
Β2. Από τα σημεία Α και Β που απέχουν ύψος h από το οριζόντιο επίπεδο εκτοξεύονται τα σώματα Α και Β με ταχύτητες ίδιου μέτρου υ0Α = υ0,Β = υ0. Όταν τα σώματα διέρχονται από το οριζόντιο επίπεδο έχουν ταχύτητες μέτρου υΑ, υΒ.
Συνέχεια ….
Προαγωγικές-Α-Λυκείου-1 σε odt
Προαγωγικές-Α-Λυκείου-1 σε pdf
![]()
Καλημέρα. Μάλλον τα κατάφερα να τα αναρτήσω.
Καλό μεσημέρι Γιώργο και σε ευχαριστώ.
Επειδή η μορφή odt θέλει το Word online… ανέβασα το αρχείο και με μορφή pdf.
Καλό μεσημέρι Διονύση. Θα κάνω μια προσπάθεια και για την Β Τάξη. Σε ευχαριστώ για την βοήθεια.
Καλησπέρα Γιώργο
Πρόκειται για ένα πολύ καλοδουλεμένο διαγώνισμα.
Επειδή έχω απέναντί μου έναν άνθρωπο που διαδικτυακά εκτιμώ και ως επιστήμονα και ως εκπαδευτικό αλλά και ως συνομιλητή … αποφάσισα να μελετήσω επιμελώς με κριτικό πνεύμα το ( κρητικό ) διαγώνισμά σου και έχω αρκετά να πω και για το διαγώνισμα και ακόμα περισσότερα έχω να θίξω περί θεμάτων γενικώς με την ευκαιρία του διαγωνίσματος αυτού.
Ι. Αν ο στόχος ήταν να διερευνηθεί η κατάκτηση κάποιου ελάχιστου σώματος γνώσεων ικανού να εξασφαλίσει την εγγυηθεί την συνέχεια των σπουδών του μαθητή θα έλεγα πως είναι υπερβολικά απαιτητικό. Θα ήταν όμως ότι έπρεπε για έναν διαγωνισμό με στόχο την κατανομή των επιδόσεων των μαθητών Είναι βέβαια προσωπική εκτίμηση μου ότι και τα δυο ταυτόχρονα δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν χωρίς ιεράρχιση ή έστω επιλογή του πρωτεύοντος στόχου.
ΙΙ. στα επιμέρους
Εξαιρετικά τα Α1, Α2 , Α3 , Α4 και από άποψη της φυσικής σκέψης που ζητάνε να αξιολογήσουν και όσον αφορά την επιλογή των διατυπώσεων.
Α5α. Θα προτιμούσα απλά :” Η Μηχανική Ενέργεια διατηρείται σε κάθε περίπτωση μετατόπισης ενός σώματος από μια θέση σε άλλη ” … Δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν είναι σωστό να μιλάμε για Αρχή ΔΜΕ …Και διατηρώ ενστάσεις στην διατύπωση ερωτήσεων του τύπου “Ισχύει η δείνα αρχή ;” . Ο λόγος είναι ότι συνήθως αν μιλάμε για αρχή αυτή διατυπώνεται πάντα με τρόπο που ενσωματώνει στην διατύπωσή της και τις αναγκαίες προκείμενες και την μέθοδο σωστής εφαρμογής του συλλογισμού και τα όρια ισχύος του όποιου συμπεράσματός …
Α5β. Θα έλεγα πως με κάποιο τρόπο πρέπει να αποκλειστεί το +/- mgh … π.χ. δίνοντας ποιο σημείο είναι σε μεγαλύτερο ύψος
Α5δ. Νομίζω χρειάζεται μια ανασύνταξη ώστε η δευτερεύουσα πρόταση ή το περιεχόμενό της ( και την μετατροπή του σε άλλη μορφή ενέργειας ) να μπορεί να συνδεθεί με την έννοια ενέργεια (της ) ή έργο (του) και οποσδήποτε να είναι συμβατή η δευτερεύουσα πρόταση με κάποιο από τα ρήματα ( πάντως όχι ισούται ή αφαιρείται . Ίσως πιο απλή ανασύνταξη να είναι : Αν το έργο μιας δύναμης που ασκείται σε ένα σώμα είναι αρνητικό τότε ισούται είτε με την ενέργεια που αφαιρείται από το σώμα ή και με την ενέργεια που μετατρέπεται σε άλλη μορφή
Β1 και Β2 και στα δυο ζητείται αξιολόγηση της ικανότητας εφαρμογής τμημάτων θεωρίας σε δυο τουλάχιστον περιπτώσεις και σύγκριση προς εξαγωγή και διακαιολόγηση συμπεράσματος … Τσιμπημένα αλλά έξυπνα και καλοδιατυπωμένα .
Γ και Δ … μπόλικα … Ξεκινούν από την απαίτηση (Γ) να διαβαστούν τα δεδομένα από διαγράμματα …και φθάνουν σε απαίτηση (Γ, Δ) να διατυπωθούν με εξισώσεις η εξέλιξη γεγονότων αιτιακά συνδεδεμένων , που βέβαι προϋποθέτει την αντίληψη της περιγραφής και την εσωτερική αναπαράστασή τους …
Δεν ξέρω ποιες ήταν οι επιδόσεις των μαθητών σου που ασφαλώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που δεν περιορίζονται στον σχολικό χώρο ούτε μπορούν να ελεγθούν από διδακτικές πρακτικές στην αίθουσα … Ωστόσο το διαγώνισμα αποτελεί από μόνο του πηγή έμπνευσης διδακτικών πρακτικών και αξιολογικών κριτηρίων για εμάς τους εκπαιδευτικούς
Γιώργο ευχαριστούμε.
Καλησπέρα Γιώργο, νομίζω ότι στο 8ο ΓΕΛ Ηρακλείου και στο 9ο ΓΕΛ Πειραιά,
πέρα από το ότι η Α' Λυκείου έδωσε φυσική την ίδια μέρα, 4/6, εξετάστηκαν και σε
θέματα παρόμοιας λογικής…. Βρήκα πολλά κοινά στην εξέταση….
Αυτό μου δίνει ικανοποίηση, διότι επιβεβαιώνω τις επιλογές μας, με έναν συνάδελφο
που εκτιμώ ιδιαίτερα…. Μήπως τελικά "φταίει" το υλικονετ;;;;
Καλημέρα.
Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ που ασχολήθηκες με το διαγώνισμα. Θέλω να σου πω ότι η κριτική ματιά σου με κάνει καλύτερο όχι μόνο τώρα αλλά σε όλη την περίοδο της διαδικτυακής γνωριμίας μας.
Παίρνω σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις σου.
Για το Α5β η αρχική διατύπωση ήταν .
Το έργο του βάρους όταν το σώμα κινείται από μια θέση Α σε μια θέση Β ισούται με την διαφορά της δυναμικής ενέργειας Ua-Uβ. 'Οταν το χτένιζα τελευταία στιγμή θυμήθηκα την …σοφή και σαφή οδηγία προς καθηγητές να μην διδαχθεί διότι κλπ και τότε το άλλαξα . ( Εγώ βέβαια το είχα διδάξει) Η πρόταση είναι λάθος . Για να είναι σωστή χρειάζεται + /-
Τώρα για το απαιτητικό. Εμείς οι καθηγητές έχουμε κάποια κουσούρια. Οι μαθητές συνήθως μας αποδίδουν περισσότερα από ότι σε άλλους συμπαθείς ή συμπαθέστερους κλάδους.Ένα από αυτά είναι ότι στα προφορικά βαθμολογώ χαλαρά …αδικώντας τους προς τα πάνω. Αυτό το γνωρίζουν. Επίσης γνωρίζουν όπως τους τονίζω ότι αυτές οι αδικίες θα αρθούν ως ένα βαθμό από την δικαιοσύνη των εξετάσεων.
Άλλο κουσούρι είναι ότι δεν θα ζητήσω ποτέ κάτι δύσκολο αν δεν το έχω επισημάνει αρκετές μα αρκετές φορές.
Θοδωρή δεν σου κρύβω ότι αν δεν έβλεπα το δικό σου διαγώνισμα που μου προκάλεσε ιδιαίτερη ικανοποίηση για τα κοινά σημεία που και εσύ αναγνώρισες δεν θα αναρτούσα το δικό μου. Έχω πάρει πολλά από το υλικονετ και ευχαριστώ για αυτό.
Καλημέρα Γιώργο. Πολύ καλό και απαιτητικό το διαγώνισμά σου!! Θα πρέπει να έχεις καλούς μαθητές. Δυστυχώς εγώ είχα ένα τμήμα που ξεχώριζαν 3-4 μαθητές, οπότε και τα θεματά μου ήταν στα μετρα τους, με χαμηλές επιδόσεις.
Να είσαι καλά.
Σε ευχαριστώ και από εδώ Προδρομε.
Καλημέρα Γιώργο,
Πολύ απαιτητικό το διαγώνισμα σου, αυτό βέβαια έχει να κάνει πάντα και συμφωνώ με το Πρόδρομο με το επίπεδο των μαθητών σου.
Απλά από περιέργια, πως ήταν τα αποτελέσματα των παιδιών, υπήρχε σημαντικό ποσοστό που μπόρεσε να αποδώσει στα θέματα αυτά?
Καλησπέρα Γιάννη.
Από τα δυο τμήματα των 27 μαθητών 5 γραπτά στο κάθε ένα πάνω από 18. Σε τμήμα μιας συναδέλφου 7 πάνω από 18,5. Για τα υπόλοιπα 4 τμήματα δεν γνωρίζω.
Η όποια εμπειρία που έχω αποκτήσει μου λέει ότι αν τα θέματα ήταν λιγότερο απαιτητικά το ποσοστό των μαθητών που θα έγραφε κάτω από την βάση δεν θα άλλαζε δραματικά. Έτσι κι αλλιώς όπως είναι το σύστημα και λίγο με την βοήθεια …του θεού δεν μένει κανένας. Αν όμως ένας μαθητής του 20 κάνει και κάποια λαθάκια αυτό νομίζω θα τον επηρεάσει θετικά.
Πριν από κάμποσα χρόνια που ήταν στην ύλη το έργο μεταβλητής δύναμης βάζαμε ασκήσεις με πλάγια F όπου και η Τ ήταν μεταβλητή. 5- 6 μαθητές πάλι σε κάθε τμήμα ακολουθούσαν και στην Γ λυκείου πλέον τέτοια θέματα τα θεωρούσαν τετριμμένα. Θέλω να πω ότι όσο περισσότερες εκπτώσεις γίνονται και με την βοήθεια του αναλυτικού προγράμματος που η φυσική οδεύει ολοένα σε πιο απλοική μορφή τόσο περισσότερες εκπτώσεις κάνει ο μαθητής.
"Αν όμως ένας μαθητής του 20 κάνει και κάποια λαθάκια αυτό νομίζω θα τον επηρεάσει θετικά."
Έτσι είναι Γιώργο, ακριβώς έτσι…
Σήμερα, βλέποντας τους βαθμούς των πανελλαδικών επιβεβαίωσα κάποια πράγματα…
Πριν τρία χρόνια ξεκινήσαμε με αυτά τα παιδιά… Ήταν η χρονιά που δεν έφυγαν οι
καλοί μαθητές μέσω εξετάσεων για πρότυπα σχολεία…
Τέλη Οκτώβρη, πρώτη γραπτή εξέταση…. Κινηματική, ευθύγραμμη ομαλή…
Ένα διάγραμμα θέσης χρόνου με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας…
Τα ίδια παιδιά που τότε έγραψαν >80/100, τα ίδια παιδιά σήμερα έφεραν βαθμολογίες
>90/100. Η εικόνα που ήξερα 3 χρόνια, η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε…
Τα εύκολα θέματα, απλά μας κάνουν συμπαθείς αλλά στα παιδιά κάνουν κακό…
Δημιουργούν ψευδαισθήσεις και η προσγείωση μόλις φύγουν από το σχολείο
θα είναι απρόσμενη….
Δυστυχώς όμως, η ποιότητα πέφτει αφού τα σχολεία αφυδατώνονται από το δυναμικό
των παιδιών που θα ανεβάσουν τις "στροφές" του μαθήματος ….
Καλημέρα σε όλους και καλές διακοπές στους συναδέλφους, που σήμερα ξεκινούν τις διακοπές τους.
Να θέσω ένα παράπλευρο ζήτημα.
-Πώς πάει η Γ….
-Καλά, πολύ καλά. Βγάζει γύρω στο 19….
Πάει καλά, πάει πολύ καλά, πάντα καλά, Αριστούχος! Η μάνα απόλυτα ευχαριστημένη (κρατά μια επιφύλαξη. Ελπίζω οι βαθμοί της να δείχνουν κάτι…)
Έρχονται οι βαθμοί των πανελλαδικών. Παίρνω τηλέφωνο και :
Έκθεση 14, Φυσική 9,5, Χημεία 13, Βιολογία 14.
Αυτή η βαθμολογία τι μαθήτρια δείχνει; Νόμιζαν (μαθήτρια και γονείς) ότι θα πετύχει σε μια καλή σχολή, όχι Ιατρική, αλλά τέλος πάντων υψηλόβαθμη σχολή. Και δεν πιάνει τίποτα…
Τι αξιολόγηση έκαναν οι συνάδελφοι τόσα χρόνια (και όχι μόνο στη Γ). Τι "έβλεπαν"; Πού είδαν την αριστούχο μαθήτρια;
Μην μου πείτε ότι "ατύχησε" η μαθήτρια!
Δεν ατύχησε ουδόλως. Τη βαθμολογία αυτή περίμενα, από μια κουβέντα μαζί της, πριν λίγους μήνες. Κουβέντα 3 λεπτών και δεν είμαι …μάγος!
Καλημέρα Θοδωρή , καλημέρα Διονύση.
Τις πρώτες εβδομάδες στην Α Λυκείου επιλέγω να είμαι συμπαθής να σπάσει ο πάγος και ο φόβος να γινουν οι πρώτες γνωριμίες να αναπτυχθούν οι σχέσεις. Αργότερα θέλω να είμαι και συμπαθής και χρήσιμος με σαφή τάση προς το χρήσιμος αν δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.
Η πατρίδα μου έδωσε τμήμα 27 μαθητών-παιδιών κυριολεκτικά παιδιών με μαθηματικές γνώσεις πολύ κατώτερες του επιπέδου που είναι απαραίτητο για την συνεπή διδασκαλία της φυσικής στην Α. Επίσης μου έδωσε 2 ώρες την εβδομάδα και ένα βιβλίο που λέει
Δχ = υΔt ή χ = υt . Αν το διδάξω έτσι θα έχω τύψεις. Το ξεκαθάρισμα των εννοιών θέσης , μετατόπισης , χρονικής στιγμής , χρονική διάρκεια μέχρι να φτάσω στην πολυπόθητη χ = χο + υο(t – to) +1/2α(t -to)(t-to) γραφικές παραστάσεις , κλίσεις , ασκήσεις συνάντησης σωμάτων , δεν συνεχίζω στα επόμενα κεφάλαια γιατί και μόνο η σκέψη με κουράζει , απαιτεί ιδρώτα από τον διδάσκοντα και τον μαθητή διότι βασιλική οδός δεν υπάρχει. Ακροβατώντας ανάμεσα στο απλό για να κερδίσω τους πολλούς και στο σύνθετο για να κρατήσω και να προωθήσω τους λίγους που θα κάνω παρέα μέχρι την Γ τάξη , ώστε να μπορώ να τους κοιτάξω μετά τις εξετάσεις τους στα μάτια.
Όλα αυτά σε 2 ώρες που ποτέ δεν είναι 2.
Μια οι κΕνοτόμες δράσεις , γνωρίζω την πόλη μου και τα ζώα που κατοικούν στις παρυφές της , μια οι ομαδοεπιπεδοκεντρικοεευέλικτες ημέρες, όρος που δεν έχει ακόμα εφευρεθεί αλλά οδεύουμε οσονούπω , μια οι φήμες περί κατάργησης των εξετάσεων , να ροκανίζουν την φυσική και τους φυσικούς.
Να μην έχω τον χρόνο να κάνω μαθημα όπως θα ήθελα να μην έχω τον χρόνο να κυκλοφορήσω ανάμεσα στα θρανία να βοηθήσω …
Με τα παραπάνω δεν περιγράφω τον εαυτό μου αλλά ένα τυχαίο φυσικό σε ένα τυχαίο σχολείο. Τώρα αν πολλοί από μας αναγνώρισαν κάτι πολύ οικείο , απλή σύμπτωση.
Διονύση γενικά ίπταται στον αέρα η θέληση για υψηλότερη βαθμολογία χωρίς να το στηρίζω σε κάτι συγκεκριμένο. Πάντα κάτι παραπάνω το βάζω από αυτό που αναμένω ότι θα γράψει ο μαθητής. Οι εξετάσεις όμως θα χτυπήσουν το καμπανάκι όπου χρειαστεί.
Γνωρίζω βέβαια ότι αυτές έχουν ταξικό πρόσημο εν πολλοίς αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Μάλλον βγήκα εκτός θέματος.
Καλησπέρα Διονύση.
Η ιστορία σου είναι παρόμοια με την παρακάτω: Γιός γνωστού μου αριστεύει από το γυμνάσιο. Η μητέρα – με σχετική έπαρση – καμαρώνει· « πάλι 19 και 8 έβγαλε. Θα τον μαλώσω που δεν έφερε το 20». Παραμονές εξετάσεων ο γνωστός μου, μου ζητάει να στείλω ένα διαγώνισμα στο γιό του, για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται. Δίνω ένα μέτριο διαγώνισμα ( παραμονές εξετάσεων γαρ) και πάει γύρω στο 13. Το γραπτό έδειχνε πλήρη σύγχιση.
Αποτελέσματα πανελληνίων: 16,1 έκθεση, 10,5 μαθηματικά, 14,5 φυσική, 15 χημεία.
Μάλλον υπάρχουν πολλές τέτοιες ιστορίες εκεί έξω…
Γιώργο καλημέρα!
Ανέβασα μία άλλη εκδοχή στο αρχείο pdf που χρησιμοποίησε αρχικά ο Διονύσης.