Βαγγέλη εγώ άλλο κατάλαβα. Διαβάζω: Υπενθυμιζεται ότι τα παγόβουνα προέρχονται από παγετώνες της ξηράς.
Τι καταλαβαίνω: Τα παγόβουνα αποτελούνται από γλυκό νερό και όχι αλμυρό νερό.
Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.
Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Υ.Γ.
Τα θέματα αυτά απαντώνται πιο εύκολα χωρίς επίκληση άνωσης και όγκου εκτοπιζόμενου υγρού.
Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
μα, Γιάννη, άλλο το προέρχονται και άλλο το είναι τώρα,
το παγόβουνο είναι μέσα στη θαλασσα και ισορροπεί, βέβαια από γλυκό νερό,
διάβασέ με τι ακριβώς γράφω,
η στάθμη θα ανέβει (λίγο) όχι γιατί ήρθε καινούριο νερό μέσα της, όπως γράφει ο φίλος, αλλά διότι αυτό που υπήρχε ως πάγος “ξεχειλίζει”, άμα λίωσει, δεν χωράει στον όγκο που εκτόπιζε πριν
Βαγγέλη εγώ σε διαβάζω εσύ δεν με διαβάζεις.
Π.χ. δεν διάβασες το “μια παγοκολώνα σε κουβά”.
Αν το είχες διαβάσει και μετά διάβαζες τα σχόλιά μου θα είχες καταλάβει τι λέω τόση ώρα.
Έστω. Επαναλαμβάνω:
“Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”. Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.”
Το κείμενο με έντονα γράμματα απαντά στο ερώτημα: Σε τι θα οφείλεται η άνοδος της στάθμης λόγω της κλιματικής αλλαγής;
βέβαια και το διάβασα, Γιάννη, αλλά το αρχικό μου σχόλιο είναι για το ότι το βιβλίο απαντά σε άλλο ερώτημα, όχι αν λιώσει παγόβουνο, αλλά αν λιώσει παγετώνας (ελάχιστη άνοδος γράφω κι εγώ, με λιώσιμο παγόβουνων, λιώσιμο, όμως, παγετώνων δεν υπάρχει στην ερώτηση του βιβλίου της Β Γυμνασίου, εκεί η άνοδος είναι προφανής, το βυτίο)
Δεν σχολιαζω τη λύση του βιβλίου.
Ασχολούμαι με το πρόβλημα. Συζητώ επί της ουσίας για το θέμα της ανόδου της στάθμης.
Σε κανένα σχόλιο στη συνέχεια δεν σχολίασα τη λύση που γράφτηκε.
με δε τα bold σου φυσικά δεν έχω καμία διαφωνία
αλλά δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση στο σχολικό βιβλίο,
την απάντηση του βοηθήματος σχολίασα
απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση γιατί δεν κατάλαβε ότι άλλο είναι ο παγετώνας και άλλο το παγόβουνο
(για την παγοκολώνα σου έχω σταρ (*) με υποσημείωση στο δικό μου βιβλίο)
όλα τα διάβασα, Γιάννη, και το παρελθόν, και το δικό μου τότε, είναι δυνατόν να διαφωνώ σε κάτι που έχω και ο ίδιος γράψει (η παγολολώνα σου και το παγόβουνο είναι ποιοτικά ίδια, το θαλασσινό νερό είναι αλμυρό, διαφέρουν ποσοτικά, γι αυτό και γράφω για ασήμαντη ανύψωση), κριτική του βιβλίου έκανα, ο φίλος και δεν απέδειξε το τί θα συμβεί με το παγάκι, γράφω και για ίδιο νερό και όχι μείωση θερμοκρασίας, και δεν ξεχωρίζει το παγόβουνο με τον παγετώνα)
δες και την άλλη παραπομπή, πάει ο πρώτος του Νεύτωνα, σώμα ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις
(δεν θέλω να γράψω το όνομα του εκδότη, αλλά αρνήθηκε να εκδώσει δικό μου βιβλίο και της Β και της Γ Γυμνασίου, 28 χρόνια ήμουν εκεί, μάλιστα…)
Μήτσο, η αμοιβή για τα θέματα της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη της αμοιβής με τη διόρθωση γραπτών στις πανελλαδικές….
Πήγες ποτέ να διορθώσεις για την αμοιβή; Σίγουρα όχι…
Εγώ πάντα “μέσα μπαίνω”…..για να διορθώσω 30 γραπτά, πάω 4 φορές από 4 ώρες κατά μέσο όρο…. η βενζίνη και οι καφέδες κοστίζουν πιο πολύ από τα 30*1,5=45 ευρώ της αμοιβής….
Βέβαια, η διόρθωση γραπτών είναι ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές μας…
Καμία αμοιβή στο δημόσιο που συνδέεται με παραγωγή εκπαιδευτικού έργου δεν είναι ανάλογη της ευθύνης που έχει όποιος αναλαμβάνει να το κάνει…
Σίγουρα τα κίνητρα όσων συμμετέχουν στη συγγραφή ασκήσεων στην ΤΘΔΔ είναι άλλα και σίγουρα όχι τα ελάχιστα χρήματα της αμοιβής…και σίγουρα διαφορετικά για τον καθένα…. εγώ δεν αποκλείω και τη διάθεση προσφοράς στην εκπαίδευση…
Το πλαίσιο όμως που οριοθετεί το ΙΕΠ (part time απασχόληση) χρήζει συζήτησης…
Πιστεύω πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερο αν γινόταν με αποσπάσεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΤΘΔΔ
Θοδωρή ;
Δεν σε καταλαβαίνω.
Τι με ενδιαφέρει αν αμοίβονται ή όχι όσοι στέλνουν θέματα; Αν αμοίβονται μπράβο τους και αν δεν αμοίβονται πάλι μπράβο τους στο τετράγωνο . Εγώ λέω πως πολλά έχουν γελοία λάθη και βγάζουν γέλιο (αλλά σε βάρος ανήλικων βασανιζόμενων υποψηφίων).
Δεν ξέρω αν υπάρχει επιβλέπων , διορθωτής, δεύτερο μάτι , τέλος πάντων κάποιος που να ελέγχει τι ανεβαίνει . Αν δεν υπάρχει πρέπει να υπάρξει και να αμοίβεται. Μπορεί να χρειάζονται και δυο ή τρεις. Για να προλαβαίνουν τα λάθη που φυσικά πάντα καραδοκούν.
Αν υπάρχει υπεύθυνος που έπρεπε να προλαβαίνει λάθη που βγάζουν μάτι… να αλλάξει αφού δεν κάνει την δουλειά του. Ας του κάνουν μετάταξη – όχι στο ΟΣΕ – σε ένα γραφείο ή σε μια βιβλιοθήκη καλύτερα.
Αν συνεχίσουν να ανεβαίνουν λάθη και να μην διορθώνονται τότε θα συνεχίσω κι εγώ να τρολάρω τους “τραπεζίτες” μέχρι να σοβαρευτούν.
καλημέρα σε όλους
βασικά συμφωνώ με τον Μήτσο, το έχω ξαναγράψει άλλωστε και εδώ και αλλού, ότι ο επιβλέπων, ο “δευτερομμάτης”, όπως τον έχω αποκαλέσει εγώ, έχει μεγαλύτερη ευθύνη από τον συγγραφέα, μην τυχόν και “περάσει” κάποιο λάθος στο τελικό κείμενο, διότι έχει “κρύο” μάτι και θα το δει, ενώ ο συγγραφέας θα το προσπερνάει αφού ο ίδιος το έχει γράψει, θεωρώντας το σίγουρα σωστό
και, σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι εκεί στο υπουργείο υπεύθυνοι, θα πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και τα μάτια τους ανοιχτά για να παρεμβαίνουν και να διορθώνουν τα τυχόν λάθη που τους επισημαίνονται
πράγμα που δεν γίνεται, όμως, για διάφορους λόγους, δημοσιοϋπαλληλίκι, άγνοια, αδιαφορία, ωχαδερφισμός
εδώ ούτε και τα επίσημα σχολικά βιβλία για τους μαθητές δεν διορθώνονται, σιγά, μεγάλη ταλαιπωρία, μια σελίδα όλη κι όλη παροράματα, κόπος μεγάλος…
προσωπικά “φωνάζω” εδώ και χρόνια για το βιβλίο της Α Λυκείου https://ekountouris.blogspot.com/2022/03/blog-post_3.html
ε, και;
καθώς και για το βιβλίο της Β Λυκείου, και “δικό” μας εν μέρει https://ekountouris.blogspot.com/2022/11/blog-post_5.html
κι άλλο ε, και;
(α, ναι, και επειδή ο “εκ του Κλασσικού” το είδε, το “αμείβομαι” γράφεται με “ει” και το “αμοιβή” με “οι”
΄λαδή και τα ρήματα κάνουνε του κεφαλιού τους, ποιος το περίμενε αυτό;
γεννάνε λέξεις με άλλη ρίζα, σκαρτέψανε “τα πάντα όλα”, ρε, φίλε…)
Γρηγόρη τι να πώ ;
Δεν είναι θέμα προσώπων.
Γνωρίζω 3 από τους 10 αλλά και κολλητοί μου να ήταν και οι 10 τα ίδια θα έγραφα.
Αν χώριζαν το έργο και αν αφιερώναν ο καθένας από 6 ώρες την εβδομάδα θα αρκούσε για να ελεγχθούν όλα και να διορθωθούν.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν
Κι όποιος δεν μπορεί ας παραιτηθεί.. _
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
καλησπέρα Γρηγόρη
γνωρίζω, και πολύ καλά, τρεις
η ένστασή μου είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη, το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο κριτήριο: ο χρόνος υπηρεσίας στον πίνακα και στο εργαστήριο
προσωπικά θα έδινα 1 μόριο για κάθε χρόνο υπηρεσίας
(ίδια άποψη έχω και για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων)
Βαγγέλη εγώ άλλο κατάλαβα. Διαβάζω:
Υπενθυμιζεται ότι τα παγόβουνα προέρχονται από παγετώνες της ξηράς.
Τι καταλαβαίνω:
Τα παγόβουνα αποτελούνται από γλυκό νερό και όχι αλμυρό νερό.
Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.
Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Υ.Γ.
Τα θέματα αυτά απαντώνται πιο εύκολα χωρίς επίκληση άνωσης και όγκου εκτοπιζόμενου υγρού.
Δηλαδή Γρηγόρη όσοι καταθέτουν στην Τράπεζα αμοίβονται;
Όσοι ελέγχουν τα θέματα αμοίβονται;
Εννοείται Γιάννη, με το κομμάτι πάει.
Οσο για τα θέματα προβλέπεται να καταθέτει και ο κρίνων οπότε ……
μα, Γιάννη, άλλο το προέρχονται και άλλο το είναι τώρα,
το παγόβουνο είναι μέσα στη θαλασσα και ισορροπεί, βέβαια από γλυκό νερό,
διάβασέ με τι ακριβώς γράφω,
η στάθμη θα ανέβει (λίγο) όχι γιατί ήρθε καινούριο νερό μέσα της, όπως γράφει ο φίλος, αλλά διότι αυτό που υπήρχε ως πάγος “ξεχειλίζει”, άμα λίωσει, δεν χωράει στον όγκο που εκτόπιζε πριν
Βαγγέλη εγώ σε διαβάζω εσύ δεν με διαβάζεις.
Π.χ. δεν διάβασες το “μια παγοκολώνα σε κουβά”.
Αν το είχες διαβάσει και μετά διάβαζες τα σχόλιά μου θα είχες καταλάβει τι λέω τόση ώρα.
Έστω. Επαναλαμβάνω:
“Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.”
Το κείμενο με έντονα γράμματα απαντά στο ερώτημα:
Σε τι θα οφείλεται η άνοδος της στάθμης λόγω της κλιματικής αλλαγής;
βέβαια και το διάβασα, Γιάννη, αλλά το αρχικό μου σχόλιο είναι για το ότι το βιβλίο απαντά σε άλλο ερώτημα, όχι αν λιώσει παγόβουνο, αλλά αν λιώσει παγετώνας (ελάχιστη άνοδος γράφω κι εγώ, με λιώσιμο παγόβουνων, λιώσιμο, όμως, παγετώνων δεν υπάρχει στην ερώτηση του βιβλίου της Β Γυμνασίου, εκεί η άνοδος είναι προφανής, το βυτίο)
Το κατάλαβα.

Πάμε στο 1ο μου σχόλιο:
Δεν σχολιαζω τη λύση του βιβλίου.
Ασχολούμαι με το πρόβλημα. Συζητώ επί της ουσίας για το θέμα της ανόδου της στάθμης.
Σε κανένα σχόλιο στη συνέχεια δεν σχολίασα τη λύση που γράφτηκε.
με δε τα bold σου φυσικά δεν έχω καμία διαφωνία
αλλά δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση στο σχολικό βιβλίο,
την απάντηση του βοηθήματος σχολίασα
απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση γιατί δεν κατάλαβε ότι άλλο είναι ο παγετώνας και άλλο το παγόβουνο
(για την παγοκολώνα σου έχω σταρ (*) με υποσημείωση στο δικό μου βιβλίο)
όλα τα διάβασα, Γιάννη, και το παρελθόν, και το δικό μου τότε, είναι δυνατόν να διαφωνώ σε κάτι που έχω και ο ίδιος γράψει (η παγολολώνα σου και το παγόβουνο είναι ποιοτικά ίδια, το θαλασσινό νερό είναι αλμυρό, διαφέρουν ποσοτικά, γι αυτό και γράφω για ασήμαντη ανύψωση), κριτική του βιβλίου έκανα, ο φίλος και δεν απέδειξε το τί θα συμβεί με το παγάκι, γράφω και για ίδιο νερό και όχι μείωση θερμοκρασίας, και δεν ξεχωρίζει το παγόβουνο με τον παγετώνα)
δες και την άλλη παραπομπή, πάει ο πρώτος του Νεύτωνα, σώμα ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις
(δεν θέλω να γράψω το όνομα του εκδότη, αλλά αρνήθηκε να εκδώσει δικό μου βιβλίο και της Β και της Γ Γυμνασίου, 28 χρόνια ήμουν εκεί, μάλιστα…)
Μήτσο, η αμοιβή για τα θέματα της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη της αμοιβής με τη διόρθωση γραπτών στις πανελλαδικές….
Πήγες ποτέ να διορθώσεις για την αμοιβή; Σίγουρα όχι…
Εγώ πάντα “μέσα μπαίνω”…..για να διορθώσω 30 γραπτά, πάω 4 φορές από 4 ώρες κατά μέσο όρο…. η βενζίνη και οι καφέδες κοστίζουν πιο πολύ από τα 30*1,5=45 ευρώ της αμοιβής….
Βέβαια, η διόρθωση γραπτών είναι ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές μας…
Καμία αμοιβή στο δημόσιο που συνδέεται με παραγωγή εκπαιδευτικού έργου δεν είναι ανάλογη της ευθύνης που έχει όποιος αναλαμβάνει να το κάνει…
Σίγουρα τα κίνητρα όσων συμμετέχουν στη συγγραφή ασκήσεων στην ΤΘΔΔ είναι άλλα και σίγουρα όχι τα ελάχιστα χρήματα της αμοιβής…και σίγουρα διαφορετικά για τον καθένα…. εγώ δεν αποκλείω και τη διάθεση προσφοράς στην εκπαίδευση…
Το πλαίσιο όμως που οριοθετεί το ΙΕΠ (part time απασχόληση) χρήζει συζήτησης…
Πιστεύω πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερο αν γινόταν με αποσπάσεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΤΘΔΔ
Αυτά για να είμαστε δίκαιοι….
Θοδωρή ;
Δεν σε καταλαβαίνω.
Τι με ενδιαφέρει αν αμοίβονται ή όχι όσοι στέλνουν θέματα; Αν αμοίβονται μπράβο τους και αν δεν αμοίβονται πάλι μπράβο τους στο τετράγωνο . Εγώ λέω πως πολλά έχουν γελοία λάθη και βγάζουν γέλιο (αλλά σε βάρος ανήλικων βασανιζόμενων υποψηφίων).
Δεν ξέρω αν υπάρχει επιβλέπων , διορθωτής, δεύτερο μάτι , τέλος πάντων κάποιος που να ελέγχει τι ανεβαίνει . Αν δεν υπάρχει πρέπει να υπάρξει και να αμοίβεται. Μπορεί να χρειάζονται και δυο ή τρεις. Για να προλαβαίνουν τα λάθη που φυσικά πάντα καραδοκούν.
Αν υπάρχει υπεύθυνος που έπρεπε να προλαβαίνει λάθη που βγάζουν μάτι… να αλλάξει αφού δεν κάνει την δουλειά του. Ας του κάνουν μετάταξη – όχι στο ΟΣΕ – σε ένα γραφείο ή σε μια βιβλιοθήκη καλύτερα.
Αν συνεχίσουν να ανεβαίνουν λάθη και να μην διορθώνονται τότε θα συνεχίσω κι εγώ να τρολάρω τους “τραπεζίτες” μέχρι να σοβαρευτούν.
καλημέρα σε όλους
βασικά συμφωνώ με τον Μήτσο, το έχω ξαναγράψει άλλωστε και εδώ και αλλού, ότι ο επιβλέπων, ο “δευτερομμάτης”, όπως τον έχω αποκαλέσει εγώ, έχει μεγαλύτερη ευθύνη από τον συγγραφέα, μην τυχόν και “περάσει” κάποιο λάθος στο τελικό κείμενο, διότι έχει “κρύο” μάτι και θα το δει, ενώ ο συγγραφέας θα το προσπερνάει αφού ο ίδιος το έχει γράψει, θεωρώντας το σίγουρα σωστό
και, σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι εκεί στο υπουργείο υπεύθυνοι, θα πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και τα μάτια τους ανοιχτά για να παρεμβαίνουν και να διορθώνουν τα τυχόν λάθη που τους επισημαίνονται
πράγμα που δεν γίνεται, όμως, για διάφορους λόγους, δημοσιοϋπαλληλίκι, άγνοια, αδιαφορία, ωχαδερφισμός
εδώ ούτε και τα επίσημα σχολικά βιβλία για τους μαθητές δεν διορθώνονται, σιγά, μεγάλη ταλαιπωρία, μια σελίδα όλη κι όλη παροράματα, κόπος μεγάλος…
προσωπικά “φωνάζω” εδώ και χρόνια για το βιβλίο της Α Λυκείου
https://ekountouris.blogspot.com/2022/03/blog-post_3.html
ε, και;
καθώς και για το βιβλίο της Β Λυκείου, και “δικό” μας εν μέρει
https://ekountouris.blogspot.com/2022/11/blog-post_5.html
κι άλλο ε, και;
(α, ναι, και επειδή ο “εκ του Κλασσικού” το είδε, το “αμείβομαι” γράφεται με “ει” και το “αμοιβή” με “οι”
΄λαδή και τα ρήματα κάνουνε του κεφαλιού τους, ποιος το περίμενε αυτό;
γεννάνε λέξεις με άλλη ρίζα, σκαρτέψανε “τα πάντα όλα”, ρε, φίλε…)
Δημήτρη :
Δες εδώ τους “τραπεζίτες” που ελέγχουν την ανάπτυξη ( της τράπεζας, όχι της χώρας )
Γρηγόρη τι να πώ ;
Δεν είναι θέμα προσώπων.
Γνωρίζω 3 από τους 10 αλλά και κολλητοί μου να ήταν και οι 10 τα ίδια θα έγραφα.
Αν χώριζαν το έργο και αν αφιερώναν ο καθένας από 6 ώρες την εβδομάδα θα αρκούσε για να ελεγχθούν όλα και να διορθωθούν.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν
Κι όποιος δεν μπορεί ας παραιτηθεί.. _
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
καλησπέρα Γρηγόρη
γνωρίζω, και πολύ καλά, τρεις
η ένστασή μου είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη, το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο κριτήριο: ο χρόνος υπηρεσίας στον πίνακα και στο εργαστήριο
προσωπικά θα έδινα 1 μόριο για κάθε χρόνο υπηρεσίας
(ίδια άποψη έχω και για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων)