Κατά τη διάρκεια ενός πειράματος μελέτης του φωτοηλεκτρικού φαινομένου, κατασκευάσαμε το διάγραμμα της μέγιστης κινητικής ενέργειας των εκπεμπόμενων φωτοηλεκτρονίων σε συνάρτηση με τη συχνότητα της ακτινοβολίας που πέφτει στην κάθοδο, παίρνοντας το διπλανό διάγραμμα. Αντλώντας πληροφορίες από το διάγραμμα αυτό και γνωρίζοντας το φορτίο του ηλεκτρονίου qe=-1,6∙10-19C, να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- Ποια η τάση ανακοπής για τις συχνότητες f1=0,5∙1015 Ηz και f2=1,2∙1015 Ηz;
 - Να υπολογιστεί η σταθερά h του Plank.
 - Ποιο το έργο εξαγωγής του υλικού της καθόδου;
 - Αν αλλάξουμε την λυχνία, χρησιμοποιώντας μια άλλη όπου το υλικό της καθόδου έχει έργο εξαγωγής φ1=3,25eV:
 
α) Να βρεθεί η πειραματική τιμή της συχνότητας κατωφλίου.
β) Να χαράξετε, πάνω στο προηγούμενο διάγραμμα, την γραφική παράσταση Κmαx=f(V) και να υπολογίστε την τάση αποκοπής για ακτινοβολία με συχνότητα f2=1,2∙10-15Ηz.
ή
 ![]()

Γεια σου Διονύση. Ωραίο και με άρωμα πειράματος . Στο (β) στην εκφώνηση άλλαξε σε Κmαx=f(f).
Καλό μεσημέρι Αποστόλη και σε ευχαριστώ.
Είδες τι κάνει η συνήθεια για την f(t);
Καλημέρα Διονύση.
Βλέπω συνεχίζεις …φωτοδιδακτικά αξιοποιώντας την παράσταση Κ=f(f), από πειραματικές μετρήσεις ,που επαληθεύει την φωτοηλ/κή εξίσωση του Einstein.
Να τονίσω ,μου επιτρέπεις, ότι οι τομές της παράστασης με τους άξονες Κ και f αποδίδουν τα (-φ) και fo αντίστοιχα.
Δεν είμαι σίγουρος αλλά νομίζω πως το σύμβολο e χρησιμοποιείται για την απόλυτη τιμή του φορτίου. Έτσι τουλάχιστον το δίνει και το σχολικό στον “πίνακα σταθερών”
Να είσαι καλά
Καλό μεσημέρι Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Εννοείς ότι εκεί που δίνω το φορτίο του ηλεκτρονίου θα έπρεπε να γράψω qe=-1,6…
Μάλλον δίκιο έχεις.
Καλησπέρα Διονύση. *Άρχισαν τα όργανα!!”
Σε λίγο καιρό το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο θα γίνει φύλλο και φτερό και όχι μόνο, όλη η νέα ύλη!
Βασική άσκηση με πειραματικά δεδομένα
που συντελεί στην κατανόηση του φαινομένου και ανοίγει τις κερκόπορτες για θέματα τύπου Β ή Γ.
Συγχαρητήρια.
Καλησπέρα και από εδώ Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
“Σε λίγο καιρό το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο θα γίνει φύλλο και φτερό και όχι μόνο, όλη η νέα ύλη!”
Θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; Και αν φτάσουμε στην διδασκαλία, τότε δεν θα μείνει τίποτα “ανεξερεύνητο”!