Καλημέρα σας ,
Το ερώτημα είναι σαφές και το υπονοούμενο είναι ακόμα σαφέστερο.
Εμείς στην Πτολεμαΐδα είχαμε διδάξει έως την προσθήκη στους HC ( Markovnikov ) +- 1 μάθημα
Από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με συνάδελφο στην Πάτρα ( που έκλεισαν 5 Μαρτίου ) γνωρίζω ότι λίγα Λύκεια είχαν μπει στον υβριδισμό. ( εάν κατάλαβα καλά )
Η Φλώρινα ( σόρρυ εάν κάνω λάθος ) ήταν ακόμα πιο πίσω ( είχε και κλεισίματα από την κακοκαιρία ).
Μπορείτε να δώσετε feedback από τις περιοχές σας ( ανεξάρτητα εάν εργάζεστε στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ή εάν είστε γονέας μαθητή )
Ευχαριστώ πολύ.
Καλημέρα Γιάννη ,
έως ποιο σημείο έχουν διδάξει τα δημόσια ΓΕΛ στην Άμφισσα ;
( γνωρίζεις για Γαλαξίδι και Ιτέα ; )
Καλημέρα Αντώνη και χρόνια πολλά στην αρχή της οργανικής.
Θέλω να διορθώσω, διότι αυτά που είπα για τη Λεόντιο Ν.Σ. ήταν ανακριβή.
Βρίσκονται στην ενέργεια ιοντισμού.
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους! Θα έμπαινα στην προσθήκη στο καρβονύλιο. Έχω κάνει το πρώτο κεφάλαιο όλο και τις ασκήσεις του βιβλίου που αναφέρονταν στην πρώτη εγκύκλιο στην τάση ατμών.
… Τάση ατμών …
Πολλά σχολεία έχουν αφήσει την ώσμωση και τις διαμοριακές για το τέλος. Τραγική η ιδέα του υπουργείου της μείωσης της ύλης, τα παιδιά θα πληρώσουν τη νύφη, πρώτον γιατί αρκετά θα έχουν φοβερά κενά σε οργανική και οξειδοαναγωγή στα ΑΕΙ που θα περάσουν και δεύτερον αν βγάλεις οργανική τότε 3ο θέμα μπορεί να παίξει από ώσμωση μέχρι κινητική, δηλαδή μιλάμε για αστεία πράγματα. Στη χημεία της γ λυκείου τα κεφάλαια που αποτελούν τον ακρογονιαίο λίθο όσον αφορά τις γνώσεις που θα αποκτήσουν οι μαθητές στη χημεία είναι η οξειδοαναγωγή, η οργανική, οι ογκομετρήσεις – pH, η χημική ισορροπία και φυσικά ο περιοδικός πίνακας και όλα τα συναφή. Κινητική , θερμοχημεία και ώσμωση και να βγουν μικρό το κακό, από αυτά πάντως θα προτιμούσα την ώσμωση να παραμείνει λόγω του βιολογικού της ρόλου. Θεωρώ πάντως καλύτερα να στραφεί το ινστιτούτο σε ευκολότερα και λιγότερα θέματα (όσον αφορά τα υποερωτήματα), παρά σε μείωση της ύλης. Στην τελική ας γίνουν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβρη, ξέρω θα γκρινιάζουν οι Πανεπιστημιακοί αλλά και άλλες χρονιές λόγω καταλήψεων το χειμερινό εξάμηνο ξεκινούσε Δεκέμβρη, η διαφορά είναι ότι τώρα υπάρχει σοβαρός λόγος!
Καλημερα Αλέξανδρε ,
σεβαστή η άποψη σου ( εγώ είμαι της ακριβως αντίθετης ) αλλά το ζητούμενο είναι το που βρίσκονται τα σχολεία στην περιοχή σου στην ύλη .
Εχεις να μας ενημερώσεις ως προς αυτό ;
Για τα δημόσια φέτος δυστυχώς δεν έχω εικόνα, αλλά τα ιδιωτικά άφησαν ώσμωση και διαμοριακές για το τέλος. Προφανώς ο καθένας μπορεί να το βλέπει από τη δική του σκοπιά, αλλά λύσεις τύπου μείωση της ύλης είναι πολιτικάντικη τακτική και επαναλαμβάνω ότι χρόνος να βγει η ύλη υπάρχει, επιπλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (πιστεύω πάνω από το 95 % – προσωπική γνώμη και πάλι) έχουν κάνει φουλ προετοιμασία σε οργανική – οξειδοαναγωγή και όχι σε ώσμωση.
Αλέξανδρε έγραψες ( απαντάω εδώ μιας που δεν μπορώ να συνεχίσω στο νήμα των απαντήσεων )
" …Για τα δημόσια φέτος δυστυχώς δεν έχω εικόνα, αλλά τα ιδιωτικά άφησαν ώσμωση και διαμοριακές για το τέλος. Προφανώς ο καθένας μπορεί να το βλέπει από τη δική του σκοπιά, αλλά λύσεις τύπου μείωση της ύλης είναι πολιτικάντικη τακτική και επαναλαμβάνω ότι χρόνος να βγει η ύλη υπάρχει, επιπλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (πιστεύω πάνω από το 95 % – προσωπική γνώμη και πάλι) έχουν κάνει φουλ προετοιμασία σε οργανική – οξειδοαναγωγή και όχι σε ώσμωση…."
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Θα εκφράσω και εγώ μια προσωπική γνώμη βασιζόμενος και εγώ σε ένα ( αυθαίρετο ? ) ποσοστό της τάξης του 95 %.
Για να δούμε λοιπόν τι θα κάνει η Υπουργός … θα κόψει την ώσμωση που δεν έχει κάνει το 95% των ιδιωτικών σχολείων ή την οργανική που δεν έχει κάνει το 95% των δημόσιων ( ή μήπως και τα δύο όπως μου φωνάζει μια φωνούλα μέσα μου ).
Σε κάθε περίπτωση – εκτιμώ – ότι για την όποια μείωση της ύλης δεν μπορεί να βασιστεί σε δεδομένα από σχολεία που δεν τήρησαν τη σειρά διδασκαλίας που έδιναν οι οδηγίες ( παρόλο που αναγνωρίζω ότι δεν υπήρχε ρητή αναφορά σε αυτό από το υπουργείο , θα πρέπει να θυμηθούμε την παρουσίαση της ύλης από το ΙΕΠ όπου υπήρχε σαφές διάγραμμα ροής της ύλης )
( περισσότερα εδώ )
ΥΓ την πιθανότητα τα ιδιωτικά σχολεία να έχουν ξεκινήσει μαθήματα προετοιμασίας πανελληνίων από την Β Λυκείου κατά παράβαση του ωρολογίου προγράμματος που έχουν καταθέσει στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν την υιοθετώ.
Καταρχήν επειδή μάλλον με παρεξήγησες δε διδάσκω σε ιδιωτικά ή δημόσια σχολεία, οπότε δε προωθώ τα ιδιωτικά και εγώ σε δημόσιο τελείωσα και μπορώ να σου πω ότι οι καθηγητές σε πολλά ιδιωτικά είναι απαράδεκτοι, αντιγράφουν γνωστό βοήθημα το οποίο έχουν σαν ευαγγέλιο, από χημεία όμως μηδέν! Ωθούν τα παιδιά στη παπαγαλία και μετά παραποπονιούνται ότι τα θέματα των πανελληνίων είναι δύσκολα, ότι και να πεις είναι λίγο. Φέτος, όσο χρόνο έχω βοηθάω παιδιά από γ λυκείου από ιδιωτικά σχολεία (έτυχε), πέρυσι όπως κ άλλες χρονιές είχα από δημόσια, σε πληροφορώ κανείς δε τηρούσε τη σειρά στην ύλη κάτι που προφανώς από τη μία δε συμφωνώ αλλά ως χημικός μπορώ να σου πω ότι δε μπορείς να διδάξεις οργανική χημεία στο τέλος και την ώσμωση πρώτη. Αυτό το θέμα έχει προκύψει από το παραγκωνισμό της χημείας από τις μικρότερες τάξεις με αποτελεσμα τη συσσώρευση τεράστιου όγκου ύλης στη γ λυκείου. Δε ξέρω τι κεφάλαια θα κόψουν φέτος (μακάρι να μείνουν όλα μέσα, τα συμφέρει όλα τα παιδιά και επιμένω σε αυτό), γενικά από του χρόνου θα πρέπει να γίνει μία ανακατανομή της ύλης της γ λυκείου και σε προηγούμενες τάξεις, έτσι ώστε τα παιδιά να επικεντρώνονται σε σημαντικά κεφάλαια που θα τους απασχολήσουν και στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους.
Καλησπέρα σας. Αντώνη πραγματικά μου φαίνεται δύσκολος γρίφος η ύλη αν δεν ανοίξουν τα σχολεία. Θα αναγκαστούν να κόψουν μεγάλο κομμάτι της φοβάμαι…
@ Αλέξανδρος
Εγώ πάντως ( ως χημικός ) δεν έχω κανένα πρόβλημα να διδάξω ωσμωτική πριν από την οργανική.
Σχετικά με την ροή της ύλης που πρέπει να διδαχθεί δυστυχώς δεν έχω περιθώρια επιλογών μιας που είμαι υποχρεωμένος να συμπληρώνω καθημερινά και ενυπόγραφα το βιβλίο της ύλης . Εάν ήταν στο χέρι μου ( πχ σε φροντιστήριο ) θα επέλεγα να ξεκινούσα με Ατομική θεωρία … αλλά δεν είναι στο χέρι μου .
Επίσης εκτιμώ ότι ένα από τα πολλά διδάγματα που θα λάβουμε από την φετινή χρονιά θα είναι ότι – τουλάχιστον στα δημόσια σχολεία – δεν έχουμε το δικαίωμα να διδάσκουμε ότι θέλουμε με όποια σειρά θέλουμε ( αυτό αφορά την Γ Λυκείου ). Εκτιμώ ότι από του χρόνου η ηλεκτρονική δήλωση της ύλης θα είναι υποχρεωτική. ( και άργησε ).
@ Θοδωρή
Φίλε μου αυτό είναι πρόβλημα δικό τους . Αυτών που βρίσκονται στα γραφεία και παίρνουν μισθούς έχοντας καθήκοντα παρακολούθησης της ύλης και συμβουλευτικής επί των θεμάτων της. Τα σχολεία – εκτιμώ – δεν θα ανοίξουν πριν τις 4 Μαίου ( αισιόδοξο σενάριο ).
Πολύ φοβάμαι ότι επειδή η τάση ατμών "συνδέεται" με την τάση των λιθοσφαιρικών πλακών ( με πιάν'ς ) θα δούμε κωμικοτραγικές αποφάσεις.
Πάντως εγώ – πάντα μιλώντας για τον εαυτό μου – μπορώ να ζήσω μια χρονιά χωρίς εξέταση σε ορισμένα κεφάλαια της ύλης .
Από του χρόνου – με υγεία για όλους μας – μπορούμε να δούμε ( να δούν ) τι έφταιξε και πως μπορεί να μην επαναληφθεί ( γιατί ο "φίλος μας" – ο ιός – θα μας ξανα επισκεφτεί ) .
Εκτιμώ ότι από τις κινήσεις που θα δούμε στην επόμενη σχολική χρονιά θα είναι η υποχρεωτική συμπλήρωση του ηλεκτρονικού βιβλίου ύλης και η ανάρτηση των σημειώσεων διδασκαλίας στις πλατφόρμες ασύχρονης εκπαίδευσης .
Ο "διαβολάκος – αδωνάκος " μου ψιθυρίζει κάτι για τον μισθό μας αλλά δεν θα γράψω κάτι για αυτό.