Ένας ομογενής δίσκος μάζας Μ=16kg και ακτίνας R=0,5m ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο. Σε μια στιγμή t0=0 στα άκρα της κατακόρυφης διαμέτρου ΑΒ ασκούνται δύο δυνάμεις, αντιπαράλληλες και του ίδιου σταθερού μέτρου F1=F2=F=π/2 Ν, με διεύθυνση κάθετη στην διάμετρο, όπως στο σχήμα.
i) Να υπολογιστεί η γωνιακή επιτάχυνση του δίσκου, καθώς και η επιτάχυνση του σημείου Γ, στο άκρο μιας οριζόντιας ακτίνας ΟΓ, αμέσως μόλις ασκηθούν οι δυο δυνάμεις.
ii) Αν οι παραπάνω δυνάμεις παραμένουν συνεχώς κάθετες στην διάμετρο ΑΒ:
α) Ποια χρονική στιγμή t1 η διάμετρος ΑΒ θα είναι ξανά κατακόρυφη, για δεύτερη φορά;
β) Να βρεθούν η οριζόντια και η κατακόρυφη συνιστώσα της επιτάχυνσης του σημείου Β τη στιγμή t1.
iii) Τη στιγμή t1 η δύναμη F2 παύει να ασκείται στον δίσκο. Ποια η οριζόντια επιτάχυνση του σημείου Β, αμέσως μετά;
Δίνεται η ροπή αδράνειας του δίσκου ως προς κάθετο άξονα, ο οποίος περνά από το κέντρο μάζας Ο του δίσκου Ι= ½ ΜR2.
ή
Καλημέρα σε όλους και καλές αποκριές.
Συνεχίζω με μια άσκηση δυναμικής στερεού, αν και έχω την εντύπωση ότι όλοι προχωρούν με βήμα σημειωτόν, περιμένοντας την περικοπή της ύλης…
Κάνω λάθος;
Και ποτε περιμενουν να κανουν τις ανακοινωσεις Διονυση μου για την περικοπη? Το Πασχα?Θα ειναι αδικο για τα παιδια που εχουν σκοτωθει να ολοκληρωσουν την υλη…
Καλησπέρα Αρτέμη.
Ελπίζω να μην γίνουν οι περικοπές το… πάσχα.
Αλλά βλέπω και τους συναδέλφους να το περιμένουν…
Ξανά ο 2ος Νόμος για περιστροφική, η οποία όμως γίνεται σύνθετη…
Πολύ καλή….θα γίνει και στην τάξη…
Και ευκαιρία να τονίσουμε πως…..η περιστροφική υπό την επίδραση ζεύγους γίνεται γύρω από νοητό άξονα που διέρχεται από το ΚΜ και όχι από άλλο σημείο….
Σχετικά με την αναμονή…..
Διονύση, δεν έχω αντιληφθεί κάτι τέτοιο….
Η ύλη, τουλάχιστον στα χαρτιά, προχωρά κανονικά….
Τέλος Φλεβάρη, όλα τα σχολεία της Β’ Αθήνας είχαν ξεκινήσει στερεό, σύμφωνα
με ενημέρωση που πήραμε….
Δύσκολο να γίνει περικοπή, τουλάχιστον στη Φυσική…για πολλούς λόγους,
όχι κατ’ ανάγκη διδακτικούς….
Καλημέρα και από εδώ Θοδωρή.
Τέλος Φεβρουαρίου είχαν ξεκινήσει στερεό…
Γιατί εγώ θυμάμαι να μπαίνω στερεό τέλος Ιανουαρίου;
Καλησπέρα Διονύση και καλές αποκριές.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία πιθανότητα για περικοπή της ύλης.
Εξάλλου αν ήταν να είχε γίνει κάτι θα έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα τα Χριστούγεννα, όπως ακριβώς έγινε και πέρυσι. Τώρα αν γίνει κάποια αλλαγή της τελευταίας στιγμής μάλλον για “κανένα δωράκι” προς τους μαθητές θα είναι…
Το μεγάλο πάρτι όμως προβλέπω ότι θα γίνει στη Β΄ Λυκείου με την περιβόητη τράπεζα θεμάτων… εκεί να δεις τι γίνεται με την ύλη και το μηδαμινό ενδιαφέρον των μαθητών… θα γελάσει κάθε πικραμένος!!!
Καλησπέρα και καλές αποκριές Νεκτάριε.
Φαντάζομαι οι μαθητές της Β, από τον Δεκέμβρη να έχουν κλείσει τα βιβλία, αφού κάνουν την ύλη της Γ… Πλήρης αδιαφορία για τα υπόλοιπα, αφού έχουν και 20 προφορικά, οπότε όλα τέλεια!
Όσον αφορά την έκταση της Γ, όπως έχω τοποθετηθεί πάρα πολλές φορές στο παρελθόν, είμαι όχι απλά κατά της όποιας μείωσης, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να πάμε, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο άπλωμά της… Και αυτό από χθες!!!
Βέβαια για φέτος, προφανώς δεν μπορεί να αλλάξει κάτι προς την κατεύθυνση που υποστηρίζω, αλλά τουλάχιστον ας μην αλλάξει προς την αντίθετη…