web analytics

Οι δύο μέσες ταχύτητες.

Ξέρουμε ότι για να βρούμε τη σχετική ταχύτητα του Β ως προς τον Α αφαιρούμε διανυσματικά από την ταχύτητα του Β αυτήν του Α.

Η πράξη αφορά στιγμιαίες ταχύτητες. Αφορά και τις μέσες;

Δεν τις αφορα;

Αφορά μόνο μία από τις μέσες ταχύτητες και ποια;

Άλλοτε η αφαίρεση μέσων ταχύτητων επιτυγχάνει και άλλοτε όχι;

Πότε;

Γράψτε ότι θέλετε, αν θέλετε.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
47 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
30/12/2022 11:35 ΠΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Να ξαναπώ κάτι που δεν φάνηκε να λαμβάνετε υπόψη, όταν το έγραψα παραπάνω.
Το προεδρικό διάταγμα για την συγγραφή των βιβλίων την εποχή της μεταρρύθμισης Αρσένη, προέβλεπαν η συγγραφή να στηρίζεται στην σειρά Young.
Το πόσο οι συγγραφικές ομάδες τήρησαν το γράμμα και το πνεύμα της διαταγής αυτής, είναι άλλο πράγμα.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
30/12/2022 11:59 ΠΜ

Εκεί ακριβώς έχουμε πρόβλημα Γιάννη.
Ότι σε αντίθεση με τους Αγγλοσάξωνες, εμείς δεν έχουμε δύο λέξεις, αλλά μόνο μία την “ταχύτητα”. Και αυτό δημιουργεί σύγχυση.
Μια προσπάθεια που είχε γίνει παλιότερα να μπει στο λεξιλόγιό μας και η λέξη “ωκύτης”, δεν περπάτησε…
Η πρόταση ήταν του Αλεξόπουλου για την ταχύτητα διάδοσης του κύματος που και αυτή… δεν είναι διάνυσμα!

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Ο Young στο Αγγλικο κειμενο που βλεπω εδω πιο πανω τα γραφει οπως ακριβως πρεπει.
1.Η ταχυτητα ειναι διανυσμα,(velocity)
2.Οι οροι ταχυτητα και στιγμιαια ταχυτητα ταυτιζονται.
3.H μεση ταχυτητα ειναι διανυσμα.(average velocity)
4.Tο μετρο της ταχυτητας ειναι αριθμος.(speed)
5.H μεση τιμη του μετρου της ταχυτητας ειναι αριθμος.(average speed)
Ολα τα υπολοιπα για μεσες αριθμητικες ταχυτητες και μεσες διανυσματικες και μη διανυσματικες και δεν συμαζευεται, ειναι πολυλογιες χωρις καμια αξια,που μονο μπερδεμα δημιουργουν χωρις να προσφερουν τιποτα.Τα παιδια στην Α λυκειου δεν ειναι μωρα ειναι ενα βημα πριν τα Πανεπιστημια. Στην τριτη Γυμνασιου μαθαινουν να παραγοντοποιουν πολυωνυμα, κατι που ειναι εξαιρετικα τεχνικο και δυσκολο ακομα και για φοιτητες. Πρεπει λοιπον τα πραγματα να τα μαθαινουν στην σωστη τους βαση.Για αυτο υπαρχουμε εμεις οι καθηγητες.Αλλοιως ας τους δινανε το βιβλιο και ας τους λεγανε διαβαστε το μονοι σας.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γιάννη αν εχουμε μουσμουλα το πληθος των οποιων μεταβαλλεται τοτε η μεση τιμη τους θα ειναι μουσμουλα δεν θα ειναι φουντουκια.Ετσι αν εχω ταχυτητα που ειναι διανυσμα και μεταβαλλεται τοτε η μεση τιμη της θα ειναι ιδιο αντικειμενο δηλαδη διανυσμα.Αν το βιβλιο της Α γραφει οτι η ταχυτητα ειναι αυτο που ειναι αλλα η μεση τιμη της ταχυτητας ειναι αλλης φυσεως αντικειμενο,αφου η μεση τιμη της ταχυτητας δεν ειναι η μεση τιμη της ταχυτητας αλλα η μεση τιμη του μετρου της ταχυτητας,συγνωμη αλλα αυτα τα πραγματα εγω δεν μπορω να τα πω σε κανενα μαθητη.
Τελικα εχεις δικιο και εσυ και ο φιλος μου ο Θοδωρης οτι μαλλον τιποτα δεν ειναι προφανες. Ο Μαθηματικος Ιωαννης Μαντας τον οποιο πολλοι παλαιοτεροι απο εδω σιγουρα θα τον γνωριζουν και προσωπικα,ειχε κυκλοφορησει ενα φυλλαδιο (εγω πηγαινα Γυμνασιο τοτε) στο οποιο εγραφε: Προσοχη! Τα προβληματα:
Εχω δεκα μολυβια και μου παιρνουν τα πεντε,ποσα μολυβια μου μεινανε?
και
Εχω δεκα γομες και μου παιρνουν τις πεντε,ποσες γομες μου μεινανε?
Ειναι το ιδιο προβλημα!

Βαγγέλης Κουντούρης

μα, εδώ σεν έχω ένσταση

Βαγγέλης Κουντούρης

εννοώ Γιάννη και Διονύση, το d με την έννοια του Δ, που είναι πολύ μικρό, που τείνει στο μηδέν, χαλαρή προσέγγιση διαφορικού
ξαναγράφω ότι η μέση (διανυσματική) ταχύτητα έχει πρόβλημα αν αλλάζει η φορά κίνησης και ο χρόνος είναι τυχαίος
(ενώ η αριθμητική ή όπως αλλιώς την πούμε έχει έννοια, “δείχνει”, διότι στον αριθμητή οι ποσότητες είναι θετικές)
ομοίως πρόβλημα έχει και το ρήμα περνάει, ή διέρχεται, για το φορτίο στον ορισμό της έντασης του ρεύματος
αν βάλουμε και εκεί μέση τιμή, αν και προς τα δεξιά και προς τα αριστερά περνάει φορτίο, πόση είναι η ένταση του ρεύματος;
(καλά δεν πρόκειται να αφήσω τίποτα ήσυχο…)

Βαγγέλης Κουντούρης

μπερδεύομαι να καταλάβω, Γιάννη
(επιστρέφω και από γιατρό)
σχετική ταχύτητα ρωτάς;