Πανελλήνιες 2019

Είμαι πατέρας μαθητού πού  δίνει πανελλήνιες θετική  κατεύθυνση

Επειδή σας  διαβάζω και καταλαβαίνω ότι  έχετε πήρα πανό  στο θέμα (πανελλήνιες ).θέλω να  σχολιάζετε μία  απορία που  έχω.

ΠΡΟΣ  ΤΙ  ΟΦΕΊΛΕΙ Ή  ΤΌΣΗ  ΔΥΣΚΟΛΊΑ  ΣΕ ΌΛΕΣ  ΤΗΣ  ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΆ. ΦΥΣΙΚΉ.ΧΗΜΕΙΑ.)

 

Ευχαριστώ πολύ

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλή επιτυχία στο παιδί Πάνο.

Να υποθέσω ότι γράφοντας "δυσκολία" εννοείς χρονοβόρα θέματα;

Πάνος Μουρούζης
15/06/2019 8:13 ΠΜ

Αγαπητέ Πάνο οι Πανελλήνιες δεν είναι εξετάσεις αλλά διαγωνισμοί. Επομένως δεν παίζει ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΡΟΛΟ η δυσκολία ή όχι των θεμάτων αφού με αυτούς τους διαγωνισμούς δεν κρίνεται το πόσοι θα μπουν στην κάθε σχολή αλλά το ποιοί. Σε πληροφορώ ότι σε διάφορα Πανεπιστήμια Ευρωπαϊκών κρατών οι εξετάσεις εισαγωγής είναι πολύ πιο δύσκολες τόσο από θέμα ποσότητας ύλης που είναι πολύ πολύ περισσότερη από τη δική μας όσο ενίοτε και από θέμα δυσκολίας ( πχ τα θέματα του Πανεπιστημίου της Πίζας είναι επιπέδου Πανελλήνιων Διαγωνισμών Φυσικής και Χημείας). Το ίδιο συνέβαινε και στη χώρα μας 20 και 30 χρόνια πριν. Ο μέσος όρος εισαγωγής στο ΕΜΠ στην εποχή μου στα μαθηματικά δεν ξεπερνούσε το 14. 

Τα θέματα κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μπαίνουν οι καλύτεροι και όχι οι παπαγάλοι ή αυτοί που κάνουν γρήγορα πράξεις. Έτσι δύο ριζικές αλλαγές που νομίζω ότι πρέπει να γίνουν είναι να δίνονται στους μαθητές κομπιουτεράκια και τυπολόγιο όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις Ευρωπαϊκές χώρες. 

Σεβαστή Νίκου
15/06/2019 8:55 ΠΜ

Κύριε Μουρουζη με βρίσκετε σύμφωνη στο ότι θα πρέπει γενικώς να ανέβει το επίπεδο δυσκολιας των θεμάτων των πανελληνίων εφόσον καλά κρατεί ακόμη αυτός ο θεσμός . Ειναι αδύνατον να εισάγονται μαθητές με μέτρια ή κακή γνώση φυσικης, μαθηματικών και χημείας σε σχολές που έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε αυτά.

Διαφωνώ όμως σε ένα σημείο.  Παίζει τεράστιο ρόλο η δυσκολία όταν είναι μη αναμενόμενη και με μεγάλη απόκλιση από θέματα προηγούμενων ετών .  Είναι αδόκιμο να δίνονται 3 ώρες για τα φετινά θέματα της χημείας και 3 για τα θέματα του 2016. Συνυπολογίζοντας δε ότι μιλάμε για παιδιά 17 με 18 ετών είναι έγκλημα να ταλαιπωρούνται έτσι. Κομπιουτεράκι; τυπολογιο ; μιλάτε για τα αυτονόητα, αυτά δεν τα συζητώ καν με τέτοια θέματα . Εν πάσει περιπτώσει, ακόμη και για διαγωνισμούς χημείας και φυσικης το επίπεδο είναι καθορισμένο, δεν παίζουν με τα νεύρα των παιδιών και των καθηγητών . Οι διαγωνισμοί έχουν πάντοτε πλαίσιο και επίπεδο συγκεκριμένα ,γύρω από τα οποία πρέπει να κινούνται.

Για να απαντήσω και στον κύριο Πάνο, θεωρώ τις φετινές εξετάσεις μη εκπαιδευτικές, αδικαιολόγητα σκληρές. Τα παιδιά, ακόμη και αυτά που τα πήγαν πολύ καλά, βγήκαν εξουθενωμένα από τις αίθουσες, παγωμένα. Κάκιστη εμπειρία για την πλειοψηφια τους Και Δεν Θα έπρεπε να είναι έτσι!!

Αντώνης Γεωργίου
15/06/2019 10:16 ΠΜ

Καλημέρα..

Σχετικά με το  σχόλιο του κ Πάνου Μουρούζη "Επομένως δεν παίζει ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΡΟΛΟ η δυσκολία ή όχι των θεμάτων αφού με αυτούς τους διαγωνισμούς δεν κρίνεται το πόσοι θα μπουν στην κάθε σχολή αλλά το ποιοί " θα ηθελα να τω ρωτησω στις κοινες σχολές που βρισκονται στη  θετικη αλλά και στην θεωριτική  ποιος τελικά μπαίνει ο καλυτερος η ο τυχερότερος.

Διότι κατα κοινη ομολογια τα θεματα της θεωριτικής ηταν πολυ πιο ευκολα σε σχεση με την θετική

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Πάνο, Πάνο και Σεβαστή.

Θα συμφωνήσω με τον Πάνο Μουρούζη στο ότι πρόκειται για διαγωνισμό. Σε έναν διαγωνισμό δεν πρέπει να γράψουν το ίδιο ο καλά διαβασμένος μαθητής και ο μαθητής φαινόμενο. Σε μια τέτοια περίπτωση η είσοδος στις  "καλές" σχολές θα κριθεί από την Έκθεση.

Η δυσκολία όμως δεν πρέπει να είναι "τεχνητή". Δύσκολα θέματα υπάρχουν χωρίς να είναι ογκώδη.

Η περιήγηση στον παρόντα χώρο θα δείξει τέτοια. Κάποια έχουν λύση με έκταση δύο σειρών.

Καταλήγω με το "Ουκ εν τω πολλώ το ευ".

Δημήτρης Δημαγκίκας

Οι πανελλήνιες είναι μεν διαγωνισμός, αλλά όλοι οι διαγωνισμοί έχουν όρους,  διαφορετικά μετατρέπονται σε ζούγκλα, π.χ. ένας απαραίτητος όρος είναι να μην υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης κάθε φορά που αλλάζει κυβέρνηση/υπουργός/γενικός γραμματέας/πρόεδρος οργάνωσης κ.τ.λ

Επίσης το ζητούμενο δεν είναι η ευκολία/δυσκολία του τελικού διαγωνισμού αλλά ότι προηγήθηκε για να φτάσουμε μέχρι εκεί.

Με λίγα λόγια δεν μπορείς να θερίσεις εκεί που δεν εσπειρες.

Αντώνης Γεωργίου
20/06/2019 11:10 ΠΜ

Καλημέρα…

Θα ηθελα το σχολιασμό σας..

Η ΚEΕ δε δίνει ενδεικτικές απαντήσεις στις Πανελλαδικές

https://www.esos.gr/arthra/63129/i-kee-de-dinei-endeiktikes-apantiseis-stis-panelladikes

Διονύσης Μάργαρης
20/06/2019 11:32 ΠΜ

Αντώνη, αυτή είναι η πάγια θέση.

Την ευθύνη της βαθμολόγησης, του σωστού και του λάθους, της αντιμετώπισης του λάθους… την έχουν τα βαθμολογικά κέντρα και όχι η ΚΕΕ.

Η ΚΕΕ δίνει ενδεικτικές λύσεις, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές, είναι απλά υποβοηθητικές και τίποτα παραπάνω.

Αντώνης Γεωργίου
20/06/2019 11:41 ΠΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Σας ευχαριστώ για την απάντηση σας ..Το γνωρίζω οτι είναι πάγια  η θεση   της ΚΕΕ

Το ερώτημα είναι αν συμφωνείται – η  διαφωνείται με την θεση της ΚΕΕ ( οχι εσείς προσωπικά)

Προσωπική μου γνώμη είναι οτι η ΚΕΕ απο την μια μα μην γνωρίζουμε τα μέλη της .. και απο την άλλη να μην δίνει ενδεικτικές απαντήσεις στις Πανελλαδικές  υπονομευει τον Θεσμό των Πανελληνίων.

 

 

 

Διονύσης Μάργαρης
20/06/2019 11:50 ΠΜ

Δεν βλέπω πώς υπονομεύονται οι πανελλαδικές όταν εφαρμόζεται ο νόμος!

Υπάρχουν διατάξεις που προβλέπουν ποιες είναι οι υποχρεώσεις, τα καθήκοντα και τα "δικαιώματα" καθενός.

Δεν μπορώ να φανταστώ να με καλέσουν στο βαθμολογικό και να μου δώσουν λύσεις από ΚΕΕ που θα μου επέβαλε τι πρέπει να βαθμολογήσω ως σωστό και τι ως λάθος. Προφανώς θα γινόταν χαμός και κανένας βαθμολογητής δεν θα το δεχόταν.

Ξαναλέω. Η ΚΕΕ πρέπει να στέλνει ενδεικτικές λύσεις (αλήθεια σταμάτησε να στέλνει;), οι οποίες όμως δεν δεσμεύουν και δεν μπορεί να δεσμεύουν κανέναν.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν καταλαβαίνω την συζήτηση. Η ΚΕΕ στέλνει ενδεικτικές λύσεις. Έστειλε και φέτος και αυτό φάνηκε στα σχόλια.