web analytics

Προσομοιωτικό διαγώνισμα 2023

 

ΘΕΜΑ Δ

Στο σχήμα 5 οι δύο παράλληλοι κατακόρυφοι αγωγοί ΑΓ και ΔΖ αμελητέας αντίστασης απέχουν μεταξύ τους απόσταση d=1m. Τα άκρα τους Α και Δ συνδέονται με πηγή ηλεκτρεγερτικής δύναμης Ε και εσωτερικής αντίστασης r=1Ω, ενώ τα κάτω άκρα Γ και Ζ συνδέονται μέσω διακόπτη δ2 με αντιστάτη R2. Ο αγωγός ΚΛ μάζας m=0,4kg μήκους L=1m και ωμικής αντίστασης R=3Ω μπορεί να ολισθαίνει χωρίς τριβή έχοντας συνεχώς τα άκρα του σε επαφή με τα κατακόρυφα σύρματα και παραμένει συνεχώς οριζόντιος. Επιπλέον οι αγωγοί συνδέονται αγώγιμα με αντιστάτη R1=6Ω στα άκρα Η και Θ. Αρχικά ο αγωγός ΚΛ ισορροπεί με το διακόπτη δ1 κλειστό και τον διακόπτη δ2 ανοιχτό. Η διάταξη βρίσκεται εντός ομογενούς μαγνητικού πεδίου, (Ο.Μ.Π.) έντασης μέτρου Β=2Τ και κατεύθυνσης όπως φαίνεται στο σχήμα.

Δ1. Να υπολογίσετε την ηλεκτρεγερτική δύναμη Ε της πηγής.                                                                                                                          

Συνέχεια …

ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ σε pdf  ή σε word

ΛΥΣΕΙΣ σε pdf ή σε word

Tα θέματα επιμελήθηκαν οι:

Α. Λιβανός

Α. Τζίμα

Χ. Αγριόδημας

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χρήστο
Μετρημένο, με θέματα που καλύπτουν κατά το δυνατόν την ύλη
και δίνουν το δικαίωμα στους λύτες να δράσουν θετικά στο δεδομένο χρονικό όριο.
Δεν παρατηρώ ιδιαίτερες δυσκολίες… εννοείται για παιδιά που έχουν μελετήσει την ύλη.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα Χρήστο.
Συμφωνώ με τον Παντελή, το διαγώνισμά σου είναι ό, τι πρέπει για να ανέβει το ηθικό των υποψηφίων!
Μετρημένο και χωρίς υπερβολές, και εντός του πνεύματος των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Να είσαι καλά.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
07/05/2023 7:02 ΜΜ

Καλησπέρα Χρήστο, καλησπέρα Παντελή και Πρόδρομε.
Σ΄ευχαριστώ για τα θέματα, που μοιράστηκες μαζί μας, Χρήστο, τα οποία καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης, χωρίς ακρότητες.
Στο θέμα Γ μου άρεσε που επιλέξατε άντληση δεδομένων από διάγραμμα, κάτι που δεν το βλέπουμε πολύ συχνά.
Στο θέμα Δ, η ποσοστιαία μεταβολή του Δ5 σε συνδυασμό με την παράλληλη σύνδεση των R1 και R2, που πρέπει να «δει» ο μαθητής, ίσως δυσκολέψει λίγο ένα κατά τα άλλα κλασικό ερώτημα εύρεσης οριακής ταχύτητας.
Όσο για την κβαντική, προσωπικά προτιμώ θέματα, που δεν τη συνδυάζουν με άλλα κομμάτια.

Μια ερώτηση έχω μόνο στο Α3:
Διάβασα ξανά το κείμενο της σελίδας 50, μέχρι εκεί που είναι εντός ύλης. Κάνει την περιγραφή για τα σημεία της μεσοκαθέτου, για εκείνα που έχουν r1-r2=λ, μιλώντας για συνάντηση όρους με όρος και κοιλάδας με κοιλάδα, για εκείνα με r1-r2=λ/2, μιλώντας για συνάντηση όρους και κοιλάδας, και μετά γενικεύει για τα σημεία ενίσχυσης και απόσβεσης.
Για τα υπόλοιπα σημεία, όμως, δεν αναφέρει κάτι, παρά μόνο ότι έχουν ενδιάμεσα πλάτη. Πρέπει ο μαθητής να ξέρει ότι το πλάτος της ταλάντωσης μετά τη συμβολή είναι συνάρτηση μόνο της διαφοράς των αποστάσεων των σημείων από τις πηγές, για να οδηγηθεί στην απάντηση (α);

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
08/05/2023 10:50 ΜΜ

Χρήστο καλησπέρα. Προφανώς ο μαθητής γνωρίζει για τις υπερβολές, άλλο εννοούσα και μάλλον δεν διατύπωσα σωστά τον προβληματισμό μου, οπότε επανέρχομαι.
Μια διευκρινιστική ερώτηση πρώτα:
Όταν γράφεις ότι “τα σημεία Β και Γ ανήκουν στην ίδια υπερβολή και δεν είναι σημεία απόσβεσης”, εννοείς ότι είναι σημεία ενίσχυσης;
Γιατί αν αυτό εννοείς, δεν το είχα καταλάβει.
Θεώρησα ότι μπορεί να είναι και σημεία με ενδιάμεσο πλάτος, για το οποίο ο μαθητής δεν ξέρει ότι εξαρτάται από τη διαφορά των αποστάσεων του σημείου από τις πηγές. Σε αυτό αναφερόμουν χτες.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Χρήστο. Το έδωσα στους ελάχιστους εναπομείναντες της Γυγειας. Τους βοήθησε να θυμηθούν και να απαντήσουν χωρίς να τους κουράσει ή αγχώσει. Ιδιαίτερα μου άρεσαν τα Γ και Δ, αλλά και το συνδιαστικό με την Κβαντική.
Καλή συνέχεια.

Νίκος Μαλακασιώτης

Μπράβα Χρήστο πολύ καλό το διαγώνισμα ,χρησιμοποίησα αρκετά μεγάλο μέρος του και θεωρώ ότι φάνηκε πολύ χρήσιμο τα παιδιά που το έγραψαν.

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Καλησπέρα Χρήστο και ευχαριστούμε για το διαγώνισμα. Θα αξιοποιηθεί στα τελευταία κομμάτια της επανάληψης.