#02 – Εκπαιδευτικός μύθος ή αλήθεια – Τα μαθησιακά στυλ

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μόλις δημοσίευσα ένα άρθρο στο blog μου στο οποίο διερευνώ την εγκυρότητα των μαθησιακών στυλ (learning styles).
Η υπόθεση των μαθησιακών στυλ αναφέρει ότι είναι αποδοτικότερη η διδασκαλία μας όταν ευθυγραμμίζεται με τις προτιμήσεις των μαθητών για το πώς μαθαίνουν καλύτερα. Η βιβλιογραφία των μαθησιακών στυλ είναι πολύ μεγάλη όπως επίσης μεγάλη είναι και η διάδοσή τους στη συνείδηση των εκπαιδευτικών.Η πιο γνωστή ταξινομία μαθησιακών στυλ είναι αυτή που περιλαμβάνει τους: οπτικούς/ακουστικούς/αναγνωστικούς-λεκτικούς/κιναισθητικούς τύπους μαθητών.
Η υπόθεση των μαθησιακών στυλ αναφέρει για παράδειγμα ότι αν έχουμε έναν μαθητή που θεωρεί ότι είναι οπτικός τύπος, τότε είναι καλύτερα να παρουσιάζουμε τα προς μάθηση εκπαιδευτικά αντικείμενα με τρόπους που ευθυγραμμίζονται με την θεωρούμενη αυξημένη οπτική του ικανότητα.

Την παραπάνω υπόθεση διερευνώ προσπαθώντας να την κατατάξω στην περιοχή του μύθου ή της αλήθειας.

Το άρθρο μπορείτε να το προσπελάσετε από εδώ: https://physiart.com/2018/07/12/02-learning-myth-learning-styles/ 

Όπως πάντα θα χαρώ να σχολιάσετε 🙂

(Visited 432 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Βαχλιώτης

Καλησπέρα κύριε Παναγιωτακόπουλε. Έχω ασχοληθεί λίγο με το θέμα στο πλαίσιο της διδακτορικής μου διατριβής. Αυτό που είχα αποκομήσει, τόσο από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας όσο και από μια εμπειρική έρευνα που έκανα, είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σημαντική διαφοροποίηση στην επίδοση των μαθητών στη χημεία, όταν αυτοί διδαχθούν με κάποια διδακτική προσέγγιση που είναι προσανατολισμένη στο μαθησιακό τους στυλ (ή, για να είμαι πιο ακριβής όσον αφορά στη δική μου έρευνα, που θεωρούσα εγώ ότι είναι προσανατολισμένη σε κάποια μαθησιακά στυλ). Μάλιστα, θυμάμαι ότι σε σχετικό άρθρο που είχα στείλει για δημοσίευση σε έγκυρο αμερικανικό περιοδικό, ένας εκ των κριτών που είχε επισημάνει ακριβώς αυτό, ότι δηλαδή γιατί το ψάχνω, αφού οι έρευνες έχουν δείξει ότι δεν υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ επίδοσης και μαθησιακού στυλ. Τώρα για το αν όντως υπάρχουν τα μαθησιακά στυλ, μάλλον δεν είμαι ο κατάλληλος για να εκφέρει άποψη… 

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Το μοντέλο που επικρατεί στους τύπους νοημοσύνης και προωθείται σαν ψυχομετρικό τεστ στην Ελλάδα σε τεστ προσωπικότητας στελεχών επιχειρήσεων για ενήλικες και σε Φροντιστήρια Αγγλικών για παιδιά π.χ. μέσω του QLS και του καθηγητή Πανεπιστημίου Εμμανουήλ Γιαννακουδάκη  είναι ελαφρά ποιο πολύπλοκο και περιλαμβάνει τους παρακάτω τύπους νοημοσύνης: Ενδοπροσωπική, Φυσιοδιφική, Διαπροσωπική, Λογική, Οπτική, Γλωσσική, Ακουστική και Κιναισθητική. Δεν γνωρίζω όμως αν έχει γίνει κάτι σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας ή Πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης (μια και οι παραπάνω τύποι είναι διαμορφωμένοι στην ηλικία των 5 ετών άρα και στην πρωτοβάθμια μπορούν να χρησιμοποιηθούν)  Δημόσιας ή Ιδιωτικής.