Στο σχήμα φαίνονται δύο μηχανικά στερεά σώματα Σ1 και Σ2 και τα αντίστοιχα κέντρα μάζας τους Κ και Λ, τα οποία βρίσκονται στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο. Τα σώματα φέρουν στο κάτω μέρος τους προεξοχές (αιχμές) αμελητέων διαστάσεων και η προεξοχή στο κάτω μέρος του σώματος Σ1 βρίσκεται στην ίδια κατακόρυφη με το κέντρο μάζας του Κ. Οι προεξοχές βρίσκονται σε ύψος h πάνω από λείο οριζόντιο δάπεδο. Τα σώματα αφήνονται να πέσουν και κάποια στιγμή συγκρούονται ελαστικά με το οριζόντιο δάπεδο.
Η αντίσταση του αέρα θεωρείται αμελητέα και το πεδίο βαρύτητας της Γης ομογενές.
Α. Κατά τη διάρκεια της πτώσης:
α. το σώμα Σ1 θα εκτελέσει μεταφορική κίνηση, ενώ το Σ2 θα εκτελέσει σύνθετη κίνηση
β. τα σώματα θα εκτελέσουν σύνθετη κίνηση
γ. τα σώματα θα εκτελέσουν μεταφορική κίνηση
Β. Αμέσως μετά την κρούση:
α. Το κέντρο μάζας Κ του σώματος Σ1 θα κινηθεί κατακόρυφα, ενώ το κέντρο μάζας Λ του σώματος Σ2 θα κινηθεί πλάγια
β. Τα κέντρα μάζας των δύο σωμάτων θα κινηθούν κατακόρυφα
γ. Τα κέντρα μάζας των δύο σωμάτων θα κινηθούν πλάγια
Γ. Τα σώματα θα σταματήσουν στιγμιαία σε ύψη h1 και h2, για τα οποία ισχύει:
α. h1 < h2 β. h1 = h2 γ. h1 > h2
Η συνέχεια σε word
και σε pdf
Η ιδέα ήρθε από ένα θέμα διαγωνισμού φυσικής. Η ανάρτηση αφιερώνεται στο Διονύση, που τελευταία αισθάνεται μόνος…
Καλημέρα Αποστόλη, πολύ ωραία ιδέα. Εξαιρετικό β θεμα(τα) και πολύ ωραία ανάλυση Μου άρεσαν ιδιαίτερα τα σχόλια με τις ενέργειες.
Καλημέρα Αποστόλη και σε ευχαριστώ για την αφιέρωση.
Τώρα νιώθω λιγότερο … μόνος
Καλημέρα Αποστόλη.
Ωραία ψαριά και όμορφη η διασκευή της. Σε κάθε ένα από τα ερωτήματα χωρίς να το λες ,ψάχνουμε μία σωστή αφού και οι τρεις προτάσεις του κάθε ερωτήματος μεταξύ τους είναι ασύμβατες οπότε περιττεύει
Μια και ανέφερες τη θάλασσα που ψάρευες και επειδή είναι ωραίο να φαίνεται η κινητική κατάσταση ύστερα από διαδοχικές κρούσεις ανεβάζω κι εγώ την προσομοίωση που είχε δοθεί από τους διοργανωτές σχετική με το δικό σου Σ2.
Η προσομοίωση στο διαγωνισμό του 2008 Γ΄λυκείου α΄φάση είναι…εδώ
Καλό Σαββατοκύριακο
Καλό απόγευμα, Απόστολε ωραία όλα τα ερωτήματα, εκτός κλισέ,για αυτούς που θέλουν ιδιαίτερη σχέση με το μάθημα και όχι απλά τη διεκπεραίωση του στα πλαίσια των εξετασέων.
Καλησπέρα παιδιά. Σας ευχαριστώ!
Αποστόλη καλησπέρα.
Πολύ όμορφα όλα.
Πρόσφατα έκανα στην τάξη ένα θέμα στη λογική του 1ου β΄ θέματος σου με τις δύο ράβδους κολλημένες στις 90ο και να τις αφήσουμε ελεύθερες από κάποιο ύψος και υπήρξαν μαθητές που μίλησαν για σύνθετη κίνηση (Αν θυμάμαι καλά ήταν 2ο θέμα από το περσινό διαγώνισμα του study στο στερεό).
Εσύ όμως το προχώρησες ένα βήμα παραπέρα και μπράβο σου.
Καλό Σαββατόβραδο.
Νεκτάριε σε ευχαριστώ. Μάλλον ήρθε ταυτόχρονα η ώρα χαλάρωσης και για τους δυό μας. Καλό βράδυ!