To σώμα m1=2kg βρίσκεται πάνω σε λείο πλάγιο επίπεδο γωνίας φ=30° δεμένο στο ένα άκρο ιδανικού ελατηρίου k=100Ν/m. Πάνω στο m1 ισορροπεί ακίνητο σώμα Β m2 =2kg δεμένο στο άκρο νήματος το άλλο άκρο του οποίου …
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
To σώμα m1=2kg βρίσκεται πάνω σε λείο πλάγιο επίπεδο γωνίας φ=30° δεμένο στο ένα άκρο ιδανικού ελατηρίου k=100Ν/m. Πάνω στο m1 ισορροπεί ακίνητο σώμα Β m2 =2kg δεμένο στο άκρο νήματος το άλλο άκρο του οποίου …
ναι το ξέρω έχετε δίκιο να φωνάζετε , είναι ολίγον υπερ παραγωγή , ελπίζω να μη το δει ο Γιάννης Κυρ διότι έχει νήματα που ξαφνικά τους έρχεται και κόβονται σε συμφωνια φάσης με διακόπτες που ανοιγοκλείνουν κτλ , εε τι να κάνουμε ανάλογα με το σκοπό και ο χορός
Καλημέρα σε όλους
Εγώ θα πω ότι είναι μια χαρά δεδομένου ότι κάτι τέτοια βάζουν και στις εξετάσεις (αυτό σαν υπεράσπιση στην “επίθεση” του Γιάννη)
Σε ευχαριστώ Μανώλη θα την δείξω σήμερα κιόλας
Υ.Γ ελπίζω να μη παρεξηγηθείς Γιάννη για το σχόλιο
Όμορφη άσκηση, ισορροπημένη, χωρίς ακρότητες. Αν ξεπεράσει ο μαθητής το αρχικό σοκ από το σχήμα, τσουλάει πολύ στρωτά και εξετάζει αρκετά και λεπτά σημεία.
Ευχαριστώ.
Κώστα Πυροβόλου και Κώστα Μπίλια σας ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να σας ήταν χρήσιμη
Δώθηκε ήδη σήμερα και αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό για την ομορφιά της από αυτούς που ξέρουν.
Καλησπέρα Μανόλη. Ορθώς προπονείς τους μαθητές σου σε σενάρια …Τζέημς Πάρις, αφού υπάρχει σχεδόν βεβαιότητα ότι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τέτοια. Η ομάδα προπονείται και με βάση τι θα αντιμετωπίσει στον αγώνα και όχι μόνο με το τι αρέσει στους παίκτες ή στον προπονητή.
Προσωπική μου άποψη βέβαια είναι ότι κάθε μία από τις 3 ασκήσεις που συνδέθηκαν με … νήματα, μπορεί να τεθεί αυτόνομα – αφού εμπλουτιστεί με κατάλληλα ερωτήματα – και να εξετάσει επαρκώς γνώσεις υποψηφίων.
Και για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, χρειαζόταν ένα ρελέ και ένα ηλεκτρικό μαχαίρι, ώστε όταν κλείσει το ρελέ να ανοίξει το διακόπτη και να ενεργοποιήσει το μαχαίρι…
Να είσαι καλά!
Nα σαι καλά Ανδρέα , έχουμε γίνει σεναριογράφοι ασκήσεων κατα κάποιο τρόπο προσαρμοσμένοι στο πνεύμα των εξετάσεων και της μικρής ύλης .Είναι λίγο άχαρο αλλά είναι ένα βασικό κομμάτι της δουλειάς μας. Βέβαια είναι επιστημονική φαντασία να νομίζουμε πως κάτι τέτοια σεναρια αποκαλύπτουν την ομορφιά του μαθήματος.
Ναι με το χιουμορ η κατασταση αντιμετωπίζεται καλύτερα
Να σαι καλά Κώστα
Καλημέρα Μανόλη. Πολύ ωραία συνδυαστική άσκηση, α.α.τ., Η/Μ, επαγωγής χωρίς ακρότητες.
Συνηθίζεται να τίθενται σε Πανελλαδικές εξετάσεις τέτοιες περιπτώσεις, άρα είναι χρήσιμη για επανάληψη!
Πολύ ωραίο το ερώτημα για το ποια χρονική στιγμή αρχίζει η ολίσθηση!
Εγώ θα προτιμούσα να υπολογιστεί ο ελάχιστος συντελεστής τριβής μεταξύ των δύο σωμάτων, ώστε να ταλαντώνονται ομού.
Και μια παρατήρηση:
Στο τελευταίο ερώτημα δίνεις τη μείωση της δυναμικής ενέργειας της ράβδου 6400J έως τη στιγμή που θα αποκτήσει την οριακή ταχύτητα της.
Δεν ξέρω αν το υπολόγισες με ολοκληρώματα, εγώ όχι, αλλά πρέπει να είναι συμβατό , αφού αυτό συμβαίνει σε κάποια απόσταση από το σημείο που ξεκίνησε.
Αν άλλαζες λίγο την εκφώνηση : πόση θερμότητα Joule στην αντίσταση, από τη στιγμή που αφήσαμε τη ράβδο μέχρι τη στιγμή που η δυναμική της ενέργεια μειώθηκε κατά 6.400J , με δεδομένο ότι έχει αποκτήσει την οριακή της ταχύτητα πριν.
Να είσαι καλά και καλή δύναμη.
Πρόδρομε σε ευχαριστώ πολύ για τα θετικά σου λόγια . Αρχικά το είχα σκεφτεί με τον ελάχιστο συντελεστή τριβής ώστε να εξασφαλίζεται η ταλάντωση ομο”υ αλλά το άλλαξα σε κάτι λιγότερο γνωστό . Πολύ ωραία η τελευταία σου παρατήρηση ,αν άλλαζα βέβαια το 6400 . Να είσαι καλά .
Καλησπέρα Μανόλη. Όσον αφορά τα αριθμητικά στοιχεία, που έθεσε ο Πρόδρομος. Έχω ένα Excel που βγάζω – για να μην το κάνω κάθε φορά – τα νούμερα στην περίπτωση της επαγωγής σε ελεύθερη πτώση αγωγού, όπως εδώ.
Οριακή ταχύτητα, χρόνος και μετατόπιση αγωγού
Αν το δεις τα νούμερά σου είναι πολύ σωστά. Θέλει περίπου 641m για απόκτηση της υορ = 40m/s.
Aνδρέα καλησπέρα πολυ καλό και χρήσιμο το εργαλείο αυτό , σε γλυτώνει από πράξεις . Εγω χρησιμοποιώ το κατά προσέγγιση 5τ . Στο εξελάκι Ανδρέα μάλλον δεν θα ταν δύσκολο να εντάξεις και και τη υαρχ που υπάρχει σε κάποιες ασκήσεις και επηρρεάζει το χορ