Αλλαγές στις Πανελλαδικές.

 

Αλλαγές στο σύστημα με το οποίο θα δώσουν Πανελλαδικές οι μαθητές το 2020, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Όπως είπε η υπουργός «το εύκολο θα ήταν να πούμε ότι καταργούμε το σύστημα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν το κάνουμε, κρατάμε το σύστημα και θα ανακοινώσουμε έναν εξορθολογισμό της ύλης. Θα μειωθεί η ύλη στα μαθήματα. Θα ανακοινώσουμε κάποιες αλλαγές που αφορούν τη συνεξέταση Νέων και Λογοτεχνίας και θα καταργήσουμε την κατηγοριοποίηση πράσινων και κόκκινων σχολών».

Η υπουργός εξήγησε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με αυτόν τον τρόπο χώριζε τις σχολές σε δυο κατηγορίες, σε αυτές που κάποιος έμπαινε σε κάποιες σχολές χωρίς πανελλαδικές και σε κάποιες με πανελλαδικές.

«Δεν θα ισχύσει, δεν θα υπάρχει κατηγοριοποίηση. Βάση πανελλαδικών θα εισάγονται και σε αυτές», τόνισε.

Για τους μαθητές που έδωσαν πανελλαδικές το 2019 και θα ξαναδώσουν το 2020, ξεκαθάρισε ότι οι μαθητές θα δώσουν με το ίδιο σύστημα. «Με το σύστημα το οποίο έδωσαν οι μαθητές φέτος, με το ίδιο σύστημα θα δώσουν και του χρόνου», ανέφερε.

«Για τα παιδιά που μπαίνουν δευτέρα λυκείου, εξετάζουμε το σύστημα που θα εφαρμόσουμε», είπε η υπουργός Παιδείας.

Αναφερόμενη στη διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια είπε ότι «στις προθέσεις μας είναι τα πανεπιστήμια να ορίζουν τους εισακτέους και μια βάση εισαγωγής. Πρέπει να πάμε σε ένα σύστημα που τα πανεπιστήμια και τα σχολεία θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα».

Η Νίκη Κεραμέως, χαρακτήρισε αδιανόητο να μπαίνει ένας μαθητής με 3 σε κάποια σχολή.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γεωργία Κεραμιτσή
02/08/2019 10:53 ΠΜ

Καλημέρα. 

"Για τους μαθητές που έδωσαν πανελλαδικές το 2019 και θα ξαναδώσουν το 2020, ξεκαθάρισε ότι οι μαθητές θα δώσουν με το ίδιο σύστημα".

Απορία: Οι απόφοιτοι δηλαδή θα εξεταστούν το 2020 στην ύλη που έδωσαν και το 2019 (δηλ. στη φυσική ,τη χημεία και την βιολογία θα υπάρχουν θέματα παλαιού και νέου συστήματος 😉 ή θα ισχύει γενικότερα γι' αυτούς το παλιό σύστημα, δηλ. θα μπορούν πάλι να δηλώσουν 2 πεδία;

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
02/08/2019 12:15 ΜΜ

Καλημέρα Διονύση. Ένα σχόλιο. Η σχολή Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμου, είχε το 2018 βάση 9467 και είναι ισοδύναμη με Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πάτρας, που είχε βάση 14715.  Ας αφήσουμε στην άκρη το αν ο μαθητής του 9 θα τελειώσει τη σχολή. Άλλωστε τα φροντιστήρια είναι εδώ… Ο μαθητής του 9 με μια μετεγγραφή, εύκολα μπαίνει στην Πάτρα. Ο "πήχυς" του επιπέδου μάθησης θα είναι ίδιος στις δυο σχολές; Οι καθηγητές που διδάσκουν το μαθητή του 9, δε θα κατεβάσουν τον πήχυ σε σχέση με τους συναδέλφους τους του αντίστοιχου τμήματος της Πάτρας; Αν η βάση είναι το 10 ή επιλέγεται από το Ίδρυμα δε θα βοηθήσει την εξισορρόπηση; Πολύ θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη Πανεπιστημιακών συναδέλφων σε αυτό το θέμα, γιατί σαφώς γνωρίζουν καλύτερα.

Και δε μπορώ να μην εκφράσω την ανησυχία μου στο "τα σχολεία θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα"… Σε ποιον τομέα; Μήπως στη χρηματοδότηση; Και στη συνέχεια ο "χορηγός" να έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει στο σχολείο την κατεύθυνση, το ρόλο, τους διδάσκοντες κ.λ.π.;

Διονύσης Μάργαρης
02/08/2019 8:33 ΜΜ
Απάντηση σε  Γεωργία Κεραμιτσή

Καλησπέρα Γεωργία.

Θα πρέπει να περιμένουμε τις επίσημες νομοθετικές αλλαγές και ανακοινώσεις.

Οι σημερινές δηλώσεις παραπέμπουν σε ξεχωριστές εξετάσεις με διαφορετικά θέματα στην ύλη του 2019.

Ίδωμεν…

Διονύσης Μάργαρης
02/08/2019 9:00 ΜΜ

Καλησπέρα Ανδρέα.

Σοβαρά τα θέματα που θέτεις, τα οποία αξίζουν να μας προβληματίσουν…

Το θέμα των διαφορετικών βαθμολογιών εισαγομένων, για τυπικά ισότιμες σχολές, είναι παλιό. Η αλήθεια είναι ότι δημιουργείται ένα αίσθημα «αδικίας» και «πλαγίας οδού» όταν ένας μαθητής με 14. 000 μόρια, ο οποίος πέτυχε σε σχολή Α, φοιτά τελικά σε σχολή Β με βάση τα 17.500 μόρια!

Πόσα παιδιά με μεγαλύτερη βαθμολογία, θα ήθελαν την σχολή Β και δεν μπήκαν;

Από την άλλη, να απαγορευτούν οι μετεγγραφές; Μου φαίνεται πολύ δύσκολο και εν πολλοίς αντικοινωνικό μέτρο, αφού αυτές προσπαθούν να στηρίξουν ιδιαίτερες κατηγορίες φοιτητών με βάση κάποια κοινωνικά κριτήρια.

Το αν εφαρμόζονται σωστά ή υπάρχουν «παραθυράκια» είναι βέβαια μια άλλη ιστορία.

Αλλά αν αφήσουμε στην άκρη τις μετεγγραφές, είναι πράγματι ισότιμες  δύο σχολές όπου η μία έχει βάση 15.000 μόρια και η άλλη 9.500; Θα έχουν το ίδιο επίπεδο σπουδών και θα δώσουν τα ίδια εφόδια στους  φοιτητές  τους;

Προφανώς οι σπουδές θα διαμορφωθούν σε διαφορετικά επίπεδα και το ουσιαστικό κέρδος γνώσεων κάθε απόφοιτου, θα είναι διαφορετικό.

Και πώς λύνεται αυτό; Συνήθως λέμε ότι το λύνει … η αγορά, με την έννοια ότι στην αγορά θα αξιολογηθούν οι ικανότητες κάθε νέου εργαζόμενου και ένας απόφοιτος μιας σχολής με βάση το 9.500 θα μείνει πίσω σε σχέση με τον άλλο.

Βέβαια, αυτό προϋποθέτει ότι η αγορά λειτουργεί. Στην Ελλάδα λειτουργεί ή η εύρεση εργασίας ακολουθεί άλλα μονοπάτια; Φοβάμαι ότι με την κατάσταση της οικονομίας και τα επίπεδα ανεργίας των νέων, καμιά αγορά εργασίας δεν πρόκειται να λειτουργήσει αξιοκρατικά…

 

Διονύσης Μάργαρης
02/08/2019 9:01 ΜΜ

Ας έρθουμε τώρα στη βάση του 10. Μήπως θα επιλύσει το πρόβλημα αυτό;

Δεν νομίζω…. Δηλαδή αν η βάση μεταφερθεί από τα 9.010 μόρια στα 9.500 θα έχουμε μεγάλη βελτίωση του επιπέδου των φοιτητών, με αποτέλεσμα να μπορούν κάλλιστα να ανταγωνιστούν τους φοιτητές με τα 14.500 μόρια της ισότιμης σχολής;

Αλλά η ύπαρξη της βάσης, δημιουργεί και άλλες παρενέργειες. Καθορίζει και την τεχνική της θεματοδοσίας, ώστε όσο γίνεται περισσότεροι υποψήφιοι να πιάσουν τη βάση.

Όλοι ξέρουμε ότι το Α΄ θέμα έχει αυτή τη δομή (την οποία κανείς δεν άλλαξε…) για να μπορούν οι αδύνατοι μαθητές να αντιγράφουν και να παίρνουν ένα 25-32 (μαζί με τα αντίστοιχα ερωτήματα του Β΄ θέματος) και έτσι να μην εμφανίζουμε πολλούς μαθητές κάτω από τη βάση και φαίνεται η γύμνια μας…

Η εισαγωγή βάσης προβλέπω να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις… πέρα από το υπαρκτό θέμα.

Και τι θα κάνουν τα παιδιά που θέλουν ντε και καλά, να πάρουν ένα πτυχίο, όταν δεν πιάσουν τη βάση;

Θα μου πεις ότι υπάρχει και η Κύπρος, η Βουλγαρία και τα Κολέγια…

Αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση.

Όσο για «τα σχολεία θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα» αυτό είναι ένα άλλο πολύ μεγάλο θέμα!!!  Ακούγεται «δημοκρατικό» αλλά πού θα οδηγήσει;

Χρήστος Τσουκάτος
02/08/2019 9:37 ΜΜ

Πριν λίγο στο esos οι αλλαγές – μειώσεις στην ύλη κάποιων μαθημάτων.

Διονύσης Μάργαρης
02/08/2019 9:50 ΜΜ

Ευχαριστούμε για την ενημέρωση Χρήστο.

Το έβαλα σαν νέα δημοσίευση.