Δυο ευθύγραμμα παράλληλα μεταλλικά σύρματα ΚΛ και ΜΝ μεγάλου μήκους, χωρίς αντίσταση, βρίσκονται σε οριζόντιο επίπεδο, σε απόσταση l = 1m μεταξύ τους, μέσα σε κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης μέτρου Β = 0,2Τ, που εκτείνεται σε όλο το χώρο που βρίσκονται τα σύρματα και έχει φορά προς τα κάτω. Δύο παράλληλοι ευθύγραμμοι αγωγοί ΑΓ και ΔΖ μήκους l και ίδιας αντίστασης R = 0,2Ω, έχουν τα άκρα τους διαρκώς σε επαφή με τα σύρματα ΚΛ και ΜΝ, παραμένοντας κάθετοι σε αυτά όπως στο σχήμα.
Καλημέρα Ανδρέα.
Faraday τον λένε και σιγά μη δεν έδινε…λύση μέσω της dS !
Πολύ καλή η ιδέα σου
Να είσαι καλά
Καλημέρα Παντελεήμονα. Σε ευχαριστώ.
Ο γίγαντας Faraday φαίνεται να υπερκαλύπτει ό,τι και να ζητήσουμε σε λυκειακό επίπεδο…
Χαιρετω !
Αντρεα το θεμα σου ειναι πολυ καλο μιας και περιεχει σχεδον οτι μπορει να συναντησει κανεις στην επαγωγη .
Να προσθεσω οτι σιγουρα δεν θα ξεκινησουμε απο το να σχεδιασουμε τις FL αντιθετες απο την φορα κινησης με το σκεπτικο οτι συμφωνα με το κανονα του Lenz πρεπει να αντιστεκονται στην κινηση .
Εδω το αιτιο της ΗΕΔ στο κυκλωμα ειναι το γεγονος οτι αυξανεται η αποσταση μεταξυ των αγωγων αρα αυξανεται και το εμβαδον της περιοχης ΑΓΖΔΑ συνεπως εχουμε αυξηση της μαγνητικης ροης .
Αρα συμφωνα με τον κανονα του Lenz το επαγωγικο ρευμα θα πρεπει να αντιτιθεται στην αιτια που το προκαλει δηλαδη στην αυξηση της μαγνητικης ροης αρα και στην αυξηση του εμβαδου . Συνεπως θα πρεπει οι δυναμεις Laplace που ασκουνται στους αγωγους να εχουν τετοια φορα ωστε να προσπαθουν να επιβραδυνουν τον "γρηγορο " ΔΖ και να επιταχυνουν τον "αργο" ΑΓ.
{ Αντρεα δες λιγο το σημειο που βρισκεις το φορτιο q .
Το ρευμα ειναι Ι = Εεπ/(2R) = (0.8/0.4)A = 2 A για t = 2sec —> q = I*t = 4 cb
Γινεται ενα λαθος στην ροη .
Το Φο = Β*L*d μετα απο χρονο t γενικα εχουμε d + 3*ΔΧ = D + ΔΧ => D = d + 2*ΔΧ
τοτε Φ = Β*L*D = Φο + Β*L* 2*ΔΧ —–> ΔΦ = Β*L* 2*ΔΧ = Β*L* 2* ( υ*t1) = [0.2 *1*2*(2*2)] wb = 1.6 wb
q = ΔΦ / Roλ = 4 cb }
Καλησπέρα Κώστα. Σε ευχαριστώ. Στην εκφώνηση ήθελα να γράψω t1 = 1s και κατά λάθος έγραψα t1 = 2s. Το έχω ήδη διορθώσει στη νέα version…, οπότε η λύση είναι εντάξει.
Συμφωνούμε. Ο κανόνας Lenz – διατήρησης ενέργειας – συνδέεται με τη φορά του επαγωγικού ρεύματος και το μαγνητικό του πεδίο. Στη συνέχεια μπορούμε να δούμε την κατεύθυνση της Laplace. Βέβαια σε κύκλωμα με έναν αγωγό ή ένα πλαίσιο, που εισέρχεται σε μαγνητικό πεδίο, δε δημιουργεί πρόβλημα η σκέψη ότι η Laplace αντιστέκεται στην κίνηση και άρα το επαγωγικό ρεύμα κ.λ.π., αλλά είναι γενικός κανόνας; Δε νομίζω…