web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2023

Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Δείτε τα θέματα από εδώ ή και εδώ.

και οι λύσεις

Οι λύσεις από Βασίλη Δουκατζή και Κώστα Ψυλάκο. Ευχαριστούμε συνάδελφοι.

Λύσεις Πανελληνίων 2023 . Από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο. Ευχαριστούμε Δημήτρη.

Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου. Ευχαριστούμε Χρήστο!

Οι ενδεικτικές απαντήσεις από ΚΕΕ: Ενδεικτικές ΚΕΕ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
164 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
13/06/2023 6:02 ΜΜ

Πολύ ισχυρά τα επιχειρήματα, για το τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε σε “κύκλωμα”!
Αξίζει να σταθούμε…

Ιωάννης Ζακυνθός
13/06/2023 7:10 ΜΜ

Καλησπέρα, το θέμα Γ1α με το Δi/Δt μπορεί να λυθεί με παραγώγηση όπως το έκανα και εγώ; Δίνονται οι δύο μονάδες ή όχι;

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Ιωάννης Ζακυνθός
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γεια σου Γιαννη. Παντα υπαρχουν τροποι να εκλαικευσει ενας καθηγητης κατι και να το περιγραψει με πιο απλο τροπο.Στην περιπτωση του νομου Αμπερ που ειναι εξισωση της μαγνητοστατικης μπορει κανεις χωρις να παει στις εξισωσεις μαξγουελ να πει οτι ο νομος ισχυει για μια κατανομη σταθερων ρευματων αλλα αν ξαφνικα τα ρευματα μηδενιστουν (ή αλλαξουν σχετικα αποτομα) τοτε το μαγνητικο πεδιο σε καθε σημειο του χωρου δεν θα μηδενιστει αμεσως (δεν θα αλλαξει αμεσως) διοτι καθε πληροφορια διαδιδεται με πεπερασμενη ταχυτητα οποτε θα υπαρχει καποιο χρονικο διαστημα κατα το οποιο δεν θα ισχυει ο νομος. Αν οι μεταβολες ειναι σχετικα αργες που οι φυσικοι τις ονομαζουν ημιστατικες μςταβολες τοτε οι καθυστερησεις ειναι πολυ μικρες και ο νομος ισχυει προσεγγιστικα οχι ομως ακριβως. Νομιζω οτι αυτη ειναι μια καλη περιγραφη σε σχολικο επιπεδο η οποια καθιστα την προταση οχι ουρανοκστεβατη.

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Έχω διαβάσει όλο το διάλογο που αναπτύχθηκε σχετικά με το Γ4 (αν και είμαι εκτός σχολικού κλίματος).

Κωνσταντίνε, συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Ίσως η διατύπωση να έπρεπε να είναι ευκρινέστερη (όταν διατυπώνεις ένα ερώτημα πρέπει να σκέφτεσαι και το που μπορεί να πάει το μυαλό του άλλου και να αποκλείεις αυτό το άλλο με άλλη διατύπωση). Άλλωστε το προηγούμενο ερώτημα είναι ο υπολογισμός της F και το επίμαχο ο ρυθμός προσφοράς ενέργειας απ’ αυτήν (δε ρωτά τι μορφές παίρνει αυτή επί του κυκλώματος). Μέσω των έργων άλλων δυνάμεων έχουμε τις μετατροπές σε διάφορες μορφές.

Κλείνοντας, επειδή νομίζω ότι όπως και αν έχει απαντήσει ο μαθητής δείχνει να το «κατέχει το άθλημα» πρέπει να ληφθούν και οι δύο απαντήσεις ως σωστές.

Καλά αποτελέσματα στα παιδιά της Ελευθερίας, του Αποστόλη, …

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γίνεται Κωνσταντίνε. Κάτι θα πούμε.
Στο βιβλίο είναι ουρανοκατέβατη.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Ντίνο.Συμφωνω. Φυσικα και δεν θα εκοβα μοναδες. Το λαθος που εγινε ειναι οτι δεν τους περασε απο το μυαλο οτι η συγκεκριμενη διατυπωση μπορει να δημιουργησει αμφιβολιες ως προς το τι ακριβως εννοει.Αν το ειχανε σκεφτει αυτο,θα ρωταγανε ποιος ειναι ο ρυθμος παραγωγης εργου της δυναμης F και θα τελειωνε εκει το παραμυθι.

Δημήτρης Τσάτσης
13/06/2023 9:27 ΜΜ
Απάντηση σε  Ιωάννης Ζακυνθός

Εννοείται πως δίνονται όλες Γιάννη.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Δημήτρης Τσάτσης
Ροντούλης Άρης
13/06/2023 9:55 ΜΜ

Συμφωνώ απόλυτα

Βαγγέλης Κουντούρης

και, επειδή μερικές φορές γράφω και κάπως σοβαρά, λέω εγώ τώρα…
συμφωνώ απολύτως με τον Κωνσταντίνο (“αλλού” διαφώνησα μαζί του παλιότερα, και δεν είμαι καν ποιμήν το επάγγελμα, βοηθός του Χαράλαμπου Τραμπάκουλα, ποιμένος το επάγγελμα, δηλώνω, τίποτα δηλαδή, παντού το μέσον, ρε, φίλε)
συμφωνώ, επίσης, και με τον έτερο Κωνσταντίνο, τον “εκτός”, ότι “επειδή νομίζω ότι όπως και αν έχει απαντήσει ο μαθητής δείχνει να το «κατέχει το άθλημα» πρέπει να ληφθούν και οι δύο απαντήσεις ως σωστές” , διότι γνώσεις Φυσικής αξιολογούνται
η λέξη “κύκλωμα” προέρχεται από το ρήμα κυκλώνω, να το, το Κλασσικό Σχολείο που τελείωσα, με Άριστα 19+, πόσες φορές πρέπει να το γράψω αυτό για να με χειροκροτήσουν μερικοί;, εξ΄ ου και ο κύκλος, που σημαίνει ένα σύνολο αντικειμένων, κατά κανόνα  το ένα πίσω από το άλλο, όπου το τελευταίο ακουμπά το πρώτο, κάπως κυκλική εικόνα, αλλά και παραλληλόγραμμη, δεν θα σκάσουμε κιόλας
πρόκειται, δηλαδή, για ένα “πράμα” δηλαδή, ένα “κάτι”, που θα έλεγε ο αγαπημένος Δάσκαλος και φίλος ο Ανδρέας Κασσέτας, που μερικές φορές λέγεται και ηλεκτρικό, καλή διευκρίνηση είναι αυτή, δεν είναι απλά κύκλωμα αυτό
σε κάθε περίπτωση, πάντως, η δύναμη προσφέρει ενέργεια σε αυτό το πράμα, σε αυτό το κάτι, και δεν την “νοιάζει”, σιγά τώρα, αν αυτή η ενέργεια καταναλώνεται για να φέξει μια λάμπα, για να ανέβει μια ράβδος, για να αποταμιεύσει ενέργεια ένα πηνίο, για να δουλέψει ένα καλοριφέρ
ε, ναι, και tempore dato=δοθείσης ευκαιρίας, να το, το Κλασσικό Σχολείο ξανά, 20 Απολυτήριο στα Λατινικά, μάλιστα
συμφωνώ απόλυτα και με τον Βαγγέλη, τον εμαυτόν μου, εμένα τον ίδιο πες, το πείραμα στο 4ο θέμα, ε, όχι, ναι, ούτε με σφαίρες
διότι ο Πειραματικός Φυσικός δεν “σκοτώνεται”
καρατσεκαρισμένο…

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ευχαριστώ Δημήτρη.

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ευχαριστώ Ντίνο.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
13/06/2023 11:12 ΜΜ

Κώστα (Καβαλιέρατο) συμφωνώ με το σχόλιο σου. Η διατύπωση παίζει καθοριστικό ρόλο. Να σου θυμίσω ότι πριν λίγο καιρό ο ρυθμός που η μηχανική ενέργεια μετατρέπονταν σε ηλεκτρική ήταν μηδέν γιατί η ταχύτητα ήταν σταθερή και ο αγωγός οριζόντιος….. Θυμάσαι?
Τώρα η διάταξη του θέματος Γ αντιστοιχεί πάρα πολύ καλά στο δυναμό του ποδηλάτου. Ο ποδηλάτης προσφέρει ενέργεια από την οποία ένα μέρος της γίνεται ηλεκτρική και το υπόλοιπο στις γνωστές μορφές (κινητική, θερμική). Και για να κάνουμε και λίγο χιομουρ είμαι στην ομάδα Ε*Ι και όχι στην F*u !
Φυσικά καλό θα είναι η επιτροπή σε αυτά τα λίγα παιδιά, προσωπική εκτίμηση, που θα γράψουν E*I να το πάρουν και αυτό σωστό. Άλλωστε είναι μόνο 2 μόρια από τα 100.
Το διαγώνισμα στο σύνολο του για την ύλη αυτή που είχαμε για πρώτη φορά το θεωρώ πολύ ισορροπημένο. Ο Ηλεκτρομαγνητισμός πλέον αποκτά την βαρύτητα που είχε το Στερεό στο παρελθόν.

Θέμης Παπαθανασίου
13/06/2023 11:17 ΜΜ
Απάντηση σε  Νίκος Κουκιας

Νίκο και μέρος των 20W, τα 16W αν θυμάμαι καλά, μετατρέπονται σε θερμότητα στην ωμική αντίσταση και τελικά στο περιβάλλον. Δηλαδή εκτός κυκλώματος.

Νίκος Κουκιας
14/06/2023 12:16 ΠΜ

Θέμη αντιλαμβάνομαι τι λες αλλά τώρα παμε σε ακραία περίπτωση αφου στη τελική όλες οι μορφές εκεί καταλήγουν. Σε κάθε περιπτωση όπως φαίνεται και από τη συζήτηση η έννοια κύκλωμα επιδέχεται αρκετά ελαστική προσέγγιση οπότε αντίστοιχα ελαστική θα πρέπει να είναι η βαθμολόγηση. Αν εμείς δεν συμφωνούμε πόση ευθύνη άραγε έχει ένα εξεταζόμενο παιδί;