτρομαγνητικά φαινόμενα που πάνω τους στηρίχτηκε ολόκληρος ο τεχνολογικός μας πολιτισμός.

Στόχος ήταν να δώσω μια εικόνα της εξέλιξης του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, ιστορικά και μέχρι σήμερα. Επισημαίνεται ότι όλες οι πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο προήλθαν από αναζήτηση στο διαδίκτυο, με κύρια ίσως πηγή τα σχετικά άρθρα της Wikipedia αλλά και δεκάδες άλλες σχετικές ιστοσελίδες και δεν δύναμαι να εγγυηθώ για την ακρίβειά τους. Ιδιαίτερα στα στοιχεία που προέρχονται από επιστημονικές έρευνες / μελέτες συνάντησα σχετική διακύμανση, ανάλογα με τη χώρα προέλευσης και τις επιλογές και στόχους των ερευνητών. Όσο μπορούσα, προσπάθησα να «στρογγυλεύσω» και να κρατήσω μια ισορροπία, δεδομένου ότι δεν ενδιέφερε μια εμπεριστατωμένη και λεπτομερής αναφορά, αλλά μια σκιαγράφηση της γενικότερης εικόνας.

Βγήκε όμως κάπως … μεγάλη και με κούρασε. Έκανα λοιπόν ένα διάλειμμα και ανεβάζω το Α΄ μέρος της, ελπίζοντας να προλάβω μέσα στον Αύγουστο και την υπόλοιπη (Ηλεκτροκίνηση στους 2 τροχούς, Ηλεκτροκίνηση στους αγώνες, Η κατάσταση στην Ελλάδα, Εκτιμήσεις για τα επόμενα χρόνια, …)

Πατήστε ΕΔΩ για το Α΄ μέρος

Αν έχετε διάθεση, ίσως βρείτε ενδιαφέρουσες μερικές ιστοσελίδες με σχετικές πληροφορίες:

Μεγάλοι άνδρες: Ο σκοτεινός τους εαυτός

Η ημέρα που ο Φορντ απογείωσε τον καπιταλισμό

Οι 10 εταιρείες που πλούτισαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης

How did Hitler finance his war?

The Automobile and the Environment

EV’s-What happened?

EVs-Historical timeline

The History of the Electric Vehicle

Henry Ford, Charles Kettering and the Fuel of the Future

Henry Ford Unmasked at Last!!

The Death & Rebirth of the Electric Car

History of electric cars

Electric Vehicles Report

The rapid growth of electric cars worldwide, in 4 charts

Government incentives for plug-in electric vehicles

Comparison between BEV and ICEV …

Electric Car Battery Technology of the Future

Revenge of the Electric Car: Documentary

_________________________________________________

Προβολές: 1021

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την ΚΑΣΩΤΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ στις 18 Αύγουστος 2016 στις 7:57

Καταπληκτική εργασία που καλύπτει ένα κενό που τα Ελληνικά σχολικά βιβλία , αντίθετα π.χ.με τα ξένα κολλεγιακά, υστερούν: τα ελεύθερα αναγνώσματα με σύνδεση του μαθημάτων της φυσικής και της Χημείας με την καθημερινή ζωή.. Κάτι που δίνει ελκυστικότητα και παρέχει κίνητρο σε όλους τους μαθητές να ασχοληθούν με αυτά τα μαθήματα και στους Καθηγητές να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις και να τις χρησιμοποιήσουν στην τάξη.

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 18 Αύγουστος 2016 στις 13:51

Πολύ ενδιαφέρουσα , κατακπληκτική … Εντυπωσιακή δουλειά

Τι άλλο θα περιμένε κανείς από τον Μητρόπουλο για θέμα μάλιστα τεχνολογίας ;

Την διέτρεξα γρήγορα αλλά θα την μελετήσω άλλη στιγμή πιο προσεκτικά

Δεν απαντά  στο ερώτημα BEV ή FCEV … αλλά μας έδωσες πολλά στοιχεία για να το σκεφτούμε μόνοι μας ….

Πάντως κι εμένα μου φαίνεται βλακεία να σχεδιάζουμε διπλασιασμό αυτονομίας υποδιπλασιάζοντας την απόδοση . Άρα ή πρέπει να αυξήσουμε την απόδοση της ηλεκτρόλυσης ( φωτόλυση με υπεροξείδιο του Υδρογόνου διάβαζα κάπου) ή πρέπει να κατεβάσουμε το βάρος των μπαταριών και τον χρόνο επαναφόρτισης ( νανοτεχνολογία )

Ευχαριστούμε Διονύση … Μακάρι να είχαμε συχνότερα τέτοιες εκπλήξεις ….

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 18 Αύγουστος 2016 στις 14:51

Την είδα το πρωί, αλλά μόλις τώρα μπόρεσα να ολοκληρώσω την ανάγνωση.

Τι να σχολιάσω; Μια πολύ προχωρημένη και εντυπωσιακή πραγματικά εργασία, με την υπογραφή ενός ειδικού στην τεχνολογία και ειδικά στις μηχανές!!!

Διονύση συγχαρητήρια και σε ευχαριστούμε.

Ένα μόνο σχόλιο.

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας (και της επιστήμης…), εξαρτάται από την οικονομική εξέλιξη.

Η στροφή της οικονομίας στο πετρέλαιο και στα συμφέροντα που συνδέονται με αυτό, καθυστέρησε για έναν αιώνα, την τεχνολογική ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Μάλλον πλησιάζει η ώρα να πάρουν την εκδίκησή τους, αφού και τα αποθέματα υδρογονανθράκων λιγοστεύουν ή τουλάχιστον αρχίζει να κοστίζει ακριβά η εξόρυξή τους…

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 18 Αύγουστος 2016 στις 20:43

Συγχαρητήρια στο Διονύση Μητρόπουλο.

Μια εργασία που ξεχωρίζει σε ποιότητα,

αφορά το ευρύ κοινό,

αναδεικνύει την Φυσική επιστήμη,

δίνει την σχέση Φυσικής & τεχνολογίας,

και πολλά άλλα …

Να δώσω την εικόνα της επαναφορτιζόμενης μπαταρίας του Edison:

Με τα σχόλια:

α. Η μπαταρία είχε υψηλή αντοχή στις πτώσεις, οι εργάτες στο εργοστάσιο του Edison πραγματοποιούσαν συχνά test όπου έριχναν μπαταρίες από τον τρίτο όροφο του κτιρίου.

β. Η μπαταρία είχε τρομακτική διάρκεια ζωής φτάνοντας στο σημείο να μείνει αφόρτιστη για δεκαετίες και να λειτουργεί σαν νέα μετά από μια φόρτιση.

Ο Διονύσης Μητρόπουλος πέτυχε τον στόχο του (πολλές φορές) με το να συνδέσει την εργασία του με την «τύχη» του ηλεκτρομαγνητισμού στην σχολική ύλη.

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 19 Αύγουστος 2016 στις 8:59

Καλημέρα κι από εδώ σε όλους,

Χαράλαμπε, Δημήτρη, Διονύση, Κώστα σας ευχαριστώ για τα καλά λόγια 🙂

Επισημαίνω ότι δεν είμαι ειδικός στα θέματα αυτά, απλά παρακινούμαι μόνο από το μεγάλο ενδιαφέρον μου.

Ειδικά στην οικονομική διάσταση οφείλω να ομολογήσω ότι δεν καταλαβαίνω τα παιχνίδια που παίζονται, παραέχουν γίνει σύνθετα.

Ελπίζω να καταφέρω να την προχωρήσω, συμπληρώνωντας μερικά ακόμα στοιχεία.

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 19 Αύγουστος 2016 στις 13:42

Διονύση καλημέρα!

Σήμερα κατάφερα να την διαβάσω και το έκανα με μιας.

Στην αρχή βλέπω 25 σελίδες και λέω ας κάνω σήμερα την αρχή και συνεχίζω αλλά διαβάζοντας γινόταν όλο και πιο ενδιαφέρον μέχρι που έφτασα στο τέλος! (μάλλον στο semi-end (αν υπάρχει τέτοιος όρος!!!).

Κάτι άλλο δεν έχουν να πω με κάλυψαν πλήρως οι παραπάνω!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 20 Αύγουστος 2016 στις 22:55

Νά ‘σαι καλά Βασίλη 🙂

Ελπίζω να την … αποτελειώσω!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Κωστας Ψυλακος στις 21 Αύγουστος 2016 στις 12:52

Καλημερα Διονυση !

Υπερπληρης η ερευνα σου γυρω απο το θεμα !

Πληροφορηθηκα για παρα πολλα πραγματα τα οποια δεν τα γνωριζα τοσο αναλυτικα !

Οι αυτοκινητοβιομηχανιες εχουν δρομο ακομα μπροστα τους για να μας δωσουν κατι που θα μπορει να ειναι φιλικο στην χρηση απο ολες τις αποψεις που και εσυ θιγεις .

Ειναι βεβαια σημαντικο το οτι ακομα και αυτα τα λεγομενα “καθαρα” αυτοκινητα μεχρι να φτιαχτουν εχουν προκαλεσει και αυτα αρκετη ρυπανση στο περιβαλλον ,απλα η χρηση τους στην συνεχεια τα καθιστα “καθαρα”!

Να εισαι καλα να μας δινεις παντα τετοια πληροφορηση-γνωση και φυσικα οποτε μπορεσεις περιμενουμε και την συνεχεια…..!!!!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 22 Αύγουστος 2016 στις 6:52

Καλησπέρα Κώστα,

Δίκιο έχεις, και υπάρχει και το θέμα των υλικών που κατασκευάζονται οι μπαταρίες. Μετά το τέλος της ζωής τους πρέπει να ανακυκλώνονται κατάλληλα.

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Παπάζογλου Αποστόλης στις 22 Αύγουστος 2016 στις 15:38

Καλησπέρα Διονύση

Η εργασία σου ήταν ό,τι έπρεπε εν μέσω καλοκαιρινής ραστώνης. Εξαιρετική και πολύ κοπιαστική δουλειά, η οποία αναδεικνύει το γεγονός ότι η επιστήμη και η τεχνολογία είναι ένα μέρος του ανθρώπινου γίγνεσθαι, από το οποίο και επηρεάζεται – διαμορφώνεται, αλλά ταυτόχρονα φυσικά και το επηρεάζει – διαμορφώνει.

Επίσης η εργασία είναι ένα λαμπρό παράδειγμα, σχετικά με το πώς θα μπορούσε η διδασκαλία της φυσικής να είναι ελκυστικότερη, μέσω της διασύνδεσής της με την ιστορία του ανθρώπου.

Πραγματικά την απόλαυσα. Να είσαι καλά!!!!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την ΜΟΥΡΟΥΖΗΣ ΠΑΝΟΣ στις 23 Αύγουστος 2016 στις 10:16

Μία εργασία με τη σφραγίδα ποιότητας που ακούει στο όνομα  “Μητρόπουλος”

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 23 Αύγουστος 2016 στις 17:44

Αποστόλη και Πάνο καλησπέρα,

Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια 🙂

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 25 Αύγουστος 2016 στις 12:34

Διονύση καλό μεσημέρι

Καταπληκτική εργασία.

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 27 Αύγουστος 2016 στις 16:40

Καλησπέρα Μανώλη,

Νά ‘σαι καλά, σ’ ευχαριστώ 🙂

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Γιάννης Μπατσαούρας στις 27 Αύγουστος 2016 στις 20:15

Συγχαρητήρια Διονύση ..επιτέλους βρήκα χρόνο να μελετήσω την πολύ αξιόλογη  εργασία σου που μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον απ την πρώτη στιγμή !!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 1 Σεπτέμβριος 2016 στις 10:42

Διονύση καλημέρα και καλή σχολική χρονιά.

Η εργασία σου είναι ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ και φωτίζει το θέμα σε βάθος!! ΕΥΓΕ!!!

Περιμένουμε το Β’ μέρος εναγωνίως !!

_________________________________________________

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 2 Σεπτέμβριος 2016 στις 3:29

Γιάννη και Πρόδρομε καλημέρα,

Σας ευχαριστώ για τα σχόλια.

Πρόδρομε φοβάμαι ότι θα … αργήσει λίγο η υπόλοιπη 🙂

 

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Που ήμουνα εγώ τότε; Ο Αύγουστος μαρτυρά…

Η συλλογή πληροφοριών και γεγονότων με Μητροπο(υ)λιτική  μαεστρία μας προσφέρεται…

Να'σαι καλά Διονύση  

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
02/03/2018 11:21 ΠΜ

Η ποιότητα, Διονύσης Μητρόπουλος, στην ανάρτηση.

Τέτοιες στιγμές χαίρεσαι πραγματικά που επέλεξες να είσαι μέλος στην παρέα του ylikonet.