web analytics

Ένα τεστ στην οριζόντια βολή

 

  1. Τα σώματα A, Β είναι στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο, στην ίδια οριζόντια γραμμή και εκτοξεύονται οριζόντια την χρονική στιγμή t = 0 όπως στο σχήμα.

α. Επιλέξτε ένα σύστημα αναφοράς και γράψτε τις εξισώσεις κίνησης για τα A, Β.

β. Πόσο απέχουν μεταξύ τους τα σώματα την χρονική στιγμή t = 2 s

γ. Να βρεθεί εκείνη τη στιγμή ο ρυθμός μεταβολής της κινητικής και δυναμικής ενέργειας του Α.

Πως δικαιολογείται το γεγονός ότι οι ρυθμοί αυτοί είναι αντίθετοι;

δ. Από ποια θέση πρέπει να αφεθεί χωρίς αρχική ταχύτητα ένα σώμα Γ την χρονική στιγμή t = 0 ώστε να συναντηθεί ταυτόχρονα με τα Α, Β.

Δίδονται υ = 20 m/s, υ = 10 m/s, d = 90 m, g = 10m/s2, mΑ = 2 kg, αντιστάσεις αμελητέες.

 

  1. Τη χρονική στιγμή t = 0 το σώμα Α εκτοξεύεται οριζόντια ενώ το Β κινείται σε λείο οριζόντιο επίπεδο όπως στα σχήματα. Τα σώματα είναι στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο.

α. Να γραφούν οι εξισώσεις κίνησης για Α,Β.

β. Σημειώστε σωστό ή λάθος

i. Το σώμα Α εκτελεί ταυτόχρονα δυο κινήσεις.

ii. Το σώμα Α εκτελεί μια και μόνο κίνηση οι εξισώσεις της οποίας θεωρούνται ως σύνθεση εξισώσεων άλλων ανεξάρτητων κινήσεων.

iii. Το σώμα Β στο δεύτερο σχήμα “αντιλαμβάνεται” ότι το Α εκτελεί ελεύθερη πτώση αν υ = υ

Τεστ Β23Θ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλημέρα Γιώργο

Πού ωραία ερωτήματα του είδους που και σε μένα αρέσει. Δύσκολα είναι αλλά τα παιδιά φαντάζομαι να ήταν κατάλληλα προετοιμασμένα στο να γράφουν εξισώσεις κίνησης σε διάφορα συστήματα αναφοράς –  η προετοιμασία αυτή ασφαλώς θα είχε αρχίσει να γίνεται από την Α΄ λυκείου.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/10/2018 8:55 ΠΜ

Καλημέρα Γιώργο.

Θα συμφωνήσω με το Μανώλη (καλημέρα Μανώλη), πολύ ωραία ερωτήματα, που απαιτούν κατανόηση και ευχέρεια από τους μαθητές.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/10/2018 10:53 ΠΜ

Καλημέρα Βασίλη.

Ευχαριστώ για την παρέμβαση….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
04/10/2018 11:00 ΠΜ

Καλημέρα Διονύση! 

Μην είσαι μαρτυριάρης!!!

Γιώργο καλημέρα! 

Δυνατό το τέστ όπως αναφέραν και παραπάνω ο Διονύσης με τον Μανώλη!

Μία παρατήρηση: Λες

"δ. Από ποια θέση πρέπει να αφεθεί χωρίς αρχική ταχύτητα ένα σώμα Γ την χρονική στιγμή t = 0 ώστε να συναντηθεί ταυτόχρονα με τα Α, Β."

Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει: "δ. Από ποια θέση πρέπει να αφεθεί χωρίς αρχική ταχύτητα ένα σώμα Γ (από το ίδιο οριζόντιο επίπεδο με τα Α και Β και στην ίδια κατακόρυφο του σημείου συνάντησης των Α,Β) την χρονική στιγμή t = 0 ώστε να συναντηθεί ταυτόχρονα με τα Α, Β." Αλλιώς το πρόβλημα είναι αόριστο.

Το 2Βiii λίγοι μπορούν να το αντιληφθούν, γιατί δύσκολα εξοικειώνονται με τις σχετικές κινήσεις.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Πολύ καλά θέματα, με βαθμό δυσκολίας πάνω από το μέσο όρο…

Διαπραγματεύονται συνάντηση, κάτι που δυσκολεύει τους μαθητές.

Χαίρομαι Γιώργο που μοιραζόμαστε ρυθμούς διδασκαλίας και διδακτικούς

στόχους (ερώτημα 2β(ι))

Το δικό σου αεροπλάνο αφήνει ανθοδέσμες , το δικό μου αφήνει μπανάνες

σε πιθήκους…

Θα μπορούσες ίσως να αποφύγεις το 2α αφού το καλύπτεις πλήρως στο (1α)

Αύριο είναι η σειρά μου….με σαφώς πιο light θέματα

Σήμερα διαπίστωσα ότι ενώ μπορούν να συνδυάσουν τις εξισώσεις των υποθετικών

κινήσεων, έχουν τρομερή δυσκολία να δικαιολογήσουν το γιατί….συμβαίνει αυτό

που τους ρωτάς

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ευχαριστώ Γιώργο, με τιμά αυτό