
Με ένα ομογενές ισοπαχές σύρμα έχουμε κατασκευάσει ένα οριζόντιο τετράγωνο πλαίσιο ΑΒΓΔ, πλευράς α=1m, το οποίο συνδέουμε με μια πηγή ΗΕΔ Ε και εσωτερικής αντίστασης r, όπως στο σχήμα. Ένα ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=0,05Τ, είναι κάθετο στο επίπεδο του πλαισίου. Κλείνουμε το διακόπτη, οπότε το αμπερόμετρο δείχνει ένδειξη 8 Α.
- Να βρεθεί η ένταση του ρεύματος που διαρρέει την πλευρά ΒΓ του πλαισίου και την δύναμη που το μαγνητικό πεδίο ασκεί στην πλευρά αυτή.
- Να βρεθεί η συνολική δύναμη που δέχεται το πλαίσιο από το μαγνητικό πεδίο.
- Να υπολογισθεί η δύναμη που θα δεχτεί κάθε πλευρά του πλαισίου στην περίπτωση που το μαγνητικό πεδίο γινόταν οριζόντιο με ένταση του ίδιου μέτρου και κατεύθυνση από το Α στο Β, όπως στο παρακάτω σχήμα.

ή
 Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
 Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
 Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
 Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
 
 by
by 
Καλημέρα σε όλους.
Χρήστο και Ανδρέα σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Βαγγέλη σε ευχαριστώ για την παρέμβαση και την ανάδειξη της γενικής οδηγίας, η οποία παρότι έχει δημοσιευτεί και στο δίκτυό μας, μάλλον δεν αξιολογήθηκε με την βαρύτητα που της αρμόζει…
Καλημέρα Ανδρέα και στην Πάτρα και εύχομαι να λήξει ήρεμα (και χωρίς γεγονότα που να θυμίζουν το παρελθόν), η κατάληψη του σχολείου…
Καλημέρα Διονύση.
Καλό το θέμα και εννοείται πως και τούτου του χώρου τα θέματα θέλουν καλλιεργημένη αντίληψη … του χώρου.
Αν το ίδιο μοντέλο το πλαγιάσουμε ως προς το οριζόντιο επίπεδο "σφίγγει" κάπως περισσότερο αυτή την αντίληψη ,πέραν της σχεδιαστικής δυσκολίας .
Για το θέμα που βάζει ο Χρήστος ως προς τη σειρά διδασκαλίας και ειδικά για το κεφ. των κρούσεων να προηγηθεί των ταλαντώσεων (αντιληπτός ο λόγος για κρουστικά σενάρια σε ταλ/σεις) λέω ,αν δεν δοθεί πρόσθετη οδηγία γιαυτό, σενάρια ταλ/σεων με πλαστική κρούση μπορούν να γίνουν αφού η πλαστική διδάχθηκε στη Β΄και όταν στο τέλος φτάσουμε στις κρούσεις (+ελαστική) μπορούν αντίστροφα να πλεχτούν σενάρια ταλαντωτικά με ελαστικές κρούσεις και να επιδράσουν έτσι επαναληπτικά για τις ταλ/σεις.
Καλημέρα Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Δεν χρειάζεται να το 'πλαγιάσουμε", αφού θα γίνει απαγορευτικό για μαθητές…