Ο κύβος και η ράβδος αλληλεπιδρούν

Σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμεί ένα ομογενές τετράγωνο πλαίσιο πλευράς α=1m και βάρους w=200Ν.Στον πλαίσιο έχει συνδεθεί μια ομογενής ράβδος ΑΒ μήκους l=1,5m και βάρους w1=60Ν, στο μέσον της πάνω πλευράς του, όπως στο σχήμα. Ασκούμε στο άκρο Α της ράβδου μια κατακόρυφη δύναμη μέτρου F=40Ν.

  1. Να υπολογισθεί η δύναμη που ασκείται στη ράβδο από το πλαίσιο στο άκρο της Β.
  2. Αρκεί η άσκηση της δύναμης αυτής για την ισορροπία της ράβδου;
  3. Να υπολογιστεί η δύναμη που ασκείται στο πλαίσιο από το επίπεδο και η απόσταση του φορέα της από το κέντρο Κ του πλαισίου.
  4. Ποια η αντίστοιχη απάντηση, στο προηγούμενο ερώτημα, αν η ράβδος ήταν αβαρής;

Δίνεται συνθ=0,6, όπου θ η γωνία της ράβδου με την οριζόντια διεύθυνση.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Ο κύβος και η ράβδος αλληλεπιδρούν
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Ο κύβος και η ράβδος αλληλεπιδρούν

(Visited 949 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
6 μήνες πριν

Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή η υπενθύμιση για το τι συμβαίνει στο σημείο σύνδεσης της ράβδου με το πλαίσιο. Γιατί δεν έβαλες ερώτημα με τον υπολογισμό της F1 και της ροπής τ; Έτσι όπως είναι τα ερωτήματα μπορεί κανείς να μην ασχοληθεί με το σημείο Β και να πάρει ΣFεξ = 0 και Στεξ(Β) = 0 βρίσκοντας μια χαρά τις απαντήσεις. 
Στην ανάρτηση Ας ανεβάσουμε τα τούβλα στην ταράτσα, αν και αναφέρω στο σχόλιο τις πλάγιες δυνάμεις στο σημείο Β (τις οποίες δείχνει και το i.p.), μήπως πρέπει να αναφέρω και τη ροπή του ζεύγους;
 

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα Διονύση και μπράβο σου για την άσκηση!!!

Είναι πολύ λεπτής υφής θέμα, θέλει μεγάλη προσοχή και ..φαντασία!!

Ο υποψήφιος που εφαρμόζει κλασσική μεθοδολογία, δεν θα σκεφτεί την αλληλεπίδραση που γίνεται στο σημείο Β, αν δεν έβαζες τα κατάλληλα ερωτήματα!! Έτσι καθοδηγείται! Αν δεν υπήρχε αυτή η διάρθρωση των ερωτημάτων, νομίζω ότι πολύ δύσκολα θα την έλυνε.

Γενικά οι αλληλεπιδράσεις είναι δύσκολο πράγμα για τους υποψηφίους.

Να είσαι καλά.

Σταύρος Πρωτογεράκης

Χαιρετώ όλους τους συναδέλφους. Διονύση πολύ καλή για ξεκαθάρισμα της διαφοράς ανάμεσα σε άρθρωση και πάκτωση. Να πω την αλήθεια κοιτώντας το σχήμα το "κυκλάκι" στο Β με παρέπεμψε σε άρθρωση και προς στιγμή αναρωτήθηκα πώς επιτυγχάνεται η ισορροπία. Είναι πάκτωση όμως η οποία πράγματι  θα δυσκόλευε πολύ τους μαθητές. Προσωπικά το έχω διαπιστώσει σε ασκήσεις κλασικής ισορροπίας ράβδου με άρθρωση και νήμα όταν έθεσα το ερώτημα " κι αν σκεφτούμε τις δυνάμεις και τις ροπές που δέχεται μόνο το μισό κομμάτι της ράβδου;"

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
6 μήνες πριν

Καλημέρα Διονύση. Λαμβάνοντας υπόψη την υπόδειξή σου, διόρθωσα την ανάρτησή μου ώστε να περιλαμβάνει τη ροπή, που εμφανίζεται στην άρθρωση (έστω και ετεροχρονισμένα, αλλά αυτό είναι και το ζητούμενο του δικτύου: η συνεχής βελτίωση).

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
6 μήνες πριν

Διονύση κατά λάθος έσβησα τα σχόλιά μου, πάνω στα οποία αναφέρεσαι και δεν ξέρω πως να τα επαναφέρω. Για να μη φανεί ξεκρέμαστη η απάντησή σου, ξαναγράφω εδώ, ότι εξέφρασα απορία γιατί δεν είναι η τ αντίθετη με την τ΄. Είδα το 63Νm και το 36Nm και δεν πρόσεξα ότι η δεύτερη είναι η τ1 και αναφέρεται στην αβαρή ράβδο. Και βέβαια έχεις κάνει σωστή αντικατάσταση τ΄= -63Νm.