web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2023

Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Δείτε τα θέματα από εδώ ή και εδώ.

και οι λύσεις

Οι λύσεις από Βασίλη Δουκατζή και Κώστα Ψυλάκο. Ευχαριστούμε συνάδελφοι.

Λύσεις Πανελληνίων 2023 . Από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο. Ευχαριστούμε Δημήτρη.

Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου. Ευχαριστούμε Χρήστο!

Οι ενδεικτικές απαντήσεις από ΚΕΕ: Ενδεικτικές ΚΕΕ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
164 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
14/06/2023 7:13 ΠΜ
Απάντηση σε  Αργύρης Διαμαντής

Καλημέρα Αργύρη.
Αν τώρα κάποιοι εκ των μαθητών (φαντάζομαι αρκετοί) δεν θα μπορέσουν να απαντήσουν σε θέματα τα οποία ως επί το πλείστον υπάρχουν στο σχολικό, είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει.”
Συμφωνώ.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
14/06/2023 12:05 ΜΜ

Καλημέρα Μίλτο. Όντως δώσατε τις ασκήσεις που αναφέρεις. Ο Διονύσης πρόσθεσε και την κινούμενη ράβδο και μαζί με την άσκηση του βιβλίου, οι μαθητές μας είχαν “δει” σχετικό θέμα. Εύχομαι να το έλυσαν…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
14/06/2023 12:24 ΜΜ

Καλησπέρα συνάδελφοι. Έχει τεθεί ουσιαστικά το ερώτημα:
“Μια κινούμενη ράβδος μπορεί να περιλαμβάνεται σε κύκλωμα;”
Θα απαντούσα ναι.
Το κύκλωμα που δόθηκε πως κλείνει; Με την κινούμενη ράβδο. Επί πλέον η κίνησή της δημιουργεί την ΗΕΔ, που ρευματοδοτεί το κύκλωμα.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα κυκλωμάτων που περιλαμβάνουν κινούμενα μηχανικά μέρη:

Ηλεκτροκινητήρες αποτελούμενοι από περιστρεφόμενα μέρη, (τους ρότορες), που κινούνται όταν διαρρέονται με ρεύμα.
Κυκλώματα ελέγχου κίνησης σε ρομπότ, αυτόματες πόρτες και ανελκυστήρες.
Κυκλώματα με αισθητήρες για την ανίχνευση κίνησης και την αυτόματη ενεργοποίηση συσκευών π.χ. ενεργοποιούν το φωτισμό όταν ανιχνεύουν κίνηση σε ένα δωμάτιο ή αυτόματες πόρτες που ανοίγουν όταν κάποιος πλησιάζει.

Θα μπορούσε να είναι καλύτερα διατυπωμένο το ερώτημα Γ4 αλλά δεν είναι λάθος.

Γρηγόρης Χατζής
14/06/2023 12:46 ΜΜ

Καλημέρα Κωνσταντίνε. Πολύ καλή η ανάλυσή σου.

Νίκος Κουκιας
14/06/2023 1:52 ΜΜ
Απάντηση σε  Γιώργος Κόμης

Γιώργο με βρίσκει συμφωνο η προσέγγιση σου και συμβαίνει να γνωρίζω παιδι εξαιρετικά καταρτισμένο με άρτιο γραπτό που στο επίμαχο ερώτημα σκέφτηκε ακριβώς έτσι! Και θα του αφαιρέσουν 2 μόρια……

Γρηγόρης Χατζής
14/06/2023 4:37 ΜΜ

Καλησπέρα συνάδελφοι.
Μαθήτρια έκανε το εξής λάθος στο Γ3. Στον 2ο ΚΚ αντί ΙR έβαλε Ι^2*R. Έτσι έβγαλε ότι υ=4t^2+1. Κατάλαβε ότι δεν είναι σωστό (στόχος: Ιατρική – όλα τα άλλα στο διαγώνισμα είναι σωστά), αλλά «κόλλησε» και δεν μπόρεσε να βρει το λάθος. Στη συνέχεια, για το Γ4α έβγαλε μία μέση επιτάχυνση, οπότε τελικά οδηγήθηκε σε λανθασμένα αποτελέσματα στα Γ4α και Γ4β. Η λογική και η όλη διαδικασία είναι σωστές. Ό,τι λανθασμένο υπάρχει οφείλεται τελικά σε ένα τετράγωνο!
Πόσες μονάδες λέτε ότι θα χάσει; Ίσως αυτό της στερήσει την Ιατρική Αθηνών.
Επίσης, είδα ότι ο 2ος ΚΚ δεν υπάρχει στο τυπολόγιο. Κάποιος μαθητής λοιπόν που ίσως ξεχάσει ή «κολλήσει» σε κάποιον τύπο, εάν αυτός υπάρχει στο τυπολόγιο μπορεί να τον δει και να προχωρήσει, αν όμως δεν υπάρχει, τότε στάθηκε λίγο άτυχος.
Αποστόλη και Ελευθερία, καλά αποτελέσματα στα παιδιά σας.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Γρηγόρης Χατζής

Γεια σου Γρηγορη.Δεν ξερω,Φανταζομαι θα χασει απο 4 εως 6 μορια, Απο ενα αριθμητικο λαθος μπορει να μην χασει και τιποτα αλλα οταν ενα αποτελεσμα με το ματι φαινεται οτι ειναι λαθος,εχει καποια ευθυνη ο μαθητης που δεν το βλεπει και συνεχιζει. Δεν μπορει το ρευμα να ειναι πρωτοβαθμια συναρτηση και η ΗΕΔ στην ραβδο να βγαινει δευτεροβαθμια.

Ιωάννης Ζακυνθός
14/06/2023 6:18 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Τσάτσης

ευτυχώς γιατί ακούω για δήθεν “σκληροπυρηνικούς” βαθμολογητές που κόβουν τέτοιες απαντήσεις…

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Ιωάννης Ζακυνθός

Απο που τα ακους αυτα? Δεν υπαρχει ουτε ενας βαθμολογητης σε ολη την Ελλαδα που θα κοψει απο αυτο .Ακομα και χωρις δικαιολογηση να ελεγες οτι η κλιση της Συναρτησης  i = 2t ειναι ο αριθμος 2 κανονικα δεν θα επρεπε να σου κοψουν τιποτα διοτι ειναι ενα προφανες μαθηματικο βημα και γνωστο απο την Α Λυκειου απο τις συναρτησεις χ(t)=υt και υ(t)=αt.Υπαρχει και καποια λογικη στην βαθμολογηση δεν κανει ο καθενας οτι του κατεβει στο κεφαλι.

Γιώργος Κόμης
14/06/2023 6:59 ΜΜ
Απάντηση σε  Νίκος Κουκιας

Καλησπέρα Νίκο.
Όπως είπαν και άλλοι συνάδελφοι ανεξάρτητα με ποια άποψη συμφωνούν πρέπει και αυτή η απάντηση να πάρει όλα τα μόρια.

Γρηγόρης Χατζής
14/06/2023 7:02 ΜΜ

Ευχαριστώ Κωνσταντίνε. Έτσι νομίζω κι εγώ.

Δημήτρης Τσάτσης
14/06/2023 8:05 ΜΜ
Απάντηση σε  Ιωάννης Ζακυνθός

Μια σωστή απάντηση όπως αυτή δεν μπορεί ούτε χάριν αστείου να μπει σε κουβέντα που μέσα να έχει προτάσεις όπως <<αν κόβουν μόρια>> <<αν δίνονται όλες οι μονάδες>> κλπ. Σε πολλούς βαθμολόγητες, το αντίθετο, δείχνει κατανόηση του μαθητή για τον ρυθμό αλλά και τη σύνδεση του με τη μισή ύλη των μαθηματικών που κάνετε στη Γ λυκείου (προφανώς, από την άλλη, δεν χρειάζεται ο μαθητής να υπερβάλλει και να δείχνει τεχνικές και γνωσεις μαθηματικών σε ένα διαγώνισμα φυσικής πχ να ολοκληρώσει για να βρει φορτίο κλπ).

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Δημήτρης Τσάτσης
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Γρηγόρης Χατζής

Καλησπέρα Γρηγόρη. Στο Γ3:
2ος K.K. (2μ)
Παραγωγή της εξίσωσης Ε = f(t) (2μ)
Από το Ε = Βυl παραγωγή της υ(t) (2μ)
Θα πάρει 2+1 = 3μ η 2+2 = 4μ

Γρηγόρης Χατζής
15/06/2023 1:47 ΠΜ

Ανδρέα, σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά.