Ηλεκτρικό ρεύμα αλλά μηδενική διαφορά δυναμικού

Χρησιμοποιώντας καλώδια αμελητέας αντίστασης, δημιουργούμε το ηλεκτρικό κύκλωμα που αναπαρίσταται στο διπλανό σχήμα. Οι δύο πηγές έχουν την ίδια ΗΕΔ με τιμή E και εσωτερική αντίσταση r1 και r2 αντίστοιχα, με r> r2.

 

Screenshot-2024-04-04-112807

Η τιμή της αντίστασης R του αντιστάτη ώστε η διαφορά δυναμικού μεταξύ των σημείων Α και Β να είναι μηδέν, είναι:

α.             R = r2                     β.                 R = r1 – r2                    γ.        R = r1 + r2

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να αιτιολογήσετε την επιλογή σας.

Η συνέχεια εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
04/04/2024 8:37 ΠΜ

Καλημέρα Βασίλη από τον νέο server του δικτύου μας.
Το σχόλιό σου γράφτηκε στον … παλιό!
Για κάνε μια προσπάθεια να αφαιρέσεις τις αποθηκευμένες σελίδες και τα Cookies, μήπως μεταφερθείς από … εδώ!
Όσον αφορά το ερώτημά σου, για γίνε λίγο πιο σαφής.
Τι εννοείς η διαφορά δυναμικού δεν είναι η αιτία; Και ποιος είναι δηλαδή ο λόγος ώστε κατά μήκος ενός σύρματος να αρχίζει να “ρέει” το ηλεκτρικό φορτίο;

Βασίλειος Μπάφας
04/04/2024 8:01 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.
Μίλτο πολύ έξυπνο.
Πριν πολλά χρόνια είχα διαβάσει, νομίζω σε ένα φυσικό κόσμο, που όσο και αν ψάχνω δεν βρίσκω το άρθρο, ότι η αιτία του ηλεκτρικού ρεύματος μεταξύ δυο σημείων ΔΕΝ είναι η διαφορά δυναμικού.
Δεν ξέρω τις τοποθετήσεις των συναδέλφων, αλλά εγώ τουλάχιστον αισθάνομαι ότι με κάλυψες σε αυτό.
Τα σημεία Α και Β δεν έχουν διαφορά δυναμικού, αλλά μεταξύ τους υπάρχει ρεύμα.
Ελπίζω να ξεκινήσει κάποιος γόνιμος διάλογος πάνω στο θέμα.

Βασίλειος Μπάφας
04/04/2024 11:33 ΠΜ

Γειά σου Διονύση και πάλι.
Εύχομαι με υγεία ο νέος server για όλους.
Δηλώνω αδιάβαστος σε όλα.
Δεν ξέρω τι να κάνω για να βγάλω τα Cookies.
Όσο για το ερώτημα, αυτό είναι το πρόβλημα.
Θυμάμαι ότι έλεγε ότι η αιτία για το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι η διαφορά δυναμικού, αλλά δεν θυμάμαι το μετά, ούτε μπορώ να βρω το άρθρο.
Οπότε με αφορμή το παράδειγμα του Μίλτου, που με διαφορά δυναμικού μηδέν έχουμε ροή φορτίου, ουσιαστικά το θέτω σαν ερώτημα, μήπως κάποιος το ξέρει καλύτερα και λάβουμε κάποια πληροφορία. Προσπαθώ να το καταλάβω και να το μάθω καλύτερα δηλαδή.
Να είσαι καλά!

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γεια σου Βασίλη. Αναφορικά με τα cookies πας στο ιστορικό του browser που χρησιμοποιείς και κάνεις διαγραφή των cookies και της cache.
Όσο για το ερώτημα που θέτεις, θυμάμαι ότι κι εγώ είχα δει κάπου, ότι αιτία του ρεύματος είναι η Η.Ε.Δ. ενώ η διαφορά δυναμικού το αποτέλεσμα της κυκλοφορίας του ρεύματος.

Διονύσης Μάργαρης
04/04/2024 12:30 ΜΜ

Βασίλη, όσον αφορά την νέα διεύθυνση, κάνε αυτό που λέει ο Αποστόλης.
Όσον αφορά την αιτία μετακίνησης των φορτίων, προς μια κατεύθυνση, αυτή δεν μπορεί παρά να είναι ένα ηλεκτρικό πεδίο. Αν το δούμε έτσι, τότε έχουμε (σαν αιτία) και μια διαφορά δυναμικού, η οποία συνδέεται με την ένταση.
Πότε το αντιμετωπίζουμε έτσι; Όταν αναφερόμαστε σε ένα τμήμα κυκλώματος.
Και στο κύκλωμα, ποιος δημουργεί το ρεύμα. Η ΗΕΔ!
Συμφωνώ με τον Αποστόλη ότι απαιτείται ΗΕΔ, η οποία είναι στην πραγματικότητα η “μαμά” του ηλεκτρικού πεδίου, που επιταχύνει τα φορτία.

Βασίλειος Μπάφας
04/04/2024 12:58 ΜΜ

Διονύση, Αποστόλη σας ευχαριστώ πολύ!

Βασίλειος Μπάφας
04/04/2024 2:01 ΜΜ

Καλησπέρα και πάλι Μίλτο.
Επίσης πολύ καλό.

admin
Διαχειριστής
04/04/2024 2:45 ΜΜ

Μεταφορά σχολίων

comment image

Βασίλειος Μπάφας
04/04/2024 7:44 ΜΜ

Καλησπέρα Βαγγέλη!

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
04/04/2024 8:57 ΜΜ

Καλησπέρα σε όλους.
Συμφωνώντας με τον Διονύση και τον Αποστόλη.

Η κυκλοφορία ηλεκτρικού ρεύματος σε έναν  αγωγό εξασφαλίζεται με την συντήρηση μέσα σε αυτόν ηλεκτρικού πεδίου, πράγμα που απαιτεί την συνεχή τροφοδότηση του πεδίου με την αναγκαία ενέργεια. Αυτό πραγματοποιείται με ειδικές διατάξεις που ονομάζονται πηγές.

Και

Ηλεκτρικές πηγές ονομάζονται διατάξεις που μετατρέπουν σε ενέργεια ηλεκτρικού πεδίου ροής ενέργεια άλλης μορφής.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους
θα μας αποτρελάνεις στο τέλος, ρε, συ, Μίλτο
α, εγώ είμαι “παλιός” και τα λέω τσεκουράτα!
(Χαράλαμπος, ο αγαπημένος, από την ταινία “η δε γυνή…”)
η μία πηγή “τρώει” την άλλη, οπότε το κύκλωμα δεν διαρρέεται από ρεύμα, οπότε, σύμφωνα με τον ορισμό της ηλεκτρεγερτικής δύναμης μιας πηγής (απολύτως ατυχής όρος, όπως έλεγε ο αείμνηστος Καίσαρ, διότι δεν πρόκειται για δύναμη) “…ονομάζεται η διαφορά δυναμικού ανάμεσα στους πόλους της, όταν αυτή δεν διαρρέεται από ρεύμα”,
υπάρχει όμως!
μήπως με αυτή τη φράση “ανάμεσα στους πόλους της” μπορούμε να έρθουμε, κάπως, στα σύγκαλά μας, να το “σώσουμε”;
άλλως θα έχουμε αιτία χωρίς αποτέλεσμα!
οπότε χάσαμε αδέλφια…
(καλά, ο φίλος μας ο Διονύσης νομίζει ότι εγώ, και ο ίδιας διαδικτυακής στάθμης φίλος μου, ο Αβερέλ Ντάλντον ντε, καταλάβαμε τα ακαταλαβίστικα του Αποστόλη;
ε, όχι δα, ένας απλός Βαγγέλης είμαι, δραχμή παραπάνω…)

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι, Μίλτο,
έχω και “ανάποδο” παράδειγμα,
για να αποτρελαθούμε εντελώς,
όσοι, τουλάχιστον, επιμένουμε να σκεφτόμαστε πότε-πότε,
αν, μάλιστα υπάρχει και χιούμορ δεν υπάρχει γλιτωμός…
τρώει κάποιος δύο χαστούκια,
ένα στο δεξιό μάγουλο και ένα, ίσης δύναμης, στο αριστερό,
η συνισταμένη των δυνάμεων είναι ίση με μηδέν,
αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι,
με διαβεβαίωσε επ΄ αυτού ο δεχθείς τα χαστούκια…