Συνάδελφοι καλησπέρα.
Προτείνω μια σειρά πειραμάτων Η/Μ που πραγματοποίησα με την βοήθεια τριών μαθητών της Β Λυκείου, το 2011, στο εργαστήριο του 1ου ΓΕΛ Περιστερίου.Πρόκειται για απλά πειράματα που είναι, πιστεύω, εντυπωσιακά και προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην κατανόηση βασικών αρχών του ηλεκτρομαγνητισμού.
Πατώντας πάνω στον τίτλο θα μεταφερθείτε στο αντίστοιχο βίντεο του youtube.
Εννοείται ότι για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πληροφορία είμαι πρόθυμος να σας απαντήσω.
Χρήστος Γεωργόπουλος
Φυσικός MSc
https://www.youtube.com/user/GeorgopoulosChris/videos
(Visited 1,112 times, 1 visits today)
Καλημέρα Χρήστο.
Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Ελπίζω να φανούν χρήσιμα στους διδάσκοντες…
Και εγώ ευχαριστώ Διονύση για την δυνατότητα που δίνεις να παρουσιάζονται οργανωμένα οι δουλειές των συναδέλφων.
Συγχαρητήρια Χρήστο.
Τα λέμε και διαδικτυακά.
Ευχαριστώ Γιάννη. Διαδικτυακά και από τον Σεπτέμβρη, με το καλό, δια ζώσης!
Καλημέρα Χρήστο. Τα πειράματα στον ηλεκτρομαγνητισμό πρέπει να αποτελέσουν μέρος της παρουσίασης του μαθήματος. Τα video σου θα φανούν πολύ χρήσιμα για όποιον συνάδελφο δεν έχει τα μέσα ή το χρόνο να τα στήσει. Μια ερώτηση. Πόσα Ampere χρειαζόμαστε για το πείραμα με τον ευθύγραμμο αγωγό και το πηνίο;
Το τροφοδοτικό του εργαστηρίου κάνει τη δουλειά;
Καλησπέρα Ανδρέα. Το τροφοδοτικό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, γιατί χρειάζεται ρεύμα περίπου 10 Α και άνω, οπότε το σύστημα προστασίας του τροφοδοτικού θα προκαλεί διακοπή. Όμως μια λύση για τροφοδοσία, αν δεν υπάρχει στο εργαστήριο ο "θηριώδης" παλιός μετασχηματιστής, είναι η χρήση μπαταρίας αυτοκινήτου! Αρκεί, μέσω μαχαιρωτού διακόπτη, να τροφοδοτούμε το κύκλωμα για πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα με ρεύμα (παλμικά), κάτι που έτσι και αλλιώς πρέπει να κάνουμε και με τον μετασχηματιστή.
Καλησπέρα Χρήστο. Πολύ καλή δουλειά. Ευχαριστούμε.
Καλησπέρα Απόστολε. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
καλησπέρα Γιώργο
καλώς ήλθες εδώ και σιδεροκέφαλος εκεί, στο ΕΚΦΕ των Αγίων Αναργύρων (όπου και η "χάρη" μου πριν 10 χρόνια)
καλή η προσπάθεια με απλά, πραγματοποιήσιμα, ποιοτικά πειράματα
μερικές παρατηρήσεις:
α. το χαρτί Α4 (αλλά και το φύλλο τετραδίου πανελληνίων) δεν είναι καλό για την επίδειξη φασμάτων, διότι έχει ελάχιστες τριβές, με αποτέλεσμα τα ρινίσματα σιδήρου να προσκολλώνται μεταξύ τους, ιδιαίτερα εκεί που η μαγνητική επαγωγή είναι μεγάλη και να χάνεται η εικόνα, καλό είναι χαρτί σχετικά "άγριο", π.χ. το χαρτόνι από χαρτόκουτο
β. χρησιμοποιοείς τους όρους "σωληνοειδές" και "πηνίο" ανάποδα
γ. αντί για καρφίτσα χρησιμοποίησε ατσαλίνα, υπήρχαν εκεί αρκετές, αφού, πρώτα την δέσεις στο μέσον της με κλωστή και την κρεμάσεις απο κάπου
δ. δείξε το ομογενές πεδίο με τη βοήθεια πεταλοειδούς μαγνήτη, έχει μεγάλη επιτυχία
Καλημέρα Βαγγέλη.
Σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και τις συμβουλές (θα τις δοκιμάσω σε επόμενη παρουσίαση).
Δεν γνωρίζω αν είδες το βίντεο για το σωληνοειδές, όπου αρχικά εξηγώ ποια είναι η διαφορά σωληνοειδούς και πηνίου (αναφέρω ότι το σωληνοειδές έχει πυκνές σπείρες δηλαδή πολλές σπείρες ανά μονάδα μήκους αντίθετα με το πηνίο). Ίσως σε ξεγέλασε η φωτογραφία της αντίστοιχης λεζάντας.
Οφείλω πάντως να σου πω ότι η παρουσία σου στο ΕΚΦΕ είναι ακόμη και σήμερα αισθητή, από την δουλεία που έχεις προσφέρει!
Χρήστος Γεωργόπουλος