web analytics

Προαγωγικές εξετάσεις Α Λυκείου 2018.

 

Β2. Από τα σημεία Α και Β που απέχουν ύψος h από το οριζόντιο επίπεδο εκτοξεύονται τα σώματα Α και Β με ταχύτητες ίδιου μέτρου υ = υ0,Β = υ0. Όταν τα σώματα διέρχονται από το οριζόντιο επίπεδο έχουν ταχύτητες μέτρου υΑ, υΒ.

Συνέχεια ….

Προαγωγικές-Α-Λυκείου-1 σε odt

Προαγωγικές-Α-Λυκείου-1  σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
10/06/2018 1:05 ΜΜ

Καλό μεσημέρι Γιώργο και σε ευχαριστώ.

Επειδή η μορφή odt θέλει το Word online… ανέβασα το αρχείο και με μορφή pdf.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
10/06/2018 9:35 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο

Πρόκειται για ένα πολύ καλοδουλεμένο διαγώνισμα.

Επειδή έχω απέναντί μου έναν άνθρωπο που διαδικτυακά εκτιμώ και ως επιστήμονα και ως εκπαδευτικό αλλά και ως συνομιλητή … αποφάσισα να μελετήσω επιμελώς με κριτικό πνεύμα το ( κρητικό ) διαγώνισμά σου και  έχω αρκετά να πω και για το διαγώνισμα και ακόμα περισσότερα έχω να θίξω περί θεμάτων γενικώς με την ευκαιρία του διαγωνίσματος αυτού.

Ι. Αν ο στόχος ήταν να διερευνηθεί η κατάκτηση κάποιου ελάχιστου σώματος γνώσεων ικανού να εξασφαλίσει την εγγυηθεί την συνέχεια των σπουδών  του μαθητή θα έλεγα πως είναι υπερβολικά απαιτητικό. Θα ήταν όμως ότι έπρεπε για έναν διαγωνισμό με στόχο την κατανομή των επιδόσεων των μαθητών Είναι βέβαια προσωπική εκτίμηση μου ότι και τα δυο ταυτόχρονα δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν χωρίς ιεράρχιση ή έστω επιλογή του πρωτεύοντος στόχου.

ΙΙ. στα επιμέρους

Εξαιρετικά τα Α1, Α2 ,  Α3 , Α4 και από άποψη της φυσικής σκέψης που ζητάνε να αξιολογήσουν και όσον αφορά την επιλογή των διατυπώσεων.

Α5α. Θα προτιμούσα απλά :” Η Μηχανική Ενέργεια διατηρείται σε κάθε περίπτωση μετατόπισης ενός σώματος από μια θέση σε άλλη ” … Δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν είναι σωστό να μιλάμε για Αρχή ΔΜΕ …Και διατηρώ ενστάσεις στην διατύπωση ερωτήσεων του τύπου “Ισχύει η δείνα αρχή ;” . Ο λόγος είναι ότι συνήθως αν μιλάμε για αρχή αυτή διατυπώνεται πάντα με τρόπο που ενσωματώνει στην διατύπωσή της και τις αναγκαίες προκείμενες και την μέθοδο σωστής εφαρμογής του συλλογισμού και τα όρια ισχύος του όποιου συμπεράσματός …

Α5β. Θα έλεγα πως με κάποιο τρόπο πρέπει να αποκλειστεί το +/- mgh … π.χ. δίνοντας ποιο σημείο είναι σε μεγαλύτερο ύψος

Α5δ. Νομίζω χρειάζεται μια ανασύνταξη ώστε η δευτερεύουσα πρόταση ή το περιεχόμενό της ( και την μετατροπή του σε άλλη μορφή ενέργειας ) να μπορεί να συνδεθεί με την έννοια ενέργεια (της ) ή έργο (του) και οποσδήποτε να είναι συμβατή η δευτερεύουσα πρόταση με κάποιο από τα ρήματα ( πάντως όχι ισούται ή αφαιρείται . Ίσως πιο απλή ανασύνταξη να είναι : Αν το έργο μιας δύναμης που ασκείται σε ένα σώμα είναι αρνητικό τότε ισούται είτε με την ενέργεια που αφαιρείται από το σώμα ή και με την ενέργεια που μετατρέπεται σε άλλη μορφή

Β1 και Β2 και στα δυο ζητείται αξιολόγηση της ικανότητας εφαρμογής  τμημάτων θεωρίας σε δυο τουλάχιστον περιπτώσεις και σύγκριση προς εξαγωγή και διακαιολόγηση συμπεράσματος … Τσιμπημένα αλλά έξυπνα και καλοδιατυπωμένα .

Γ και Δ … μπόλικα … Ξεκινούν από την απαίτηση (Γ) να διαβαστούν τα δεδομένα από διαγράμματα …και φθάνουν σε απαίτηση (Γ, Δ) να διατυπωθούν με εξισώσεις η εξέλιξη γεγονότων αιτιακά συνδεδεμένων , που βέβαι προϋποθέτει την αντίληψη της περιγραφής και την εσωτερική αναπαράστασή τους …

Δεν ξέρω ποιες ήταν οι επιδόσεις των μαθητών σου που ασφαλώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που δεν περιορίζονται στον σχολικό χώρο ούτε μπορούν να ελεγθούν από διδακτικές πρακτικές στην αίθουσα … Ωστόσο το διαγώνισμα αποτελεί από μόνο του πηγή έμπνευσης διδακτικών πρακτικών και αξιολογικών κριτηρίων για εμάς τους εκπαιδευτικούς

Γιώργο ευχαριστούμε.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα Γιώργο, νομίζω ότι στο 8ο ΓΕΛ Ηρακλείου και στο 9ο ΓΕΛ Πειραιά, 

πέρα από το ότι η Α' Λυκείου έδωσε φυσική την ίδια μέρα, 4/6, εξετάστηκαν και σε 

θέματα παρόμοιας λογικής…. Βρήκα πολλά κοινά στην εξέταση….

Αυτό μου δίνει ικανοποίηση, διότι επιβεβαιώνω τις επιλογές μας, με έναν συνάδελφο

που εκτιμώ ιδιαίτερα…. Μήπως τελικά "φταίει" το υλικονετ;;;;

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Γιώργο. Πολύ καλό και απαιτητικό το διαγώνισμά σου!! Θα πρέπει να έχεις καλούς μαθητές. Δυστυχώς εγώ είχα ένα τμήμα που ξεχώριζαν 3-4 μαθητές, οπότε και τα θεματά μου ήταν στα μετρα τους, με χαμηλές επιδόσεις. 

Να είσαι καλά.

Γιάννης Σακελλαρίου

Καλημέρα Γιώργο,

Πολύ απαιτητικό το διαγώνισμα σου, αυτό βέβαια έχει να κάνει πάντα και συμφωνώ με το Πρόδρομο με το επίπεδο των μαθητών σου.

Απλά από περιέργια, πως ήταν τα αποτελέσματα των παιδιών, υπήρχε σημαντικό ποσοστό που μπόρεσε να αποδώσει στα θέματα αυτά?

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

"Αν όμως ένας μαθητής του 20 κάνει και κάποια λαθάκια αυτό νομίζω θα τον επηρεάσει θετικά."

Έτσι είναι Γιώργο, ακριβώς έτσι…

Σήμερα, βλέποντας τους βαθμούς των πανελλαδικών επιβεβαίωσα κάποια πράγματα…

Πριν τρία χρόνια ξεκινήσαμε με αυτά τα παιδιά… Ήταν η χρονιά που δεν έφυγαν οι 

καλοί μαθητές μέσω εξετάσεων για πρότυπα σχολεία…

Τέλη Οκτώβρη, πρώτη γραπτή εξέταση…. Κινηματική, ευθύγραμμη ομαλή…

Ένα διάγραμμα θέσης χρόνου με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας…

Τα ίδια παιδιά που τότε έγραψαν  >80/100, τα ίδια παιδιά σήμερα έφεραν βαθμολογίες

>90/100.  Η εικόνα που ήξερα 3 χρόνια, η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε…

Τα εύκολα θέματα, απλά μας κάνουν συμπαθείς αλλά στα παιδιά κάνουν κακό…

Δημιουργούν ψευδαισθήσεις και η προσγείωση μόλις φύγουν από το σχολείο

θα είναι απρόσμενη….

Δυστυχώς όμως, η ποιότητα πέφτει αφού τα σχολεία αφυδατώνονται από το δυναμικό

των παιδιών που θα ανεβάσουν τις "στροφές" του μαθήματος ….

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
30/06/2018 8:12 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους και καλές διακοπές στους συναδέλφους, που σήμερα ξεκινούν τις διακοπές τους.

Να θέσω ένα παράπλευρο ζήτημα.

-Πώς πάει η Γ….

-Καλά, πολύ καλά. Βγάζει γύρω στο 19….

Πάει καλά, πάει πολύ καλά, πάντα καλά, Αριστούχος! Η μάνα απόλυτα ευχαριστημένη (κρατά μια επιφύλαξη. Ελπίζω οι βαθμοί της να δείχνουν κάτι…)

Έρχονται οι βαθμοί των πανελλαδικών. Παίρνω τηλέφωνο και :

Έκθεση 14, Φυσική 9,5, Χημεία 13, Βιολογία 14.

Αυτή η βαθμολογία τι μαθήτρια δείχνει; Νόμιζαν (μαθήτρια και γονείς) ότι θα πετύχει σε μια καλή σχολή, όχι Ιατρική, αλλά τέλος πάντων υψηλόβαθμη σχολή. Και δεν πιάνει  τίποτα…

Τι αξιολόγηση έκαναν οι συνάδελφοι τόσα χρόνια (και όχι μόνο στη Γ). Τι "έβλεπαν"; Πού είδαν την αριστούχο μαθήτρια;

Μην μου πείτε ότι "ατύχησε" η μαθήτρια!

Δεν ατύχησε ουδόλως. Τη βαθμολογία αυτή περίμενα, από μια κουβέντα μαζί της, πριν λίγους μήνες. Κουβέντα 3 λεπτών και δεν είμαι …μάγος!

 

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα Διονύση.

Η ιστορία σου είναι παρόμοια με την παρακάτω: Γιός γνωστού μου αριστεύει από το γυμνάσιο. Η μητέρα – με σχετική έπαρση – καμαρώνει· « πάλι 19 και 8 έβγαλε. Θα τον μαλώσω που δεν έφερε το 20». Παραμονές εξετάσεων ο γνωστός μου, μου ζητάει να στείλω ένα διαγώνισμα στο γιό του, για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται. Δίνω ένα μέτριο διαγώνισμα ( παραμονές εξετάσεων γαρ) και πάει γύρω στο 13. Το γραπτό έδειχνε πλήρη σύγχιση.

Αποτελέσματα πανελληνίων: 16,1 έκθεση, 10,5 μαθηματικά, 14,5 φυσική, 15 χημεία.

Μάλλον υπάρχουν πολλές τέτοιες ιστορίες εκεί έξω…

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
01/07/2018 1:33 ΠΜ

Γιώργο καλημέρα!

Ανέβασα μία άλλη εκδοχή στο αρχείο pdf που χρησιμοποίησε αρχικά ο Διονύσης.