Γεια σου Διονύση.
Όσοι και να ακούσουν, το αποτέλεσμα ένα θα είναι.
Ανησυχία και εντατικοποίηση στην προετοιμασία για το στερεό.
Όλοι θα σκεφτούν: -Λες να….
Το έργο έχει ξαναπαιχτεί. Είναι οι “Περικοπές ύλης νούμερο 1”. Θερμοδυναμική όταν εξαιρέθηκαν οι ειδικές θερμότητες. Την παραίνεση: -Μην κάνετε ασκήσεις με αποδόσεις μηχανών.
ποιος την πήρε στα σοβαρά;
Ποια “θεραπεία” προτάθηκε;
U=3/2N.K.T=3/2nR.T=>ΔU=3/2nR.ΔT W=…… Q=ΔU+W => …..
Και οι μηχανές έγιναν κανονικότατα με αυξημένη όμως δυσκολία.
Μεγαλύτερη από το ΔU=n.Cv.ΔΤ.
Βλέπουμε το νούμερο 2. Εύχομαι να ομαλοποιηθούν τα κορονοϊικά και να μη δούμε το νούμερο 3.
Φυσικά εάν ήμουν εν ενεργεία θα παρουσίαζα σχετικά θέματα. Οπότε δεν ψέγω τους φίλους που ανεβάζουν ανάλογα προβλήματα. Όπως παρουσίαζα και ακίνητα σημεία μεταξύ πηγών που δεν μου άρεσαν καθόλου.
Μάλιστα το υλικό που βρίσκεται στα Ψηφιακά Βοηθήματα δεν έχει κάποια επικαιροποίηση …Οπότε ;
Οπότε με μια μικρή παραλλαγήδίνοντας π.χ. τον λόγο της κινητικής ενέργειας λόγω οεριστροφής προς τν συνολική Κινητική ενέργεια κάθε πρόβλημα δυναμικής στερεού μετατρέπεται σε πρόβλημα κινητικής στερεού…
Και αν υπάρξει τέτοια “μαϊμουδιά” … εκ των υστέρων τα λόγια θα είναι περιττά
Καλησπέρα Γιάννη. Όταν σήμερα 14 Μαρτίου σε πολλά σχολεία έχει τελειώσει η ύλη και έχουν αρχίσει επαναλήψεις και μαιμουδιές θα γίνουν και θα ψαχνόμαστε για “Άλλα θέματα”… Μετά την περικοπή των ηλεκτρικών ταλαντώσεων, των κυμάτων και του doppler η εισαγωγή του ηλεκτρομαγνητισμού με τους περιορισμούς και των ρευστών το μόνο που καταφέρανε ήταν η ύλη να συρρικνωθεί… Μην τρελαθούμε… Κάποτε με τις δέσμες (παιδί των δεσμών εγώ) δίναμε 12-14 κεφάλαια… Δηλαδή περίπου κάθε 15 μέρες αλλάζαμε κεφάλαιο… Μέχρι να πάρουμε μυρωδιά τι γινόταν με τα χρονοκυκλώματα είχαμε μπει στην επαγωγή και μεχρι να καταλάβουμε και εκεί τι γινότανε είμασταν θερμοδυναμική… Ταλαντώσεις δε και κύματα στο τέλος… Αμφιβάλλω αν είχα προλάβει να τα μελετήσω σε βάθος…
Δώδεκα κεφάλαια Νεκτάριε.
Η περίπτωση ταλάντωση-πλαστική κρούση-αλλαγή θ.ι. ήταν προχωρημένη υπόθεση.
Εγώ είμαι παιδί των πολλών βιβλίων. Στο φροντιστήριο είχα 4 δασκάλους, ένας εκ των οποίων ο Κάρκαλος.
Μηχανική, Υδροστατική, Αεροστατική, Ηλεκτρισμός, Θερμότητα, Οπτική, Ατομικοπυρηνική Φυσική και μπορεί να ξεχνώ κάτι.
Αν τότε συναντούσα τις ασκήσεις στερεού που έκανα στην τάξη ουδεμία θα έλυνα.
Προφανώς θα γίνουν μαϊμουδιές τώρα. Όμως ας φανεί ότι ως τέτοιες θα χαρακτηρισθούν.
Μεταφέρω και εδώ δύο σχόλια:
Το πρώτο:
Στο υλικονέτ δημοσιεύονται πολλά. Κάποια είναι θέματα που μπήκαν σε πρόχειρα διαγωνίσματα. Κάποια είναι προτάσεις για το πως πρέπει να είναι τα θέματα των Εξετάσεων. Κάποια δημοσιεύονται όχι για να αποτελέσουν πρότυπα θεμάτων αλλά για να δείξουν σε μαθητές κάτι που δεν έχουν ξανασυναντήσει. Κάτι που δεν μπορούν εύκολα να σκεφτούν.
Αυτό τα καθιστά και δημοσιεύσιμα. Φυσικά δεν θα αναρτούσα άσκηση που έβαλα σε διαγώνισμα και είναι τετριμμένη. Λόγου χάριν μία με ταλάντωση και πλαστική κρούση που έχουμε κάνει όλοι με άλλα (ή και τα ίδια) νούμερα. Θα ήταν βαρετό.
Έτσι δημοσιεύεις ίσως μια παραλλαγή της στην οποία γίνεται χρήση διαγραμμάτων και αναζητούνται οι μάζες. Φυσικά μια φορά, άντε δυο. Μετά δεν έχει νόημα η επανάληψη.
Δεν βλέπω τον λόγο να μην δημοσιεύσεις μια άσκηση σε περικεκομμένη ύλη, προειδοποιώντας φυσικά γι αυτό. Κάποτε πιθανώς θα επανέλθει το στερεό στην πλήρη του εκδοχή και η άσκηση θα υπάρχει αποθηκευμένη.
Μπορείς φυσικά να δημοσιεύσεις και ασκήσεις κυμάτων που κόπηκαν ή χρονοκυκλωμάτων ή ταλαντώσεων σε κούφια γη ή…… Το υλικονέτ δεν είναι μόνο αποθήκη ασκήσεων. Μπορείς φυσικά να δημοσιεύεις ασκήσεις στερεού που λύνονται χωρίς χρήση της Στ=Ι.αγ.
Τούτο διότι η παραλλαγή αυτή έχει ενδιαφέρον από τη μια και διδάσκει από την άλλη τα παιδιά κάτι που ίσως δεν είχαν σκεφτεί. Για παράδειγμα τα παιδιά συνήθως δεν σκέφτονται το μήκος του νήματος που ξετυλίγεται, ούτε το έργο που παράγεις εσύ που σέρνεις το νήμα.
Όμως αυτό διαφέρει πολύ από προσπάθεια διασκευής που θα νομιμοποιήσει ένα θέμα που τώρα βγήκε εκτός.
Την ευθύνη της επιλογής των θεμάτων την έχει η ΚΕΕ.
Αν εμπνευστούν από αναρτημένο θέμα και βάλουν κάτι που είναι εκτός πνεύματος, δεν φέρει την ευθύνη αυτός που δημοσίευσε το θέμα.
Δεν γίνεται να λογοκρίνεις εαυτόν σκεπτόμενος κακή χρήση της ανάρτησής σου.
Παράδειγμα:
Ο Αθανασάκης είχε στο βιβλίο του την άσκηση “Από τη Γη στη Σελήνη”. Θα ήταν βαρύ θέμα αν έπεφτε στις Δέσμες μια και δύσκολα θα σκέφτονταν το σημείο ασταθούς ισορροπίας που έχει το μέγιστο δυναμικό. Κακώς περιέλαβε στο βιβλίο την άσκηση;
Πάντοτε την έκανα διότι είχε κάτι να πει. Δεν διδάσκουμε μόνο θέματα.
Το δεύτερο σχόλιο:
Το στερεό κόπηκε διότι δεν υπάρχει ο χρόνος να διδαχτεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει ο χρόνος για να αναφερθεί ο θεμελιώδης νόμος αλλά δεν υπάρχει χρόνος για να γίνουν ασκήσεις στο στερεό.
Έτσι εκλαμβάνω την περικοπή της ύλης: -Όχι τέτοιες ασκήσεις. Ασκήσεις μόνο στην Κινηματική και στην Στατική.
Δεν εκλαμβάνω την περικοπή ως: -Στήστε και διδάξτε όσες ασκήσεις μπορείτε να νομιμοποιήσετε με κατάλληλες διασκευές. Είναι λογικό αυτό διότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για να διδαχτούν οι διασκευές από αυτόν που χρειαζόταν για να διδαχτούν οι ασκήσεις στην παλιά τους μορφή.
Δεν είμαι αντίθετος με δύσκολα θέματα. Είμαι αντίθετος σε κάθε αλλαγή των κανόνων του παιγνιδιού. Δεν μπορεί να ξεκινάς μια παρτίδα πόκερ ξέροντας ότι είναι «τρία-φουλ» και να σου πούνε στο τέλος:
-Λυπούμεθα, είναι «κέντα-χρώμα». Δεν μπορεί να εξαπατήσεις μαθητές και συναδέλφους που νομίζουν ότι τα θέματα αυτά πέθαναν και να βγάλεις από το μανίκι διασκευή τους.
Και “Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω!”
Καλησπέρα Γιάννη.
Γεια σου Διονύση.
Όσοι και να ακούσουν, το αποτέλεσμα ένα θα είναι.
Ανησυχία και εντατικοποίηση στην προετοιμασία για το στερεό.
Όλοι θα σκεφτούν:
-Λες να….
Το έργο έχει ξαναπαιχτεί. Είναι οι “Περικοπές ύλης νούμερο 1”. Θερμοδυναμική όταν εξαιρέθηκαν οι ειδικές θερμότητες. Την παραίνεση:
-Μην κάνετε ασκήσεις με αποδόσεις μηχανών.
ποιος την πήρε στα σοβαρά;
Ποια “θεραπεία” προτάθηκε;
U=3/2N.K.T=3/2nR.T=>ΔU=3/2nR.ΔT
W=…… Q=ΔU+W => …..
Και οι μηχανές έγιναν κανονικότατα με αυξημένη όμως δυσκολία.
Μεγαλύτερη από το ΔU=n.Cv.ΔΤ.
Βλέπουμε το νούμερο 2. Εύχομαι να ομαλοποιηθούν τα κορονοϊικά και να μη δούμε το νούμερο 3.
Φυσικά εάν ήμουν εν ενεργεία θα παρουσίαζα σχετικά θέματα. Οπότε δεν ψέγω τους φίλους που ανεβάζουν ανάλογα προβλήματα. Όπως παρουσίαζα και ακίνητα σημεία μεταξύ πηγών που δεν μου άρεσαν καθόλου.
Ακριβώς έτσι όπως τα λες
Μάλιστα το υλικό που βρίσκεται στα Ψηφιακά Βοηθήματα δεν έχει κάποια επικαιροποίηση …Οπότε ;
Οπότε με μια μικρή παραλλαγήδίνοντας π.χ. τον λόγο της κινητικής ενέργειας λόγω οεριστροφής προς τν συνολική Κινητική ενέργεια κάθε πρόβλημα δυναμικής στερεού μετατρέπεται σε πρόβλημα κινητικής στερεού…
Και αν υπάρξει τέτοια “μαϊμουδιά” … εκ των υστέρων τα λόγια θα είναι περιττά
Μήτσο και υπάρχουν και θα υπάρξουν.
Καλησπέρα Γιάννη. Όταν σήμερα 14 Μαρτίου σε πολλά σχολεία έχει τελειώσει η ύλη και έχουν αρχίσει επαναλήψεις και μαιμουδιές θα γίνουν και θα ψαχνόμαστε για “Άλλα θέματα”… Μετά την περικοπή των ηλεκτρικών ταλαντώσεων, των κυμάτων και του doppler η εισαγωγή του ηλεκτρομαγνητισμού με τους περιορισμούς και των ρευστών το μόνο που καταφέρανε ήταν η ύλη να συρρικνωθεί… Μην τρελαθούμε… Κάποτε με τις δέσμες (παιδί των δεσμών εγώ) δίναμε 12-14 κεφάλαια… Δηλαδή περίπου κάθε 15 μέρες αλλάζαμε κεφάλαιο… Μέχρι να πάρουμε μυρωδιά τι γινόταν με τα χρονοκυκλώματα είχαμε μπει στην επαγωγή και μεχρι να καταλάβουμε και εκεί τι γινότανε είμασταν θερμοδυναμική… Ταλαντώσεις δε και κύματα στο τέλος… Αμφιβάλλω αν είχα προλάβει να τα μελετήσω σε βάθος…
Δώδεκα κεφάλαια Νεκτάριε.
Η περίπτωση ταλάντωση-πλαστική κρούση-αλλαγή θ.ι. ήταν προχωρημένη υπόθεση.
Εγώ είμαι παιδί των πολλών βιβλίων. Στο φροντιστήριο είχα 4 δασκάλους, ένας εκ των οποίων ο Κάρκαλος.
Μηχανική, Υδροστατική, Αεροστατική, Ηλεκτρισμός, Θερμότητα, Οπτική, Ατομικοπυρηνική Φυσική και μπορεί να ξεχνώ κάτι.
Αν τότε συναντούσα τις ασκήσεις στερεού που έκανα στην τάξη ουδεμία θα έλυνα.
Προφανώς θα γίνουν μαϊμουδιές τώρα. Όμως ας φανεί ότι ως τέτοιες θα χαρακτηρισθούν.
Καλημέρα Γιάννη. Τρίπλα Πελέ και βάλε! χαχα .Χατζηπαναγης δηλαδη.
Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Τρίπλα είναι και θέλει κάποιο χρόνο να διδαχθεί.
Μεταφέρω και εδώ δύο σχόλια:
Το πρώτο:
Στο υλικονέτ δημοσιεύονται πολλά. Κάποια είναι θέματα που μπήκαν σε πρόχειρα διαγωνίσματα. Κάποια είναι προτάσεις για το πως πρέπει να είναι τα θέματα των Εξετάσεων.
Κάποια δημοσιεύονται όχι για να αποτελέσουν πρότυπα θεμάτων αλλά για να δείξουν σε μαθητές κάτι που δεν έχουν ξανασυναντήσει. Κάτι που δεν μπορούν εύκολα να σκεφτούν.
Αυτό τα καθιστά και δημοσιεύσιμα. Φυσικά δεν θα αναρτούσα άσκηση που έβαλα σε διαγώνισμα και είναι τετριμμένη. Λόγου χάριν μία με ταλάντωση και πλαστική κρούση που έχουμε κάνει όλοι με άλλα (ή και τα ίδια) νούμερα. Θα ήταν βαρετό.
Έτσι δημοσιεύεις ίσως μια παραλλαγή της στην οποία γίνεται χρήση διαγραμμάτων και αναζητούνται οι μάζες. Φυσικά μια φορά, άντε δυο. Μετά δεν έχει νόημα η επανάληψη.
Δεν βλέπω τον λόγο να μην δημοσιεύσεις μια άσκηση σε περικεκομμένη ύλη, προειδοποιώντας φυσικά γι αυτό. Κάποτε πιθανώς θα επανέλθει το στερεό στην πλήρη του εκδοχή και η άσκηση θα υπάρχει αποθηκευμένη.
Μπορείς φυσικά να δημοσιεύσεις και ασκήσεις κυμάτων που κόπηκαν ή χρονοκυκλωμάτων ή ταλαντώσεων σε κούφια γη ή…… Το υλικονέτ δεν είναι μόνο αποθήκη ασκήσεων.
Μπορείς φυσικά να δημοσιεύεις ασκήσεις στερεού που λύνονται χωρίς χρήση της Στ=Ι.αγ.
Τούτο διότι η παραλλαγή αυτή έχει ενδιαφέρον από τη μια και διδάσκει από την άλλη τα παιδιά κάτι που ίσως δεν είχαν σκεφτεί. Για παράδειγμα τα παιδιά συνήθως δεν σκέφτονται το μήκος του νήματος που ξετυλίγεται, ούτε το έργο που παράγεις εσύ που σέρνεις το νήμα.
Όμως αυτό διαφέρει πολύ από προσπάθεια διασκευής που θα νομιμοποιήσει ένα θέμα που τώρα βγήκε εκτός.
Την ευθύνη της επιλογής των θεμάτων την έχει η ΚΕΕ.
Αν εμπνευστούν από αναρτημένο θέμα και βάλουν κάτι που είναι εκτός πνεύματος, δεν φέρει την ευθύνη αυτός που δημοσίευσε το θέμα.
Δεν γίνεται να λογοκρίνεις εαυτόν σκεπτόμενος κακή χρήση της ανάρτησής σου.
Παράδειγμα:
Ο Αθανασάκης είχε στο βιβλίο του την άσκηση “Από τη Γη στη Σελήνη”. Θα ήταν βαρύ θέμα αν έπεφτε στις Δέσμες μια και δύσκολα θα σκέφτονταν το σημείο ασταθούς ισορροπίας που έχει το μέγιστο δυναμικό. Κακώς περιέλαβε στο βιβλίο την άσκηση;
Πάντοτε την έκανα διότι είχε κάτι να πει. Δεν διδάσκουμε μόνο θέματα.
Το δεύτερο σχόλιο:
Το στερεό κόπηκε διότι δεν υπάρχει ο χρόνος να διδαχτεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει ο χρόνος για να αναφερθεί ο θεμελιώδης νόμος αλλά δεν υπάρχει χρόνος για να γίνουν ασκήσεις στο στερεό.
Έτσι εκλαμβάνω την περικοπή της ύλης:
-Όχι τέτοιες ασκήσεις. Ασκήσεις μόνο στην Κινηματική και στην Στατική.
Δεν εκλαμβάνω την περικοπή ως:
-Στήστε και διδάξτε όσες ασκήσεις μπορείτε να νομιμοποιήσετε με κατάλληλες διασκευές.
Είναι λογικό αυτό διότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για να διδαχτούν οι διασκευές από αυτόν που χρειαζόταν για να διδαχτούν οι ασκήσεις στην παλιά τους μορφή.
Δεν είμαι αντίθετος με δύσκολα θέματα. Είμαι αντίθετος σε κάθε αλλαγή των κανόνων του παιγνιδιού. Δεν μπορεί να ξεκινάς μια παρτίδα πόκερ ξέροντας ότι είναι «τρία-φουλ» και να σου πούνε στο τέλος:
-Λυπούμεθα, είναι «κέντα-χρώμα».
Δεν μπορεί να εξαπατήσεις μαθητές και συναδέλφους που νομίζουν ότι τα θέματα αυτά πέθαναν και να βγάλεις από το μανίκι διασκευή τους.