
Μου στάλθηκαν από φίλο βαθμολογητή κάποια στατιστικά στοιχεία από τη βαθμολόγηση της Φυσικής.
Προφανώς αναφέρονται σε σχετικά μικρό αριθμό γραπτών, από ένα κέντρο, αλλά νομίζω ότι αξίζει να τα δούμε…


 
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Μου στάλθηκαν από φίλο βαθμολογητή κάποια στατιστικά στοιχεία από τη βαθμολόγηση της Φυσικής.
Προφανώς αναφέρονται σε σχετικά μικρό αριθμό γραπτών, από ένα κέντρο, αλλά νομίζω ότι αξίζει να τα δούμε…


 
Καλησπέρα Αποστόλη.
Συνειρμοί…
― Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!
― Φταίει ο Θεός που μας μισεί!
― Φταίει το κεφάλι το κακό μας!
― Φταίει πρώτ’ απ’ όλα το κρασί!
Ποιος φταίει; ποιος φταίει;
Kανένα στόμα δεν το βρε και δεν το πε ακόμα.
Παρακάτω τα τελευταία στατιστικά από το ίδιο βαθμολογικό, μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης.
Καλησπέρα Διονύση.
«Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!»
Καλό απόγευμα Αποστόλη.
Έδωσες τη συνέχεια….
Καλημέρα σε όλους.
Αποστόλη πως κατά τη γνώμη σου εδραιώνεις τη γνώση; με συχνά τεστ; με ενημέρωση των γονέων για την απόδοση των παιδιών τους, οπότε μετά από "φόβο" εκείνα θα διαβάσουν; ποιο είναι το τρικ για αυτή την εδραίωση; Π.χ. μιλώντας για τον εαυτό μου μου άρεσε να διαβάζω φυσική και γεωμετρία γιατί τα έβλεπα ως μέσο για να καταλάβω τον κόσμο το πρώτο και ως παιγνίδι το δεύτερο.Έβρισκα μία ευχαρίστηση μαθαίνοντας, δεν με πίεσαν οι γονείς μου οι οποίοι είχαν βγάλει μόνο το δημοτικό. Τι άλλαξε;
Καλησπέρα Νίκο.
Δεν έχω καμία κατάρτιση επί του σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Έτσι θα καταθέσω κάποιες σκέψεις, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξαντλούν το θέμα.
– Στο παρελθόν η διδασκόμενη ύλη ήταν πολύ πλατιά, χωρίς την εμβάθυνση, η οποία μοιραία έχει οδηγήσει στην ασκησιολογία του σήμερα. Ίσως λοιπόν μέσω του εύρους της ύλης, κανείς να μπορούσε να αποκτήσει αίσθηση της ‘μεγαλύτερης εικόνας’, γεγονός το οποίο νομίζω βοηθάει να εδραιωθεί η γνώση. Σήμερα οι μαθητές μπορούν να λύνουν ασκήσεις π.χ. στο θεώρημα Bolzano, αλλά να σκοντάφτουν στον υπολογισμό εμβαδού κύκλου ή στον υπολογισμό ενός ποσοστού. Μαθαίνοντας τεχνικές επίλυσης ασκήσεων, η γνώση δεν εδραιώνεται.
– Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι καλό να συμβαδίζουν με την εποχή. Εμείς για παράδειγμα βλέπαμε ΥΕΝΕΔ για κάποιες ώρες στη δημόσια τηλεόραση. Οι σημερινοί μαθητές, με όλη αυτή την έκρηξη στην τεχνολογία, έχουν εντελώς διαφορετικές προσλαβάνουσες. Θεωρώ ότι μάθημα τύπου διάλεξης και στο τέλος λύστε και πέντε ασκήσεις, δεν είναι καθόλου γοητευτικό για το σημερινό μαθητή και δεν τον βοηθά να κατανοήσει τη χρησιμότητα αυτών που διδάσκεται.
– Τα διδασκόμενα μαθήματα θα μπορούσαν να έχουν κάποιου είδους διασύνδεση μεταξύ τους, έτσι ώστε κάθε αντικείμενο να μην μοιάζει ‘ξεκρέμαστο’, αλλά ενταγμένο μέσα στην ευρύτερη ανθρώπινη δραστηριότητα. Η εικόνα του επιστήμονα, ο οποίος ανακαλύπτει θεωρίες επειδή του πέφτουν μήλα στο κεφάλι, νομίζω περισσότερο αποκαρδιώνει ένα μαθητή, παρά τον βοηθάει να ασχοληθεί και να εμπεδώσει αυτά που διδάσκεται. Με την εικόνα αυτή, ο Newton φαντάζει αρρωστημένη διάνοια και ο Tesla μάγος.
Νίκο τα τεστ και οι ενημερώσεις χρειάζονται στο βαθμό μιας αξιολόγησης και όχι ως μέθοδοι εγκατάστασης γνώσης. Απέχουμε αρκετά από ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών και φαίνεται ότι μας απασχολεί μόνο το ζήτημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως προς το τελευταίο σου ερώτημα 'Τι άλλαξε;' θα σου απαντήσως απλώς, πολλά…
Καλησπέρα,
Αποστόλη ευχαριστώ για την κατάθεση της γνώμης σου. Συμφωνώ με όσα έγραψες. Στην πραγματικότητα οι ερωτήσεις που έκανα ήταν ερωτήσεις ρητορικές – εργασίας. Δυστυχώς με το υπάρχον σύστημα η Γ' λυκείου έχει γίνει τάξη μηχανιστική και εφαρμογής μεθοδολογιών. Και ναι δεν μπορούμε για πολύ ακόμα να διδάσκουμε με το στυλ" καθηγητής στον πίνακα, μαθητής βλέπει την πλάτη του κλπ.". Ναι έχουν αλλάξει πολλά και μέσα στην ίδια τη δομή της οικογένειας.
Υπάρχει το απόφθεγμα απευθυνόμενος σ' ένα μαθητή " μπορώ να σου διδάξω φυσική, αλλά δεν μπορώ να την κατανοήσω για εσένα".
Καλό βράδυ
Στατιστικά Φυσικής 2018:
[0-5] : 21,6%
(5-10] : 18,1%
(10-15] : 23,6%
(15-18] : 19,7%
(18-20] : 16,9%
http://IMG_20180625_223614
https://drive.google.com/file/d/1kqTNrq_QFHQnUksBVj_R1e6lKqO9nwCz/view?usp=drivesdk
Στατιστικά Φυσικής 2018 και διαφορές Α και Β βαθμολογήθηκε.
καλά μιλάμε για ρεκόρ!
και μετά από μεγάλη προσπάθεια, απάντησε στα περισσότερα θέματα…
Εγώ πάλι θέλω να δω τα πράγματα από την αισιόδοξη πλευρά
Με βάση τα αποτελέσματα του βαθμολογικού που έδωσε ο Πρόδρομος,
το οποίο δεν είχε γραπτά σχολείων της Αττικής, βλέπω περισσότερα από
1 στα 3 γραπτά να έχει βαθμολογία >75/100…
Αν σκεφτούμε και τις κουτοπόνηρες παγίδες των θεμάτων ( Α4, Β2(ι) )
θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι…
Γιάννη, η επίλυση συστήματος 4χ4 δεν είναι τόσο εύκολη σε συνθήκες
πανελλαδικών και μετά από 2 ώρες προσπάθειας…. ειδικά όταν η σχέση
των γωνιακών επιταχύνσεων απαιτούσε αρκετή ωριμότητα….
Συνάντησα σε πολλά γραπτά τη στατική τριβή με λανθασμένη φορά…
Κρίμα που δεν υπήρχε ερώτημα να ζητά την αιτιολόγηση στο σχεδιασμό
της στατικής τριβής…..θα είχε ενδιαφέρον….
Στα τελευταία 6 γραπτά που διόρθωσα το Σάββατο, βρήκα γραπτό που
αφού χάθηκε στο Δ4 με το σύστημα, το έλυσε ενεργειακά με ΘΜΚΕ
και κατόπιν υπολόγισε την επιτάχυνση…
Νομίζω πρέπει να υπάρχει άνω φράγμα στα πακέτα που μπορεί να πάρει
ένας διορθωτής….. Η διόρθωση γραπτών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση…
Βαγγέλη, το γραπτό της φωτογραφίας, μπορεί να είναι ψιλοστημένο….
Ο σωστός τρόπος γραφής είναι 001, μηδέν μηδέν ένα
Πληροφοριακά, βρέθηκε γραπτό με 000
καλημέρα σε όλους
το ήξερα αυτό Θοδωρή, με τρία ψηφία δηλαδή
νόμισα ότι έχει αλλάξει
καλημέρα Πρόδρομε
μου φαίνεται ότι είσαι χειρότερος από μένα
ο σύνδεσμος που έβαλες δεν δουλεύει…