Καλημέρα Άρη
Πολύ καλή σύνοψη.
Κοιτώντας τα περί ηχητικών κυμάτων, καθώς και το σχήμα στην προμετωπίδα της ανάρτησης, να τονιστεί ότι τα όρη στα στιγμιότυπα εγκαρσίων κυμάτων δεν αντιστοιχούν σε “πυκνώματα” στα διαμήκη και οι κοιλάδες σε “αραιώματα”. Και τα δύο αντιστοιχούν σε σημεία που το γράφημα τέμνει τον οριζόντιο άξονα “ισορροπίας” x. Είναι άραγε εκτός ύλης το να ερωτηθεί σε ένα στιγμιότυπο διαμήκους κύματος, ποια σημεία αντιστοιχούν σε πύκνωμα και ποια σε αραίωμα;
Τελευταία διόρθωση10 μήνες πριν από Στάθης Λεβέτας
Καλημέρα Διονύση Γιάννη Στάθη, ευχαριστώ για τα λόγια σας.
Στάθη το διάγραμμα δείχνει ότι η ταχύτητα ταλάντωσης των μορίων του αέρα είναι μηδέν εκεί που υπάρχουν πυκνώματα ή αραιώματα (μέγιστη ή ελάχιστη πίεση) και μέγιστη εκεί που η πίεση είναι μηδέν.
Προσωπική μου γνώμη είναι να μην υπάρξουν τέτοιες ερωτήσεις στις εξετάσεις.
Γειά σου και πάλι Άρη. Γιατί να μην υπάρξουν;
Αφού το διάγραμμα του στιγμιοτύπου δείχνει ξεκάθαρα ποτέ τα σημεία βρίσκονται πιο κοντά, και πότε πιο μακριά από την ΘΙ, γιατί να μην τεθούν τέτοια ερωτήματα;
Στο πύκνωμα τα σημεία πριν από αυτό, στην φορά διάδοσης, έχουν θετικές απομακρύνεις και τα σημεία μετά από αυτό αρνητικές απομακρύνσεις. Στο σχήμα της ανάρτησης η θετική είναι προς τα αριστερά.
Είναι η ουσία της ερμηνείας των διαμηκών κυμάτων, γιατί να είναι εκτός;
Καλό μεσημέρι Στάθη.
Διότι το βιβλίο, αν δεν μου διαφεύγει κάτι, ως προς τα διαμήκη έχει τον ορισμό και τίποτε άλλο, Άρα η όποια απάντηση σε δεδομένο ερώτημα θα πρέπει να παραχθεί επιτόπου από τον μαθητή.
Στην καλλίτερη περίπτωση να τους δώσουν ένα διάγραμμα με τα δυο μεγέθη και να ρωτήσουν αν είναι συμφασικά ή όχι, που θα μπορούσε να αφορά οποιαδήποτε δύο ημιτονοειδώς μεταβαλλόμενα μεγέθη.. Όχι ερώτηση για τα σημεία ανάκλασης.
Αυτή είναι η γνώμη μου.
Καλημέρα και καλή Κυριακή Άρη.
Πολύ ωραία η κωδικοποίηση μιας κατάστασης, όπου η εικόνα δεν είναι και πολύ ξεκάθαρη…
Καλημέρα Άρη και Διονύση.
Εξαιρετικό!
Καλημέρα Άρη
Πολύ καλή σύνοψη.
Κοιτώντας τα περί ηχητικών κυμάτων, καθώς και το σχήμα στην προμετωπίδα της ανάρτησης, να τονιστεί ότι τα όρη στα στιγμιότυπα εγκαρσίων κυμάτων δεν αντιστοιχούν σε “πυκνώματα” στα διαμήκη και οι κοιλάδες σε “αραιώματα”. Και τα δύο αντιστοιχούν σε σημεία που το γράφημα τέμνει τον οριζόντιο άξονα “ισορροπίας” x.
Είναι άραγε εκτός ύλης το να ερωτηθεί σε ένα στιγμιότυπο διαμήκους κύματος, ποια σημεία αντιστοιχούν σε πύκνωμα και ποια σε αραίωμα;
Καλημέρα Διονύση Γιάννη Στάθη, ευχαριστώ για τα λόγια σας.
Στάθη το διάγραμμα δείχνει ότι η ταχύτητα ταλάντωσης των μορίων του αέρα είναι μηδέν εκεί που υπάρχουν πυκνώματα ή αραιώματα (μέγιστη ή ελάχιστη πίεση) και μέγιστη εκεί που η πίεση είναι μηδέν.
Προσωπική μου γνώμη είναι να μην υπάρξουν τέτοιες ερωτήσεις στις εξετάσεις.
Γειά σου και πάλι Άρη. Γιατί να μην υπάρξουν;
Αφού το διάγραμμα του στιγμιοτύπου δείχνει ξεκάθαρα ποτέ τα σημεία βρίσκονται πιο κοντά, και πότε πιο μακριά από την ΘΙ, γιατί να μην τεθούν τέτοια ερωτήματα;
Στο πύκνωμα τα σημεία πριν από αυτό, στην φορά διάδοσης, έχουν θετικές απομακρύνεις και τα σημεία μετά από αυτό αρνητικές απομακρύνσεις. Στο σχήμα της ανάρτησης η θετική είναι προς τα αριστερά.
Είναι η ουσία της ερμηνείας των διαμηκών κυμάτων, γιατί να είναι εκτός;
Καλό μεσημέρι Στάθη.
Διότι το βιβλίο, αν δεν μου διαφεύγει κάτι, ως προς τα διαμήκη έχει τον ορισμό και τίποτε άλλο, Άρα η όποια απάντηση σε δεδομένο ερώτημα θα πρέπει να παραχθεί επιτόπου από τον μαθητή.
Στην καλλίτερη περίπτωση να τους δώσουν ένα διάγραμμα με τα δυο μεγέθη και να ρωτήσουν αν είναι συμφασικά ή όχι, που θα μπορούσε να αφορά οποιαδήποτε δύο ημιτονοειδώς μεταβαλλόμενα μεγέθη.. Όχι ερώτηση για τα σημεία ανάκλασης.
Αυτή είναι η γνώμη μου.