web analytics

Η ενεργός μάζα ελατηρίου και η ροπή αδράνειας ομογενούς ράβδου.

Τι σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο, τα εσώρουχα με τις γραβάτες και η ενεργός μάζα ελατηρίου με τη ροπή αδράνειας ομογενούς ράβδου;

Καλύτερα να ρωτήσουμε «Τι κάνει ο άνθρωπος για να γλυτώσει τα ολοκληρώματα;».

Η συσχέτιση:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
37 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Σπύρος Τερλεμές
19/12/2020 2:02 ΜΜ

κ. Γιάννη κυματικά το μελετάω και εγώ.

Απλά κόβω δρόμο σε μερικά σημεία σε σχέση με του Βαγγέλη Κορφιάτη, του οποίου όμως η εργασία είναι πολύ πιο πλήρης γιατί εξετάζει αναλυτικότερα το φαινόμενο.

Δείτε όμως ότι και ο Κορφιάτης, καταλήγει σε μια γενική σχέση (την ίδια που καταλήγω και εγώ) η οποία δεν επηρεάζεται από τον λόγο των μαζών κτλ. Είναι γενική και ισχύει πάντα. Λύνεται αριθμητικά για κάθε μάζα ελατηρίου.

Αν όμως θέλουμε αναλυτική λύση, πρέπει να αναπτύξουμε κατά Taylor και να πάρουμε μια προσέγγιση που ταυτίζεται με το αποτέλεσμα της ανάρτησης σας.

Δηλαδή, το πρόβλημα του ελατηρίου με μάζα, είναι ουσιαστικά πλήρως λυμένο.

Σπύρος Τερλεμές
19/12/2020 2:08 ΜΜ

Φυσικά κ. Γιάννη και εγώ αυτό κάνω. Έχω θέμα με το να φτιάχνω σχήματα. Πρέπει να βάζω περισσότερα γενικά.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
19/12/2020 2:17 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη, καλησπέρα Σπύρο.
Κατά την γνώμη μου το πρόβλημα το πρόβλημα του ελατηρίου με μάζα, δεν έχει λυθεί.
Σε ένα πραγματικό ελατήριο η σταθερά επαναφοράς πρέπει να εξαρτάται από την διαμόρφωση του ελατηρίου (από το πόσες σπείρες έχουν ενεργοποιηθεί σε καθε χρονική στιγμή). Άρα το ελατήριο θα έχει εκτός από ενεργό μάζα και ένα ενεργό μέτρο ελαστικότητας(ενεργό σταθερά επαναφοράς). Άρα η θεμελιώδης συχνότητα δεν είναι απαραίτητα αυτήν που βρίσκουμε με το προφίλ των ταχυτήτων υx/L. Αυτήν είναι μία προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία οι σπείρες παραμορφώνονται γραμμικά από το ακλόνητο σημείο προς το ελεύθερο άκρο. Και η προσέγγιση αυτήν δεν έχει να κάνει με ανώτερες αρμονικές της κίνησης.